تعمیر جلوبندی i20

تعمیر جلوبندی i20

در این مقاله می خواهیم در باب تعمیر جلوبندی i20  و اجرت تعمیر جلوبندی هیوندای آی 20 بحث کنیم.جلوبندی خودرو یکی از قطعاتی است که همواره دچار مشکلات مختلفی شده و افراد زیادی دغدغه تعمیر جلوبندی خودرو خود را داشتند. اگر نمی دانید باید بگوییم که این قسمت در خودرو اطلاعات اهمیت زیادی برخوار است و قسمتی حیاتی و مهم در خودرو شما به شمار می رود. حدی که اگر این قسمت در خودرو ها وجود نداشته باشد، خودروی شما هیچ تفاوتی با یک ارابه چوبی نداشته و کاملا بلا استفاده است. از همین رو امروز از سایت اتو رگالاژ با شما همراه هستیم تا درمورد جلوبندی یکی از خودرو ها یعنی تعمیر جلوبندی i20 با شما صحبت کنیم. پس اگر شما هم معتقد هسنید که این قسمت بسیار مهم است این مقاله مفید را از دست ندهید.

تعمیر جلوبندی i20

هیوندای i20

این خودرو از سال های 2008 تاکنون از طریق شرکت هیوندای موتور در چنای، هند، ایران و ترکیه درحال تولید می باشد. آی 20  مونتاژی بعد از اینکه امضای قرار شراکت هیودای و کرمان موتور صورت گرفت، از اوایل سال 2017 و یا همان زمستان 95 وارد کشور ایران شد. بدین ترتیب ایران پس از کشور هایی همچون هندوستان و ترکیه، سومین پایگاه تولیدی نسل دوم این خودرو در جهان به شمار می رود.

جلوبندی  i20

هنگامی که حرف از جلوبندی خودرو یا تعمیر جلوبندی i20  به میان می آید، درواقع منظور همان محور جلویی و زیرین خودرو و قطعات است. این قسمت وظایف مهمی دارند آن هم هدایت، تعادل و حرکت آن محسوب می شود. هنگامی که شما در ناهمواری ها در حال حرکت هستید، با وجود این قطعه در خودرو i20 هنگام رانندگی احساس راحتی دارید. همچنین در مواردی جلوبندی خودرو از چپ شدن خودرو جلوگیری می کند.

قطعات مختلفی در جلوبندی خودرو وجود دارد که هر کدام کار مهمی را انجام می دهند و  در صورت نقص در هر کدام از آن ها حرکت و تعادل خودرو شما یه مشکل بر میخورد.  باید به شما هشدار دهیم که اگر هر گونه نشانه و صدای نامتعارف و غیر عادی در جلوبندی خودرو i20 دیدید، در سریع ترین زمان ممکن  به تعمیرگاه مراجعه کنید زیرا اگر این کار را نکنید، مشکل قطعه جلوبندی شما بدتر شده و هزینه بیشتری نیز باید بپردازید.

قطعات و اجرت تعمیر جلوبندی i20

قطعات جلوبندی این خودرو و خودرو های دیگر شامل موارد زیر است:

-سیبک ها

-رام

-فنر و کمک فنر ها

-سیستم تعلیق جلوبندی

 

-فرمان و میل فرمان

-سگ دست

-شغال دست

میل تعادل (میل موجیگر)

-طبق

هر کدام از این قطعات کار خاص و مهمی را انجام می دهند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم

1. سیبک

اولین قطعه ای که می خواهیم برای شما توضیح دهیم، سیبک فرمان می باشد. این قسمت  هم چرخ ها را به سیستم تعلیق متصل می کند و هم موجب چرخش چرخ ها می شود. سیبک شکل  کروی دارد و  چرخش سه محور مختصاتی را به چرخش در می آورد. در نتیجه قسمت جلویی خودرو را هدایت و فرمان دهی می کند. علاوه بر این سیبک حرکت های نا خواسته مانند ورود به یک دست انداز را خنثی می کند. این قطعه از سمتی  به طبق های خودرو متصل بوده و از طرفی دیگر به متعلقات چرخ وصل است. اگر فرمان خودرو به هر طرف بچرخد سیبک خودرو نیز به همان طرف می چرخد. سیبک ها همیشه تحت فشار نیروهای کششی می باشند و در تلاش هستند تا میزان اصطکاک بیت قطعات را کاهش دهند.

2. رام:

قطعه بعدی رام می باشد. رام قطعه ای  است که از جنس فلز می باشد و از دو سمت به شاسی ها وصل می شود و قسمت های دیگر جلوبندی از طریق این قطعه به اتاق وصل می شوند.

3.طبق:

این قطعه بازو هایی هستند که سیستم تعلیق خودرو را به شاسی آن وصل می کنند. طبق ها از طریق بوش ها به شاسی خودرو از طریق اتصال گوی و کاسه به چرخ خودرو وصل می کند.

4.فنر:

فنر یا لول فنر قطعه ای است که وزن اتاق روی قرار دارد. این قطعات به علت  قابلیت ارتجاعی که دارند، بیشتر ضربات جاده بر روی آن ها وارد می شود. مواردی که در این قطعه غیر استاندارد محسوب می شود شامل ارتفاع زدن و تغییر فنر است.

5.کمک فنر:

قطعه بعدی که یکی از قطعات جلوبندی محسول می شود، کمک فنر است. کمک فنر که در نزدیکی چرخ ها قرار دارد تا نوسانات فنر را کنترل کرده و آن را روان کند. یک سر فنر به اتاق شاسی و سر دیگر آن به سیستم تعلیق مانند پوسته اکسل یا طبق متصل می باشد. در این وضعیت حرکت فنر باعث افزایش و کاهش طول کمک فنر می شود.

انواع کمک فنر:

-کمک فنر هیدرواستاتیکی

-تلسکوپی

-کمک فنر اهرمی

-کمک فنر گازی و یا بادی

هزینه تعمیر جلوبندی  i20

تعویض قطعات یکی از راه های تعمیر جلوبندی i20 و یا تمام خودرو ها  محسوب می شود که در خرید این قطعات باید دقت لازم را داشته باشید. چرا که در اولین قدم فروشگاهی که از آن می خواهید قطعات خود را خریداری کنید با شناخته شده باشد تا جنس نامطلوب و یا قلابی به شما نفروشد. همچنین باید از گارانتی محصولی که خریداری می کنید مطمئن شوید. در این بخش از مقاله قرار است تا قیمت برخی از قطعات جلوبندی این خودرو را برای شما بیان کنیم تا در صورت خرید آن ها دچار اشتباه نشوید.

اما قبل از اینکه سراغ قیمت ها برویم، دقت  داشته باشید که اجرت تعمیر جلوبندی این خودرو و خودرو های دیگر  به عوامل زیادی بستگی دارد که یکی از آن ها به قطعه ای که خراب شده است، می باشد. همچنین کاری که روی جلوبندی شما انجام شده و مواد مصرفی هم می تواند در اجرت جلوبندی تاثیر زیادی داشته باشد.. اما شما برای اطلاع از اجرت تعمیر جلوبندی i20 و کسب اطلاعات بیشتر با اتو رگلاژ تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

قیمت برخی از قطعات جلوبندی این ماشین به شرح زیر هستند:

 

-میل موجگیر هیوندای آی 20: 260.000 تومان

-بوش طبق جلو پایین هیوندای آی 20: 170.000 تومان

-دسته موتور راست هیوندای آی 20: 1.450.000 میلیون تومان

-بوش طبق بزرگ هیوندای آی 20: 200.000 تومان

-دسته موتور هیوندای آی 20: 1.640.000 میلیون تومان

-کمک فنر جلو راست هیوندای آی 20: 1.870.000 میلیون تومان

-طبق جلو راست هیوندای آی 20: 3.502.000 میلیون تومان

 

شما می توانید تمامی قطعات این خودرو و برای تعمیر جلوبندی i20 را تنها با یک تماس یا اگر تمایل دارید به صورت حضوری از اتو رگلاژ تهیه کنید.

خدمات  جلوبندی هیوندای i20 اتو رگلاژ

جهت انجام هر گونه خدمات شیشه اتومبیل می توانید به یکی از بی نظیر ترین تعمیر گاه های تعمیر شیشه یعنی شیشه اتومبیل عبدالهی مراجعه کنید.

هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی هیوندای i20چنده؟

به دلیل اینکه جلوبندی ماشین سامل اجزای مختلفی می باشد باید با 09194143400 تماس بگیرید تا مشخص شود که قیمت و اجرت شما چقدره.

مدت زمان تعمیر جلوبندی i20 چند دقیقه است؟

حدود 1 ساعت اگر کار کوچیکی داشته باشه اما بر اساس نیاز ماشین می تواند این تایم به 7 الی 8 ساعت هم برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید