جلوبندی یاریس

تعمیر جلوبندی یاریس

خودرو یاریس یک خودرو کامپکت کوچک می باشد که حدودا از سال 1999 از طرف شرکت تویوتا به جای خودرو تویوتا استارلت و تیوتا ترسل به فروش می رسد. یکی از قسمت هایی که در این خودرو اهمیت زیادی دارد جلوبندی آن است. یا بهتر است بگوییم جلوبندی در هر خودرویی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. به همین دلیل در مقاله امروز ما اطلاعاتی مفید درمورد تعمیر جلوبندی یاریس برای شما جمع آوری کردیم. همچنین می خواهیم کمی بیشتر درمورد خودرو تویوتا یاریس با شما صحبت کنیم. پس اگر این ماشین را خریداری کردید و می‌خواهید درمورد قطعات جلوبندی آن، قیمت قطعات آن و … اطلاعات کامل داشته باشید، از دست دادن این مقاله به ضررتان تمام خواهد شد.

جلوبندی یاریس

 

 

خودرو تویوتا یاریس

اطلاع داشتن از خودروی خود یه برگ برنده است که اکثر افراد به آن توجهی نمی کنند. هنگامی که شما از ماشین خود اطلاعات یک قدم به جلوگیری از اشکالاتی که برای خودروی شما ممکن است پیش بیاید، نزدیک تر می شود. این خودرو یک خودروی کامپکت کوچک می باشد و از سال 1999 توسط شرکت تویوتا به عنوان جایگزین خوردو هایی همچون تویوتا استارلت و تویوتا ترسل به فروش می رسید.

 

تویوتا در نسخه های صادراتی خودش، از نام یاریس در مدل های مختلف بازار ژاپن استفاده کرده است، گرچه برحی از بازار ها اتومبیل های مشابه با این خودرو را که نام آن تویوتا اکو می باشد، از سال 2005 تولید کرده اند. در کشور ژاپن این خودرو تحت عنوان تویوتا ویتز تولید می شد. همچنین در سال 2019 شرکت تویوتا برای مزدا مدل مزدا 2 را طبق همان یاریس روانه بازار کرد.

 

نام این خودرو از کلمه کریس نشات می گیرد که این کلمه بر مبنای جذابیت و زیبایی است. همچنین معنای دیگری آن به معنی کریتیز الهه یونانی می باشد. نام یاریس در نسل چهارم، در جهان که ژاپن هم جزء آن ها می شد، مورد استفاده قرار گرفت. این خودرو تا سال 2020 مارس، حدود 71/8 میلیون در جهان به فروش رسید.

 جلوبندی خودرو شامل کدام قسمت آن می شود ؟

جلوبندی خودرو به قسمت زیریو و جلویی ماشین گفته می شود. این قسمت در ایجاد راحتی خودرودر هنگام حرکت و رد شدن از سطوح ناهموار است. این قسمت از خودرو شامل قسمت های مختلفی همچون سگ دست، شغال دست، طبق، بوش طبق، فنر و کمک فنر ها و … می باشد که در بخش های بعدی بیشتر درمورد آن ها با شما صحبت خواهیم کرد. این قطعه با سیستم تعلیق خودرو شباهت بسیاری دارد. اما تفاوت هایی نیز دارند که تفاوت آن ها نیز در این است که سیستم تعلیق خودرو شامل چرخ ها و کمک فنر می شود با این تفاوت که جلوبندی خودرو شامل میل فرمان و فرمان است.

قطعات جلوبندی خودرو هیوندای یاریس

برای تعمیر جلوبندی یاریس شما باید از قطعات آن اطلاعات داشته باشید که این قطعات شامل :

– شغال دست

– سگ دست

– کمک فنر و فنر ها

– سیستم تعلیق خودرو

– بوش طبق

– طبق ها

– میل موجگیر و یا میل تعادل

– جعبه فرمان

– سیبک طبق

– لاستیک

تعمیر جلوبندی یاریس

برای تعمیر جلوبندی یاریس بهتر است تا با چند مشکل شایع در جلوبندی خودرو یاریس آشنا شوید. این ایرادات به شرح زیر است :

مشکلات جلوبندی ماشین

 

لقی چرخ

ممکن است هنگام حرکت شما احساس کنید که چرخ شما می لرزد لقی چرخ دارای دو علت است. در صورتی ماشین خود را جک بزنید و آن را بلند کنید، شما در دو حالت افقی و عمودی می توانید لقی چرخ خود را تست کنید. در حالت افقی شما دو دست خود را دور چرخ قرار می دهید و لاستیک را می گیرید و به آن ضربه می زنید. در صورتی که لاستیک شما تکان خورد یعنی سیبک فرمان شما مشکل دارد.

برای تست عمودی شما دو دست خود را بالا و پایین چرخ می گذارید و به آن ضربه می زنید، در صورتی که چرختان لقی داشت و یا صدای از آن شنیدید به این معناست که بلبرینگ چرخ شما مشکل دارد. اگر این قطعه را تعمیر نکنید باعث آسیب به قطعاتی که دور بلبرینگ هستند، می‌شوند و درنتیجه هزینه درست کردن خودرو شما نیز چند برابر می شود.

روغن زدن کمک فنر

روغن زدن کمک فنر به این معناست که روغنی که داخل کمک فنر ها وجود دارد و باعث ایجاد انعطاف می شود، از کمک فنر خارج شده و باعث از کار افتادن کمک فنر می شود. برای تست خرابی کمک فنر شما می توانید از روی ظاهر آن به خرابی کمک فنر های خودرو خود پی ببرید.  بدین صورت که اگر در قسمت لولایی که گلگیر روی آن قرار دارد، این قسمت همان قسمت کشویی است که بالا و پایین می رود. در صورتی که این قسمت روغنی باشد به این معناست که روغن داخل کمک فنر شما به بیرون نشتی کرده و شما باید کمک فنر خودرو تعویض کنید.

قیمت قطعات جلوبندی یاریس

جهت تعمیر جلوبندی یاریس شما باید با قیمت قطعات اروجینال آن آشنا شوید پس در این بخش مهم همراه ما باشید. قیمت قطعات جلوبندی تویوتا یاریس به شرح زیر می باشد :

– لنت ترمز جلو تویوتا یاریس : 800.000 هزار تومان

– لنت ترکز جلو تویوتا یاریس 2014 : 1.161.000 میلیون تومان

– لنت ترمز عقب تویوتا یاریس : 800.000 هزار تومان

– دیسک چرخ جلو تویوتا یاریس هاپبک : 1.163.000 میلیون تومان

– دیسک چرخ جلو تویونا تویوتا یاریس صندوق دار : 1.500.00 میلیون تومان

دیسک چرخ جلو تویوتا یاریس : 1.446.000 میلیون تومان

– کمک فنر جلو تویوتا یاریس : 5.282.000 میلیون تومان

– کمک عقب یاریس : 3.491.000 میلیون تومان

– تسمه دینام یاریس : 1.329.000 میلیون تومان

– قرقری فرمان تویوتا یاریس : 457.000 هزار تومان

-سیبک فرمان تویوتا یاریس : 457.000 هزار تومان

– سیبک طبق تویوتا یاریس : 422.000 هزار تومان

– طبق جلو راست تویوتا یاریس : 1.322.000 میلیون تومان

– میل فرمان تویوتا یاریس 2008-2012 برند اصلی طرح ساخت تایوان یک جفت : 1.200.000 میلیون تومان

– میل فرمان تویوتا یاریس 2008-2012 برند طرح اصلی ساخت ژاپن یک جفت : 1.500.000 میلیون تومان

– سیبک فرمان تویوتا یاریس 2008 – 2012 برند اصلی تویوتا جنیون یک جفت : 2.400.000 میلیون تومان

– سیبک فرمان تویوتا یاریس 2008 – 2012 برند طرح اصلی ساخت تایوان یک جفت : 1.200.000 میلیون تومان

– سیبک  طبق پایین تویوتا یاریس 2008 – 2012 برند طرح اصلی ساخت ساخت تایوان یک جفت : 1.200.000 میلیون تومان

– سیبک طبق پایین تویوتا یاریس 2008 – 2012 برند اصلی ساخت تایوان یک جفت : 1.100.000 میلیون تومان

– بوش طبق پایین تویوتا یاریس 2008 – 2012 برند طرح اصلی ساخت تایلند یک جفت : 800.000 هزار تومان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید