تعمیر جلوبندی رکستون

امروز در مقاله تعمیر جلوبندی رکستون می‌خواهیم درمورد یکی از قسمت های خودرو یعنی جلوبندی با شما صحبت کنیم.‌ این قسمت همانطور که از نامش پیداست شامل قسمت های جلویی و زیرین خودرو می شود. این قسمت ها قطعات مختلفی دارند که هر کدام از این قطعات در حرکت، سکون، تعادل و … خودرو نقش کلیدی دارند. از این رو موضوعی که در خودرو اهمیت پیدا می کند، خرابی و تعمیر جلوبندی است. در نتیجه امروز ما در سایت اتو رگلاژ می خواهيم به جلوبندی،  قطعات آن، نشانه های خرابی، دلایل خرابی و بحث های مهم دیگر بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

جهت اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی رکستون و عقب بندی رکستون با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی رکستون

جلوبندی رکستون

در ابتدای مقاله گفتیم که جلوبندی درواقع همان محور جلویی و زیرین خودرو است که با سیستم تعلیق رابطه نزدیکی دارد. اما با این وجود این دو قسمت تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند. مهم ترین تفاوت سیستم تعلیق خودرو و جلوبندی در قطعات آن ها است. چرا که جلوبندی شامل تمام قسمت های جلویی، میل فرمان و فرمان می شود اما سیستم تعلیق شامل چرخ های جلو و کمک فنر است. جلوبندی وظایف مهم و حیاتی دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

جهت اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی رکستون و عقب بندی رکستون با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

وظایف جلوبندی رکستون

جلوبندی حرکت، تعادل، هندلینگ، هدایت و حتی سکون خودرو شما را کنترل می کند. همچنین اگر خودرو شما چپ نمی کند، به دلیل وجود جلوبندی است. جلوبندی موجب ایجاد احساس راحتی هنگام رانندگی شده و همچنین هنگام رد شدن از سطوح ناهموار مانند دست انداز ها نیز باعث ایجاد احساس راحتی شما می شود. درواقع به جرات می توان گفت که خودرو بدون جلوبندی با یک ارابه چوبی تفاوتی ندارد.

جهت اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی رکستون و عقب بندی رکستون با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی رکستون

جلوبندی این خودرو و خودرو های دیگر شامل قطعات متعددی است که در این قسمت به آن ها اشاره خواهیم کرد.

-رام

-سیستم تعلیق خودرو

-کمک فنر و فنر

-بلبرینگ ها

-توپی چرخ

-تایر ها

-سیبک

-میل موجگیر یا میل تعادل

-سیستم فرمان و میل فرمان

-سگ دست

-شغال دست

-اکسل

-گردگیر

-بوش

-طبق

-سیبک مفصلی یا قرقری فرمان

-دسته موتور

علائم خرابی جلوبندی رکستون

رانندگی خشک و سفت

اگر احساس کردید خودرو شما خشک و سفت سواری می دهد یا دیر هنگام رانندگی احساس راحتی ندارید، یعنی جلوبندی شما به مشکل برخورده است. همچنین یکی دیگر از نشانه های خرابی جلوبندی خودرو احساس کزدن تمامی پستی و بلندی های جاده است.

سیستم تعلیق خودرو

جهت تست این ایراد ابتدا خودروی خود را در مکانی پارک کنید. در قدم دوم  دستان خود را روی کاپوت خودرو گزاشته و به سمت پایین فشار دهید. حال دستان خود را بردارید اگر خودرو تیوولی شما بیش از یک یا دوبار تکان خورد، یعنی سیستم تعلیق باید بازبینی یا تعمیر شود. در نتیجه در صورت مشاهده این خرابی سریعا به یک تعمیرگاه مراجعه کنید تا مشکل جلوبندی خودرو شما حل شود. چرا که حل نشدن آن مشکل را شدید تر کرده و قیمت تعمیر آن را بیشتر می کند.

روغنی بودن قطعات جلوبندی

در صورتی که قطعات جلوبندی شما مانند کمک فنر آن روغنی و چرب بود، باید به خرابی جلوبندی پی برد.

اختلالات فرمان خودرو

اختلالات فرمان خودرو یکی دیگر از نشانه های خرابی جلوبندی ورنا است. اگر فرمان کشیده شده و یا اصطلاحا بزند، یعنی جلوبندی خودرو ایراد دارد. در این شرایط همگام پیچیدن خودرو، فرمان خلاف فرمان دهی راننده عمل می کند. به عنوان مثال ممکن است زاویه تایر ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو دچار اختلالاتی شده باشد. علاوه بر این لرزش فرمان در سرعت های خاص هم به علت بالانس نبودن چرخ ها یا وجود مشکل در سیبک ها است هم نشان از خرابی جلوبندی خودرو باشد. اگر ماشین شما اصطلاحا گیج می زند و یا به طرفین منحرف می شود  باز هم پای خرابی جلوبندی خودرو در میان است.

جهت اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی رکستون و عقب بندی رکستون با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

لاستیک های خراب

آج تایر ها، کیفیت آن ها و نحوه قرار گیری شان در اکثریت پارامتر های جلوبندی سالم تاثیر زیادی دارند. تا جایی که تفاوت آج لاستیک چپ و راست می توانید غریبلک را تا حدودی بلرزاند. چرا که حتما به کیفیت لاستیک ها مخصوصا لاستیک های جلو توجه داشته باشید.

بالانس نبودن چرخ ها

اگر چرخ های شما بالانس نباشد، فرمان می لرزد و اگر به این موضوع بی توجهی کنید جلوبندی شما خراب می شود. پس در صورت مشاهده آن سریع به جلوبندی سازی مراجعه کنید.

کافی نبودن عملکرد میل تعادل

میل تعادل توسط دو بوش در جلوبندی خودرو قرار دارد‌. اگر این بوش ها خراب شود، غریبلک فرمان می لرزد و اصطلاحا فرمان می زند. این قطعات در بی سر و صدا کار کردن سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو نقش مهمی دارد.

آج های ناهمگون روی تایر ها

اگر روی تایر های اتومبیل شما آج های ناهمگون وجود دارد و یا در مدت زمان کوتاهی ساییده شده است، یعنی جلوبندی خودرو شما ایراد دارد. علاوه بر این  شنیده شدن صدای سوت مانند از چرخ ها خصوصا چرخ ها هنگام دور زدن در اثر خرابی بلبرینگ ها است.

هزینه تعمیر جلوبندی رکستون

در تعمیرات قطعات جلوبندی و اجرت تعمیر جلوبندی رکستون چند نکته اهمیت دارد. اولین نکته قطعه ای که خراب شده، محسوب می شود. چرا که هر قطعه با قطعه ای دیگر متفاوت می باشد و به همین دلیل قیمت تعمیر آن ها نیز متفاوت است. علاوه بر این شدت خرابی هم در هر خودرو با خودروی دیگر متفاوت می باشد. چرا که ممکن است در یک خودرو شدت خرابی شدید باشد و به زحمت بیشتری برای تعمیر  نیاز داشته باشد.

اما در خودروی دیگر شدت کم خرابی کمتر بوده و با یک تعمیر ساده مشکل حل شود. در برخی از موارد هم خدمات تعویض قطعه است که در این شرایط با توجه با قطعه مورد نظر قیمت تعمیر جلوبندی متفاوت خواهد بود.‌زیرا هر قطعه در شرکت متفاوت و در شهر و کشور متفاوت تولید می شود و کیفیت و قیمت آن متفاوت است.‌متریال مورد استفاده هم در تعیین قیمت جلوبندی این خودرو نقش دارد. با این وجود شما می توانید با اتو رگلاژ تماس گرفته و با کارشناسان ما درمورد خرابی جلوبندی این خودرو و یا خودرو های دیگر صحبت کنید تا متخصصین ما بتوانند شما را راهنمایی کرده و قیمت مورد نظر را به شما اعلام کنند.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رکسون یا رکستون به ویکی پدیا مراجعه کنید.

خدمات تعمیر جلوبندی رکستون در اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید