تعمیر سیبک

تعمیر و تعویض سیبک

از جمله قطعات مهم در جلوبندی هر نوع ماشینی، سیبک است. نقش تاثیر گذار سیبک، هنگام فرمان پذیری و حرکت چرخشی خودرو نمایان خواهد شد. بنابراین جهت تعمیر و تعویض سیبک هنگام خراب شدن آن، باید به یک تعمیرگاه قابل اعتماد مراجعه کرد. افراد متخصص تعمیرگاه جلوبندی سازی با مهارت خود، به راحتی می توانند برای تعمیر جلوبندی ماشین به ویژه سیبک اقدام کنند.

اگر در مورد سیبک خودرو سوالی دارید مشکلی دارید اگر به دنبال بهترین و با تجربه ترین جلوبندی ساز هستید پیشنهاد ما به شما اتو رگلاژ است.

02177454779

قطعه ای که باعث حرکت نرم ماشین در مسیر های نا هموار می شود، سیبک است. با توجه به این نکته، در صورت دیدن کوچک ترین علائمی از خرابی در سیبک باید برای تعمیر یا تعویض آن اقدام کرد؛ زیرا در صورت عدم توجه به آن، مطمئنا در نابودی دیگر قطعات تاثیر خواهد گذاشت.

تعمیر و تعویض سیبک خودرو و انواع آن

قطعه ای کروی مانند که حرکت میان دو قطعه را با کمترین اصطکاک آماده می کند؛ را سیبک فرمان گویند. سیبک باعث می شود تا محور چرخ به جانب بالا و طبق به سمت پایین متمایل شود. سیبک فرمان بین بدنه ماشین و چرخ ها قرار می گیرد. هنگام خراب شدن جلوبندی ماشین و به ویژه سیبک، باید بهترین سیبک را برای خودرو انتخاب کرد. همچنین برای تعویض شیشه خودرو خود، می توانید به شیشه اتومبیل عبداللهی مراجعه کنید.

در صورت انتخاب صحیح سیبک خودرو، می توان از تعمیر درست جلوبندی ماشین مطمئن شد. اما انواع سیک های خودرو، عبارت هستند از:

  1. فرمان
  2. طبق
  3. میل فرمان
  4. طبق فلزی و لاستیکی
  5. بغل شاسی

نشانه های خرابی سیبک خودرو

در صورت مشاهده علائمی که نشان دهنده خرابی سیبک خودرو است، باید برای تعمیر یا تعویض آن اقدام نمود. در چنین زمان های توصیه شده است که به یک تعمیرگاه جلوبندی سازی جهت تعمیر جلوبندی خودرو، علی الخصوص سیبک مراجعه نمود. اما از اصلی ترین نشانه های خرابی این قطعه مهم در خودرو، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

لرزش فرمان و تعمیر و تعویض سیبک خودرو

هنگامی که سیبک خودرو خراب باشد، در قسمت فرمان لرزشی به وجود خواهد آمد. به چند دلیل کاملا موجه باید برای تعمیر یا تعویض سیبک همراه با لرزش فرمان اقدام کرد. اولین دلیل در رابطه حل این موضوع است که؛ لرزش فرمان سبب اتلاف انرژی می شود. دلیل دوم، این لرزش سبب شل یا لق شدن دیگر قطعات جلوبندی خودرو خواهد شد. زمانی که فرمان ماشین به یک سمت کشیده می شود؛  چپ شدن یا تصادف شدید خودرو، اجتناب ناپذیر است.

کشیده شدن فرمان و خودرو به سمت راست یا چپ

اگر سیبک جلوبندی خودرو شما خراب باشد، سبب کشیده شدن فرمان و ماشین شما به سمت راست یا چپ می شود. همچنین در هنگام آسیب دیدن سگدست، دیگر قطعه جلوبندی نیز این امر اتفاق خواهد افتاد. بنابراین برای اینکه متوجه شوید؛ دلیل کشیدگی فرمان به سمت راست یا چپ به خاطر سیبک است یا سگدست؛ باید به یک تعمیرگاه جلوبندی سازی جهت پیدا کردن دلیل و تعمیر جلوبندی مراجعه کنید.

خلاص بودن بیش از اندازه ماشین

خلاصی بیش از اندازه فرمان ماشین، نشان دهنده آسیب به جلوبندی خودور و قطعه سیبک است. در چنین زمان های که فرمان را رها کنید، ماشین در مسیر مستقیم حرکت نخواهد کرد. بهترین گزینه در چنین موقعیت های مراجعه به تعمیرگاه جلوبندی سازی اتو رگلاژ است. کادر متخصص این مجموعه به راحتی دلیل خلاصی بیش از اندازه را پیدا کرده و جهت تعمیر جلوبندی خودرو به ویژه سیبک آن اقدام خواهند کرد.

فرسودگی قطعات دیگر سیستم فرمان

خرابی و تعویض سیبک، فاکتور مهمی است که نشان از فرسودگی دیگر قطعات جلوبندی خودرو دارد. سیبک اگر به درستی عمل نکند، بدون هرگونه شکی باید منتظر خرابی بوش، میل تعادل و فنر یا کمک فنر بود. بنابراین، با مشاهده اولین نشانه از خرابی سیبک، باید هر چه سریع تر موجبات تعمیر یا تعویض آن را فراهم نمود.

شنیدن صدا در مسیر های نا هموار

شنیدن صدا از جلوبندی ماشین به دلایل خاصی می تواند باشد. یکی از دلیل ها، نشان از خرابی سیبک دارد. بلبرینگ ماشین در صورت خرابی، صدای خاص که اصطلاحا با آن هور هور کردن گویند؛ از خود منتشر می شود. پلوس ماشین نیز هنگام خرابی، صدای از خود پخش می کند. بنابراین بهترین کار در زمانی که صدا از جلوبندی خودرو شنیدید، مراجعه به تعمیرگاه قابل اعتماد با کادر متخصص است. زیرا در صورت تشخیص اشتباه خرابی در جلوبندی و تعمیر آن، احتمال شکل گیری آسیب جانی یا مالی برای سرنشینان بسیار است.

در کنار موارد بالا، عوامل دیگری نیز نشان از خرابی سیبک دارند. این نشانه ها، عبارت هستند از:

  • ترک خوردگی در قسمت پوسته سیبک
  • زنگ زدگی شدید
  • پاره شدن و ورود گرد و خاک به سیبک فرمان
  • هرز شدن مهره یا رزوه پیچ سیبک خودرو
  • سابیده شدن قطعات مرتبط با سیبک به خاطر مرور زمان یا کارکرد بالا خودرو

تعمیر و تعویض سیبک پراید، چگونه انجام می گیرد؟

برای تعمیر یا تعویض سیبک پراید در ابتدا باید لوازم مورد نظر را بیاورید. این لوازم، عبارت هستند از:

  1. آچار چرخ
  2. چکش
  3. آچار یکسر 12- 17
  4. یکسر 19
  5. انبردست

پس از اینکه وسایل مورد نیاز را آوردید، ابتدا خودرو را در جای مناسبی پارک کنید. اکنون پیچ های چرخ را شل کنید و پس از جک زدن، چرخ ها را باز کنید. به کمک آچار 17 یا 19، مهره  سر سیبک را بازکرده و با یکسر 17، مهره پشت سیبک را شل کنید. اکنون به کمک چکش و کوبیدن آن بر روی جای که سیبک پراید از آن جا رد شده است، سیبک را آزاده کنید و سیبک جدید را ببندید.

اگر به هر دلیلی نتوانستید، به درستی اقدام به تعمیر یا تعویض سیبک خودرو پراید کنید؛ حتما به یک تعمیرگاه قابل اعتماد و معتبر مراجعه کنید. افراد متخصص این تعمیرگاه ها با مهارت خود و تشخیص اصل یا فیک بودن قطعه سیبک، اقدام به تعمیر جلوبندی خودرو پراید شما خواهند کرد.

سخن پایانی

سیبک خودرو از قطعات مهم در جلوبندی ماشین بوده و نقش تاثیر گذاری در عملکرد آن دارد. از این رو، هنگام مشاهده اولید علائم خرابی سیبک، برای تعمیر آن هر چه سریع تر اقدام کنید. زیرا در صورت چشم پوشی از علائم خرابی سیبک خودرو، مطمئنا دیگر قطعات خودرو نیز خراب خواهند شد. در چنین زمان هایی، بهترین گزینه جلوبندی سازی اتو رگلاژ است. تعمیرکاران متخصص و خبره آن، به راحتی دلیل خرابی جلوبندی ماشین را پیدا کرده و برای تعمیر یا تعویض آن اقدام خواهند کرد. در صورت لزوم، از طریق شماره های 02177454779 یا 09194143400با ما در ارتباط باشید.

2 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر و تعویض سیبک»

  1. این که فرمودین کجاش تعمیر بود. همش تعویض بود. کلا همه اوستاکارامون تعویض کارن نه تعمیرکار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید