تعمیر جلوبندی 405

تعمیر جلوبندی 405

ما در این مقاله می خواهیم در رابطه با تعمیر جلوبندی 405 و بهترین جلوبندی سازی در تهران با شما گفتگو کنیم. از آنجایی که 405 یک خودرو ایرانی و بسیار زیادی است و ضمنا به دلیل طول عمر برخی از خودرو های 405 تعمیر جلوبندی 405 را باید به یک جلوبندی سازی معتبر و با تجربه بسپارید.

جلوبندی به قسمت زیرین ناحیه جلویی خودرو گفته می شود. این قسمت مسئول وظیفه هندلینگ خودرو در چاله ‌ها، دست ‌انداز ها و پیچ‌ های جاده را است. عدم رسیدگی جلوبندی به صورت دوره ‌ای، بعد از مدتی کوتاه سبب خرابی زیاد آن می شود. بنابراین ممکن است به تعمیر جلوبندی 405 نیاز پیدا کنید.

 

جلوبندی سازی 405

 

 

جهت تعمیر جلوبندی 405 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی اتومبیل 405 به دلایل مختلفی مانند گرمای زیاد هوا، برودت و سرما، تصادفات شدید و ضربات محکم و سخت، ناهمواری و دست اندازها نیاز به تعمیرات دارد. اصولا در قدم اول برای تعمیر جلوبندی سراغ کمک فنر و تعمیر آن می روند.

هزینه تعمیر جلوبندی 405

نوع خدمت یا کالاحدود قیمت
هزینه تعمیر جلوبندی پراید کامل ۱.۱ تا ۱.۷ میلیون تومان
اجرت تعویض جلوبندی پراید۳۰۰ هزار تومان
هزینه تعمیر جلوبندی 206 کامل ۲.۳ تا ۳ میلیون تومان
اجرت تعویض جلوبندی 206۳۷۵ هزار تومان
پک کامل جلوبندی پارس، سمند و 405۱.۸ تا ۲.۲ میلیون تومان
اجرت تعویض جلوبندی ۴۱۵ هزار تومان
هزینه تعمیر جلوبندی ال90   کامل                                               ۲.۴ تا ۳ میلیون تومان
اجرت تعویض جلوبندی ال 90۴۵۰ هزار تومان

جلوبندی خودرو 405 چیست ؟

یکی از قسمت‌ های اصلی اتومبیل، جلوبندی یا همان سیستم تعلیق می باشد. این سیستم وظیفه دارد میان خودرو و جاده ارتباط ایجاد کند. کارکرد اجزای مختلفی مانند ترمز، شتاب‌ و موتور خودرو به جلوبندی بستگی دارد.

سیستم تعلیق یا جلوبندی سبب می شود تا قطعات مختلف خودرو از شدت ضربات وارده شده از جاده محافظت شوند. بهتر است طی دوره های مشخص شده خودر را به جلوبندی سازی نشان داده تا در صورت نیاز به تعمیر آن بپردازند.

قطعات تشکیل دنده جلوبندی خودرو 405

  • اکسل
  • دستگاه تعلیق
  • سیستم فرمان
  • کمک فنر
  • شغال دست
  • طبق
  • میل تعادل
  • سگ دست
  • میل موج گیر

     

  • سیبک ها

تعمیر جلوبندی 405 شامل بررسی چه مواردی می شود؟

تعمیر کار و کارشناس برای تعمیر جلوبندی 405 باید موارد مختلف را بررسی کنند. فنر ها، کمک‌ فنر ها، طبق ‌ها و در نهایت سیبک ها از مهم ترین اجزای سیستم جلوبندی یک خودرو هستند. فنر های موجود در جلوبندی اغلب خودروها؛ فنر لول، فنر پیچشی و فنر تخت هستند.

البته باید دقت کرد که فنر ها خود به تنهایی نمی ‌توانند لرزه ها و ارتعاش های ناشی از ضربات را رفع کنند. بنابراین برای کنترل بهتر و بیش تر سیستم جلوبندی خودرو ها، این لرزه ها و ارتعاشات از کمک‌ فنر ها نیز استفاده خواهد شد. 

سیبک‌ به قطعات کروی شکل از جنس فلز گفته می شود که به یک بازو متصل شده اند. این سیبک ها علاوه ‌بر انجام وظیفه اتصال قسمت‌ های مختلف سیستم جلوبندی، باعث حرکت نرم و آرام اتومبیل در زمان عبور از سط

 

ح های نا هموار و دست انداز ها خواهد شد.

سیبک‌ها به ‌راحتی و در مدت کوتاه خراب نخواهند شد، اما به راحتی می توان خرابی آن ها را فهمید. کشش فرمان به یک طرف یا لرزش زیاد خودرو، اولین مورد تشخیص برای خرابی سیبک ها است. بوش ها یکی دیگر از اجزای اصلی جلوبندی یا سیستم تعلیق خودرو است. بوش ها برخلاف سیبک ‌ها تنها در یک سمت دوران خواهند کرد.

از دیگر اجزای مهم سیستم جلوبندی می ‌توان میله موج‌ گیر را نام برد. میله موج گیر وظیفه دارد تعادل خودرو را بالا ببرد و از چپ شدن آن در سر پیچ‌ ها جلوگیری کند. در صورتی که میله موج‌ گیر خراب شود، باعث گیج شدن خودرو در هنگام گذر از پیچ ‌ها خواهد شد.خرابی  بلبرینگ ‌ها بر عکس عقیده بسیاری از افراد ممکن است باعث خسارت ها و صدمات جبران ناپذیری برای سیستم تعلیق خودرو شود.

فرق سیستم جلوبندی خودرو با سیستم تعلیق چیست؟

سیستم جلوبندی شامل فرمان و میل فرمان  و اجزای جلویی خودرو است، در صورتی که سیستم تعلیق چرخ ها  و کمک فنر عقبی خودرو را نیز در بر می گیرد. چرخ های جلو خودرو وظیفه هدایت آن را داشته، بنابراین نقش جلوبندی بسیار مهم تر خواهد بود.

انواع سیستم تعلیق خودرو 405

سیستم تعلیق یا جلوبندی خودرو انواع مختلفی دارد. از مهم‌ ترین جلوبندی ها می توان به سیستم تعلیق مک ‌فرسون و سیستم تعلیق طبق ‌دار دوبل یا A-ARM  اشاره نمود. سیستم جلوبندی مک ‌فرسون به کنترل موقعیت چرخ ‌ها با استفاده از متعادل‌ کننده تلسکوپی، می پردازد.

در این سیستم، فنر بدون هیچ واسطه‌ ای و به صورت  کاملا مستقیم به کابین اصلی متصل خواهد شد. سیستم طبق ‌دار دوبل که با نام دوجناغی نیز مطرح  است، در قسمت بالا و پایین از دو جناغ موازی تولید شده است. علاوه بر این، فنر و کمک‌ فنر ها هم در میان آن ‌ها قرار خواهند گرفت.

امروزه با وضعیت نا مطلوب جاده ها سیستم تعلیق و جلوبندی ماشین سالانه به‌ طور متوسط در دو مرحله باید بازدید شود. در صورتی که سیستم تعلیق یا جلوبندی در زمان مشخص تعمیر نشود، مطمئنا آسیب ‌های زیادی در خودرو ایجاد می شود. پس هر زمانی که علائمی از خرابی سیستم جلوبندی ماشین مشاهده کردید، آن را جدی بگیرید. همچنین می توانید برای تعویض شیشه های 405، به شیشه اتومبیل عبداللهی مراجعه کنید.

جلوبندی 405

 علائم خرابی اجزای جلوبندی خودرو

رانندگان وسایل نقلیه از جمله خودرو 405، با مشاهده و احساس علائم و نشانه های خرابی سیستم تعلیق اتومبیل خود باید نزد جلوبندی سازی ماهر و شناخته شده رفته و آن را تعمیر کنند. علائم خرابی اجزا سیستم جلوبندی عبارت است از:

  • رانندگی خشک و سفت
  • کشیده شدن فرمان به جهتی دیگر و حس لرزش در آن
  • مشاهده ناهمگونی در آج های تایر
  • روغنی بودن قطعات جلوبندی 
  • خرابی دستگاه تعلیق
  • ایجاد صدا هایی غیر طبیعی و شنیدن آن توسط راننده
  • شنیدن صدایی سوت مانند از چرخ ها
هزینه تعمیر جلوبندی 405 چقدر؟

اجرت آن حدود 300 هزار تومان و هزینه ی لوازم بستگی به نوع کار دارد

مدت زمانی که طول میکشه جلوبندی کامل انجام شود چند دقیقه است؟

بستگی به نوع کار دارد که می تواند از 1 الی 2 ساعت تا 6 الی 7 ساعت زمان می برد.که این زمان متغیر است ممکن است کمتر و یا بیشتر باشد.

جلوبندی بهتر است تعویض شود یا تعمیر؟

در گذشته جلوبندی ها بسیار سخت و محکم تولید می شد، بنابراین با جلوبندی ساز با چکش کاری یا جوش کاری مشکل را برطرف می کرد. امروزه به علت وجود سیبک های روغنی و سگ دست های خشک از جنس چدن دیگر نمی توان به دفعات زیاد به تعمیر جلوبندی 405 پرداخت، زیرا ممکن است کار تعمیرات به خوبی صورت نگیرد. در صورتی که ما، در اتورگلاژ با به کار گیری بهترین تعمیر کاران در خدمت مشتریان عزیز هستیم. پس نیازی به نگرانی وضعیت قطعه ها نیست.

جهت تعمیر جلوبندی 405 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

هزینه تعمیر جلوبندی 405

 

-مجموعه کامل جلوبندی خودرو 405: 987.000 تومان

-مجموعه کامل جلوبندی پژو 405: 1.320.000 میلیون تومان

-طبق چپ خودرو پژو 405:  629.000 هزار تومان

-جعبه فرمان پژو 405: 650.000 هزار تومان

-کیت کامل بلبرینگ توپی چرخ جلو ایساکو پژو 405: 280.000 هزار تومان

-میل موجگیر پژو 405: 64.000 هزار تومان

-بوش طبق لبه دار خودرو پژو 405: 64.000 هزار تومان

سیبک فرمان چپ خودرو 405: 95.000 هزار تومان

-سیبک فرمان راست پژو 405: 108.000 هزار تومان

لاستیک موجگیر چاک دار پژو 405: 59.000 هزار تومان

-سیبک فرمان چپ پژو 405: 115.000 هزار تومان

-سیبک مفصل فرمان خودرو پژو 405: 97.000 هزار تومان

-بوش کمک هیدرولیک جعبه فرمان پژو 405: 37.000 هزار تومان

-سگ دست خودرو پژو 405: 465.000 هزار تومان

-طبق چپ رفیع پژو 405: 600.000 هزار تومان

اجرت تعمیر جلوبندی 405

اجرت تعمیر جلوبندی این خودرو و خودرو های دیگر با توجه به کاری که انجام می شود و قسمتی که خراب شده است متفاوت می باشد. از همین رو شما می توانید برای اطلاع از قیمت ها با شماره درج شما تماس حاصل فرمایید.

معایب خودرو پژو 405

طراحی ظاهری

این خودرو به دلیل طراحی به روزی که داشت، به عنوان بهترین خودروی سال اروپا انتخاب شد. اما این طراحی ظاهری در سال 1988 به روز بود و امسال یعنی در 2022 اینطور نیست. در حقیقت به همین دلیل با گذشت سه دهه، چهره خودرو پژو 405 رفته رفته خسته کننده تر و قدیمی تر شده است. برای متوجه شدن این موضوع، کافی است به گرافیک مات چراغ ها، جلو پنجره کوچک، سپر های بیرون زده از بدنه و نمای جانبی کاملا صادف و بدون استفاده از خطوط سیال و زاویه دار در خودرو پژو 405 GLX بی اندازید تا متوجه این موضوع بشوید.

نسخه فیس لیفت خودرو پژو 405 یعنی SLX نیز تفاوت زیادی با نسخه قبلی ندارد. در این نسخه طراحان ایرانی سغی داشتند تا برخی از المان های به روز را به چهره قدیمی پژو 405  GLX طراحی کنند. اما متاسفانه نتیجه این کار یک طراحی ظاهری نا هماهنگ از آب در آمد. به عنوان مثال مه شکن های جلویی خودرو پژو 405 SLX با طراحی مدور خود با ظاهر کلی آن هماهنگی چندانی ندارد. همچنین طراحی داخلی پژو 405 به دلیل الزام خودرو سازان با به کار بردن 2 عدد ایربگ در محصولات خود را در سال های اخیر کاملا متحول شد و ظاهری نسبتا به روز به آن داد.

مشکلات پیشرانه

پیشرانه خودرو ها جزو مهم ترین معایب پژو 405 SLX و 405 GLX  می باشد. خودرو پژو 405 GLX چندین سال است که با پیشرانه 8/1 لیتری تولید می شود. پیشرانه مذکور 8 سوپاپ بوده و ساختری قدیمی دارد. همچنین بازدهی آن هم پایین است و مصرف سوخت پایینی نیز دارد. البته مشکلات پیشرانه خودرو 405 تنها به اینجا ختم نمی شود، بلکه خرابی مکرر واشر سر سیلندر XUV جزو مشکلات عمده این خودرو به حساب می آید. پیشرانه پژو 405 SLX هم به پیشرانه TU5 مجهز می باشد اما این پیشرانه 6/1 لیتری 16 سوپاپ نسبت به پیشرانه XUV کم مصرف، کم صدا تر و با دوام تر می باشد.

سخن پایانی

جلوبندی نقش مهمی در تعادل خودرو هنگام عبور نا همواری ها و موانع دارد. تعمیر جلوبندی 405 باید بلافاصله بعد از مشاهده انواع خرابی ها باید انجام شود. ایرادات جزئی هر یک از اجزای بخش جلوبندی می تواند در مدت کوتاهی موجب مشکلات زیاد و جبران ناپذیری شود. زمانی که صداهای غیر عادی شنیده شود، خودرو لرزش داشته باشد یا رانندگی خشک و سفت دارید؛ حتما به جلوبندی سازی مراجعه کنید. اتورگلاژ در زمینه انجام انواع خدمات و تعمیر جلوبندی 405 می تواند به شما کمک کند. برای کسب اطلاعات بیش تر با شماره های ۰۲۱۷۷۴۵۴۷۷۹یا 09194143400 تماس بگیرید.

1 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر جلوبندی 405»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید