جلوبندی سازی اکسنت

تعمیر جلوبندی اکسنت

هیوندای اکسنت که به آن هیوندای ورنا نیز گفته می شود خودرویی کامپکت ساخته شرکت هیوندای واقع در کره جنوبی است. یکی از قسمت های مهم این خودرو جلوبندی آن محسوب می شود. همانطور که می دانید جلوبندی محور جلویی و زیرین خودرو است که قطعاتی مانند سگ دست، شغال دست، رام، طبق ها، کمک فنر و … را شامل می شود. به همین دلیل خرابی آن از اهمیت زیادی برخودار است. از همین رو با مقاله جدید از سایت اتو رگلاژ همراه شما هستیم تا درمورد تعمیر جلوبندی اکسنت با شما صحبت کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

جهت تعمیر جلوبندی اکسنت و تعمیر عقب بندی اکسنت با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر-جلوبندی-اکسنت

خودرو اکسنت

اکسنت یک خودرو کامپکت است که توسط شرکت کره ای هیوندای ساخته می شود. این خودرو در کشور استرلیا برای اولین بار با نام هیوندای اکسل وارد بازار شد. سپس از سال 200 میلادی در کره جنوبی نیز با نام ورناعرضه می شد. اما در بسیاری از بازار های جهانی نیز با نام اکسنت به فروش می رسد. در ایران نیز تا سال 1390 نسل دوم این خودرو توسط شرکت کرمان خودرو با دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه می شد و در سال 1396 شرکت کرمان خودرو با ارائه نسل چهارم این خودرو مونتاژ آن را مجددا از سر گرفت.

جهت تعمیر جلوبندی اکسنت و تعمیر عقب بندی اکسنت با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی اکسنت

جلوبندی همانطور که گفتیم، محور جلویی و زیرین خودرو را شامل می شود. این قسمت با سیستم تعلیق رابطه نزدیکی دارد اما تفاوت آن ها در این است که جلوبندی شامل تمام قسمت های جلویی، میل فرمان و فرمان است. در حالی که سیستم تعلیق قسمت هایی مانند کمک فنر های جلو و چرخ ها را شامل می شود. وظیفه این قسمت وظایف مختلفی دارند که این وظایف اعم از حرکت، سکون، هندلینگ، تعادل است. علاوه بر این جلوبندی خودرو  از چپ شدن خودرو جلوگیری می کند و موجب می شود تا شما هنگام رانندگی احساس راحتی داشته باشید و بتوانید با به راحتی از سطوح ناهموار مانند دست انداز ها عبور کنید. با وجود جلوبندی شما از پیچ به راحتی عبور می کنید.

جهت تعمیر جلوبندی اکسنت و تعمیر عقب بندی اکسنت با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی اکسنت

-رام

-سگ دست

-شغال دست

-چرخ ها

-کمک فنر و فنر ها

-توپی چرخ

-سیبک

-میل موجگیر یا میل تعادل

تعمیر جلوبندی اکسنت

در این بخش می خواهیم تمام جزئیاتی که برای تعمیر جلوبندی اکسنت لازم است بدانید را برای شما شرح دهیم.

سیستم فرمان و نقش آن در جلوبندی

به طور کلی کنترل و تعادل خودرو از طریق سیستم فرمان انجام می شود. سیستم فرمان از جعبه فرمان و سگ دست و سیبک ها به چرخ ها به چرخ خودرو وصل می شود و موجب یکپارچه شدن نظام جلوبندی می شوند. اگر کوچکترین خللی در سیستم جلوبندی خودرو اتفاق بی افتد، اولین و آثار این مشکل در سیستم کنترل فرمان خودرو پدیدار می شود.

سیبک ها و نقش آن ها در جلوبندی

قطعه بعدی سیبک می باشد که برای جعبه فرمان و قطعاتی همچون طبق و قطعات قابت به سگ دست و تشکیلات است. این قطعه هنگامی که ماشین به سمت چپ و راست در حال چرخش باشد وظیفه حفظ تعادل چرخ را درد که این در این حالت خودرو می تواند به راحتی حرکت کند و در جا به جایی خودرو و زاویه چرخ مشکلی به وجود نیاید.

از کجا بفهمیم سیبک خراب است؟

-بهم خوردن تنظیم غریبلک خودرو

-شنیدن صدای غیر طبیعی از سیستم جلوبندی خودرو

-بهم خوردن زاویه چرخ ها

فنر، کمک فنر ها و نقش آن ها در جلوبندی

فرض کنید که اگر فنر خودرو وجود نداشته باشد چه اتفاقی می افتد؟ تمام نیروی های وارد از طرف اتاق بدنه در مجموع وزن کلی خودرو ها توسط فنر ها مهار می شوند. خصوصا زمانی که خودرو حرکت می کند شاهد ضربات مختلف خواهید بود که به به فنر ها وزن این ضربات به طور یکسان و بدو وارد کردن خسارت به موتوری و بدنه به زمین منتقل می گردد.

چگونه بفهمیم فنر خودرو خراب شده است؟

هنگامی که فنر خودرو دچار نقص فنی و یا اختلال شود می توانیم از کجش خودرو به یک طرف متوجه شویم. عمده نقص فنی خودرو در جلوبندی آن را شکستن فنر تشکیل می دهد.

کمک فنر و نقش آن در جلوبندی

کمک فنر ها باعث می شوند تا فنر ها راحت تر کار کنند. در خودرو های گذشته هنگامی که از ناهمواری هایی همچون دست انداز ها عبور می کردیم، سیستم خودرو بهم می ریخت. دلیل این موضوع نبودن سیستم کمک فنر بود. حال باید بدانید که با وجود کمک فنر ها سر پیچ ها تعادل خودرو  بهتر و بهتر می شوند. همچنین وقتی با چاله هایی مواجه می شوید کنترل خودرو بهبود می یابد. وجود کمک فنر موجب شده تا عمر فنر ها چند برابر شود. تشکیلات خودرو های امروزی بدون کمک فنر یک روز هم سر جایشان نمی مانند.

سگ دست و شغال دست و نقش آن ها در جلوبندی

این قطعه از یک طرف به طبق ها و ز یک طرف به کمک خودرو وصل می شود. سگ دست در جلوبندی وظیفه انتقال وزن بدنه خودرو را به چرخ ها داشته و نیرو مورد نیاز برای حرکت چرخ ها به سمت چپ و راست را منتقل می کنند.

چگونه بفهمیم سگ دست خودرو خراب است؟

هنگامی که سگ دست در اثر ضربه و یا فشار نا متعارف خراب می شود، بیشترین تاثیر را روی زاویه چرخ ها می گذارد. در نتیجه سیستم جلوبندی خودرو مختل شده و آسیب های دیگری به طبق ها و کمک فنر نیز وارد می شود.

طبق چیست و نقش آن در جلوبندی

طبق ها توسط بوش های پلاستیکی به رام وصل می شوند. از طرفی دیگر سیبک در موقعیت زیر به سگ دست ه متصل می شود. هنگامی که خودرو با نقاط ناهموار مسیر مواجه می شود، طبق ها بالا و پایین شده و موجب ایجاد تعادل بین کمک فنر ها می شود.

هزینه تعمیر جلوبندی اکسنت

برای هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو و اجرت تعمیر جلوبندی اکسنت چند مورد وجود دارد که بای به آن ها باید توجه داشته باشید. اولین مورد این است که قطعه ای که خراب شده بسیار مهم است. مورد دوم شدت خرابی بوده و مورد سوم کاری که روی خودرو شما انجام می شود، است. مورد بعدی متریال مورد استفاده و اصل یا فیک بودن آن قطعه محسوب می شود. اما برای اطلاع از قیمت ها می توانید با اتو رگلاژ با ما تماس بگیرید.

جهت انجام تمامی خدمات شیشه خودرو خود به یکی از بهترین تعمیرگاه های شیشه یعنی شیشه اتومبیل عبدالهی مراجعه کنید.

شغال دست و نقش آن در جلوبندی

شغال دست ها قطعه ای هستند که در سیبک فرمان خودرو به آن منتقل است و میل کمک و میل فرمان از طریق پیچ هایی به شغال دست وصل می باشد.

سگ دست و نقش آن در جلوبندی

قطعه بعدی سگ دست است که مانند لولا بوده و جهت کمک به چرخیدن تایر روی محور فرمان مورد استفاده قرار می گیرند و روی میل سگ دست می چرخند. وظیفه نگهداری چرخ ها هم بر عهده سیبک می باشد.
دیسک های ترمز و فرمان خودرو اتصالات چرخ ها و توپی چرخ به سگ دست بسته می شود و در خودرو با تعلیق مک فرسون میل کمک نیز به آن ها وصل می شود.

میل تعادل یا میل موجگیر و نقش آن در جلوبندی

میل تعادل در بیشتر موارد جهت افزایش تعادل خودرو و همچنین برای جلوگیری از چپ شدن خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. .ظیفه پخش کردن نیرو در بین چرخ ها هنگام عبور از پیچ ها را این قطعه انجام می دهد. همچنین از خم شدن خودرو به یک طرف جلوگیری می کند. میل موجگیر بین دو سینی پایین قرار دارد. هنگامی که خودرو در پیچ ها حرکت می کند،اتاق خودرو به سمت بیرون پیچ مایل می شود و در اثر این کار، سینی های پایین حرکت مخالف پیدا می کنند و میل تعادل را به چرخش در می آورند. این قطعه همچینین در اثر چرخش از خودش مقاومت نشان داده که نتیجه این عمل سفت و سخت شدن سیستم تعلیق خودرو هنگام پیچیدن آن را به همراه دارد. در نتیجه این فرایند اتاق خودرو کم تر کج می شود و همچنین انحنا پیدا می کند.

جلوبندی را بهتر است تعمیر کنیم تا تعویض؟

در زمان های قدیم جلوبندی های بسیار سختی در خودرو ها قرار داشت که با خدماتی همچون جوشکاری و یا چکش کاری می توانستید مشکل آن را برطرف کرده و برای تعمیر جلوبندی آن اقدام کنید.

اما حال با تغییراتی که در صنعت خودرو سازی صورت گرفته و تفاوت هایی که در سیستم جلوبندی خودرو های قدیمی و جدید و سیبک های روغنی و یا سگ دست های بسیار خشک چدنی وجود دارد، دیگر انجام این کار امکان پذیر نیست. یکی از  معایب تعمیر جلوبندی این است که اگر این کار را انجام دهید، مجبور می شود که دفعات زیادی را به مکانیکی مراجعه کنید و زمان خود را تلف کنید. در نتیجه بهترین گزینه تعویض کامل جلوبندی یا قطعه خراب شده است.

شما می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید و سوالات خود را در خصوص تعمیر جلوبندی، تعویض قطعات آن، قیمت تعمیر جلوبندی اکسنت و موضوعات مهم دیگر بپرسید تا کارشناسان ما ابهامات شما را برطرف کنند. به همین ترتیب در صورت تمایل با شماره درج شده در همین صفحه تماس حاصل فرمایید تا مشاورین ما شما را راهنمایی کنند.

دلایل خرابی جلوبندی اکسنت

برای یافت دلیل خرابی جلوبندی این خودرو ابتدا باید به طراغ تایر ها همان لاستیک ها بروید. سپس باید به آج آن ها، کیفیت شان و نحوه قرار گیری لاستیک های خود توجه کنید. لازم به ذکر است که نباید مواردی همچون میزان آچ لاستیک های چپ و راست را نادیده بگیرید، چرا که می تواند غریبلک را تا حدودی بلرزاند. در نتیجه کیفیت لاستیک های خودرو اکسنت توجه فرمائید.

علاوه بر این باید حواستان باشد که چرخ های جلو بالانس باشند. چرا که در غیر این صورت مشکلات جبران ناپذیری به وجود می آید. میل تعادل نیز اگر خراب شود در زیر این بوش ها غریبلک می زند و فرمان خودرو می لرزد. بوش های میل تعادل موجب بی سر و صدا کردن سیستم تعلیق و جلوبندی می شود. همچنین بلبرینگ قسمت دیگری است که در صورت خرابی آن، چرخ صدای خاصی دارد. یادتان باشد که تنظیم بلبرینگ چرخ بسیار مهم است و موجب بالا بردن عمر بلبرینگ و کارکرد آن می شود.

کمک فنر در گرفتن ضربات جاده و کنترل نوسانات در سیستم تعلیق تاثیر زیادی دارد. این قطعه می تواند عیوب و مشکلات زیادی را شامل شود. گاهی لرزش فرمان نیز از خستگی زیاد کمک فنر است که استحکام زیادی دارد و ارتعاشات فرمان و در نهایت غریبلک منتقل می کند. در برخی از موارد شل بودن کمک فنر نیز موجب ایجاد صدای اضافی و لرزیدن فرمان هم می شود.

وظیفه ی میل تعادل چیست؟

میل تعادل در خودرو وظیفه تقسیم در سر پیچ ها و حفظ تعادل خودرو را بر عهده دارد. به همین ترتیب خم شدن بیش از حد خودرو به یک سمت در پیچ ها جلوگیری می کند. اگر به هر دلیل این بوش ها خراب شوند فرمان لرزیده و می لغزد و به اصطلاح فرمان می زند در نتیجه این موضوع باعث آسیب جدی به جلوبندی خودرو می شود.

در صورت خرابی این کمک فنر ها لرزش های شدیدی در خودرو بوجود می آید و این لرزش ها مستقیما روی سیستم جلوبندی نیز تاثیر می گذارید. همچنین در برخی از مواقع شل بودن کمک فنر ها می تواند موجب ایجاد صدا هایی شده که از طریق آن ها پی برد.

خراب بودن دیسک های ترمز یکی دیگر از دلایل خرابی جلوبندی است. در صورتی که هنگام گرفتن ترمز لرزش های شدیدی می تواند نشان دهنده این باشد که دیسگ های ترمز حالت ایده آل خود دست داده اند و باید تعویض شوند. لرزش ها ایجاد شده از طریق دیسک های ترمز می تواند روی جلوبندی خودرو تاثیر بگذارد و باعث خرابی آن ها شود.

برای جلوگیری از خراب شدن جلوبندی اکسنت چه کار کنیم؟

اگر مشکلی در جلوبندی خودرو شما وجود داشت باید سریعا آن را بررسی کرده و برای حل کردن آن اقدام کنید. علاوه بر این باید لوازم یدکی خودرو را به صورت فابریک و یا اصل خریداری کرده و به هیچ وجه از از محصولات فیک یا تقلبی استفاده نکنید. وضعیت جلوبندی در ی خودرو به طور قابل توجهی وی راحتی وسیله نقلیه موثر است. شما می توانید با به کار بردن معاینات فنی به موقع و منظم در مراکز معتبر، جدی گرفتن علائم و رسیدگی زود هنگام از بروز تمامی خرابی های جلوبندی جلوگیری کنید. شما می توانید این معاینه را هر 6 ماه یک بار انجام دهید.

خدمات تعمیر جلوبندی اکسنت اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید