تعمیر جلوبندی سول

تعمیر جلوبندی سول

تعمیر جلوبندی سول

موضوعی که امروز در سایت اتو رگلاژ می خواهیم درمورد آن با شما صحبت کنیم تعمیر جلوبندی سول است. جلوبندی درواقع یکی از اصلی ترین قسمت های خودرو محسوب می شود که بدون آن حرکت خودرو امکان پذیر نیست. به همین دلیل شما باید از تمام قطعات آن، جزئیات آن، چگونگی تعمیر، دلایل خرابی و مهم تر از آن نشانه های خرابی جهت تشخیص خرابی و  مراجعه به یک تعمیرگاه در سریع ترین زمان ممن اطلاعات کامل کسب کنید. بدین ترتیب در ادامه برای اطلاع از این جزئیات با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید و از صفحه خارج نشوید.

خودرو سول

قبل از اینکه به سراغ جلوبندی این خودرو برویم، بد نیست تا کمی با آن آشنا شویم.  کیا سول ( kia soul) خودرویی است که از سال 2008 تاکنون در گوانجگو کره جنوبی و جیانگسو چین تولید شده است. این ماشین در کلاس مینی کراس اوور قرار داشته و طراحی آن به صورت خودرو های موتور جلو- محور جلو می باشد. در ادامه با جلوبندی این خودرو همراه ما باشید.

جلوبندی سول

تعریف جلوبندی در تمام خودرو ها و در این خودرو، به یک شکل است. جلوبندی درواقع همان محور جلویی و زیرین خودرو محسوب می شود که وظایفی همچون حرکت، سکون، تعادل، هندلینگ را برعهده دارد. علاوه بر این دلیل اینکه شما به راحتی می توانید در مسیر خود حرکت کنید، جلوبندی است و یا اگر خودرو شم چپ نمی کند، درواقع این قسمت مانع این اتفاق می شود. جلوبندی همچنین کمک می کند تا شما به راحتی از مسیر های ناهموار و دست انداز ها حرکت کنید.

این قسمت ارتباط تنگاتنگی با سیستم تعلیق دارد. اما این دو تفاوت هایی با یکدیگر دارند و آن هم است که جلوبندی شامل میل فرمان، فرمان و قسمت جلویی خودرو می شود. اما سیستم تعلیق کمک فنر های جلو و چرخ های جلو را شامل می شود.

قطعات جلوبندی سول

همانطور که اشاره کردیم جلوبندی خودرو شامل قطعاتی است که در این بخش می خواهیم با شما نام ببریم. قطعات جلوبندی سول و خودرو های دیگر شامل موارد زیر هستند:

-رام

-سگ دست

-شغال دست

-سیبک ها

-میل موجگیر یا میل تعادل

-بوش ها

-لاستیک ها

-سیستم تعلیق خودرو

-کمک فنر و فنر ها

-طبق ها

-بلبرینگ ها

-میل فرمان و فرمان

نشانه های خرابی جلوبندی سول

سواری خشک و سفت

اگر با گذر زمان احساس رانندگی شما کاهش یافت و یا احساس می کنید خودرو شما خشک و سفت حرکت می کند، بدین معنست که جلوبندی خودرو و سیستم تعلیق آن فرسوده شده است. بدین ترتیب نیا ز به بازبینی، تعمیر و حتی تعویض دارد. در این شرایط شما تمام پستی و بلندی جاده را احساس خواهید کرد.

اختلالات فرمان خودرو

اختلال در فرمان خودرو یکی دیگر از نشنه های خرابی جلوبندی خودرو است که در این شرایط فرمان خودرو کشیده شده و یا اصطلاحا می زند.به این معنا که هنگام پیچیدن خودرو فرمان خودرو برعکس فرمان دهی شما عمل می کند. در بیشتر مواقع این اختلال در خرابی جلوبندی است. به عنوان مثال ممکن است زاویه چرخ ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو دچار اختلالاتی داشته باشند. علاوه بر این اگر  در سرعت های بالا فرمان خودرو شما بلرزد، یعنی چرخ های شما بالانس نیست و یا در سیبک خودرو شما اختلالی وجود دارد که همین اختلال هم به دلیل خرابی جلوبندی خودرو است.

آج های ناهمگون روی چرخ های خودرو

در صورتی که ساییدگی روی لاستیک خودرو خود مشاهده کردید و یا آج های ناهمگون روی آن ها دیدید نشان از خرابی جلوبندی خودرو دارد. همچنین شنیدن صدای سوت مانند از چرخ ها به خصوص در هنگام دور زدن معمولا در اثر خرابی بلبرینگ چرخ ها است.

روغنی بودن قطعات سیستم جلوبندی

در صورتی کهه کمک فنر های خودرو شما چرب و روغنی است، بدین معناست که جلوبندی خودرو شما ایراد دارد.

خرابی سیستم تعلیق

اگر می خواهید بفهمید که این قسمت خراب است یا خیر با کمک نیروی دستان خود، یک سمت کاپوت را به سمت پایین فشار دهید. در صورتی که بعد از برداشتن دستان خود بیش از دو یا سه بار بالا و پایین شد، سیستم تعلیق شما نیاز به بازبینی و تعمیر دارد. یادآوری می کنیم که شنیده شدن صدای های نامتعارف  در هنگام عبور از موانع و دست انداز ها به دلیل خرابی در کمک فنر ها و میل تعادل نشانه های دیگر خرابی جلوبندی خودرو است.

دلایل خرابی  جلوبندی

لاستیک های خراب

ج های تایر ها، کیفیت آن ها و نحوه قرار گیری شان در بیشتر دلایل جلوبندی سالم تاثیر زیادی دارد. تا جایی که تفاوت میزان آج لاستیک چپ و راست می تواند غریبلک را تا حدودی بلرزاند. بدین ترتیب حتما به کیفیت لاستیک ها مخصوصا لاستیک های جلو توجه کنید.

عدم بالانس چرخ ها

اگر چرخ های خودرو شما بالانس نباشند، فرمان خودرو شما می لرزد و اگر به این موضوع بی توجهی کنید، جلوبندی شما خراب می شود.

ناکافی بودن عملکرد میل تعادل (میل موجگیر)

میل تعادل به کمک دو بوش در جلوبندی خودرو قرار دارد، در صورت خرابی ای بوش ها غریبلک فرمان می لرزد و اصطلاحا می زند. این بوش ها در بی سر و صدا کردن سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو نقش مهمی دارند.

خرابی بلبرینگ ها

خرابی این قطعات صدای خاصی دارد که نشانه خرابی بلبرینگ ها است. یادتان باشد که تنظیم بلبرینگ چرخ بسیار مهم بوده و در عمر بلبرینگ و کارکرد آن تاثیر دارد.

سیبک خراب

خرابی و لقی سیبک باعث لرزش فرمان و زدن فرمان می شود. سیبک نباید حرکت عمودی چندانی داشته باشد.

هزینه تعمیر جلوبندی سول

یکی از رایج ترین سوال های مشتریان این است که هزینه تعمیر جلوبندی سول و اجرت تعمیر جلوبندی سول به چه شکل می باشد؟ باید به شما بگوییم که هزینه و اجرت این خودرو به موارد زیادی بستگی دارد که شما می توانید با اتو رگلاژ تماس گرفته و با توجه به شرایط آن ها از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی این خودرو با خبر شوید. اما برخی از آن ها شامل قطعه خراب شده، کاری که روی خودرو شما انجام می شود، شدت خرابی، متریال مورد استفاده، اصل یا فیک بودن قطعه و موارد هستند.

در صورتی که دنبال یک تعمیرگاه شیشه خودرو هستید، می توانید به شیشه اتومبیل عبدالهی مراجعه کنید.

خدمات تعمیر جلوبندی سول اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید