جلوبندی سازی و عقب بندی اریون

تعمیر جلوبندی اریون


در خودرو قسمت های مهم وجود دارد که هر کدام از آن ها به نوبه خود مهم هستند. این قسمت ها شامل زیریندی، جلوبندی، آینه ها، گلس ها و … هستند. همانطور که اشاره کردیم جلوبندی یکی از این قسمت ها است که با وجود آن خوردو می تواند حرکت کند، تعادل خودش را حفظ کند و حتی چپ نکند. به همین ترتیب امروز در مقاله تعمیر جلوبندی اریون ما می خواهیم این قسمت مهم را برای شما شرح دهیم. همچنین می خواهیم قطعات آن را برای شما نام ببریم و نشانه ها و دلایل خرابی آن را برایتان شرح دهیم. پس از این سایت خارج نشوید و تا انتها این مقاله را دنبال کنید.

جهت تعمیر جلوبندی اریون و تعمیر عقب بندی اریون می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر-جلوبندی-اریون

جلوبندی خودرو چیست؟


به طور کلی به محور جلویی و زیرین خورو جلوبندی گفته می شود. جلوبندی شامل قطعات مختلفی است که هر کدام کار بخصوصی را انجام می دهند و در حرکت خوردو نقش دارند. جلوبندی ارتباط نزدیکی با سیستم تعلیق ماشین دارد. اما تفاوت آن ها در این است که جلوبندی خودرو شامل قسمت های جلویی خودرو، فرمان و میل فرمان می شود. با این تفاوت که سیستم تعلیق دارای قطعاتی همچون کمک فنر ها و چرخ ها است.
وظایف جلوبندی اریون
جلوبندی در خودرو اریون و در تمام خورو ها وظایف مهمی دارد. از جمله این وظایف مهم حرکت و سکون خوردو هستند. علاوه بر این، قسمت جلوبندی باعث تعادل و هندلینگ خودرو شده و از چپ کردن آن جلوگیری می کند. همانطور که می دانید هنگام حرکت با خودرو ناهمواری های زیادی در مسیر وجود دارد و این قسمت هم کمک می کند تا شما به راحتی از این مسیر ها رد شوید و هنگام رانندگی احساس راحتی داشته باشید. در نتیجه باید باید به جلوبندی اریون و تمام خودرو ها توجه داشته باشید و در صورت بروز هر گونه ایراد سریعا به تعمیرگاه مراجعه کنید.

جهت تعمیر جلوبندی اریون و تعمیر عقب بندی اریون می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

آشنایی با قطعات جلوبندی اریون


-رام
-سگ دست
-شغال دست
-سیبک ها
-طبق ها
-کمک فنر و فنر ها
-سیستم تعلیق خودرو
-چرخ ها
-بوش ها
-میل موجگیر یا میل تعادل

نشانه های خرابی جلوبندی اریون

سواری خشک و سفت


اگر با گذشت زمان احساس کردید که از احساس راحتی رانندگی شما کاسته شده و حس می کنید خودرو شما سفت و خشک سواری می دهد، یکی از نشانه های خرابی جلوبندی و سیستم تعلیق است. بدین ترتیب جلوبندی شما باید بازبینی و تعمیر شود. در این شرایط شما هنگام نشستن در خودرو تمام پستی و بلندی هایی که از آن رد می شوید را احساس می کنید.

اختلالات در فرمان خودرو



نشانه دیگری که حاکی از خرابی جلوبندی دارد، اختلال در فرمان خودرو است. در نتیجه فرمان خودرو شما کشیده شده و یا اصطلاحا می زند. به این معنا که خودرو شما هنگام پیچیدن خلاف جهت عمل می کند. در بیشتر مواقع این اختلال به معنای خرابی جلوبندی است. به عنوان مثال ممکن است زاویه تایر ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو دچار خرابی هایی شده باشد. , به همین ترتیب در سرعت های خاص فرمان خودرو می لرزد که این موضوع به دلیل بالانس نبودن چرخ ها و وجود مشکل در سیبک ها است. به همین ترتیب ماشین به اصطلاح گیج می زد و به طرفین منحرف می شود.

جهت تعمیر جلوبندی اریون و تعمیر عقب بندی اریون می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

وجود آج های ناهمگون روی چرخ ها



اگر لاستیک شما در مدت کوتاهی دچار ساییدگی شده و یا آج های ناهمگون روی آن ها دیده می شود، به معنای خرابی جلوبندی است. به علاوه شنیده شدن صدای سوت مانند از چرخ ها خصوصا در هنگام دور زدن در اثر خرابی بلبرینگ چرخ ها است.

روغنی بودن قطعات سیستم جلوبندی



در صورتی که فنر و کمک فنر های خودرو چرب و روغنی باشند، بدین معناست که جلوبندی خودرو دچار خرابی شده است.

خرابی سیستم تعلیق



اگر می خواهید مطمئن شوید که این قطعه خراب است یا خیر، خودرو خود را در مکانی پارک کنید و با کمک دستان خود آن را به پایین فشار دهید. پس از گذشت چند دقیقه دستان خودرو را از کاپوت ماشین بردارید و اگر خودرو بیش از دو یا سه بار بالا و پایین شد یعنی سیستم تعلیق شما دچار مشکل شده است و باید بینی و تعمیر شود.

دلایل خرابی جلوبندی اریون

خراب بود لاستیک ها


در سالم بودن لاستیک خودرو آج تایر ها، کیفیت آن ها و نحوه قرار گیری شان از اهمیت زیادی برخوردار است. حتی اگر میزان آج لاستیک چپ و راست می تواند غریبلک تا حدودی بلرزاند. به همین ترتیب حتما باید کیفیت لاستیک ها، مخصوصا لاستیک های جلو توجه کنید. در صورت مشاهده این خرابی سریعا برای تعمیر جلوبندی اریون مراجعه کنید.

بالانس نبودن چرخ ها



اگر چرخ های خودرو شما بالانس نباشد، فرمان خودرو می لرزد و اگر به آن بی توجهی کنید، جلوبندی خودرو شما خراب می شود.

کافی نبودن عملکرد میل تعادل


میل تعادل توسط دو بوش در جلوبندی خودرو قرار دارد. اگر این بوش ها خراب شوند غریبلک فرمان می لرزد و فرمان می زند. این بوش ها موجب بی سر و صدا شدن سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو می شوند.

خرابی بلبرینگ ها


خراب بودن این قسمت صدای خاصی به همراه دارد که نشان دهنده معیوب بودن آن است. یادتان باشد که تنظیم بلبرینگ از اهمیت زیادی برخوردار است و در عمر بلبرینگ و کارکرد آن تاثیر زیادی دارد.

خرابی بازوی سگ دست


خرابی این قطعه موجب کشیده شدن فرمان به یک سمت شده و خوشبختانه تعمیر و تعویض آن کار سخت و یا پر هزینه ای نیست.

فکر و کمک فنر ضعیف



اگر فنر و کمک فنر ماشین ضعیف باشد، سیستم هدایت ماشین تحت تاثیر قرار می گیرد. در نتیجه فرمان کشیده می شود.

خراب بودن ترمز


نیروی ترمز باید بین چرخ ها تقسیم شود و باید به یک اندازه هم باشد. در غیر این صورت یک چرخ بیشتر از چرخ دیگر تحت فشار قرار می گیرد. در نتیجه تغییر دور به سرعت انجام می شود و فرمان یک طرف منحرف می شود.

هزینه تعمیر جلوبندی اریون


برای تعمیر جلوبندی این خودرو و اجرت تعمیر جلوبندی اریون به مواردی مانند قطعه ای که خراب شده است، شدت خرابی، کاری رو خودرو شما انجام شده، متریال که استفاده می شود و اصل یا فیک بودن قطعات خودرو بستگی دارد. لازم به ذکر است که شما باید به یک تعمیرگاه معتبر و حرفه ای برای تعمیر خودرو خود مراجعه کنید تا بعد از تعمیر آن مشکلی برای خودرو شما پیش نیاید. اما برای اطلاع از قیمت ها و اجرت تعمیر جلوبندی اریون می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید و با کارشناسان ما مشورت کنید

برای خرید، ترمیم، تعویض و تمامی خدمات شیشه خودرو خود می توانید به شیشه اتومبیل عبدالهی مراجعه کنید.

خدمات تعمیر جلوبندی اریون اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید