تعمیر جلوبندی کی ام سی j7

جلوبندی خودرو یعنی چه؟ شامل چه قسمت‌هایی می‌شود؟ امروز در مقاله تعمیر جلوبندی کی ام سی j7 به این سوالات جواب خواهیم داد. خودرو کی ام سی j7 با نام اصلی sehol A5 Plus توسط زیر شاخه کمپانی جک، sehol، تولید شده و طبق پلتفرم JAC j7 توسعه پیدا کرده و در سال 2021 رونمایی شده است. جالب است بدانید که این خودرو اولین خودرو سدان تولید شده توسط کمپانی sehol به شمار می‌رود. در ادامه این مقاله به تعمیر جلوبندی این خودرو خواهیم پرداخت. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

تعمیر جلوبندی کی ام سی جی 7

جلوبندی خودرو

جلوبندی خودرو به تمامی قسمت‌های جلویی خودرو می‌شود که اجزای آن شامل فرمان و میل فرمان، سیبک، سگ دست، شغال دست، بلبرینگ، اکسل، رام، طبق‌ها، میل موجگیر یا میل تعادل و … می‌شود. این قسمت شامل قسمت‌های جلویی و زیرین خودرو می‌شود که با سیستم تعلیق خودرو ارتباط نزدیکی دارد. سیستم تعلیق متشکل از کمک فنر و چرخ‌های دنده عقب است اما سیستم جلوبندی شامل قطعات جلوی مانند فرمان و میل فرمان هستند.

تعمیر جلوبندی ی ام سی j7

جلوبندی و تعلیق یکی از بخش‌های مهم خودرو محسوب می‌شوند که اگر خراب شوند، خودرو به درستی کار نمی‌کنند و حتی ممکن است از حرکت بایستد. عملکرد درست این سیستم موجب راحتی بیشتر برای راننده و سرنشینان خواهد بود. سیستم تعلیق خودرو جز بخش‌هایی است که تعادل خودرو را رقم می‌زند. در نتیجه اگر خودرو از چاله و ناهمواری عبور کند، این سیستم لرزش‌های ناشی از حرکت را می‌گیرد.

کاربرد قطعات جلوبندی خودرو

در این بخش وظیفه و کاربرد هر کدام از قسمت‌های جلوبندی را برای شما شرح می‌دهیم که به شرح زیر هستند:

سیستم تعلیق خودرو

این سیستم که به آن سیستم فنر بندی نیز گفته می‌شود، بین چرخ و سطح اصطحکاک ایجاد کرده و لرزش‌های شدید ناشی از عبور کردن سطوح ناهموار را خنثی می‌کند. 

چرخ‌ها و اجزای مربوط به آن

چرخ‌های خودرو باعث حرکت و گردش خودرو به چپ و راست می‌شود که چرخ‌ها باید با هم بالانس باشند.

فنر و کمک فنر

این قطعات در اتعاش پذیری و انعطاف خودرو در برابر ناهمواری‌ها و ضربه‌هایی که جادو به خودرو وارد می‌‌کند موثر بوده و باعث می‌شود این ضربات به اتاقک خودرو منتقل نشده و سرنشینان خودرو این ضربات را حس نکنند.

بلبرینگ

این قطعه یک نوع یاتاقان یا چرخ دنده چرخشی به شمار رفته و از ایجاد اصطحکاک و همچنین ساییدگی سطح در حال چرخش روی هم جلوگیری می‌کند.

اکسل یا میل فرمان

به قسمت محور مرکزی چرخ اکسل گفته می‌شود که این وسیله توسط یاتاقان ثابت نگه داشته می‌شود تا دنده یا چرخ‌ها به راحتی دور اکسل گردش کنند.

رام

یکی دیگر از قطعات جلوبندی خودرو رام است که قطعات جلوبندی را به هم متصل می‌کند.

سگ دست

این قطعه وظیفه نگهداری چرخ‌ها و چرخش‌ آن‌ها روی محور فرمان را برعهده دارد. سگ دست برای اتصال قطعات مختلف جلوبندی مانند دیسک‌های ترمز، فرمان، کمک فنر‌ها، توپی، اتصالات چرخ‌ها، کالیبر ترمز و … قطعه‌ای ضروری است.

دسته موتور

دسته جهت جلوگیری از ضربه‌های موتور و کاهش لرزش‌ها، ساخته شده است. این قطعه در جلوبندی وظیفه مهار موتور هنگام احتراق و حرکت ماشین در مسیرهای مختلف صاف و هموار را انجام می‌دهد. در صورتی که این قطعه خراب شود، خودرو به لرزش‌های زیادی افتاده و کنترل ماشین دچار مشکل می‌شود.

بوش

قطعه‌ای به نام بوش وجود دارد که از ضربات وارده به شاسی خودرو و بدنه خودرو محافظت می‌کند. این قطعه درواقع یک عایق و ضربه گیر محسوب شده و وظیفه کاهش و خنثی کردن ضربات را بر عهده دارد. بوش انرژی را از یک جسم متحرک به جسم دیگری منتقل می‌کند و ارتعاشات را کاهش می‌دهد.

گردگیر

گردگیر یک قطعه محافظی در جلوبندی خودرو محسوب می‎شود که وارد کردن ضربات مختلف به سایر قطعات خودرو مانند سیبک، کمک فنر و … جلوگیری می‌کند.

توپی سر کمک

در قسمت بالایی کمک فنرها قطعه‌ای به نام توپی سر کمک وجود دارد که وظیفه کاهش ضربات را بر عهده دارد. این قطعه در زمان حرکت خودرو در مسیرهای ناهموار ضربات و فشارهای وارد شده از سمت کمک فنر به اتاق خودرو را حنثی می‌کند.

علت خرابی جلوبندی چیست؟

بالانس نبودن چرخ‌ها و لاستیک‌ها، نامتعادل بودن، میله موج گیر، از بین رفتن خاصیت ارتعاش پذیری فنرها و کمک فنرها، خرابی دیسک‌های ترمز، خرابی سیبک‌ها، رانندگی در مسیرهای سخت و ناهموار، حرکت در سر پیچ‌ها با سرعت و شتاب بالا و عدم نگهداری و سرویس به موقع از مهم‌ترین دلایل خرابی جلوبندی و قطعات آن محسوب می‌شوند.

سیبک

سیبک به شکل کروی بوده که چرخ‌های خودرو را به سیستم تعلیق وصل کرده و موجب چرخش آن‌ها می‌شود. جرخیدن سیبک موجب فرمان دادن به قسمت جلویی خودرو می‌شود. بدین شکل که وقتی راننده فرمان خودرو را می‌چرخاند، سیبک نیز به همان جهت می‌چرخد. این قطعه همچنین ای اصطحکاک میان قطعات جلویی جلوگیری می‌کند.

سیبک مفصلی فرمان

این قطعه جهت وصل کردن جعبه فرمان به سیبک کاربرد دارد که به آن سیبک قرقری نیز گفته می‌شود. سیبک مفصلی فرمان با انتقال نیروی کششی جعبه فرمان به سیبک، انسجام و یکپارچگی جعبه فرمان را فراهم می‌کند. در صورت خراب شدن این قطعه، لرزش در فرمان ایجاد شده و در نتیجه موجب بروز مشکلات مختلفی در جلوبندی خودرو می‌شود.

طبق‌ها

طبق‌ها موجب وصل کردن شاسی به سیستم تعلیق خودرو می‌شوند.

شغال دست

این قطعه، قطعه‌ای از سیبک فرمان خودرو است که میل فرمان و میل کمک به وسیله آن به هم متصل می‌شوند.

میل تعادل

میل تعادل در متعادل کردن خودرو نقش کلیدی دارد و از چپ خودرو جلوگیری می‌کند و در پیچ‌های تند نیز از خودرو محافظت می‌کند. به این قطعه میل موجگیر نیز گفته می‌شود.

تعمیر جلوبندی کی ام سی j7

جهت کسب اطلاعات برای تعمیر جلوبندی این خودرو یا خودروهای دیگر می‌توانید با شماره درج شده تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

جمع‌بندی

امروز در این مطلب درباره تعمیر جلوبندی کی ام سی j7 و به طور کلی جلوبندی چیست صحبت کردیم. جلوبندی شامل تمامی قسمت‌های خودرو شده که قسمت‌هایی مانند فرمان، میل فرمان، سیبک، سگ دست، دستگاه تعلیق و … می‌شود. جلوبندی قسمت مهمی در خودرو است که شامل تمامی قسمت‌های جلویی خودرو و زیرین آن می‌شود. در صورتی که جلوبندی خودرو خراب شود، خودرو به درستی کار نمی‌کند و حتی ممکن است از حرکت بیاستد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید