تعمیر جلوبندی chr

تعمیر جلوبندی chr

تعمیر جلوبندی chr

موضوع امروز مقاله ما در سایت اتو رگلاژ تعمیر جلوبندی chr با شما صحبت کنیم. جلوبندی همان محور جلویی و زیرین خودرو محسوب می شود که درواقع اصلی ترین قسمت خودرو است. به حدی که اگر این قسمت در خودرو وجود نداشته باشد، دیگر نمی توان نام این وسیله را “خودرو” گذاشت. به همین دلیل ما در این مقاله می خواهیم اهمیت این قطعه در خودرو و قطعات آن را برایتان شرح دهیم و به شما گوشزد کنیم. پس اگر می خواهید با این خودرو، جلوبندی و قطعات آن آشنا شوید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و این مقاله را مطالعه کنید.

جهت تعمیر جلوبندی chr و اطلاع از اجرت تعمیر جلوبندی chr با 09194143400 اتو رگلاژ تماس بگیرید.

خودرو chr

ابتدا در اولین بخش از این مقاله می خواهیم این خودرو را برای شما بررسی کنیم. این خودرو یک کرس اوور ساب کامپکت است که توسط شرکت تویوتا تولید می شود. خودرو chr در سال 2013 به رهبری کوبا، مهندس ارشد تویوتا شروع شد. نسخه تولیدی این ماشین در نمایشگاه خودرو ژنو مارس 2016 رونمایی شده و تولید آن نیز از ماه نوامبر همان سال آغاز شد. در ماه دسامبر همان سال نیز در کشور ژاپن شروع شد. درست یک سال بعد در  2017 در اروپا، استرالیا، آفریقای جنوبی و آمریکای شمالی و در سال 2018 در آسیای جنوب شرقی، چین و تایوان به فروش رسید.

تعمیر جلوبندی chr چیست؟

جلوبندی همانطور که گفتیم همان قسمت جلویی و زیرین خودرو است که وظیفه آن هندلینگ، تعادل، حرکت و حتی سکون خودرو محسوب می شود. این قسمت دارای قطعات مختلفی است که برخی از آن ها شامل رام، سگ دست، شغال دست، طبق ها، بوش ها، سیبک ها و … می شوند. جلوبندی با سیستم تعلیق ارتباط نزدیکی دارد. اما تفاوت آن ها در این است که جلوبندی شامل فرمان و قسمت جلویی خودرو می شود. این در حالی است که سیستم تعلیق چرخ ها را شامل می شود.

وظایف اصلی جلوبندی chr

-این سیستم وظیفه تعادل چرخ ها را دارد.

-کنترل خودرو سر پیچ ها

-خنثی کردن و کنترل ضربات وارد شده به چرخ ها

-کنترل خودرو ها در ناهمواری های مسیر

جزئیات تعمیر جلوبندی chr

سیستم جلوبندی خودرو شامل سیستم فرمان، اکسل، سیبک ها، سگ دست، شغال دست، سیستم چرخ ها، طبق، میل موجگیر و رام است. در ادامه درمورد خرابی این قطعه بیشتر برای شما توضیح خواهیم داد.

تعمیر جلوبندی chr

هنگامی که شاسی خودرو شما ضربه ببیند، خصوصا زمانی که ضربه وارد شده به خودرو شما از سمت جلو باشد، شاسی شما از حالت فابریک خارج می شود. در این شرایط اگر می خواهید شاسی خودرو خود را به حالت اولیه برگردانید، باید به یک صافکار و یک شخص مجرب مراجعه کنید. فراموش نکنید که اگر صافکاری این قست به درستی انجام نشود، که یکی از آن ها خرابی جلوبندی خواهد بود.

همانطور  که در بخش های قبلی مشاهده کردید، سگ دست یکی از قسمت های جلوبندی است. در صورتی که خودرو شما به یک سمت متمایل شده و دچار انحراف می شود، باید این بخش را بررسی کنید.

همچنین سر و صدا کردن خودرو در واقع زبان صحبت کردن آن است. بدین صورت که در قسمت جلوبندی سر و صدایی شنیدید، خصوصا هنگامی که از ناهمواری ها رد می شوید. یعنی سستم تعلیق شما نیاز به بازبینی و همچنین تعمیر دارد.

در صورتی که سیستم ترمز خودرو شما دچار نقص شده باشد، نیروی حاصل از ترمز گیری به طور یکسان میان چرخ ها پخش نخواهد شد. از این رو هنگامی که شما ترمز می گیرید، به یک چرخ نیروی بیشتر وارد شده و هین موضوع باعث انحراف خودرو به یک سمت می شود.

میل تعادل قسمن دیگری از خودرو است که در صورت شل بودن آن، هنگام برخورد آن با قطعت دیگر  گیجی خودرو اتفاق می افتد. دلیل ایجاد این مشکل نبود سرویس بندی درست جلوبندی و بررسی نکردن میل تعادل است. به طور کلی زمانی که احساس کردید خودرو شما گیج می زند، باید سیستم تعلیق، فنر و کمک فنر ها را بررسی کنید. اگر جلوبندی ماشین شما در خیابان و یا در جاده دچار مشکل شد، اولین کاری که باید بکنید این است که با اتو رگلاژ تماس حاصل فرمایید.

تعمیر اجزای مختلف جلوبندی chr

نقش بازوی سگ دست

در صورت خراب شدن سگ دست فرمان کشیده می شود. اما لازم به ذکر است که کشیدن شدن فرمان تنها ناشی از خرابی سگ دست نیست. به عنوان مثال در صورتی که سیستم ترمز  دچار مشکل شود، هنگامی که ترمز می گیرید ممکن است چرخ ها به یک اندازه تحت تاثیر قرار نگیرند. در این شرایط شما باید برای تعمیر جلوبندی chr اقدام کنید.

مجموعه جعبه فرمان

جعبه فرمان کارش کنترل و گردش خودرو به چپ و راست را بر عهده دارد و اتاق خودرو روی آن قرار دارد. در این عمل به علت اتصالی که میان مفصل ها، سیبک و سگ دست وجود دارد، با چرحش فرمان این امر میسر می شود.

علائم خرابی جعبه فرمان

مشخص است که خرابی جعبه فرمان علائمی دارد. اولین نشانه این خرابی لق شدن سیبک ها و مفصل ها بوده که در این صورت هنگامی که فرمان را می چرخانید احساس لقی خودرو به شما دست می دهد. لازم به ذکر است که این لقی با صدا همراه است. نشانه دوم سفت شدن فرمان می باشد که در این صورت باید سیستم هیدرولیک چک شود. روغن ریزی از جعبه فرمان نشانه سوم است که به طول معمول به دلیل فرسوده شدن اورینگ ها اتفاق می افتد که باید جعبه فرمان باز شده و تعمیر شود.

سگ دست و مجموعه بلبرینگ و توپی چرخ های جلو

سگ دست و مجموعه بلبرینگ و توپی چرخ های جلو روی هم مونتاژ شده اند که بین کمک فنر و سیبک هستند. وزن اتاق خودرو از سمت این قطعات به چرخ و زمین وصل می شود. حرکت به سمت جپ و راست خودرو با حرکت این قسمت امکان پذیر است که این کار را سگ دست انجام می دهد. در صورتی که سگ دست ضربه بخورد و یا خراب شود، چرخ ها زاویه خود را ز دست می دهند و از خود سر و صدا ایجاد می کنند. برای مطمئن شدن از خرابی سگ دست، باید ببینید چرخ ها صدا می دهد یا نه، اگر صدا داد یعنی سیبک دچار مشکل است.

اگر می خواهید شیشه خودرو chr خود و یا هر خودرو دیگری را تعمیر تعویض و یا خریداری کنید، ما با شما شیشه اتومبیل عبدالهی را معرفی می کنیم.

خدمات تعمیر جلوبندی chr اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید