تعمیر جلوبندی تیوولی

تعمیر جلوبندی تیوولی

تعمیر جلوبندی تیوولی، خودرو سانگ یانگ تیوولی یکی از خودرو های مینی اس یووی ۵ در بوده که ساخت شرکت سانگ یانگ کره جنوبی می باشد. یکی از قسمت های این خودرو که در این خودرو یا بهتر است بگوییم در بیشتر خودرو ها دچار مشکل می شود، جلوبندی آن است. جلوبندی قسمت جلویی و زیرین خودرو محسوب می شود که حرکت، تعادل و حتی سکون خودرو به آن وابسته است. قطعاتی همچون سگ دست، رام، میل فرمان و … جزو قطعات جلوبندی هستند. با بررسی قطعات جلوبندی این خودرو، نشانه خرابی، دلایل خرابی و تعمیر جلوبندی تیوولی تا انتهای این مقاله از سایت اتو رگلاژ همراه ما باشید.

جهت اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی تیوولی و عقب بندی تیوولی می توانید با 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی تیوولی

خودرو تیوولی

همانطور که گفتیم خودرو سانگ یانگ تیوولی محصول شرکت سانگ یانگ کره جنوبی است. مالکیت اولین مدل جدید این خودرو را ماهیندرا بر عهده دارد‌. در کشور بریتانیا قیمت پایه این اتومبیل ۱۲.۹۵۰ پوند برآورد شده است. موتور این خودرو بنزینی دیزلی بود که ۱.۶ لیتر می باشد. از جمله امکانات این خودرو گیربکس اتوماتیک با جعبه دستی ۶ سرعته بوده که ساخت شرکت ژاپنی آیسین سیکو است.

جهت اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی تیوولی و عقب بندی تیوولی می توانید با 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی تیوولی

جلوبندی تیوولی شامل تمامی قسمت های جلویی و زیرین این خودرو می شود. این قسمت وظایفی مانند حرکت، سکون، تعادل، هندلینگ و هدایت با انجام می دهد. جالب است بدانید که این قسمت از چپ شدن خودرو هم جلوگیری می کند. همچنین باعث ایجاد راحتی شما هنگام حرکت و رد شدن از مسیر های ناهموار مانند دست انداز ها می شوند.

جلوبندی خودرو تیوولی با قسمت دیگری به نام سیستم تعلیق رابطه تنگاتنگی دارد. اما در عین حال تفاوت هایی نیز با یک دیگر دارند. به عنوان مثال جلوبندی را تمام قسمت جلویی خودرو، میل فرمان و فرمان تشکیل می دهد. اما سیستم تعلیق شامل چرخ های جلو و کمک فنر ها می شود.

جهت اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی تیوولی و عقب بندی تیوولی می توانید با 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی تیوولی

حال که با جلوبندی این خودرو آشنا شدید،‌ می خواهیم قطعات آن را نیز به شما معرفی کنیم. قطعات جلوبندی خودرو سانگ یانگ تیوولی به شرح زیر هستند:

-کمک فنر و فنر ها

-میل فرمان

-سیستم فرمان

-توپی چرخ ها

-بلبرینگ ها

-میل موجگیر یا میل تعادل

-رام

-سگ دست

-شغال دست

-تایر ها

-سیستم تعلیق

-سیبک ها

-بوش

-طبق

خرابی جلوبندی تیوولی چه علائمی دارد؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است ذهن شما را به خود  درگیر کند، این است که خرابی جلوبندی چه نشانه هایی به همراه دارد. لازم به ذکر است که شما باید با این نشانه ها آشنا شوید تا در صورت مشاهده آن ها سریعا به جلوبندی سازی مراجعه کنید.

سیستم تعلیق خودرو

جهت تست این ایراد ابتدا خودروی خود را در مکانی پارک کنید. در قدم دوم  دستان خود را روی کاپوت خودرو گزاشته و به سمت پایین فشار دهید. حال دستان خود را بردارید اگر خودرو تیوولی شما بیش از یک یا دوبار تکان خورد، یعنی سیستم تعلیق باید بازبینی یا تعمیر شود.

روغنی بودن قطعات جلوبندی

در صورتی که قطعات جلوبندی شما مانند کمک فنر آن روغنی و چرب بود، باید به خرابی جلوبندی پی برد.

سواری سفت و خشک

یکی دیگر از نشانه هایی که حاکی از خرابی جلوبندی است، سواری سفت و خشک محسوب می شود. بدین معنا که اگر با گذشت زمان احساس کردید احساس راحتی شما هنگام رانندگی کاهش یافته و خودرو شما سفت و سخت سواری می دهد، یعنی جلوبندی شما خراب است. در این حالت شما تمام پستی و بلندی های جاده را احساس خواهید کرد.

اختلال در سیستم فرمان خودرو

کشیده شدن فرمان و زدن آن، یکی دیگر از نشانه های خرابی جلوبندی است. به این معنا که هنگام پیچیدن اتومبیل فرمان آن بر خلاف فرمان دهی راننده عمل می کند. در بیشتر موارد این نشانه بر مبنای خرابی جلوبندی می باشد. به عنوان مثال ممکن است زاویه تایر ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو درگیر اختلالاتی شده باشند. علاوه بر این لرزش فرمان در سرعت‌ های خاص که بیشتر به دلیل بالانس نبودن پرخ ها با وجود مشکل در سیبک ها است هم نشانه خرابی جلوبندی محسوب می شود. علاوه بر این اگر ماشین شما گیج می زند و به طرفین منحرف می شود هم یعنی جلوبندی شما ایراد دارد.

دلایل خرابی جلوبندی تیوولی

بالانس نبودن چرخ ها

اولین دلیل خرابی جلوبندی بالانس نبودن چرخ ها است. در صورتی که چرخ های خودرو شما بالانس نباشند فرمان می لرزد. اگر این موضوع را نادیده بگیرید، جلوبندی خودرو تیوولی شما خراب خواهد ش.

خرابی بلبرینگ ها

خرابی چرخ صدای خاصی از خود نشان می دهد که به معنای معیوب این قطعه است. لازم به ذکر است که تنظیم بلبرینگ چرخ از اهمیت زیادی برخوردار بوده و در عمر بلبرینگ و کارکرد آن تاثیر دارد.

خراب شدن سیبک

خرابی و لقی سیبک باعث لرزش فرمان و زدن فرمان می شود. سیبک نباید حرکت عمودی چندانی داشته باشد.

لاستیک های خراب

آج این قطعات، کیفیت و نحوه قرار گیری شان از جمله مواردی است که در پارامتر های جلوبندی سالم تاثیر مستقیم دارند. آنقدر که حتی تفاوت میزان آج لاستیک چپ و راست می تواند غریبلک را تا حدودی بلرزاند. در نتیجه حتما به کیفیت لاستیک ها مخصوصا لاستیک های جلو توجه کنید.

کافی نبودن عملکرد میل تعادل

میل تعادل توسط دو بوش در جلوبندی خودرو قرار دارد‌. اگر این بوش ها خراب شود، غریبلک فرمان می لرزد و اصطلاحا فرمان می زند. این قطعات در بی سر و صدا کار کردن سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو نقش مهمی دارد.

آج های ناهمگون روی تایر ها

اگر روی تایر های اتومبیل شما آج های ناهمگون وجود دارد و یا در مدت زمان کوتاهی ساییده شده است، یعنی جلوبندی خودرو شما ایراد دارد. علاوه بر این  شنیده شدن صدای سوت مانند از چرخ ها خصوصا چرخ ها هنگام دور زدن در اثر خرابی بلبرینگ ها است.

هزینه تعمیر جلوبندی تیوولی

هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو و اجرت جلوبندی تیوولی به موارد زیر بستگی دارد:

-قطعه خراب شده

-شدت خرابی

-کاری که روی خودرو شما انجام می شود.

-متریال مورد استفاده

-کیفیت قطعات جلوبندی

برای کسب اطلاعات بیشتر و خدمات مخالف جلوبندی در خودرو تیوولی و خوردو های دیگر با اتو رگلاژ تماس بگیرید.

خدمات تعمیر جلوبندی تیوولی اتو رگلاژ

شیشه اتومبیل عبدالهی یکی از بهترین مراکز تعمیر شیشه خودرو شما می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید