تعمیر جلوبندی کی ام سی t8

ما در این مقاله می خواهیم در مورد هزینه ی تعمیر جلوبندی کی ام سی t8 و بهترین جلوبندی سازی در تهران بحث و بررسی انجام دهیم. از سال 1399 سری جدید محصولات جک به بازار ایران راه یافت که یکی از این خودروها، اتومبیل کی ام سی t8 یا همان جک t8 است. این خودرو محصول جدید چین بوده که در سال 2018 وارد بازار شد. البته جک فیس لیفت این خودرو را تحت عنوان t8 PRO به بازار عرضه کرد که فعلا در ایران عرضه نشده است. در این مقاله قصد داریم درمورد تعمیر جلوبندی کی ام سی T8 با شما صحبت کنیم. جلوبندی شامل تمامی قسمت‌های جلویی و زیرین خودرو است. پس اگر می‌خواهید با این قسمت از خودرو آشنا شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

هزینه ی تعمیر جلوبندی کی ام سی t8 (1)

برای اطلاع از هزینه ی تعمیر جلوبندی کی ام سی t8 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی کی ام سی T8

در صورتی که قصد دارید هر کدام از قسمت‌های خودرو کی ام سی T8 یا هر خودرو دیگر را تعمیر کنید می‌توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید.

قیمت تعمیر جلوبندی کی ام سی T8

 قیمت تعمیر جلوبندی قطعات این خودرو می‌تواند متفاوت باشد. زیرا قیمت هر قطعه با قطعه دیگر تفاوت است و شدت آن‌ها نیز با هم تفاوت دارد. به همین دلیل باید ابتدا خودرو شما توسط کارشناسان مورد بررسی قرار بگیرد تا منشا خرابی آن مشخص شده و شدت آن بررسی شود. در آخر قیمت نهایی به شما اعلام می‌شود.

جلوبندی چیست؟

 جلوبندی به قسمت جلویی و زیری خودرو گفته می‌شود که قطعات مختلف را شامل می‌شود. این قسمت وظیفه تعلیق یا کیفیت سواری ( خوش دستی) خودرو در چاله‌ها، دست اندازها و پیچ‌های جاده را بر عهده دارد. این قسمت موجب راحتی رانندگان در حین حرکت نیز می‌شود. جلوبندی خودرو با سیستم تعلیق رابطه نزیکی دارد اما تفاوت‌هایی نیز دارند. سیستم تعلیق خودرو شامل کمک فنر و چرخ‌های عقب خودرو می‌شود. اما جلوبندی تنها شامل قسمت جلوی خودرو شده که شامل میل فرمان و فرمان است. چرخ‎‌های خودرو موچب هدایت خودرو به طرفین می‌شود. سیستم تعلیق در جلو خودرو از عقب خودرو اهمیت بیشتری دارد.

جلوبندی خودرو شامل چه قسمت‌هایی می‌شود؟

جلوبندی خودرو از اجزای مختلفی تشکیل شده است که مشکل در این قطعات و ناهماهنگی و خرابی در هر یک از این قطعات هنگام رانندگی موجب اشکال در رانندگی می‌شود که خطرات جبران ناپذیری به بار می‌آورد.

قطعات جلوبندی خودرو شامل موارد زیر هستند:

  • سیستم فرمان
  • سیستم تعلیق در جلو
  • اکسل
  • سیبک‌ها
  • فنر و کمک فنرهای جلو
  • سگ دست و شغال دست
  • طبق
  • بلبرینگ و توپی چرخ‌ها
  • سیستم چرخ‌ها
  • رام

در ادامه وظایف برخی از قطعات خودرو را بررسی می‌کنیم:

میل موجگیر

میل موجگر یا میل تعادل میله‌ای در جلوبندی است که قابلیت چرخش دارد. در این سیستم، توزیع نامتقارن جرمی به دلیل نیروی گریز از مرکز و بالانس نبودن موجب لرزش می‌شود. این اتفاق باعث ارتعاش و لرزش موتور می‌شود که در آن سامانه لرزه گیر موتور وچود ندارد.

سینی

سینی ظرفی است و همانطور که از نامش پیداست مسطح بوده و دارای لبه کوتاه با عمق کم است. این سینی به دلیل مسطح بودن خود، جهت جلوگیری از لرزش کاربرد دارد. سینی انواع گوناگونی دارد که دو نوع مستطیلی و بیضی کاربرد بیشتری در مقایسه با سایر انواع دارند. جنس سینی از فلز بوده و که انواع دیگر آن فلز، چوب و ملامین هستند.

سگ دست و شغال دست

سگ دست لولایی است که جهت چرخین چرخ روی محور فرمان کاربرد دارد. این قطعه روی محور سیبک چرخیده و وظیفه نگه داشتن چرخ‌ها را بر عهده دارد. دیسک ترمز و فرمان خورو و چرخ‎ها، قطعاتی هستند که به سگ دست خودرو بسته شده‌اند. سیبک فرمان خودرو به شغال دست متصل وصل است توسط دو پیچ و میل فرمان خودرو این اتصال برقرار می‌شود.

کمک فنر

کمک فنر در نزدیکی چرخ‌ها واقع شده است و اگر نوساناتی در فنرها ایجاد شود، این قسمت آن را کنترل خواهد کرد. و کمک فنر از یک سمت به اتاق خودرو و از یک سمت دیگر به قطعه‌ای از سیستم تعلیق وصل است. حرکات فنر باعث افزایش دادن و کاهش دادن طول عمر کمک فنر می‌شود.

در واقع کمک فنرها انواع مختلفی دارند که شامل موارد زیر هستند:

  • کمک فنر گازی
    و کمک فنر هیدرولیکی
  • کمک فنر تلسکوپی
    کمک فنر اهرمی

فنرها


قطعه بعدی فنرها هستند که مهم‌ترین قسمت سیستم تعلیق خودرو محسوب می‌شوند. ضربه‌هایی که به چرخ خودرو وارد می‌شود به فنر انتقال داده می‌شود و از آسیب مستقیم به به اتاق خودرو جلوگیری می‌کند.

فنرها نیز انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر هستند:

فنر لول

این نوع فنر از پیچیدن یک میله که مقطع آن میله دایره‌ای شکل بوده به دور یک استوانه شکل می‌گیرد.

فنر تخت

فنرهای تخت انعطاف پذیر هستند و تعدادی فنر با اندازه‌های مختلف روی هم قرار می‌گیرند. این نوع فنرها در چرخ عقب خودرو قرار دارند.

فنر پیچشی

این نوع فنرها خاصیت انفطاف دارند و ضربه‌هایی که به چرخ وارد می‌شود در اثر پیچش این نوع فنرها به حرکت نوسانی تبدیل می‌شود. در چرخ عقب از این نوع فنر استفاده می‌شود.

چه علائمی به معنای خراب شدن جلوبندی خودرو هستند؟

جلوبندی خودرو موجب تعادل خودرو می‌شود. هنگامی که جلوبندی خودرو خراب می‌شود یا به مشکل می‌خورد، راننده به راحتی می‌تواند تشخیص دهد که جلوبندی دچار آسیب می‌شود. علائم خرابی خودرو اعم از:

  1. در صورتی که فرمان خودرو در سرعت‌های بالا به دلیل اینکه چرخ‌ها بالانس نیستند و به علت مشکل در سیبک‌ها است.
  2. با عبور از دست انداز و موانع، صداهای زیادی از خودرو به گوش می‌رسد که به دلیل خرابی در کمک فنر و میل تعادل است.
  3. کشیدن فرمان خودرو به یک سمت که در هنگام رها کردن فرمان برای مدتی یک مسیر مستقیم می‌رود، به وجود می‌آید.
  4. اگر خودرو و جلوبندی دچار مشکل شوند، باعث انحراف و کج شدن خودرو می‌شود.

جمع‌بندی

در این مقاله به جلوبندی خودرو و تعمیر جلوبندی کی ام سی t8 پرداختیم. جلوبندی به تمامی قسمت‌های جلویی و زیرین خودرو گفته می‌شود و شامل قطعات مختلفی مانند کمک فنر، فنر، اکسل، بوش، سیبک، سیبک مفصلی، سگدست، شغال دست، سینی، میل موجگیر یا میل تعادل و … هستند. هر کدام از این قطعات در کارکرد خودرو نقش دارند و در صورت خرابی هر کدام از آن‌ها تعادل خودرو دچار اختلال می‌شود. در نتیجه باید برای معاینه فنی خودرو خود به صورت منظم اقدام کنید تا از نبود مشکل در جلوبندی خودرو خود اطمینان حاصل کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید