تعویض لنت ترمز سراتو

تعویض لنت ترمز سراتو و تعمیر جلوبندی سراتو را با اتو رگلاژ تجربه کنید….یکی از خودروهای جمع و جور کره‌ای کیا سراتو است که از همان نسل اول وارد بازار خودرو ایران شد. یکی از قطعات مهم و ضروری این خودرو لنت ترمز آن است که اگر به مشکل بخورد، توقف خودرو دچار مشکل می‌شود. در نتیجه در این مقاله قصد داریم به لنت ترمز، ویژگی‌های آن، علائم خرابی و … بپردازیم. لنت ترمز یکی از قطعات سیستم ترمز خودرو محسوب می‌شود که با ایجاد اصطکاک خودرو را متوقف می‌کند. بنابراین، اگر می‌خواهید با خودرو کیا سراتو یا به طور کلی لنت ترمز خودرو آشنایی کامل پیدا کنید، تا انتهای مقاله تعویض لنت ترمز سراتو همراه ما باشید.

تعویض لنت ترمز سراتو

جهت ارتباط با بهترین جلوبندی سازی در تهران و تعویض لنت ترمز سراتو می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید!

کیا سراتو

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم، کیا سراتو یک سدان جمع و جور است که از نسل اول در ایران به فروش رسید. این خودرو تا قبل از ممنوعیت واردات خودرو در سال 1397، هر سه نسل سراتو به خریداران داخلی عرضه شد. آخرین مدل کیا سراتو، ورژن 2018 آن است که در بازار خارجی یافت می‌شود. این خودرو به راحتی می‌تواند نیازهای یک خانواده 4 تا 5 نفره را فراهم کند. در ادامه به مشخصات فنی این خودرو می‌پردازیم.

مشخصات فنی خودرو کیا سراتو

مشخصات فنی این اتومبیل به شرح زیر است:

نوع موتور: خطی بنزینی

حجم موتور: دو لیتر

سیلندر/ سوپاپ: 4/16

تنفس موتور: طبیعی

قدرت: 159 اسب بخار

گشتاور: 194 نیوتن متر

گیربکس: اتوماتیک 6 سرعته

محور محرک: دیفرانسیل جلو

شتاب: 10.5 ثانیه

سرعت: 210 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت: 7.2 لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی: یورو 6

فرمان: برقی

بدنه: سدان

نوع رینگ: آلومینیومی

آپشن‌ها و امکانات

این خودرو دارای امکانات و آپشن‌های زیر است:

  • دارای کروز کنترل
  • دارای کنترل ایستایی در سربالایی
  • مجهز به کنترل کشش و پایداری
  • مجهز به سنسور جلو و سنسور عقب
  • رادار نقطه کور و رادار تغییر لاین
  • دارای ترمز ضد قفل و توزیع نیروی ترمز
  • مجهز به پدال شیفتر، اتو لایت، چراغ روز و دکمه‌های کنترل فرمان

جهت ارتباط با بهترین جلوبندی سازی در تهران و تعویض لنت ترمز سراتو می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید!

تعویض لنت ترمز سراتو اجرت

لنت ترمز چیست؟

لنت ترمز قسمتی از سامانه ترمز دیسکی محسوب می‌شود که در خودروها و برخی از صنایع استفاده می‌شود. لنت‌های ترمز از صفحه‌های فولادی در پشت و مواد اصطکاکی متصل شده به سطح صفحه فلزی که در مقابل دیسک چرخنده ترمز قرار می‌گیرد، ساحته شده‌اند.

عملکرد لنت ترمز

لنت‌های ترمز با کمک اصطکاک انرژی جنبشی وسیله نقلیه را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کنند. در سامانه‌های ترمز دیسکی، در هر چرخ دو لنت ترمز وجود دارد که هر دو در دیسک‌های ترمز قرار دارند.

جهت ارتباط با بهترین جلوبندی سازی در تهران و تعویض لنت ترمز سراتو می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید!

تاریخچه لنت ترمز

مفهوم کلی لنت‌های ترمز با ترمزهای دیسکی، جایگزینی برای ترمزهای کاسه‌ای حدودا در سال 1902 از سوی فردریک لنکستر در همان سال، مطرح شد. اما از آنجایی که این نوع لنت ترمز هزینه بالا و کمبودهای زیادی داشت، تا قبل از جنگ جهانی دوم از طرف افراد زیادی مورد استفاده قرار نگرفتند.

اما به تدریج با بهبود فناوری ترمزهای دیسکی، عملکرد این ترمز از ترمزهای کاسه‌ای بهتر شد. تا حدی که در سال 1953 و با کسب جایزه بزرگ مسابقات 24 ساعته لمانز در مسابقه استقامت از طریق یک خودرو جگوار مجهز به لنت‌های ترمز به صورت قابل توجهی تجلی یافت.

علائم خرابی لنت ترمز

در صورت خرابی لنت‌های ترمز، شما با علائم زیر رو به رو می‌شوید:

سوت کشیدن لنت

یکی از علائم خرابی لنت ترمز، سوت کشیدن لنت است که به هنگام فشار دادن پدال و چسبیدن لنت به دیسک، این صدا ایجاد می‌شود. در صورتی که کیفیت لنت پایین باشد، این صدا به زودی از بین می‌رود. اما در صورت تداوم این صدا، باید لنت خود را تعویض کنید.

به همین دلیل ابتدا چرخ‌ها را باز کنید، اگر فاصله بین لنت و روتور از 6 میلی متر بیشتر بود نشان دهنده خرابی لنت ترمز است. در نتیجه باید برای تعویض آن اقدام کنید.

جیغ یا خر خر کردن لنت ترمز

تولید صدای خر خر یکی دیگر از نشانه‌های خرابی لنت ترمز است. این صدا به دلیل برخورد قطعه فلزی بالای لنت با دیسک ترمز ایجاد می‌شود. در چنین شرایطی، اگر لنت ترمز تعویض نشود، روتور آسیب دیده و هزینه تعمیر آن بالا می‌رود.

ساییده شدن لنت ترمز

این قطعات عمر مفیدی دارند و به مرور ساییده می‌شوند که اگر ساییده شوند، باید سریعا تعویض شوند. اگر تعویض نشوند، احتمال خرابی و خط انداختن روی دیسک خودرو بالا می‌روند.

انحراف خودرو هنگام ترمز گرفتن

اگر هنگام ترمز گیری و فشار پدال ترمز، خودرو به یک سمت کشیده شده یا منحرف شد، یعنی زمان تعویض لنت ترمز خودرو شما فرا رسیده است. البته انحراف خودرو دلایل دیگری همچون ایراد در جلوبندی خودرو، کاهش باد در تایرها و همچنین ساییدگی لاستیک‌ها نیز می‌تواند داشته باشد.

ایجاد فشار پدال

در صورتی که هنگام فشار دادن پدال ترمز، پدال به صورت غیر معمولی پایین برود، یعنی لنت ترمز شما سایید شده است یا مشکلی در سیستم هیدرولیک خودرو وجود دارد. اگر در کف محل خودرو یا روی قطعات سیستم ترمز روغن ریزی وجود داشته باشد، باید ترمز خودرو خود را بررسی کنید. اگر زمان ترمز گرفتن، فشار زیادی وارد کنید، لنت ترمز آسیب می‌بیند و باید تعویض شود.

روشن شدن چراغ روغن ترمز

هنگامی که سطح روغن ترمز کاهش پید کنید و این کاهش چشمگیر باشد، سنسورهای مرربوط به روغن دستور روشن شدن چراغ ترمز در صفحه کیلومتر خودرو را دریافت می‌کنند.

روشن شدن چراغ ترمز دستی هنگام حرکت

یکی از دلایل خرابی لنت ترمز، می‌تواند روشن شدن چراغ ترمز دستی هنگام حرکت باشد.

صدای ضربه هنگام ترمز گرفتن

لنت ترمز یک قطعه مصرفی محسوب می‌شود که با ساییده شدن و فرسایش طولانی مدت، عمر مفید خود را از دست می‌دهد. به همین دلیل هنگام ترمز گرفتن صدا ناهنجار مانند صدای ضربه زدن تولید می‌کند.

جمع‌بندی

در این مقاله درمورد تعویض لنت ترمز سراتو صحبت کردیم. دریافتیم که لنت ترمز یکی از قطعات سیستم ترمز خودرو است که کار توقف خودرو را با ایجاد اصطکاک میان قطعات آن انجام می‌دهد. از جمله علائم خرابی این قطعه می‌توان به روشن شدن چراغ روغن ترمز، صدا ضربه هنگام ترمز گرفتن، ایجاد فشار پدال، ساییده شدن لنت خودرو … اشاره کرد. برای تعویض لنت ترمز خودرو و دریافت مشاوره رایگان می‌توانید به اتو رگلاژ مراجعه کنید یا از طریق تماس تلفنی اقدام کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید