تعمیر جلوبندی سمند

تعمیر جلوبندی سمند

خودرو سمند نیز مانند دیگر خودرو ها، پس از مدت زمانی دچار مشکلاتی خواهد شد. جلوبندی سمند یکی از مهم ترین بخش های خودرو است که احتمال خرابی آن نیز وجود دارد. برای تعمیر جلوبندی سمند باید به تعمیرگاه های جلوبندی سازی مراجعه کرد تا علاوه بر پیدا کردن دلیل اصلی، به شکل اصولی نیز تعمیر شود. از اصلی ترین عیب های رایج در جلوبندی خودرو سمند، موارد زیر را می توان نام برد:

خرابی سیبک خودرو و تاثیر آن در تعمیر جلوبندی سمند

در پاسخ به سوال سیبک چیست؟ می توان گفت قطعاتی که شکل ظاهر آن ها کروی است. همچنین در برابر نیرو های فشاری و کششی نیز مقاومت از خود نشان خواهد داد. سیبک امکان حرکت راحت دو قطعه متصل با هم را بدون هرگونه اصطکاکی، ایجاد خواهد کرد. اکنون اگر به هر دلیلی این حرکت مفصلی، درست انجام نگیرد؛ تاثیر آن بر سیستم فرمان خودرو به خوبی نمایان شده و فرمان امکان عملکرد درست را ندارد.

خرابی سیبک سمند، با ایجاد لرزش و ضربه در فرمان نمایش داده خواهد شد. سیبک خودرو سمند در امتداد بخش عمودی، دارای لقی خیلی کمی است. در صورت عدم خرابی سیبک، در حالت حرکت عمودی این لقی نباید قابل حس باشد. همچنین هر چند وقت یکبار باید سیبک ماشین را روغن کاری کرد تا از ایجاد هرگونه سر و صدا به دور باشد. در صورت خرابی سیبک سمند به جلوبندی سازی مراجعه کنید.

عدم تعادل خودرو در هنگام پیچیدن در سر پیچ

هنگامی که خودرو به هر دلیلی، در سر پیچ تعادل لازم و کافی را نداشته باشد، باید برای تعمیر و ارزیابی جلوبندی آن به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید. در غیر این صورت احتمال شکل گیری آسیب های مالی یا جانی بسیاری خواهد بود. اما از مهم ترین دلایل عدم تعادلی که باعث می شود به تعمیر جلوبندی سمند نیاز پیدا کنید؛ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. گیر کردن ترمز در سمت راست یا چپ
  2. عدم تنظیم باد لاستیک های ماشین
  3. عدم تنظیم زاویه های سیستم فرمان ماشین سمند
  4. امکان خرابی در میل فرمان یا جعبه فرمان

خرابی بلبرینگ چرخ از عوامل تعمیر جلوبندی سمند

مهم ترین قسمت در خودرو سمند، بلبرینگ چرخ ها است. خرابی این بخش از ماشین سمند از دو راه قابل شناسایی خواهد بود. راه اول، لرزش فرمان ماشین است. راه دوم، شنیدن صدا از بلبرینگ خواهد بود. هنگام خراب بودن بلبرینگ چرخ های سمند، یک صدای نا هنجاری مانند صدای تانک از ماشین شنیده خواهد شد. خرابی بلبرینگ باعث قفل شدن چرخ ها می شود که ممکن است خسارت مالی و جانی را به دنبال داشته باشد. بنابراین در زمان شنیدن کوچک ترین صدایی از سمت بلبرینگ چرخ یا لرزش فرمان، حتما برای تعمیر جلوبندی خودرو سمند خود اقدام کنید.

بالانس نبودن چرخ ها

اگر حفظ جان سرنشیان ماشین سمند، برای صاحب آن مهم است؛ باید به بالانس بودن چرخ ها توجه کند. بالانس بودن چرخ های ماشین، به دلیل حفظ تعادل خودرو است. در صورت بالانس بودن چرخ های خودرو  در هنگام حرکت، تمام بخش های ماشین به یک اندازه با سطح زمین برخورد خواهند کرد.

همچنین در صورت بالانس بودن، سایش و چسبندگی چرخ ها نیز به یک اندازه خواهد بود. هنگامی که فرمان دچار لرزش شده، خودرو به کناره های مسیر منحرف می شود؛ مطمئنا به خاطر عدم بالانس چرخ ماشین است. در چنین مواقع باید برای تعمیر ماشین به جلوبندی سازی مراجعه کرد.

ضربه به شاسی خودرو

هنگام تصادف به خصوص از نوع شدید، شاسی ماشین ضربه می خورد یا به اصلاح می پیچد. بهترین کار در این زمان مراجعه به یک تعمیرگاه جهت تعمیر جلوبندی ماشین است. زیرا در صورت عدم تعمیر شاسی و پشت گوش انداختن، مطمئنا یک حادثه دیگر برای ماشین و افراد حاضر در آن اتفاق می افتد. ضربه به شاسی در اثر تصادف، به واسطه یک سری تغییرات در زمان استفاده از ماشین معلوم خواهد شد. از اصلی ترین نشانه های آسیب به شاسی، عبارت هستند از:

  • عمر مفید استفاده از قطعه پلوس سمند، کم بوده و لازم است در فاصله های زمانی کوتاه تعویض شود.
  • فرمان پذیری خودرو ضعیف است. به عبارتی دیگر، ماشین در هنگام حرکت به کناره های مسیر منحرف خواهد شد.
  • گردگیر های پلوس نیز بسیار زود پاره می شوند و باعث عدم تعادل مناسب ماشین سمند خواهند شد.

خرابی بوش های میل تعادل در جلوبندی سمند

بوش های میل تعادل، وظیفه حفظ تعادل در خودرو سمند را عهده دار هستند. بنابراین با کوچک ترین تغییری، جهت تعمیر جلوبندی و به ویژه این قطعه، به یک جلوبندی سازی مطمئن مراجعه کرد. میل تعادل به دلیل شکل ظاهری و نحوه اتصال با دیگر بخش های خودرو، در زمان پیچیدن نیروی پیچشی را در میان چرخ های اتومبیل تقسیم می کند.

حرکت میل تعادل، به اصطلاح از چپ شدن خودرو جلوگیری خواهد کرد. این قطعه میل تعادل، به واسطه دو بوش در محل مورد نظر قرار می گیرد. حال اگر بوش ها خراب باشند، با ایجاد سر و صدا در قسمت جلوبندی خود را نشان خواهند داد.

یک نشانه دیگر از خرابی بوش ها در خودرو سمند، لرزش سیستم فرمان آن است. البته همیشه عامل سر و صدا جلوبندی ماشین، به خاطر خراب بودن بوش ها نیست. گاهی به خاطر شل بودن میل تعادل و برخورد این قطعه با دیگر قطعات خودرو خواهد بود. همچنین در صورتی که قصد دارید شیشه های خودرو را عوض کنید، به شیشه اتومبیل عبداللهی مراجعه کنید.

این نکته را در ذهن داشته باشید در هر دو حالت خرابی بوش یا شل بودن میل تعادل، باید برای تعمیر به جلوبندی سازی مراجعه کرده، تا با آسودگی خیال از ماشین استفاده کنید. امکان تعمیر ماشین در تمام بخش هایی که گفتیم در جلوبندی سازی اتو رگلاژ، با ارائه بهترین خدمات صورت می گیرد. در صورت مشاهده کوچک ترین تغییری در جلوبندی سمند، به مجموعه ما مراجعه کنید تا با آرامش اقدام به رانندگی در سفر کنید.

سخن پایانی

خودرو سمند نیز مانند هر ماشین دیگری به دلایلی دچار مشکلاتی به ویژه در بخش جلوبندی خواهد شد. در این زمان چاره ای جز مراجعه به یک تعمیرگاه معتبر نبوده و بهترین گزینه جلوبندی سازی اتو رگلاژ خواهد بود. خرابی جلوبندی سمند ممکن است به خاطر یک تصادف شدید یا شل شدن میل تعادل باشد. از طریق تماس با شماره های 02177454779 یا 09194143400 علاوه بر پیدا کردن دلیل اصلی خرابی، اقدام به تعمیر خودرو سمند خود کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید