تعمر جلوبندی توسان

تعمیر جلوبندی توسان

تعمیر جلوبندی توسان همواره یکی از دغدغه های مهم رانندگان بوده است. چرا که جلوبندی خودرو یکی از قسمت هایی می باشد که در حرکت و سکون آن تاثیر زیادی دارد و بروز هرگونه اختلال و مشکل در این قسمت می تواند این موارد را مختل کند. حال حتما از خودتان می پرسید در این شرایط چه می توان کرد؟ در جواب به این سوال باید به شما بگوییم که شما برای جلوگیری و پیشگیری از این ایراد باید با جلوبندی خودرو خود، نشانه های خرابی آن، دلایل خرابی و نکات مهم مربوط به آن آشنا شوید. پس در مقاله تعمیر جلوبندی توسان همراه ما باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی توسان و تعمیر عقب بندی توسان با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی توسان

خودرو توسان

قبل از اینکه به جلوبندی و نکات مربوط به آن بپردازیم، می خواهیم شما را با این خودرو بیشتر آشنا کنیم. هیوندای توسان خودرویی است که از سال 2004 تا به امروز در حال تولید است. طراحی این خودرو به صورت موتور جلو، خودرو محور جلو، خودرو چهار چرخ متحرک می باشد. ناگفته نماند که این خودرو نخستین نسل هیوندای توسان است که در سال 2004 عرضه شد. در ادامه به جزئیات جلوبندی این خودرو می پردازیم.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی توسان و تعمیر عقب بندی توسان با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی توسان

تعریف جلوبندی در تمام خودرو ها یکسان است و در تمامی آن ها به محور جلویی و زیرین خودرو جلوبندی گفته می شود. این قسمت با سیستم تعلیق خودرو ارتباط تنگاتنگی دارد. اما در عین حال تفاوت هایی نیز دارند و آن هم این است که جلوبندی شامل قیمت های جلویی خودرو، میل فرمان و فرمان می شود. اما سیستم تعلیق شامل کمک فنر های جلو و چرخ ها است.

وظیفه جلوبندی توسان

جلوبندی خودرو وظایف مهمی دارد که این وظایف شامل حرکت، سکون، هندلینگ و تعادل خودرو است. همچنین این قسمت به شما کمک می کند تا شما از سطح ناهموار به راحتی حرکت کنید و در طول مسیر خود، احساس راحتی داشته باشید. علاوه بر این جلوبندی خودرو از چپ شدن خودرو شما جلوگیری می کند.

قطعات جلوبندی توسان

-رام

-سیبک ها

-بوش طبق

-فنر و کمک فنر ها

-چرخ ها

-سیستم فرمان

-سیستم تعلیق خودرو

-سگ دست

-شغال دست

-میل موجگیر یا میل تعادل

-میل فرمان و فرمان

نشانه های خرابی جلوبندی توسان

سواری خشک و سفت

اگر با گذشت زمان هنگام رانندگی دیگر مانند قبل احساس راحتی ندارید و یا احساس می کنید خودرو شما سفت و خشک سواری می دهد، نشانه خرابی جلوبندی خودرو فرسوده شدن تعلیق آن است. به همین ترتیب این قسمت ها در خودرو شما نیاز به تعمیر و بازبینی دارد. در این حالت هنگامی که در خودرو نشسته اید، تمام پستی و بلندی هی جاده را احساس خواهید کرد.

اختلالات فرمان خودرو

نشانه بعدی که به معنای خرابی جلوبندی است، اختلالات در فرمان خودرو محسوب می شود. در این شرایط فرمان خودرو شما کشیده شده و یا اصطلاحا می زند. بدین معنا که هنگام پیچیدن خودرو، فرمان خودرو شما خلاف جهت دهی تان عمل می کند. در بیشتر موارد علت این اختلال در خرابی جلوبندی است. به عنوان مثال احتمال دارد زاویه چرخ ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو دچار اختلالاتی شده باشد. علاوه بر این لرزش فرمان در سرعت های خاص هم فرمان شما می لرزد که این موضوع هم به دلیل بالانس نبودن چرخ ها است. همچنین در صورتی که خودرو شما گیج بزند و به طرفین منحرف شود، باز هم حاکی از خرابی جلوبندی دارد.

آج های ناهمگون روی تایر ها

در صورتی که روی مدت کوتاهی روی لاستیک خود ساییدگی مشاهده می کنید و ها در آج های تاریر خود ساییدگی مشاهده می کنید، به معنای خرابی جلوبندی شما است. علاوه بر این شنیده شدن صدای سوت مانند از چرخ ها خصوصا هنگام دور زدن هم می تواند حاکی از خرابی بلبرینگ ها باشد.

روغنی بودن قطعات سیستم جلوبندی

در صورت روغنی و چرب بودن کمک فنر های شما جلوبندی خودرو ایراد دارد.

خرابی سیستم تعلیق

برای تست این خرابی ابتدا خودرو خود را در مکانی پارک کنید، سپس با کمک دستان خود کاپوت آن را به سمت پایین فشار دهید. سپس دستان خود را بردارید. اگر با برداشتن دستان خود کاپوت خودرو بیش از دو سه بار تکان خورد یعنی سیستم تعلیق خودرو شما به بازبینی و تعمیر نیاز دارد. یادتان باشد کع شنیدن صدای نامعتارف در هنگام عبور از موانع و دست انداز ها به دلیل خرابی در کمک فنر ها و میل تعادل است.

دلایل خرابی جلوبندی توسان

خراب بودن لاستیک ها

عواملی که در پارامتر های جلوبندی سالم تاثیر مستقیم دارند شامل آج تایر ها، یمفیت آن ها و نحوه قرار گیری شان هستند. حتی تفاوت میزان آج لاستیک چپ و راست هم می نواند موجب لرزیدن غریبلک فرمان شود. به همین ترتیب باید به کیفیت لاستیک ها مخصوصا لاستیک های جلو اهمیت دهید.

بالانس نبودن چرخ ها

اگر چرخ های خودرو شما بالانس نباشند، موجب لرزیدن فرمان شده و در صورت بی توجهی به آن جلوبندی خراب می شود.

کافی نبودن عملکرد میل تعادل یا میل موجگیر

میل تعادل توسط دو بوش در جلوبندی ماشین قرار گرفته است. اگر این بوش ها خراب شود، غریبلک فرمان می لرزد و سپس فرمان می لرزد. این بوش ها در بی سر و صدا کردن سیستم تعلیق و جلوبندی ماشین نقس مهمی ایفا می کند.

خرابی بلبرینگ ها

در صورت خرابی این قسمت صدای خاصی به گوش می رسد که حاکی از معیوب بودن این قطعه می باشد. فراموش نکنید که تنظیم بلبرینگ چرخ بسیار مهم بوده و کاکرد آن تاثیر دارد.

هزینه تعمیر جلوبندی توسان

هزینه تعمیر جلوبندی و اجرت آن یکی دیگر از موضوعات مهمی می باشد که ممکن است ذهن بسیاری از شما عزیزان را به خود مشغول کرده باشد. در خصوص اجرت تعمیر جلوبندی توسان باید به شما بگوییم که این موضوع به موارد زیادی وابسته است. به عنوان مثال اینکه کدام قطعه جلوبندی شما خراب شده و یا شدت خرابی آن در متغیر بودن قیمت تاثیر دارد. همچنین کاری که روی خودرو شما انجام می شود و یا متریالی که مورد استفاده قرار می گیرد نیز در قیمت آن موثر است. در نتیجه برای اطلاعات کامل از هزینه تعمیر جلوبندی توسان و یا هر خودروی دیگری با اتو رگلاژ تماس بگیرید و شرایط خود را بیان کنید تا کارشناسان ما شما عزیزان را راهنمایی کنند.

برای انجام تمامی خدمات شیشه توسان خود به یکی از بهترین مراکز تعمیر شیشه خودرو به نام شیشه اتومبیل عبدالهی مراجعه کنید.

هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی توسان چقدره؟

چون جلوبندی شامل موارد مختلفی است و ممکن است زمانی که ماشین باز می شود مشخص شود که چه مشکلاتی دارد باید حضوری مراجعه کنید برای هماهنگی وقت با جلوبندی سازی مهرداد با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

مدت زمانی که طول میکشه کار جلوبندی توسان تموم شه چقدره؟

بستگی به نوع کاری که خودروی شما دارد این زمان متغیر است اگر جزئی باشد ممکن است یکساعته کار شما تمام شود. اما اگر کار زیادی داشته باشد ممکن است یک صبح تا شب طول بکشد. بهتر است برای سوریس و چک حضوری مراجعه کنید.

خدمات تعمیر جلوبندی توسان اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید