تعمیر جلوبندی سیتروئن c5

تعمیر جلوبندی سیتروئن c5

جلوبندی به قسمت جلویی خودرو گفته می شود. این قسمت ممکن است به دلایل مختلفی به مشکل بخورد که نتیجه مشکل آن به هم خوردن فعالیت هایی مانند حرکت، سکون، تعادل و … است. به همین دلیل باید با نشانه های خرابی آن ها آشنا شویم، تا در صورت خرابی جلوبندی سریعا متوجه آن شده و به جلوبندی سازی مرجعه کنید. به همین دلیل با مقاله دیگری به نام تعمیر جلوبندی سیتروئن c5 می خواهیم به جلوبندی، قطعات، نشانه های خرابی و بسیاری از موضوعات مهم مربوط به آن را بررسی کنیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی سیتروئن c5 و اطلاع از هزینه تعمیر عقب بندی و میزون فرمون با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی سیتروئن c5

جلوبندی چیست؟

جلوبندی همانطور که از نامش پیداست، به قسمت جلویی و زیرین خودرو گفته می شود که وظایفی مانند حرکت، سکون، تعادل، هندلینگ، جلوگیری از چپ شدن خودرو، هدایت و احساس راحتی هنگام رانندگی می شود. این قسمت با سیستم تعلیق ارتباط نزدیکی دارد. اما جلوبندی شامل قسمت هایی مانند تمام قطعات جلویی، میل فرمان و فرمان می شود. در حالی که سیستم تعلیق دارای قطعاتی مانند چرخ های جلو و کمک فنر های جلو است. در ادامه می خواهیم قطعات جلوبندی ر برای شما معرفی کنیم.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی سیتروئن c5 و اطلاع از هزینه تعمیر عقب بندی و میزون فرمون با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

برای ترمیم و تعویض شیشه جلو سیتروئن c5 می توانید به شیشه اتومبیل عبدالهی مراجعه کنید. خدمات شیششه اتومبیل عبدالهی شامل ترمیم و تعویض شیشه جلو عقب و درب ها و تعویض شیشه سانروف می باشد.

قطعات جلوبندی کدامند؟

-سیستم تعلیق

-کمک فنر و فنر ها

-میل فرمان و فرمان

-رام

-میل موجگیر و میل تعادل

-توپی چرخ ها

-سگ دست

-بلبرینگ ها

-اکسل

-شغال دست

-سیبک ها

-بوش

-طبق

-دسته موتور

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی سیتروئن c5 و اطلاع از هزینه تعمیر عقب بندی و میزون فرمون با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

وظایف جلوبندی خودرو سیتروئن c5 کدامند؟

-سیستم فرمان

این قطعه تمام کنترل و تعادل خودرو را از طریق راننده انجام می دهد. همچنین سیستم فرمان از جعبه فرمان توسط سگ دست و سیبک ها به چرخ خودرو وصل می شود. بدین ترتیب نظام خودرو را یکپارچه می کند. هنگامی که کوچیکترین خللی در سیستم جلوبندی خودرو پیش بیاید، اولین آثار و علائم این مشکلات در جلوبندی در سیستم فرمان قابل تشخیص است. حتی جلوبندی ها نیز عیب یابی خودرو را از همین قسمت انجام می دهند.

-سیبک ها

قطعه بعدی سیبک است که جهت اتصال فرمان و قطعاتی همچون طبق و قطعات ثابتی همچون سگ دست و تشکلات فنر، در سیستم جلوبندی قرار دارد. سیبک هنگامی که خودرو به سمت راست یا چپ بچرخد، وظیفه حفظ تعادل چرخ را دارد که بدین ترتیب چرخ خودرو قادر به حرکت بوده و مشکلی در جا به جایی خودرو و زاویه چرخ به وجود نمی یاید

-گردگیر

این قطعه یکی از اجزای مهم جلوبندی محسوب می شود که نمی گذارد به قطعاتی همچون سیبک و کمک فنر ضربه وارد شود و از آن ها محافظت می کند.

-کمک فنر

کمک فنر ها باعث آسان شدن کار برای فنر ها می شوند. در خودرو های قدیمی اگر با ناهمواری هایی همچون دست انداز ها مواجه می شدید، خودرو به گونه ای از آن عبور می کرد که تمام سیستم خودرو شما بهم می ریخت. دلیل این موضوع نبودن سیستم کمک فنر بود.

-سگ دست

این قطعه از طرفی به کمک فنر خودرو وصل می شود. هنگامی که سگ دست به علت ضربه و یا فشار نا متعارف تاثیر زیادی روی چرخ ها می گذارد، به معنای خرابی این قطعه می باشد. بدین ترتیب سیستم جلوبندی در خودرو بهم می ریزد و آسیب های دیگری به طبق ها و کمک فنر خودرو وارد می شود. در بخش های بعدی به نشانه های خرابی جلوبندی می پردازیم.

نشانه های خرابی جلوبندی سیتروئن c5 کدامند؟

سواری خشک و سفت

اگر با گذشت زمان دیگر احساس راحتی نداشتید و یا احساس کردید که خودرو شما خشت و سفت سواری می دهد، یعنی جلوبندی شما ایراد دارد. علاوه بر این شما تمام پستی و بلندی های مسیر را احساس خواهید کرد.

روغنی و چرب بودن قطعات جلوبندی

نشانه خرابی بعدی جلوبندی روغنی بودن قطعات جلوبندی خصوصا کمک فنر ها است. از همین رو شما با دیدن این نشانه می توانید به خرابی جلوبندی خود پی ببرید.

خرابی سیستم تعلیق جلوبندی

برای مطمئن شدن از خرابی این قطعه باید ازمون تکان را انجام دهید. در صورت خرابی سیستم تعلیق در ازمون تکان خودرو شما بیش از 2 یا 3 بار بالا و پایین می شود. برای انجام این آزمون شما باید دستان خود را روی کاپوت خودرو بگذارید و آن را به سمت پایین

خرابی سیستم فرمان

در صورت خرابی جلوبندی خودرو شما علائمی مانند لرزیدن و یا اصطلاحا زدن فرمان از خود نشان می دهد. در چنین مواقعی فرمان شما خلاف فرمان دهی راننده عمل کرده و به طرف مخالف می پیچد.

آج روی تایر ها

در صورت خرابی جلوبندی، لاستیک های شما در مدت زمان کوتاهی ساییده شده و یا آج های ناهمگون روی آن ها ایجاد می شود. شنیدن صدای سوت مانند هم یکی دیگر از نشانه های خرابی این قسمت محسوب می شود.

دلایل خرابی جلوبندی سیتروئن c5 چیست؟

لاستیک های خراب

آج تیر ها، کیفیت آن ها و نحوه قرار گیری شان در جلوبندی سالم از اهمیت زیادی برخودار هستند. این موضوع آنقدر مهم است که میزان نبودن آج لاستیک چپ و راست در خودرو ممکن است غریبلک را برزاند.

بالانس نبودن چرخ ها

اگر چرخ های خودرو شما بالانس نباشند، فرمان می لرزد. اگر به لرزیدن فرمان خودرو خود بی توجهی کنیدف جلوبندی خودرو شما خراب خواهد شد.

کافی نبودن عملکرد میل تعادل

میل تعادل توسط دو بوش در جلوبندی خودرو قرار گرفته است. اگر این بوش ها خراب شوند غریبلک فرمان می لرزد یا اصطلاحا فرمان می زند. این قطعات در بی سر و صدا کردن سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو نقش مهمی دارند.

اجرت تعمیر جلوبندی سیتروئن c5

برای اجرت تعمیر جلوبندی و هزینه تعمیر جلوبندی سیتروئن c5 باید بگوییم که برخی از موارد اهمیت زیادی دارند. اولین موردی که باید به آن توجه کنید، قطعه خراب شده است. چرا که هر قطعه با قطعه دیگر متفاوت است. همچنین شدت خرابی قطعات هم در آن تاثیر زیادی دارد. علاوه بر این کار و خدماتی که روی این قطعات انجام می شود هم می تواند روی اجرت تعمیر جلوبندی و هزینه آن تاثیر گذار باشد. همچنین متریال و اصل یا فیک بودن قطعات هم در قیمت تعمیر جلوبندی تاثیر زیادی دارد. اما برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید و با کارشناسان ما صحبت کنید.

خدمات تعمیر جلوبندی سیتروئن c5 اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید