تعمیر جلوبندی کارنز

تعمیر جلوبندی کارنز

ما در این مقاله می خواهیم به تعمیر جلوبندی کارنز و قیمت تعمیر جلوبندی کارنز بپردازیم .جلوبندی خودرو یکی از اجزای مهم و حیاتی خودرو است. این قسمت قطعات مختلفی را شامل می شود که هر کدام وظیفه مهمی را در خودرو بر عهده داشته و در حرکت و فعالیت های حیاتی خودرو نقش دارند. به طوری که اگر جلوبندی در خودرو ها وجود نداشته باشد، دیگر نمی توان آن ها را “خودرو” نامید. خرابی آن ها هم مشکل بزرگ دیگری است که در اکثر خودرو ها پیش میاید و شما هم باید درمورد نشانه های خرابی آن، دلایل و نکات مهم را بدانید تا برای تعمیر آن اقدام کنید.  بدین ترتیب در مقاله امروز ما می خواهیم درمورد تعمیر جلوبندی کارنز با شما صحبت کنیم. پس جایی نروید و با ما تا انتها همراه باشید.

تعمیر جلوبندی کارنز

خودرو کارنز

این خودرو نمونه ای از خودرو های کلاس بدنه ام بی وی که توسط شرکت خودرو سازی کیا موتور ساخته شده است. خودرو کیا کارنز در ایران نیز به عنوان اطلس خودرو شناحته شده و عرضه می شود. این ماشین برای اولین بار در سال 1999 به بازار های جهانی عرضه شد و در حال حاضر نسل سوم این خودرو در خط تولید شرکت کیا موتورز قرار داد. خودرو مذکور با نام های متفاوتی همچون کیا روندو (kia rondo) نیز فروخته می شود.

جلوبندی کارنز

جلوبندی خودرو برای تمام خودرو ها یک تعریف مشخص دارد و آن هم این است که جلوبندی اساسا به محور جلویی و زیرین خودرو اطلاق می گردد. این قطعه در خودرو خودرو قطعات مختلفی دارد که شامل رام، سیبک ها، طبق ها، سگ دست، شغال دست، چرخ ها و … می شود. جلوبندی خودرو ارتباط نزدیکی با سیستم تعلیق رابطه نزدیکی دارد. اما این دو قسمت با یکدیگر تفاوت دارند و تفاوت آن ها در این است که جلوبندی شامل تمام قطعات جلویی، میل فرمان و میل فرمان می شود. اما سیستم جلوبندی همان چرخ های جلو و کمک فنر ها هستند.

وظیفه جلوبندی

وظیفه این قسمت شامل ایجاد تعادل، هندلینگ، حرکت و حتی سکون خودرو است. همچنین دلیل اینکه شما می توانید به راحتی در مسیر حرکت کنید، جلوبندی است. با وجود این قسمت شما از ناهمواری ها و دست انداز ها به راحتی عبور می کند. علاوه بر این جلوبندی از چپ شدن خودرو جلوگیری می کند. در ادامه درمورد نشانه های خرابی جلوبندی کارنز و دلایل آن با شما صحبت خواهیم کرد.

نشانه های خرابی جلوبندی کارنز

سواری خشک و سفت

اگر با گذشت یک مدت زمانی احساس کردید که  راحتی رانندگی کردن شما کاهش یافته و هنگام رانندگی احساس می‌کنید که خودرو شما  سفت و خشک سواری می‌دهد، به نشانه ای از این است  که جلوبندی ماشین و سیستم تعلق آن خراب  شده است و به بازبینی و حتی تعمیر نیاز دارد.  اگر چنین شرايطي به وجود بیاید، شما در هنگام رانندگی تمام پستی بلندی های جاده رو احساس خواهید کرد.

اختلالات فرمان خودرو

اختلالات در فرمان خودرو یکی دیگر از نشانه‌های خرابی جلوبندی ماشین این است که در این حالت  فرمان کشیده می‌شود یا اصطلاحا می‌زند. بدین معنا که هنگامی که ماشین می پیچد، فرمان خودرو بر خلاف فرمان‌دهی راننده عمل کند. در بیشتر مواقع دلیل   این اختلال خرابی جلوبندی است. به عنوان مثال احتمال درد که تایرها، مرکز تعادل و بالانس خودرو درگیر اختلالاتی شده باشند. علاوه بر این  لرزش فرمان در سرعت‌های بالا  که معمولا  به دلیل بالانس نبودن چرخ‌ها یا وجود مشکل در سیبک‌ها است نیز حاکی  از خرابی جلوبندی ماشین می باشد. به علاوه در صورتی که ماشین شما اصطلاحا  گیج می‌زند و به طرفین منحرف می‌شود، باز هم پای خرابی جلوبندی ماشین در میان است.

آج‌های ناهمگون بر روی تایرها

در صورتی که لاستیک خودرو کارنز شما در مدت زمان کوتاهی ساییده شده و  یا ساییدگی ناهمگون در آج‌های تایر ماشین دیده می‌شود، به علت خرابی  جلوبندی ماشین است. علاوه بر این  شنیده شدن صدای سوت مانند از چرخ‌ها به خصوص در هنگام دور زدن معمولا در اثر خرابی بلبرینگ چرخ‌ها است.

روغنی بودن قطعات سیستم جلوبندی

اگر فنر و کمک فنرهای خودرو چرب و روغنی باشند، باز هم به معنی جلوبندی خودرو ایراد و قطعات آن است.

خرابی سیستم تعلیق

اگر می خواهید ایج خرابی را تست کنید خودرو خود را در محلی پارک کنید و در حالی که خودرو در پارک است، با کمک دستان خودرو، یک سمت از کاپوت را به سمت پایین فشار دهید. حال دستان خود را بردارید. در صورتی که  پس از برداشته شدن فشار دست‌ها، خودرو بیش از دو یا سه بار بالا و پایین شد، باید  سیستم تعلیق نیاز به بازبینی و تعمیر کرد. فراموش نکنید  شنیده شدن صداهای نامتعارف در هنگامی که از  از موانع و دست‌اندازها عبور می کنید، به دلیل خرابی در کمک فنرها و میل تعادل از دیگر نشانه خرابی جلوبندی ماشین است.

دلایل خرابی جلوبندی کارنز

خرابی ترمز

نیروز ترمز بین چرخ ها باید به یک اندازه تقسیم شود. اگر این اتفاق نیوفتد،  یک چرخ بیشتر از دیگری تحت فشار قرار می گیرد. بدین ترتیب تغییر دور به سرعت انجام شده و فرمان به یک طرف منحرف می شود.

فنر و کمک فنر ضعیف

اگر فنر و کمک فنر خودرو ضعیف باشد، سیستم خدایت خودرو تحت تاثیر قرار می گیرد. در نتیجه فرمان خودرو شما کشیده می شود.

خرابی بازوی سگ دست

مورد بعدی که باعث کشیده شدن فرمان به یک سمت می شود، خرابی سگ دست است. اما خوشبختانه تعمیر و تعویض این قطعه چندان سخت و یا هزینه بر نیست.

سیبک خراب

سیبک خراب نیز دلیل دیگری برای خرابی جلوبندی است. خرابی و لقی سیبک باعث لرزش فرمان و زدن آن می شود. این قطعه نباید حرکت عمودی چندانی داشته باشد.

برای خرید، ترمیم و یا تعویض شیشه خودرو خود می توانید به یکی از بهترین تعمیرگاه های شیشه یعنی شیشه اتومبیل عبدالهی مراجعه کنید.

هزینه تعمیر جلوبندی کارنز

هزینه تعمیر جلوبندی کارنز به مسائل مختلفی وابسته است. به عنوان مثال اجرت تعمیر جلوبندی کارنز با توجه به قطعه ای که در جلوبندی خودرو شما خراب است، متفاوت استو یا شدت خرابی آن ها متفاوت می باشد. همچنین کاری که روی خودرو شما انجام می شود هم در تغییر قیمت موثر خواهد بود. متریال مورد استفاده و اصل یا فیک بودن قطعات هم بی تاثیر نیست. اما شما برای اطلاعات بیشتر از هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو و اجرت آن می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید.

خدمات تعمیر جلوبندی کارنز اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید