تعمیر جلوبندی ریسپکت

تعمیر جلوبندی ریسپکت را با بهترین جلوبندی سازی در تهران (اتو رگلاژ ) تجربه کنید. جلوبندی به قسمت جلویی و زیرین خودرو گفته می‌شود که باعث توقف و حرکت خودرو می‌شود. این قسمت قطعات مختلفی دارد که در کنار هم قطعات جلوبندی را تشکیل می‌دهند. از قطعات جلوبندی می‌توان به چرخ‌ها و اجزای مربوط به آن، سیستم تعلیق، فنر و کمک فنر، فرمان و میل فرمان، سیبک و … اشاره کرد.  خرابی هر کدام از این قطعات، موجب خرابی قطعات دیگر جلوبندی و اختلال در این قسمت می‌شوند. امروز در مقاله تعمیر جلوبندی ریسپکت به جلوبندی، قطعات آن، علائم خرابی و … بپردازیم. پس اگر می‌خواهید با قطعات جلوبندی آشنایی کامل پیدا کنید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

برای اطلاع از هزینه ی اجرت تعمیر جلوبندی ریسپکت با شماره 09194143400 تماس بگیرید!

جلوبندی خودرو چیست؟

جلوبندی شامل قسمت جلویی و زیرین خودرو می‌شود که ارتباط نزدیکی با سیستم تعلیق خودرو دارد. تنها تفاوت این دو قسمت در این است که سیستم تعلیق شامل کمک فنرها و چرخ‌های عقب خودرو می‌شود. اما جلوبندی تنها به قسمت جلوی خودرو اطلاق می‌گردد و شامل میل فرمان و فرمان است. بخش دیگری به نام زیربندی وجود دارد که با جلوبندی تفاوت دارد. در حقیقت، در زیر سیستم جلوبندی و تعلیق قرار دارد که با پیچ شدن به سیستم تعلیق، از آن‌ها در مقابل خیس شدن، اصابت ضربه و …. جلوگیری می‌کند.

برای اطلاع از هزینه ی اجرت تعمیر جلوبندی ریسپکت با شماره 09194143400 تماس بگیرید!

سیستم تعلیق و جلوبندی جز قسمت‌های مهم و حیاتی خودرو محسوب می‌شوند که خودرو را حین حرکت و سکون متعادل می‌کند. سلامت و عملکرد صحیح در سیستم تعلیق خودرو موجب آسایش و راحتی بیشتر برای سرنشینان خودرو می‌شود. وظیفه جلوبندی هندل کردن در ناهمواری‌ها، چاله‌ها، پیچ جاده‌ها، دست انداز‌ها و … است.

برای اطلاع از هزینه ی اجرت تعمیر جلوبندی ریسپکت با شماره 09194143400 تماس بگیرید!

این قسمت تکان‌ها و لرزش‌هایی که به علت گذر از ناهمواری‌های سطح جاده وارد می‌شود را خنثی کرده و تعادل خودرو را ممکن می‌سازد. در نتیجه، قطعاتی که در سیستم تعلیق ماشین مورد استفاده قرار می‌گیرند باید محکم و مقاوم باشند تا ضربات وارد شده را تحمل کنند و بدون آسیب جدی اثرات آن را کاهش دهند.

اجزای تشکیل دهنده جلوبندی خودرو

جلوبندی خودرو قطعت مختلفی را شامل می‌شود که هر کدام از اهمیت خاصی برخوردر هستند. به طوری که خرابی و اختلال هر کدام از اجزادر خودرو تعادل ایجاد می‌کنند. قطعات جلوبندی خودرو شامل موارد زیر هستند:

  • سیبک
  • چرخ‌ها و اجزای مربوط به آن
  • فرمان و میل فرمان
  • سیستم تعلیق
  • فنر و کمک فنر
  • طبق‌ها
  • رام
  • بلبرینگ
  • سگ دست
  • اکسل
  • شغال دست
  • رام
  • میل موج گیر یا میل تعادل

وظایف اجزای جلوبندی خودرو

در این بخش قصد داریم درمورد وظایف اجزای قطعات جلوبندی صحبت کنیم که شامل موارد زیر هستند:

فنر و کمک فنرها

وزن اتاقک خودرو روی فنرها قرار دارد. فنر حالت ارتجاعی دارد و ارتعاش پذیری و انعطاف پذیری بالایی دارد. این ویژگی باعث می‌شود تا در ناهمواری‌های جاده از شدت ضربات به اتاق خودرو کاسته شود. فنرها انواع مختلفی دارند که شامل فنرهای لول، پیچی و تخت هستند. متداول‌ترین نوع فنرها مدل لول است که از فنرهای تخت در سیستم تعلیق چرخ‌های عقبی خودرو استفاده می‌شود.

نوسانات به وسیله کمک فنرها کنترل یا میرا می‌شوند. کمک فنرها در نزدیکی چرخ‌های اتومبیل قرار دارند و انواع مختلفی دارند که شامل:

  • کمک فنر اهرمی
  • کمک فننر بادی یا گازی
  • کمک فنر هیدرولیکی
  • کمک فنر هیدرواستاتیکی
  • کمک فنر تلسکوپی

سیستم تعلیق

سیستم تعلیق که به آن سیستم فنر بندی نیز گفته می‌شود، تکان‌ها و لرزش‌های شدید ناشی از عبور از سطوج ناهموار را خنثی کرده تا به اتاق ماشین و سرنشینان، این نوسانات وارد نشود. سیستم تعلیق همچنین باعث تماس موثر با اصطکاک مناسب بین چرخ‌ها و سطح جاد می‌شد. کیفیت سواری دادن و قابلیت هدایت و کنترل، دو موضوع مهم در سیستم تعلیق خودرو محسوب می‌شود که خلاف یکدیگر عمل می‌کنند. در نتیجه بهبود کیفیت یکی، دیگری را دچار مشکل می‌کند.

سیبک‌ها

این قطعه، یک قطعه کروی شکل است که چرخ‌های اتومبیل را به سیستم تعلیق وصل می‌کند و موجب چرخیدن آن‌ها می‌شود. چرخش این قطعه در جهت محور مختصات xyz باعث فرمان دهی به قسمت جلویی خودرو می‌شود. بدین صورت که با چرخش فرمان خودرو، سیبک نیز به همان سمت می‌چرخد. سیبک‌ها، ارتعشاشات ناشی از گذر روی ناهمواری‌های سطح جاده را نیز تا حدی کاهش می‌دهد. سیبک‌ها، تحمل بخشی از وزن خودرو روی آن‌ها قرار داشته و از اصطکاک بین قطعات جلوبندی خودرو نیز جلوگیری می‌کند.

اکسل

اکسل یکی دیگر از قطعات جلوبندی خودرو است که به محور مرکزی چرخ یا دنده گفته می‌شود. اکسل معمولا به وسیله یاتاقان، ثابت نگه داشت شده تا چرخ یا دنده بتواند به راحتی دور اکسل بچرخد.

سگ دست

می‌توان گفت اصلی‌ترین قسمت جلوبندی خودرو، سگ دست است، زیرا این قطعه لولا مانند، علاوه‌بر نگهداری چرخ‌ها، چرخش آن‌ها روی محور فرمان نیز به عهده سگ دست است. اهمیت سگ دست از آن جایی مشخص می‌شود که اجزای چرخ و سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو مانند فرمان خودرو، دیسک‌های ترمز و … روی آن قرار دارند.

شغال دست

شغال دست قطعه‌ای از جلوبندی است که سیبک فرمان خودرو، میل فرمان و میل کمک به آن متصل می‌شوند.

میل تعادل یا میل موجگیر

میل تعادل یا میل موجگیر، همان طور که از نام آن مشخص است، جهت افزایش تعادل خودرو و جلوگیری از چپ کردن خودرو در پیچ‌ها است. میل تعادل، نیرو را بین چرخ‌ها در حین حرکت تقسیم کرده و هنگام عبور از پیج‌ها خصوصا در سرعت‌های بالا، از هم شدن خودرو به سمت بیرون پیچ، جلوگیری می‌کند.

طبق‌ها

وظیفه این قطعه اتصال شاسی خودرو به سیستم تعلیق است.

رام

قطعات جلوبندی خودرو، از طریق رام که قطعه‌ای فلزی است که به اتاق خودرو متصل می‌شود.

چرخ‌ها

چرخ‌های سالم خودرو باید بالانس باشند، آج‌های آن‌ها سالم باشند و ساییده نشده باشند.

جمع‌بندی

در این مقاله درمورد تعمیر جلوبندی ریسپکت صحبت کردیم. جلوبندی به قسمت‌های جلویی و زیرین خودرو گفته می‌شود که شامل قطعاتی همچون سیبک، سگ دست، شغال دست، کمک فنر، فرمان و میل فرمان و …. می‌شوند. هر کدام از این قطعات وظایف مختلفی دارند که با خرابی هر کدام از آن‌ها ممکن است قطعات دیگر نیز دچار مشکل شوند. قیمت تعمیر جلوبندی به علائم مختلفی مانند شدت خرابی و قطعه خرابی بستگی دارد. در نتیجه در صورت بررسی این دو موارد و مشخص شدن آن‌ها، قیمت تعمیر جلوبندی خودرو شما مشخص می‌شود. جهت تعمیر جلوبندی خودرو خود می‌توانید به اتو رگلاژ مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید