جلوبندی-سازی-النترا

تعمیر جلوبندی النترا

جلوبندی خودرو یکی از قسمت هایی است که قطعات مختلفی را شامل شده و در فعالیت های مهم خودرو مانند حرکت، سکون و همچنین تعادل آن بسیار موثر می باشد. در صورت خراب شدن جلوبندی نشانه های مختلفی مشاهده می کنید که یکی از آن ها شنیدن صدای ناهنجار از جلوبندی است. البته نشانه های دیگری وجود دارد که شما با مشاهده آن ها سریعا باید به جلوبندی سازی و تعمیر جلوبندی مراجعه کنید تا مشکل را حل کنید. همچنین باید از نشانه ها و دلایل خرابی جلوبندی مطلع شوید تا بتوانید خودرو خود را در سریع ترین زمان ممکن تعمیر کنید. پس برآب کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از این قسمت با تعمیر جلوبندی النترا با ما همراه باشید.

تعمیر-جلوبندی-النترا-هیوندا

جلوبندی النترا

جلوبندی قسمت جلویی و زیرین خودرو است که وظیفه حرکت، سکون، تعادل و هندلینگ خودرو را بر عهده دارد. همچنین موجب جلوگیری از چپ شدن خودرو شده و احساس راحتی را برای شما ممکن می سازد. با جلوبندی خودرو شما می توانید به راحتی از سطوح ناهموار مانند دست انداز ها رد شوید. این قطعه با سیستم تعلیق خودرو ارتباط نزدیکی دارد. اما آن ها در این است که جلوبندی شامل تمام قسمت های جلوبندی، میل فرمان  و فرمان می شود. با این تفاوت که سیستم تعلیق دارای قطعاتی همچون کمک فنر و چرخ های جلو است.

قطعات جلوبندی النترا

برای شناخت بیشتر ابن قسمت و تعمیر جلوبندی النترا می خواهیم قطعات آن را به شما معرفی کنیم. این قطعات شامل موارد زیر است:

-سگ دست

-شغال دست

-رام

-کمک فنر و فنر ها

-سیبک

-بوش

-طبق

-سیستم تعلیق خودرو

-فرمان و میل فرمان

-چرخ ها

-میل موجگیر و میل تعادل

نشانه های خرابی جلوبندی النترا

سواری خشک و سفت

اولین نشانه خرابی جلوبندی  سواری خشک و سفت است. یعنی اگر احساس راحتی شما هنگام رانندگی کم شده، یعنی جلوبندی خودرو و سیستم تعلیق آن فرسوده شده است و به بازبینی و تعمیر نیاز دارد.در این حالت در حالی که نشسته ابد تمان پستی و بلندی ها را احساس می کنید.

اختلالات فرمان خودرو

یکی دیگر از نشانه های خرابی جلوبندی این است که فرمان کشیده شده و  می زند.به این منظور که هنگام پیچیدن خودرو فرمان خودرو خلاف فرمان دهی راننده عمل می کند. در اکثر موارد علت این اختلال خرابی جلوبندی می باشد. به عنوان مثال زاویه تایر ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو درگیر اختلالاتی شده باشند. علاوه بر این لرزش فرمان در سرعت‌های بالا هم معمولا به دلیل بالانس نبودن چرخ ها یا وجود مشکل در سیبک ها هم به دلیل خرابی جلوبندی است. در صورتی که خودرو شما گیج می زند و به طرفین منحرف می شود، یعنی جلوبندی خودرو شما دچار خرابی شده است.

آج های ناهمگون روی تایر ها

در صورتی که لاستیک شما در مدت زمان کوتاهی ساییده شده و یا آج های ناهمگون روی آن دیده می شود یعنی جلوبندی شما به مشکل خورده است. علاوه بر این شنیدن صدای سون مانند از چرخ ها مخصوصا هنگام دور زدن معمولا نشان از خرابی بلبرینگ ها می باشد.

روغنی بودن قطعات سیستم جلوبندی

در صورتی که کمک فنر های خودرو چرب و یا روغنی باشد یعنی جلوبندی اتومبیل شما ایراد دارد.

خرابی سیستم تعلیق

اگر می خواهید از خرابی این قسمت مطمئن شوید، خودرو خود را در جایی پارک کنید و با کمک دستان خود یک سمت کاپوت را به پایین بفشارید سپس دستان خود را بردارید. اگر با برداشتن دستانتان خودرو بیش از دو یا سه بار بالا و پایین شد سیستم تعلیق شما به بازبینی و تعمیر نیاز دارد. به یاد داشته باشید که شنیدن شدن صدای نامتعارف هنگام عبور از موانع و دست انداز ها به دلیل خرابی در کمک فنر ها و میل تعادل نشانه های دیگر خرابی جلوبندی است.

دلایل خرابی جلوبندی النترا

خراب بودت لاستیک ها

در بسیاری از پارامتر های جلوبندی سالم آج تایر ها، کیفیت آن ها و نحوه قرار گیری شان تاثیر مستقیم دارد. این موضوع آنقدر مهم است که تفاوت میزان آج لاستیک چپ و راست ممکن است موجب لرزیدن غریبلک شود. زیرا شما باید حتما به کیفیت لاستیک ها مخصوصا لاستیک ها جلو توجه کنید.

عدم بالانس چرخ ها

اگر چرخ های ماشین بالانس نباشند، فرمان می لرزد و اگر این موضوع را نادیده بگیرید جلوبندی خودرو شما خراب می شود.

ناکافی بودن عملکرد میل تعادل

میل موجگیر با دو بوش که در جلوبندی خودرو قرار دارد، اگر بوش ها خراب شود، غریبلک فرمان خودرو می لرزد و فرمان خودرو شما می زند. بوش ها موجب بی سر و صدا کار کردن سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو می شوند.

خرابی بلبرینگ ها

خرابی و لقی سیبک باعث لرزش فرمان و زدن آن می شود. همچنین سیبک نباید حرکت عمودی داشته باشد.

آسیب به شاسی خودرو

در صورتی که شاسی خودرو آسیب دیده باشد، سریعا تنظیمات اولیه کارخانه و ابعاد شاسی خودرو بهم می ریزد. اتومبیلی که در اثر تصادف شاسی آن تغییر حالت پیدا کرده باشد، به سرعت سیستم جلوبندی خودرو دچار مشکل می شود. برگرداندن شاسی به حالت اول و تنظیم کارخانه بسیار سخت و حتی گاهی غیر ممکن است. کشیدن فرمان به یک سمت، خراب شدن سریع پلوس ها و پاره شدن گردگیر از نشانه های خرابی شاسی خودرو می باشد.

خرابی بازوی سگ دست

خراب شدن بازوی سگ دست موجب کشیده شدن فرمان به یک سمت می شود. اما خوشبختانه تعمیر و تعویض این قطعه کار سخت و هزینه بری نیست.

فنر و کمک فنر ضعیف

اگر فنر و کمک فنر خودرو خراب شاه باشد، سیستم هدایت خودرو تحت تاثیر قرار می گیرد. در نتیجه فرمان خودرو کشیده می شود.

هزینه تعمیر جلوبندی النترا  

برای هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو و اجرت تعمیر جلوبندی النترا چند موارد مهم است که در تغییر قیمت آن موثر است. این موارد به شرح زیر هستند:

-قطعه ای که خراب شده است

-شدت خرابی قطعه

-کاری که روی خودرو شما انجام می شود

-اصل بودن یا فیک بودن قطعه

-متریال مورد استفاده در تعمیر جلوبندی خودرو

اما برای اطلاع از قیمت تعمیر خرابی خودرو خود و بیان شرایط خرابی خودرو خود می توانید با اتو رگلاژ تماس گرفته و با کارشناسان ما صحبت کنید.

خدمات تعمیر جلوبندی النترا در اتو رگلاژ

تمامی خدمات  اعم از :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید