تعمیر جلوبندی 207

تعمیر جلوبندی 207

این روزها خودرو به یکی از وسائل ضروری در زندگی افراد تبدیل شده و انجام امور زندگی مانند رفت و آمد، خرید، مسافرت و… بدون خودرو امکان پذیر نیست. استفاده از خودرو مزایای زیادی از جمله جابجایی سریع تر، هزینه کم تر، راحتی و… دارد. اما ممکن است به تعمیر جلوبندی 207 نیز نیاز پیدا کنید.

در کنار مزایای زیادی که خودرو دارد، هزینه نگهداری و تعمیر آن یکی از مواردی است که باید به آن توجه کرد. فرسودگی خودرو، تصادفات، عدم نگهداری اصولی از خودرو از جمله عواملی هستند که باعث می‌شوند خودرو نیاز به تعمیر داشته باشد.

اگر سروکارتان به تعمیرگاه افتاده باشد، قطعا کلمه جلوبندی سازی را شنیده اید. هنگامی که خودروی شما خراب می شود و نیاز به تعمیر دارد، مکانیک با تعمیر جلوبندی، آن را برطرف می کند. اما برای دانستن اینکه جلوبندی چیست با ما همراه باشید. در این مقاله ضمن توضیح درباره جلوبندی، تعمیر جلوبندی 207 را نیز مورد بررسی قرار می دهیم.

جلوبندی چیست؟

اگر خودرو دارید و برای تعمیر به تعمیرگاه مراجعه کرده اید یا هنگام عبور در خیابان قطعا نام جلوبندی را بر روی تابلوی تعمیرگاه ها مشاهده کرده اید. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که جلوبندی سازی چیست و تفاوت جلوبندی ساز با سایر مکانیک ها چیست؟ جلوبندی به قسمت جلویی خودرو گفته می شود که شامل فرمان و میل فرمان می شود و با سیستم تعلیق خودرو ارتباط نزدیکی دارد. سیستم تعلیق شامل کمک فنرها و سیستم تعلیق خودرو نیز می شود.

جلوبندی ماشین یکی از قسمت های مهمی است که اگر به آن توجه نشود باعث ایجاد آسیب های بیش تری به خودرو می شود. به همین دلیل هنگام بروز هرگونه مشکل در جلوبندی سریعا جهت تعمیر آن اقدام کنید. گاهی اوقات مواردی که باعث بروز اشکالاتی در سیستم جلوبندی می شوند به سادگی قابل تشخیص بوده و می توانید در سریع ترین زمان نسبت به رفع آن اقدام کنید.

معرفی قطعات در تعمیر جلوبندی 207

هر بخشی شامل مجموعه ای از قطعات است و از چند جز تشکیل شده است.

  • لاستیک: لاستیک ها بیرونی ترین و اولین قسمتی هستند که ضربه را جذب می کنند. بخشی ازضربه وارد شده به صورت گرما جذب می شود و بخش دیگر به سایر قطعات منتقل می شود.
  • فنر: فنر یکی از اصلی ترین اجزای این سیستم می باشد. وزن اتاق بر روی فنر می باشد. ارتجاعی بودن فنر باعث می شود بیش ترین ضربات به آن ها وارد شود.
  • کمک فنر: این قطعه برای کنترل نوسان و کمک به فنر ایجاد شده است. دو سر کمک فنر به اتاق خودرو و سیستم تعلیق متصل است. بیش ترین ضربات توسط کمک فنر جذب می شود.
  • رام: مهم ترین قسمت جلوبندی می باشد که تمام قطعات از طریق رام به یکدیگر متصل می شوند. هر دو سر رام به شاسی ها متصل هستند.
  • طبق: طبق وظیفه اتصال شاسی ماشین به سیستم تعلیق را برعهده دارد.

سگ دست: یک قطعه پنج ضلعی است که توپی اتصال چرخ، دیسک ترمز، فرمان و کمک فنرها را به هم متصل کرده و بین فرمان و چرخ ها تعادل ایجاد می کند.

  • سیبک: برای اتصال چرخ ها به سیستم تعلیق و جلوگیری از حرکت های ناخواسته، طراحی و استفاده می شود.
  • میل تعادل: میل تعادل یا میل موج گیر برای ایجاد تعادل بین چرخ ها استفاده می شود.
  • اکسل: اکسل محور مرکزی چرخ یا دنده می باشد که برای نصب چرخ های خودرو از اکسل استفاده می شود.
  • سیستم تعلیق: سیستم تعلیق که به آن فنربندی نیز می گویند باعث می شود که نوساناتی که هنگام حرکت به وجود می آید به بقیه قسمت های خودرو منتقل نشود.

مهم ترین دلایل خرابی جلوبندی 207

عوامل زیادی باعث خرابی جلوبندی خودرو می شوند. دانستن دلایل خرابی جلوبندی خودرو و رعایت آن ها، موجب می شود تا سیستم جلوبندی خودروی شما آسیب کم تری ببیند. در صورت تمایل به تغییر شیشه های خودرو 207، کافی است به شیشه اتومبیل عبداللهی مراجعه کنید.

ساییدگی لاستیک ها

یکی از عواملی که شاید بسیاری از افراد نسبت به آن بی توجه هستند، ساییدگی و عدم بالانس لاستیک ها می باشد. ساییدگی لاستیک باعث ایجاد لرزش زیادی شده و باعث آسیب دیدن جلوبندی می شود.

عدم تعادل میله تعادل

خرابی بوش ها که برای نگهداری میله تعادل مورد استفاده قرار می گیرند باعث عملکرد نامناسب میله تعادل و آسیب جدی به سیستم جلوبندی می شود.

خراب شدن کمک فنرها

قطعه ای که بیش ترین تاثیر را در جذب ضربات دارد. خراب شدن آن باعث ایجاد لرزش شدید می شود و بر روی کل جلوبندی اثر می گذارد.

خرابی دیسک ترمز

خراب بودن دیسک ترمز باعث ایجاد لرزش می شود. اگر هنگام ترمز لرزشی ایجاد شد؛ نشان دهنده خراب بودن دیسک ترمز است.

خرابی سیبک های ترمز

یکی از قسمت های جلوبندی که خرابی آن، باعث به وجود آمدن ایراداتی در سیستم جلوبندی می شود.

جلوبندی 207 و تعمیرات آن

پژو 207 به دلیل طراحی جذاب و امکاناتی که دارد، مورد استقبال مردم قرار گرفت. خرابی جلوبندی از جمله مشکلاتی است که برای خودروها به وجود می آید. استفاده از قطعات باکیفیت و دارای گارانتی بسیار مهم است. همچنین سعی کنید به تعمیرگاه تخصصی که افراد خبره در آن کار می کنند مراجعه کنید. عدم رعایت این موارد نه تنها عیب ماشین شما را برطرف نمی کند بلکه باعث آسیب دیدن بیش تر ماشین شما می شود.

بسیاری از افراد از قطعات ارزان استفاده می کنند یا برای پرداخت دستمزد کم تر، به افرادی که تخصص کافی در تعمیر جلوبندی 207 را ندارند مراجعه می کنند. شاید یافتن تعمیرگاه و مکانیکی که تخصص کافی دارد و قیمت های منصفانه ارائه دهد کمی مشکل باشد. جلوبندی سازی اتورگلاژ آماده ارائه هرگونه خدمات برای تعمیر جلوبندی 207 می باشد.

سخن پایانی

به دلیل وجود کیفیت پایین خودروهای داخلی و عدم نگهداری و استفاده صحیح از خودرو، باعث می شود خودروها پس از مدتی نیاز به تعمیر داشته باشند. جلوبندی خودرو، یکی از قسمت هایی است که نیاز به تعمیر دارد. اگر شما نیز با جلوبندی سازی و تعمیر جلوبندی آشنایی ندارید، این مقاله کمک خوبی به شناخت آن ها می کند.

جلوبندی یک از قسمت های فنی هر خودرو می باشد. لذا اگر قصد مراجعه به تعمیرگاه در تهران را دارید می توانید برای تعمیر جلوبندی خودروهای خود می توانید به جلوبندی سازی اتورگلاژ مراجعه کنید یا با شماره های 02177454779 یا 09194143400 تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید