هزینه ی تعویض لنت ترمز پراید

تعویض لنت ترمز پراید

تعویض لنت ترمز پراید شامل تعویض لنت ترمز جلو پراید و تعویض لنت ترمز عق پراید و تعویض لنت ترمز دستی پراید می شود. به قطعه اصطحکاکی در سیستم ترمز خودرو که بر اثر تماس با دیسک یا کاسه چرخ و اصطحکاک شدید، سرعت دوران چرخ را تغییر می‌دهد و موجب توقف خودرو می‌شود، لنت ترمز گفته می‌شود. محل قرارگیری این قطعه داخل کالیپر است و برای ساخت آن از مواردی مانند فلز، سرامیک و مواد آلی استفاده می‌شود. در ادامه درمورد تعویض لنت ترمز پراید و به طور کلی لنت ترمز، علائم خرابی آن و … صحبت خواهیم کرد. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

اجرت تعویض لنت ترمز پراید

لنت ترمز چیست؟

شخصی به نام فردریک لنکسر این قطعه برای اولین بار در سال 1902 اختراع کرد. از آن تاریخ تاکنون، شکل ظاهری لنت ترمز و مواد اولیه آن، دستخوش هیچگونه تغییراتی نشد. به مدت چندین قرن از یک ماده سمی سرطان‌زا تحت عنوان آزبست برای ساخت این قطعه استفاده می‌شد. اما بعدها استفاد از این ماده ممنوع شد و سازندگان از ترکیبات دیگری برای ساخت آن استفاده کردند.

لنت ترمز با فشار دادن لنت ترمز شروع به کار کردن می‌کند. از آنجایی که چرخ‌ها با سرعت بسیار بالایی می‌چرخند، جهت توقف آن‌ها به یک فشار محکمی نیاز است. لنت ترمز به علت قرار داشتن در معرض اصطحکاک و گرمای زیاد، خودرو در عرض چند ثانیه متوقف می‌کند.

تعویض لنت ترمز پراید

در نتیجه، لنت ترمز در مقایسه با قطعات دیگر سریع‌تر فرسوده می‌شود و تعویض به موقع آن از اهمیت زیادی برخوردار است. البته سرعت فرسودگی این قطعه به تعداد دفعات رانندگی و سبک رانندگی‌تان وابسته است. در ادامه به علائم خرابی این قطعه می‌پردازیم.

علائم خرابی لنت ترمز کدامند؟

با دیدن چندین نشانه مهم می‌توانید به خرابی لنت عقب و لنت جلو خودرو پی ببرید که این علائم شامل موارد زیر هستند:

صدای خراشیدن

یکی از شایع‌ترین علائم خرابی لنت ترمز پراید ، شنیدن صدای خراشیدن یا سوت زدن است که هنگام ترمز کردن به گوش می‌رسد. این صدا به دلیل ساییده شدن لنت‌ها و تماس آن‌ها با دیسک یا کاسه ترمز است.

قیمت تعویض لنت ترمز پراید
جلوبندی پراید

انحراف خودرو

در صورتی که خودرو شما هنگام ترمز گرفتن به طرفین کشیده شود، ممکن است به معنای خرابی لنت ترمز آن باشد. این مشکل معمولا ناشی از فشار نامناسب تایر با سایر مشکلات باشد.

کاهش عملکرد و سرعت خودرو

اگر هنگام ترمز گرفتن، خودرو به سرعت توقف نکند، نشانه خرابی لنت ترمز است. یا اگر پدال ترمز به طور غیر معمولی پایین می‌رود، این ممکن است نشان دهنده سایش یا وجود نقص در سیستم هیدرولیک خودرو باشد.

روغن‌ریزی

در صورتی که در کف محل پارک خودرو خود یا روی سیستم قطعات ترمز، روغن‌ریزی وجود داشت، احتمال دارد سیستم ترمز خودرو دچار مشکل شده است.

لرزش پدال ترمز

اگر هنگام فشردن پدال ترمز لرزشی احساس کردید، ممکن است زمان تعویض لنت‌های ترمز خودرو فرا رسیده باشد.

فشار غیر معمول به پدال

در صورتی که هنگام ترمزگیری، پدال ترمز به صورت غیر معمولی پایین بورد، ممکن است نشان دهنده سایش لنت‌ها یا وجود نقص در سیستم هیدرولیک خودرو باشد.

دود بلند شدن از لنت

اگر از لنت خودرو دود بلند شد، یعنی لنت‌های خودرو بیش از حد گرم شده است و شما باید فورا به یک تعمیرگاه مراجعه کنید.

با مشاهده هر کدام از این علائم، سریعا به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید. اتو رگلاژ یکی از تعمیرگاه‌هایی است که شما می‌توانید برای تعمیر جلوبندی و اجزای خودرو خود به آن مراجعه کنید.

دلایل خرابی لنت ترمز خودرو

از جمله از دلایل خرابی لنت ترمز شامل موارد زیر هستند:

سایش لنت ترمز

لنت‌های ترمز به دلیل استفاده مداوم و تماس با دیسک یا کاسه ترمز، ساییده می‌شوند. این سایش طبیعی است که به همین دلیل بعد از گذشت مدت زمان مشخصی اتفاق می‌افتد. در نتیجه شما باید اقدام به تعویض لنت‌های خود بکنید.

کیفیت پایین لنت ترمز

اگر کیفیت لنت ترمز خودرو شما پایین باشد، سریع‌تر ساییده می‌شود و در آخر زودتر خراب می‌شود.

ترمزگیری مکرر

با ترمزگیری‌های مکرر در سرعت‌های پایین در شرایطی همچون ترافیم سنگین، لنت‌های ترمز خودرو ساییده شده و دچار خرابی می‌شود.

گرما و اصطکاک

ترمزگیری سنگین همچنین موجب گرما و اصطکاک نیز می‌شود و باعث شده تا لنت‌ها زودتر از موعد نیاز به تعویض داشته باشند.

نصب اشتباه

در صورتی که لنت‌های ترمز خودرو به درستی نصب نشوند، ممکن است زودتر دچار خرابی شوند. با انتخاب یک تعمیرگاه حرفه‌ای می‌توانید از نصب درست و مطمئن لنت ترمزهای خود اطمینان داشته باشید.

استفاده از قطعات نامرغوب

استفاده از قطعات نامرغوب در سیستم ترمز مانند روتورها، دیسک‌های چرخ، می‌تواند باعث کاهش طول عمر لنت‌ها شود.

قیمت تعمیر لنت ترمز خودرو

قیمت نهایی لنت می‌توانید به عوامل متعددی مانند تعویض یا تعمیر یا شدت خرابی آن بستگی داشته باشد. در نتیجه جهت اطلاع از قیمت لنت می‌توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید تا لنت خودرو شما بررسی شده و قیمت نهایی آن اعلام شود.

زمان تعویض لنت ترمز

زمان تعویض لنت خودرو با توجه به پرترافیک بودن یا کم ترافیک بودن شهر راننده متفاوت است.و زمان تعویض این قطعه در شهرهای پرترافیک بر اساس مسافت، بعد از 12 تا 13 هزار کیلومتر است. اما در شهرهای کم ترافیک که تعداد ترمیزگیری در آن‌ها کمتر است، این میزان به 30 الی 40 هزار کیلومتر می‌رسد.

این مقادیر، در صورت مشاهده نکردن علائم خرابی هستید. بدین ترتیب، در صورت مشاهده هر کدام از علائم خرابی مذکور، سریعا به یک تعمیرگاه مراجعه کنید.

تعویض لنت ترمز و مشاوره رایگان

اگر لنت ترمز خودرو شما دچار خرابی شده است اما مطمئن نیستید و علائم مختلفی مشاهده می‌کنید، یا نسبت به تعویض یا تعمیر آن مردد هستید، می‌توانید با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما در اتو رگلاژ، شما را راهنمایی می‌کنند تا بهترین تصمیم را نسبت به تعویض یا تعمیر لنت ترمز خودرو خود بگیرید.

جمع‌بندی

در این مقاله درمورد تعمیر لنت ترمز خودرو صحبت کردیم. این قطعه یکی از اجزای سیستم ترمز خودرو است که مسئول کاهش سرعت یا توقف خودرو را دارد. این قطعه توسط ایجاد اصطکاک بین دیسک چرخ و لنت، انرژی حرکتی خودرو را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کند. از جمله از علائم خرابی این قطعه شامل انحراف خودرو، ترمزگیری کند، لرزیدن پدال ترمز و … هستند. دلایلی مانند ساییده شدن لنت ترمز ممکن است دچار خرابی شود که امری طبیعی است. به همین دلیل لنت ترمز خودرو باید هر چند یک بار تعویض شود. جهت تعویض یا تعمیر لنت ترمز خودرو خود می‌توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید