تعمیر جلوبندی رونیز

تعمیر جلوبندی رونیز

خودرو نیسان رونیز که در بازار چین به آن نیسان پلادین نیز می گویند، اولین نسخه تغییر یافته از خودروی نیسان اکسترا محسوب می شود. این خودرو روی پلاتفورم اف- آلفا نیسان است. نام خودرو رونیز از یک روستایی که از توابع شهر استهبان در استان فارس گرفته شده است. اما موضوع امروز مقاله ما درمورد این خودرو و تاریخچه آن نیست. بلکه ما می خواهیم درمورد یکی از قطعات مهم این خودرو یعنی جلوبندی آن با شما صحبت کنیم. جلوبندی یکی از قسمت های حیاتی خودرو است که در حرکت، سکون، تعادل و دیگر فعالیت آن نقش مهمی را ایفا می کند. پس با تعمیر جلوبندی رونیز همراه ما باشید.

جهت تعمیر جلوبندی رونیز و عقب بندی رونیز با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی رونیز

جلوبندی رونیز

به طور کلی به قسمت جلویی و زیرین خودرو ها جلوبندی گفته می شود. جلوبندی یکی از قسمت هایی است که با سیستم تعلیق خودرو رابطه تنگاتنگی دارد. اما با وجود ارتباط نزدیک این دو قطعه تفاوت هایی نیز میان آن ها قابل مشاهده است. به عنوان مثال جلوبندی شامل تمام قسمت های جلویی خودرو، میل فرمان و فرمان شده و سیستم تعلیق دارای قطعاتی همچون چرخ ها و کمک فنر خودرو است

.جهت تعمیر جلوبندی رونیز و عقب بندی رونیز با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

وظیفه جلوبندی رونیز

در خودرو یا رونیز یا بهتر است بگوییم تمامی خودرو ها نقش و وظیفه جلوبندی حرکت، سکون، هدایت، هندلینگ و تعادل است. این قسمت مهم همچنین از چپ شدن خودرو نیز جلوگیری می کند. ایجاد راحتی هنگام رانندگی و رد شدن از سطوح ناهموار مانند دست انداز ها، وظیفه بعدی ای است که این قطعات جلوبندی در آن نفش دارند. در جلوبندی قطعات مختلفی وجود دارد که هر کدام به نوبه خود مهم است و ایجاد خرابی در هر کدام از آن ها، وظایف مذکور را دچار اختلال می کند.

جهت تعمیر جلوبندی رونیز و عقب بندی رونیز با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی رونیز

1-سگ دست

2-شغال دست

3-رام

4-کمک فنر و فنر ها

5-سیستم تعلیق جلوبندی

6-سیستم فرمان و میل فرمان

7-لاستیک ها

8-سیبک ها

9-طبق ها

10- بوش طبق

11-بلبرینگ ها

12-توپی چرخ

وظایف قطعات جلوبندی رونیز

1-کمک فنر

کمک فنر یکی از قطعات جلوبندی در خودرو موهاوی است که در نزدیکی چرخ ها متصل هستند و نوسانات فنر را کنترل و روان می کند. یک سر این قطعه به اتاق یا شاسی و سر دیگر آن به قسمتی تعلیق، مانند پوسته اکسل یا طبق است. در این وضعیت حرکت فنر باعث افزایش و کاهش طول کمک فنر می شود.

انواع کمک فنر

کمک فتر انواع مختلفی دارد که در این قسمت برای شما نام می بریم.

– هیدورلیکی یا روغنی

-کمک فنر گازی یا بادی

-تلسکوپی

-کمک فنر هیدرواستاتیکی

-کمک فنر اهرمی

علائم خرابی کمک فنر ها

-نشتی کمک فنر

-خوابیدگی یک سمت خودرو

-بالا پایین شدن دائم چرخ ها خصوصا در سطوح ناهموار

-صدای تقه موقع عبور از دست انداز ها

-کشیده شدن خودرو به یک سمت

-شیرجه زدن خودرو به سمت جلو هنگام ترمز گرفتن

-فرسودگی تایر ها

2-سیستم فرمان

سیستم فرمان خودرو یکی از اجزی مهم جلوبندی خودرو به شمار می رود که شامل فرمان، چرخ دنده، غریبلک فرملن، جعبه، میل فرمان و اتصالات دیگر می شود. این قسمت برای کنترل حرکت خودرو وظیفه هدایت آن را برعهده دارد. در سیستم فرمان خودرو یک نیروی مورد نیاز جهت گردش لاستیک ها در مسیر، احتیاج دارد. این نیرو از توسط دست راننده تعمیر می شود. ین سیستم به اندازه یک موتور و گیبرکس درعملکرد صحیح خودرو تاثیر گذار است.

3- سیبک ها

سیبک قطعه ای است که هم چرخ ها را به سیستم تعلیق متصل می کند و هم باعث چرخیدن چرخ های خودرو می شود. این قطعه گروی شکل بوده و سه محور مختصاتی، که نتیجه هدایت و فرمان دهی به قسمت جلوی خودرو می شوند می چرخاند. علاوه بر این سیبک حرکت های ناخواسته خودرو مانند ورود به یک دست انداز را خنثی می کند. این قطعه از یک طرف به طبق های خودرو و از طرفی دیگر به متعلقات چرخ وصل می شود. درواقع فرمان طرف به هر طرف بچرخد، سیبک نیز به همان طرف می چرخد. سیبک تحت فشار نیروی کششی بوده و در تلاش است تا اصحکاک میان قطعات را کاهش دهید. همچنین وظیفه تحمل وزن بخشی از خودرو را نیز بر عهده دارند.

علائم خرابی سیبک:

-لرزش فرمان حین حرکت و هنگام چرخاندن فرمان

-عدم بازگشت فرمان به موقعیت اصلی بعد از چرخش

-کشیده شدن فرمان به یک سمت

-شنیدن صدای تق تق هنگام عبور از دست انداز ها

-کاهش میزان فرمان پذیری خودرو

-عدم حرکت خودرو در خط مستقیم و ایجاد انحراف در حرکت

-سائیدگی چرخ های جلو

4- طبق

قطعه بعدی طبق است که درواقع بازو هایی هستند که تغلیق را به شاسی متصل می کنند. همچنین از طریق بوش ها به شاسی خودرو از طریق اتصال گوی و کاسه به چرخ خودرو وصل می شوند.

علائم خرابی طبق:

-بروز صدای تق تق در دست انداز ها یا جیر جیر

-برخورد چرخ ها با پستی و بلندی جادی ها که باعث کج شدن خودرو نیز می شود

-شنیدن صدای زیاد از چرخ های جلو

-کاهش تعادل خودرو در حین حرکت خصوصا در پیچ ها

-بر هم خوردن تعادل خودرو

5-سگ دست

این قطعه وظیفه نگهداری چرخ و چرخاندن آن ها را روی محور فرمان بر عهده دارد. این قطعه به شکل لولا است که دیسک های ترمز، فرمان خودرو، کمک ها و توپی و اتصالات چرخ ها را به آن وصل می کند. سگ دست اصلی ترین قطعه جلوبندی محسوب می شود که اجزای دیگر چرخ و سیستم تعلیق روی آن بسته می شوند.

هزینه تعمیر جلوبندی رونیز

یکی از موضوعات مهمی که همواره ذهن دارندگان خودرو را به خود مشغول کرده است، هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو و اجرت جلوبندی رونیز است. در این خصوص باید به شما بگوییم که شما اول باید به قطعه ای که خراب شده و شدت خرابی آن توجه داشته باشید. چرا که این دو مورد روی قیمت تعمیر خودرو شما تاثیر خواهند گذاشت. نکته بعدی کاری که روی خودرو شما انجام می شود، است. چرا که ممکن است با توجه به شدت خرابی کاری که روی خودرو شما انجام می شود نیز متفاوت باشد. علاوه بر این متریال مورد استفاده و قطعات اصل و فیک نیز در قیمت تعمیر تاثیر گذار هستند. شما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید.

خدمات تعمیر جلوبندی رونیز اتو رگلاژ

برای انجام خدمات شیشه خودرو خود می توانید به شیشه اتومبیل عبدالهی مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید