تعویض لنت ترمز پژو 405

لنت ترمز یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خودرو است و همانطور که از نامش پیداست باعث متوقف کردن خودرو می‌شود. این قطعه، هنگام خرابی از خود علائم مختلفی نشان می‌دهد که با مشاهدهاین علائم، سریعا باید به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید. امروز در مقاله تعویض لنت ترمز پژو 405، قصد داریم تا درمورد این قطعه، نحوه عملکرد آن، انوع لنت، علائم خرابی و … صحبت کنیم. پس اگر می‌خواهید با این قطعه به طر کامل آشنا شوید، در این مقاله و تا انتهای آن همراه ما باشید.

هزینه تعویض لنت ترمز پژو 405

عملکرد لنت ترمز پژو 405

لنت ترمز قطعه است که به سیستم ترمز متصل است و با ایجاد اصطکاک بین خودرو و دیسک ترمز موجب کاهش سرعت خودرو و در نهایت توقف آن می‌شود. هنگامی که راننده خودرو پدال ترمز را فشار می‌دهد، لنت‌ها به دیسک چرخ نزدیک می‌شوند و از طریق ایجاد اصطکاک، باعث تبدیل انرژی حرکتی خودرو به انرژی گرمایی می‌شوند. این فرآیند در انتها به کاهش سرعت خودو می‌انجامد.

نحوه تعویض لنت ترمز پژو 405

اجزای لنت ترمز

این قطعه از اجزای مختلفی تشکیل شده است که در این بخش قصد داریم به آن‌ها بپردازیم:

صفحه فلزی پشتی

این بخش وظیفه فراهم کردن استحکام لنت‌ را بر عهده دارد. صفحه فلزی پشتی لنت را به سیستم ترمز متصل می‌کند. جنس این قطعه معمولا از فولاد یا آلیاژهای مقاوم است.

مواد اصطکاک

این مواد با دیسک چرخ تماس پیدا می‌کنند و اصطکاک را ایجاد می‌کنند. ترکیبات این مواد شامل ترکیبات سرامیکی، فلزی و ارگانیک هستند که در عملکرد و عمر لنت موثر هستند.

تعویض لنت ترمز پژو 405

لنت ترمز یکی از اجزای حیاتی سیستم ترمز خودرو است که به مرور زمان دچار خرابی و فرسودگی می‌شود. به همین دلیل، اگر به موقع برای تعویض لنت ترمز پژو 405 اقدام نکنید، ممکن است خطرات جدی شما و سرنشینان خودرو را تهدید کند. اتو رگلاژ یکی از مراکزی است که با هدف جلب رضایت مشتریان، بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

 هزینه تعویض لنت ترمز پژو 405

قیمت تعویض لنت ترمز پژو 405 بسته به نوع لنت و شرایط کارگاه می‌تواند متفاوت باشد. همچنین هزینه لنت ترمز جلو پژو 405 با لنت ترمز عقب پژو 405 متفاوت است. جهت دریافت قیمت نهایی، باید ابتدا مشخص شود که کدام لنت ترمز خودرو شما دچار خرابی شده است. برای دریافت قیمت و مشاوره رایگان از اتو رگلاژ می‌توانید با ما تماس حاصل فرمائید.

مزایای تعویض لنت ترمز خودرو در اتو رگلاژ

  • افزایش ایمنی بعد از تعویض لنت ترمز خودرو
  • استفاده از قطعات اصل و مرغوب
  • هزینه و اجرت مقرون به‌صرفه
  • ارائه خدمات مشتری محور با هدف رضایت مشتریان
  • استفاده از تجهیزات حرفه‌ای
  • کارشناسان ماهر و مشتری مدار 

زمان تعویض لنت ترمز پژو 405

زمان تعویض لنت ترمز پژو 405 به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله از این عوامل شامل نوع رانندگی، شرایط جغرافیایی هستند. در صورتی که خودرو از خود علائمی مبنی بر خرابی لنت ترمز خودرو نشان ندهد، زمان تعویض خودرو در شهرهای پر ترافیک و کم ترافیک شامل موارد زیر است:

شهرهای پرترافیک

شهرهای شلوغ و پر ترافیک مانند تهران، که به ترمزگیری بیشتری نیاز دارند. باعث می‌شوند تا لنت ترمز بعد از طی مسافت بین 12 تا 13 هزار کیلومتر به تعویض نیاز پیدا کند.

شهرهای کم ترافیک

اگر تعداد ترمزگیری‌ها کمتر باشد که معمولا در شهرهای کم ترافیک چنین است، لنت ترمز خودرو باید به 30 تا 40 هزار کیلومتر برسد تا تعویض شود.

این شرایط، تنها برای زمانی است که علائمی از خرابی لنت ترمز مشاهده نکرده‌اید. در ادامه به علائم خرابی لنت ترمز این خودرو اشاره می‌کنیم که در صورت مشاهده هر کدام از آن‌ها باید سریعا به یک تعمیرگاه مراجعه کنید.

علائم خرابی لنت ترمز خودرو

هنگام خرابی لنت جلو و لنت عقب خودرو، علائم متعددی وجود دارد که این علائم شامل موارد زیر هستند:

  • شنیدن صدای خر خر یا صدای جیغ مانند
  • لرزیدن پدال ترمز هنگام فشردن پدال ترمز
  • کاهش قدرت ترمزگیری یا به سختی متنوقف شدن خودرو
  • کاهش عملکرد ترمز در شرایط مرطوب مانند جاده خیس به علت برف یا باران
  • احساس بوی سوختگی از سیستم ترمز خودرو
  • خراشیدگی یا آسیب به دیسک ترمز
  • گرد و غبار بیش از جد در اطراف چرخ‌ها

دلایل خرابی لنت ترمز خودرو

لنت ترمز خودرو به دلایل مختلفی دچار خرابی و فرسودگی می‌شود که این علائم اعم از:

  • استفاده از لنت‌های نامرغوب یا بی‌کیفیت
  • شرایط رانندگی سخت مانند ترافیک سنگین یا جاده‌ای ناهموار
  • تنظیم و نصب نادرست لنت‌ها
  • ترمزهای مکرر و شدید و افزایش دما
  • تجمع گرد و غبار و آلودگی در اطراف لنت‌ها
  • تماس مکرر لنت‌ها با آب و رطوبت
  • سایش یا آسیب دیسک ترمز
  • عدم استفاده منظم از خودرو و زنگ‌زدگی لنت‌ها

انواع لنت ترمز

لنت‌های ترمز به چند دسته تقسیم می‌شوند که هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوتی دارند که شامل موارد زیر هستند:

لنت ترمز فلزی

این نوع لنت‌ها معمولا از مواد فلزی و آلیاژ‌های مختلف ساخته شده‌اند که طول عمر بالایی دارند. لنت‌های قرمز معمولا در خودروهای سنگین و جاده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. از معایب این نوع لنت‌ها می‌توان به صدای زیاد آن‌ها و عملکرد پایین‌شان در شرایط مرطوب، اشاره کرد.

لنت ترمز کم فلز

این نوع لنت‌ها معمولا از ترکیبی از مواد فلزی و غیر فلزی ساخته می‌شوند. لنت‌های ترمز کم فلز، قدرت ترمزگیری خوبی دارند و به دلیل ترکیب این مواد، صدا و گرد و خاک کمتری تولید می‌کنند. اما این نوع لنت‌ها از طرفی در دمای بالاتر، عملکرد کمتری دارند.

لنت ترمز سرامیکی

لنت‌های ترمز سرامیکی از مواد سرامیکی و ترکیبات خاص تولید می‌شوند. این نوع لنت‌ها بهترین عملکرد را از لحاظ قدرت ترمزگیری، دوام و مقاومت در برابر حرارت دارند. لنت ترمز سرامیکی قیمت بالاتری نسبت به انواع لنت‌ها دارد.

جمع‌بندی

در این مقاله به تعویض لنت ترمز پژو 405 پرداختیم. لنت ترمز یکی از قطعات سیستم ترمز است که از طریق با ایجاد اصطکاک در دیسک خودرو، باعث توقف خودرو می‌شود. این قطعه انواع مختلفی دارد که برخی از آن‎ها شامل لنت ترمز فلزی، لنت ترمز کم فلز و سرامیکی هستند. خرابی لنت ترمز خودرو علائم مختلفی دارد که از جمله از آن‌ها می‌توان به صدای خر خر خودرو، انحراف خودرو و … هستند. در صورت مشاهده هر کدام از علائم خرابی لنت ترمز ماشین، باید سریعا به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید