تعمیر و تعویض فنر و کمک فنر2

تعمیر و تعویض فنر و کمک فنر

جهت جلوگیری از هر نوع آسیبی به فنر و کمک فنر باید از عبور در جاده های نا هموار و مسیر های  پر از چاله و چوله،پرهیز کرد. زیرا در صورت عبور از چنینی جاده های به طور مرتب،  قسمتی از جلوبندی خودرو دچار مشکلاتی شده و در نهایت خودرو نیاز مند تعمیر و تعویض فنر و کمک فنر خواهد شد. فنر نقش مهم کنترل تعادل در خودرو را دارا بوده و در صورت وجود فنر خراب، ماشین عملکرد مناسبی از خود بروز نمی دهد.

جهت تعمیر و تعویض فنر و کمک فنر با اتو رگلاژ تماس بگیرید.

فنر و کمک فنر، از جمله قطعات جلوبندی خودرو بوده و هنگام خرابی آن ها، باید به جلوبندی سازی جهت تعمیر جلوبندی خودرو و این قطعات مراجعه کرد. وجود قطعات فنر و کمک فنر خراب در خودرو، باعث ایجاد آسیب در قسمت شاسی و بدنه خودرو نیز می شود.

123456

کمک فنر خودرو و انواع آن

با توجه به پیشرفت های روزافزون در صنعت خودرو سازی، فنر و کمک فنر نیز دچار تغییرات بسیار شده اند. به طور مثال کمک فنر خودرو های سنگین، باید توانایی جابه جای حمل بار سنگین را داشته باشد. در صورت خراب شدن آن ها باید برای تعمیر و تعویض فنر و کمک فنر به یک تعمیرگاه مجاز و مطمئن مراجعه نمود. اما از اصلی ترین انواع کمک فنر، می توان به موارد زیر را بیان کرد:

کمک فنر هیدرولیکی در خودرو

نحوه کار کمک فنر هیدرولیکی این گونه است که، هنگام وارد شدن ضربه به خاطر برخورد به یک دست انداز و با سرعت زیاد، روغن سریع وارد محفظه می شود. پس از وارد شدن روغن، کمک فنر خیلی سریع باز شده و همزمان با انجام این مراحل، ضربه ای که به خاطر برخورد با دست انداز ایجاد می شود، به واسطه کمک فنر هیدرولیکی دفع می شود. بنابراین، کوچک ترین ضربه به شاسی خودرو وارد نخواهد شد. این نوع کمک فنر های روی ماشین های که امروزه تولید و وارد بازار چون پراید می شوند ، از سوی تولید کننده خودرو مورد استفاده قرار می گیرد.

کمک فنر اهرمی

کار کمک فنر اهرمی به گونه ای است که؛ هنگام وارد شدن فشار خاصی، سریع جمع خواهند شد. همچنین یک ویژگی بسیار مهم این کمک فنر ها این است که؛ با توجه به ضربه ای که به خودرو وارد می شود، کمک فنر اهرمی باعث ایجاد ضربه کمتری نسبت به سایر کمک فنر ها به خودرو می شود.

کمک فنر هیدرواستاتیک حرفه ای

این نوع از کمک فنر بسیار پیشرفته تر از کمک فنر اهرمی و هیدرولیکی است. نحوه عملکرد آن مانند کمک فنر هیدرولیکی است. البته با یک تفاوت بزرگ، در هنگام وارد شدن ضربه به خودرو با وجود کمک فنر هیدرواستاتیک، گاز نیتروژن جایگزین روغن در درون محفظه می شود. در نهایت ضربه اثر نا مطلوبی بر شاسی ماشین از خود بر جای نخواهد گذاشت.

در جلوبندی سازی اتو رگلاژ، امکان تعمیر و تعویض کمک فنر های اهرمی، هیدرواستاتیک و هیدرولیکی وجود دارد. هنگام خرابی این قطعه و اقدام به تعمیر جلوبندی ماشین، به این جلوبندی سازی مراجعه کرده و ارائه خدمات ارزنده به مشتریان آن بهره مند شوید. وجود افراد ماهر و متخصص، باعث ایجاد اطمینان و آسودگی خیال مشتریان این مجموعه شده است.

نشانه های از خراب شدن کمک فنر و فنر در خودرو

پس از خراب شدن فنر یا کمک فنر و عدم تعمیر آن ها، باید منتظر خرابی در دیگر قطعات جلوبندی خودرو خود بود. این خرابی تاثیر منفی بر دیفرانسیل، سیستم فرمان، بلبرینگ و سیبک های خودرو می گذارد. در نتیجه با دیدن کوچک ترین نشانه ای از خرابی کمک فنر و فنر باید برای تعمیر یا تعویض آن اقدام کرد. اما از اصلی ترین نشانه ها جهت تعمیر کمک فنر، علائم زیر را می توان بیان کرد:

حرکت عجیب و غریب چرخ ها در هنگام حرکت بر روی جاده

هنگام حرکت در مسیر طولانی و عدم توجه به ماهیت وجودی کمک فنر، مطمئنا متوجه حرکات عجیب چرخ بر روی جاده خواهید شد. این حرکات چرخ ها به رقص تشبیه شده است. در چنین زمانی باید برای تعمیر جلوبندی و تعویض کمک فنر ها به یک جلوبندی سازی معتبر مراجعه کنید تا امکان ادمه مسیر برای شما فراهم شود.

نشتی روغن ترمز بر روی فنر

کمک فنر خودرو باید به گونه ای آب بندی شود تا روغن از محفظه مخصوص بیرون نریزد. اگر به هر دلیلی این آب بندی دچار خرابی شد، باید سریع برای تعویض آن اقدام کرد. البته این نکته را در گوشه ذهن به خاطر داشته باشید که در چنین زمانی، امکان تعمیر فنر و کمک فنر وجود ندارد. تنها راه چاره تعویض است.

بالا و پایین شدن ماشین و خرابی کمک فنر

خودرو هنگام رانندگی در یک مسیر صاف، انگار در حال پایین و بالا شدن است، این مسئله خود نشانی از خرابی و پایان عمر کمک فنر است. همچنین برای تعویض شیش ها، می توانید به شیشه اتومبیل عبداللهی مراجعه کنید.

شنیدن صدا های عجیب از جلوبندی خودرو

گاهی از قسمت جلوبندی خودرو خود صدای عجیبی می شنوید، در چنین زمانی باید برای تعمیر جلوبندی و احتمالا تعویض کمک فنر، با یک تعمیرگاه مطمئن جلوبندی سازی مراجعه کنید تا به سرعت برای تعمیر قطعات جلوبندی خودرو اقدام نمایند.

انجام آزمایش برای تعمیر و تعویض فنر و کمک فنر

برای اینکه از عملکرد درست فنر و کمک فنر خودرو، مطمئن شوید؛ می توانید چند آزمایش ساده اما کارآمد انجام دهید. این آزمایش ها شما را از وجود سالم بودن یا خرابی کمک فنر و فنر، با خبر خواهد کرد. تست های آسان برای تشخیص خرابی فنر و کمک فنر، عبارت هستند از:

  • ماشین خود را در یک سراشیبی پارک کرده و ارتفاع آن را درست اندازه گیری کنید. اگر ارتفاع از حد مجاز بالا تر باشد، نشان از خرابی فنر و کمک فنر می دهد.
  • دقیق و با ریز بینی بسیار، به قطعات خودرو از جمله فنر ها و چرخ ها نگاه کنید. در صورت مشاهده رد پای از روغن بر روی چرخ ها، اطمینان داشته باشید که کمک فنر خودرو شما خراب شده و نیاز مند تعویض است.

سخن پایانی

کمک فنر و فنر نقش تعیین کننده در ایجاد تعادل خودرو دارند. در صورت خرابی این قطعه ارزشمند در خودرو و عدم توجه به تعویض آن، مطمئنا دیگر قطعات خودرو چون بلبرینگ چرخ ها و سیستم فرمان دچار آسیب های جدی خواهند شد. پیشنهاد ما به شما در چنین مواقعی مراجعه به جلوبندی سازی اتو رگلاژ جهت تعمیر جلوبندی خودرو است. برای کسب اطلاعات بیش تر با شماره های با شماره های 02177454779 یا 09194143400 تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید