تعمیر جلوبندی کی ام سی k7

کی ام سی k7 جدیدترین محصول محسوب می‌شود که با لوگو کرمان موتور عرضه می‌شود. این خودرو همان جک s7 محسوب می‌شود که امروزه با برند کرمان موتور به بازار عرضه می‌شود.حال در این مقاله قصد داریم درمورد تعمیر جلوبندی کی ام سی k7، مشخصاتی که درمورد این خودرو باید بدانید، به طور کلی تعمیر جلوبندی، جلوبندی چیست و قسمت‌های مختلف جلوبندی صحبت کنیم. پس اگر می‌خواهید درمورد جلوبندی این خودرو و مشخصات آن بدانید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

برای تعمیرجلوبندی کی ام سی k7 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی ی ام سی k7

جلوبندی چیست و شامل چه قسمت‌هایی می‌شود؟

جلوبندی خودرو شامل تمامی قسمت‌های جلویی خودرو شده که میل فرمان و فرمان را شامل می‌شود. این قسمت با سیستم تعلیق نیز رابطه تنگاتنگی دارد. اما این دو از نظر قسمت‌هایی که شامل می‌شوند با هم تفاوت دارند. سیستم تعلیق شامل کمک فنرها و چرخ‌های عقب خودرو شده و جلوبندی به تمامی قسمت‌های خودرو گفته می‌شود که فرمان و میل فرمان را نیز شامل می‌شود.

با وجود جلوبندی شما می‌توانید هنگام رانندگی احساس راحتی داشته باشید و تعلیق خودرو در هنگام حرکت و رد شدن از سطوح ناهوار خودرو از خودرو محافظت کنند. چرخ‌های جلوی نقش مهمی در هدایت خودرو به طرفین دارد به همین ترتیب اهمیت سیست تعلیق خودرو در جلو بسیار بیشتر از عقب است.

تعمیر جلوبندی کی ام سی کی 7

قطعات سیستم جلوبندی و تعلیق خودرو

قطعات جلوبندی خودرو با توجه به نوع خودرو می‌توانید متفاوت باشد. اما به طور کلی جلوبندی شامل قطعات زیر می‌شود:

چرخ‌ها و متعلقات خودرو

میل موجگیر و میل تعادل

فنرها و کمک‌ها (سیستم تعلیق)

فرمان

میل فرمان

سیبک‌ها و طبق‌ها

سگ دست

شغال دست

بلبرینگ

رام

اکسل

در ادامه این قسمت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا با آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

وظایف قسمت‌های مختلف جلوبندی خودرو

هر کدام از قسمت‌های مختلف خودرو وظایف جداگانه‌ای را بر عهده دارند که به شرح زیر هستند:

کمک فنر

کمک فنر خودرو با رد شدن از روی ناهمواری‌های جاده، فشرده می‌شود. این انرژی با منبسط شدن فنر آزد شده و با کمک عایق‌ها انرژی به گرما تبدیل شده و فنر ضربه را جذب کرده و از انتقال به بدنه خودرو جلوگیری می‌کند. به طور کلی کمک فنر باعث می‎شود تا خودرو شما از چاله چوله‌ها به راحتی عبور کند. همچنین نوسانات فنرها به کمک کمک فنر ماشین شما را کنترل می‌کند.

کمک فنر انواع مختلفی که شامل تلسکوپی، هیدرواستاتیکی، بادی یا گازی، هیدرولیکی و اهرمی هستند. این قسمت جز اجزایی است که باید در اسرع وقت تعمیر ود. چراکه با جذب جهش‌های خودروی شما هنگام عبور از روی دست اندازهای جاده عمل می‌کند. کمک فنرهایی که در قسمت جلویی خودرو قرار دارند، برای وسیله نقلیه شما را برای سیستم فرمان و تراز خودرو از اهمیت زیادی برخوردار هستند. اگر کمک فنر شما هنگام رانندگی شکسته باشد، خودرو به راحتی از ناهمواری‌ها رد نشده و در شرایط نا امنی قرار می‌گیرند.

سیبک

یکی دیگر از قطعات خودرو سیبک است که کروی شکل بوده و وظیفه آن اتصال چرخ‌های اتوموبیل به سیستم تعلیق است. در آخر باعث چرخیدن این قسمت شده و جلوی لرزش‌هایی که از کف خیابان به ماشین وارد می‌شود را می‌گیرد. همچنین تحمل بخشی از وزن خودرو به عهده این قسمت است.

اکسل

اکسل به محور مرکزی چرخ یا دنده گفته می‌شود. چرخ و دنده دور این قطعه چرخیده و ثابت بودن این قسمت توسط یاتاقان انجام می‌شود.

سگدست

سگدست همانطور که از نامش پیداست قطعه ای است که به دست سگ شباهت زیادی دارد. در نتیجه نام قطعه توسط تعمیرکاران سگ دست انتخاب شده است. سگ دست در جلوبندی خودرو نقش مهمی دارد. زیرا چرخ‌ها را نگه داشته و چرخش چرخ‌ها روی محور فرمان به کمک این قطعه انجام می‎‌شود و بسیاری از قطعات جلوبندی را سگ دست تحمل می‌کند.

شغال دست

به این ثسمت کمک فنر، میل فرمان و سیبک فرمان وصل می‎شود. شغال دست هم جر قطعاتی است که نام آن توسط مکانیک‌ها نام گذاری شده است.

طبق ماشین

طبق خودرو قطعاتی است که جلوبندی ماشین را به بدنه خودرو متصل می‌کند.

میل تعادل یا میل موجگیر

همانطور که از نام این قسمت مشخص است، میل تعادل جهت افزایش تعادل خودرو و جلوگیری از چپ کردن خودرو در پیچ ها است. میل تعادل، نیرو را از بین چرخ‎ها در حین حرکت تقسیم می‌کند و هنگام عبور از پیچ‌ها به ویژه در سرعت‌های بالا، از خم شدن خودرو به سمت بیرون پیچ جلوگیری می‌کنید.

طبق

طبق که به آن سینی نیز گفته می‌شود، قطعه‌ای است که سیستم تعلیق و شاسی خودرو را بهم متصل می‌کند. همچنین وظیفه این قطعه تنظیم زاویه چرخ‌ها است.

بوش

جهت محافظت در برابر ضربات وارده به شاسی و بدنه خودرو، قطعه‌ای به نام بوش وجود دارد که در قسمت جلوبندی خودرو قرار دارد. این قطعه درواقع به عنوان یک عایق و ضربه گیرعمل کرده و وظیفه کاهش و خنثی کردن شدت ضربات را بر عهده دارد. این قسمت انرژِی را از یک جسم متحرک به جسم دیگری انتقال پیدا کرده و ارتعاشات را کاهش می‌دهد.

سیبک مفصلی فرمان

سیبک مفصلی فرمان قسمت دیگر در خودرو است که جعبه فرمان را به سیبک وصل می‌کند. به این قطعه سیبک قرقری نیز گفته می‌شود و با انتقال نیروی کششی جعبه فرمان به سیبک، انسحام و یکپارچگی فرمان را فراهم می‌کند. در صورت خراب شدن این قطعه، لرزش فرمان ایجاد شده و مشکلات مختلفی برای فرد ایجاد می‌شود.

دسته موتور

این قسمت جهت جلوگیری از ضربه‌های موتور و کاهش لرزش‎‌ها تعبیه شده است که درواقع وظیفه مهار موتور هنگام احتراق و همچنین حرکت ماشین در مسیرهای مختلف را بر عهده دارد.

هزین ی تعمیر جلوبندی کی ام سی k7

جهت کسب اطلاعات درمورد تعمیر جلوبندی این خودرو و قیمت آن می‌توانید با شماره درج شده در این صفحه تماس حاصل فرمایید.

جمع ‎بندی

در این مقاله درمورد جلوبندی چیست و تعمیر جلوبندی کی ام سی k7 صحبت کردیم. این خودرو تحت عنوان کرمان موتور وارد بازار می‌شود. جلوبندی شامل تمامی قسمت‌های جلویی، میل فرمان و فرمان می‌شود. شما برای تعمیر این جلوبندی می‌توانید با شماره درج شده در این صفحه تماس حاصل فرمائید. همچنین از جمله از قسمت‌های جلوبندی و سیستم تعلیق شامل کمک فنر، میل موجگیر، میل تعادل، فرمان، میل فرمان، سگ دست، شغال دست، بلبرینگ، رام، اکسل و … هستند.

خدمات تعمیر جلوبندی کی ام سی k7 اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید