تعمیر جلوبندی دیگنیتی

تعمیر جلوبندی دیگنیتی

چهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی دیگنیتی می توانید به بهترین جلوبندی سازی در تهران مراجعه کنید.شاید برایتان پیش آمده باشد که هنگام رانندگی در خودرو خود لحظه ای فرمان اتومبیل خود را رها کنید و ببینید که خودرو شما به طرف دیگری منحرف می شود و یا صدا های نامتعارف مانند تق تق از جلوی خودرو خود شنیده باشید. این دو نشانه، دو نوع از علائم های خرابی جلوبندی خودرو محسوب می شود. به همین دلیل امروز در تعمیر جلوبندی دیگنیتی می خواهیم به جلوبندی این خودرو، قطعات آن، علائم خرابی جلوبندی، اجرت و هزینه تعمیر جلوبندی دیگنیتی را برای شما بررسی کنیم. پس اگر می خواهید با جلوبندی این خودرو آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی دیگنیتی و عقب بندی دیگنیتی با شماره 09194143400 آقای امیری تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی دیگنیتی

مشخصات دیگنیتی

نام خودرو: دیگنیتی

کشور سازنده: چین

سال (طراحی): 2018

موتور: 4 سیلندر 16 سوپاپه

حجم موتور: 1498 سی سی

تنفس موتور: توربو شارژ

انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو

حداکثر قدرت: 148 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور: 220 نیوتن متر در 1800 دور در دقیقه

جعبه دنده: CVT

وزن: 1570 کیلوگرم

اندازه (میلی متر):4685 طول- 1865 عرض- 1645 ارتفع

فاصله بین دو محور: 2790 میلی متر

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی دیگنیتی و عقب بندی دیگنیتی با شماره 09194143400 آقای امیری تماس بگیرید.

مصرف سوخت

داخل شهر: 10.4 لیتر در هر صد کیلومتر

خارج از شهر: 5.4 لیتر در هر صد کیلومتر

ترکیبی: 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک: 85 لیتر

استاندارد آلایندگی: یورو 5

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی دیگنیتی و عقب بندی دیگنیتی با شماره 09194143400 آقای امیری تماس بگیرید.

جلوبندی دیگنیتی

جلوبندی قسمت جلویی و زیرین خودرو است. این قسمت با سیستم تعلیق خودرو رابطه نزدیکی دارد اما هر کدام قطعات مختلفی دارند. به عنوان مثال تمام قطعات جلویی، میل فرمان و فرمان در جلوبندی قرار گرفته اند. اما سیستم تعلیق خودرو دارای قطعتی مانند چرخ های جلو و کمک فنر های جلو قرار دارد. این قسمت وظیفه حرکت، سکون، تعادل، هندلینگ، هدایت، جلوگیری از چپ شدن خودرو و ایجاد احساسی خودرو را بر عهده دارد.

قطعات جلوبندی دیگنیتی

-رام

-سگ دست

-شغال دست

-دسته موتور

-تایر ها

-توپی چرخ

-سیبک ها

-کمک فنر و فنر ها

-طبق ها

-بوش ها

-سیستم تعلیق خودرو

-میل فرمان و فرمان

-میل موجگیر یا میل تعادل

-سیبک مفصلی

-اکسل

-بلبرینگ

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی دیگنیتی و عقب بندی دیگنیتی با شماره 09194143400 آقای امیری تماس بگیرید.

وظایف برخی از قطعات جلوبندی دیگنیتی

1-سیستم فرمان

سیستم فرمان خودرو یکی از اجزی مهم جلوبندی خودرو به شمار می رود که شامل فرمان، چرخ دنده، غریبلک فرملن، جعبه، میل فرمان و اتصالات دیگر می شود. این قسمت برای کنترل حرکت خودرو وظیفه هدایت آن را برعهده دارد. در سیستم فرمان خودرو یک نیروی مورد نیاز جهت گردش لاستیک ها در مسیر، احتیاج دارد. این نیرو از توسط دست راننده تعمیر می شود. ین سیستم به اندازه یک موتور و گیبرکس درعملکرد صحیح خودرو تاثیر گذار است.

2- سیستم تعلیق

سیستم تعلیق که نام دیگر آن فنر بندی است، قسمتی در جلوبندی خودرو می باشد که از اتاق، شاسی، سرنشینان و متعلقات آن تشکیل شده است. کمک فنر، فنر، جرم فنر بندی شده و جرم فنر بندی نشده از جمله قطعات به کار رفته در سیستم تعلیق هستند.

3- رام

رام یکی دیگر از اجزای جلوبندی خودرو است که بخش های دیگر جلوبندی را به اتاق خودرو وصل می کند. جنس این قطعه فلزی بوده و از دو طرف به شاسی وصل می شود.

4.فنر:

فنر یا لول فنر قطعه ای می باشد که وزن اتاق روی آن واقع شده است فنر ها بر اساس قابلیت ارتجاعی که دارند، اکثر ضربات جاده بر روی آن ها وجود دارد. ارتفاع زدن و تغییر فنر در خودرو یک امر غیر استاندارد به حساب می آید.

5.کمک فنر:

کمک فنر قسمتی است که در نزدیکی چرخ ها متصل شده تا نوسانات فنر را کنترل کرده و آن را روان کند. یک سر فنر به اتاق شاسی و سر دیگر آن به سیستم تعلیق مانند پوسته اکسل یا طبق متصل می باشد. در این وضعیت حرکت فنر باعث افزایش و کاهش طول کمک فنر می شود.

انواع کمک فنر:

-کمک فنر

-کمک فنر گازی یا بادی

-تلسکوپی

-کمک فنر هیدرواستاتیکی

علائم خرابی جلوبندی دیگنیتی

اختلالات فرمان خودرو

یکی از نشانه های خرابی جلوبندی ماکسیما کشیدن فرمان یا زدن آن است. بدین معنا که هنگام پیچیدن خودرو فرمان آن بر خلاف فرمان دهی راننده عمل می کند. مثلا امکان دارد زاویه تایر ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو دچار اختلالاتی شده باشد. دلایل آن معمولا بالانس نبودن چرخ یا وجود مشکل در سیبک ها می باشد. در این شرایط خودرو گیج می زند و به طرفین منحرف می شود.

آج ناهمگون روی تایر ها

در صورتی که روی لاستیک های خود ساییدگی و یا آج های ناهمگون مشاهده می کنید، یعنی جلوبندی خودرو ایراد دارد. شنیدن صدای سوت مانند از چرخ ها نیز که معمولا هنگام دور زدن شنیده می شود، در اثر خرابی بلبرینگ چرخ ها است.

روغنی بودن قطعات سیستم جلوبندی

اگر روی قطعاتی همچون فنر و کمک فنر ها روغن و یا چربی مشاهده کردید، یعنی جلوبندی شما به مشکل خورده است.

خرابی سیستم تعلیق

برای تست این خرابی ابتدا خودرو خود را در مکانی پارک کنید، سپس با کمک دستان خود کاپوت آن را به سمت پایین فشار دهید. سپس دستان خود را بردارید. اگر با برداشتن دستان خود کاپوت خودرو بیش از دو سه بار تکان خورد یعنی سیستم تعلیق خودرو شما به بازبینی و تعمیر نیاز دارد. یادتان باشد کع شنیدن صدای نامعتارف در هنگام عبور از موانع و دست انداز ها به دلیل خرابی در کمک فنر ها و میل تعادل است.

هزینه تعمیر جلوبندی دیگنیتی

هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو و اجرت تعمیر جلوبندی دیگنیتی به عوامل زیادی بستگی دارد. اولین و مهم ترین این علائم ها قطعه خراب شده است. زیرا هر قطعه با قطعه دیگر متفاوت می باشد. دومین دلیل شدت خرابی است که هر قطعه با قطعه دیگر متفاوت است و امکان دارد یک قطعه کمتر و قطعه دیگر دچار هرابی بیشتری شده باشد. کار و یا خدماتی که در تعمیر و تعویض قطعات جلوبندی شما انجام می شود نیز روی قیمت تعمیر جلوبندی دیگنیتی تاثیر زیادی دارد. متریال و قطعات مورد استفاده هم در تعمیر جلوبندی این خودرو تاثیر زیادی دارد که نباید از آن ها چشم پوشی کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت تعمیر جلوبندی این خودرو و خودرو مورد نظر می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید. علاوه بر این می توانید از متخصصین ما مشاوره رایگان دریافت کنید.

خدمات تعمیر جلوبندی دیگنیتی اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید