تعمیر جلوبندی فیدلیتی

تعمیر جلوبندی فیدلیتی

خودرو فیدلیتی که به آن جتور ایکس 70 نیز می گویند، یک خودرو کراس اوور سلیز متوسط ساخت شرکت جتور زیر مجموعه چری است. جلوبندی این خودرو یکی از مهم ترین قسمت های آن محسوب می شود که در واقع قطعاتی همچون کمک فنر، چرخ ها، توپی چرخ، بلبرینگ و … را در خود جای داده است. در ادامه می خواهیم به خرابی جلوبندی این خودرو و تعمیر آن اشاره کنیم. همچنین می خواهیم علائم و دلایل خرابی این قسمت در خودرو فیدلیتی را برای شما شرح دهیم. پس اگر می خواهید با جلوبندی این خودرو آشنا شوید، با تعمیر جلوبندی فیدلیتی همراه ما باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی فیدلیتی و عقب بندی فیدلیتی با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی فیدلیتی

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی فیدلیتی و عقب بندی فیدلیتی با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

مشخصات خودرو فیدلیتی

نام خودرو: فیدلیتی

کشور سازنده: چین

سال (طراحی): 2018

موتور: 4 سیلندر 16 سوپاپه

حجم موتور: 1498 سی سی

تنفس موتور: توربو شارژ

انتقال نیرو: دیفرانسل جلو

حداکثر قدرت: 155 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور: 230 نیوتن متر در 1750 دور در دقیقه

جعبه دنده: شش سرعته دو کلاچه

شتاب 0 تا 100: 10 ثانیه

وزن: 1575 کیلوگرم

اندازه (میلی متر): 4735 طول- 1900 عرض- 1710 ارتفاع

فاصله بین دو محور: 2720 میلی متر

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی فیدلیتی و عقب بندی فیدلیتی با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

مصرف سوخت

سوخت داخل شهر: 7.8 لیتر در هر صد کیلومتر

خارج از شهر: 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر

ترکیبی: 7.6 لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک: 55 لیتر

استاندارد آلایندگی: یورو 5

امکانات

کیسه هوا: کیسه هوای راننده و سرنشین، کیسه هوای جانبی

سیستم صوتی: صفحه نمایشگر لمسی 10.25 اینچی به همراه bluetooth- قابلیت انتقال تصویر تلفن همراه به سیستم مولتی مدیا- 8 عدد بلندگو- خروجی USB- شارژ وایلرس تلفن همراه

ترمز و پایداری: (TCS)- سیستم کنترل پایداری الکتریکی خودرو (ESC)- ترمز پارک برقی (EPB)- به همراه سیستم توقف خودکار- سیستم فرمان برقی(EPS)- سیستم هشدار دهنده انحراف از خطوط (LDW)- سیستم تشخیص نقاط کور (BDS)- سیستم نمایش لحظه ای فشار باد تایر ها- صندلی راننده و سرنشین برقی به همراه گرم کن- پوشش صندلی ها چرمی- 7 نفره

جلوبندی چیست؟

جلوبندی یکی از قسمت های خودرو است که موجب حرکت، سکون، تعادل، هندلینگ، هدایت، جلوگیری از چپ کردن و ایجاد احساس راحتی هنگام رانندگی در خودرو می شود. سیستم تعلیق یکی دیگر از قسمت های خودرو است که با جلوبندی ارتباط نزدیکی دارد. اما جلوبندی دارای قطعاتی مانند تمام قطعات جلویی خودرو، میل فرمان و فرمان می باشد. اما سیستم تعلیق از قطعات مانند چرخ ها و کمک فنر های جلو می باشد. در ادامه به قطعات این قسمت اشاره خواهیم کرد.

قطعات جلوبندی فیدلیتی

-رام

-سگ دست

-شغال دست

-دسته موتور

-تایر ها

-توپی چرخ

-سیبک ها

-کمک فنر و فنر ها

-طبق ها

-بوش ها

-سیستم تعلیق خودرو

-میل فرمان و فرمان

-میل موجگیر یا میل تعادل

-سیبک مفصلی

وظایف قطعات جلوبندی فیدلیتی

-رام

رام قطعه ای فلزی است که از دو سر به شاسی ها متصل بوده و بقیه قسمت های جلوبندی از طریق رام به اتاق وصل می شود.

2-فنر

فنر که به آن لول فنر نیز می گویند، وزن اتاق روی آن قرار دارد. فنر ها بر با توجه به قابلیت ارتجاعی که دارند، بیشترین ضربات جاده روی آن ها تاثیر می گذارد. ارتفاع زدن و تغییر فنر خودرو غیر استاندارد به شمار می رود.

جهت ترمیم و تعویض انواع شیشه های خودرو مانند شیشه فیدلیتی و شیشه جلو لندکروز می توانید به شیشه اتومبیل عبدالهی مراجعه کنید.

3- کمک فنر

قطعه بعدی کمک فنر است که محل قرار گیری آن در نزدیکی چرخ ها می باشد. به این دلیل که موجب کنترل و روان کردن  نوسانات فنر شود. یک سر این قطعه به اتاق یا شاسی و سر دیگر آن به قسمتی از سیستم تعلیق مانند پوسته اکسل یا طبق متصب است. در این شرایط وضعیت حرکت فنر موجب افزایش و کاهش طول  کمک فنر می شود.

انواع کمک فنر

-کمک فتر هیدرولیکی یا روغنی

-کمک فنر گازی یا بادی

-تلسکوپی

-کمک فنر هیدرواستاتیکی

-کمک فنر اهرمی

4- سیبک ها

قطعه سیبک است که همان قطعه ای می باشد که چرخ ها را به سیستم تعلیق خودرو متصل می کند و باعث چرخیدن آن ها هم می شود. این قطعه کروی شمل موجب چرخیدن سه محور مختصاتی می شود که در نتیجه قسمت جلوی خودرو را هدایت و فرمان دهی می کند. علاوه بر ین سیبک حرکت های ناخواسته مانند ورود به یک دست انداز را ختصی می کند. سیبک فرمان از یک سو به طبق های خودرو از سوی دیگر به متعلقات چرخ متصل است. فرمان خودرو به هر طرف که بچرخد سیبک هم به همان طرف می چرخد. سیبک ها هموار توسط نیروی های کششی تحت فشار بوده و تلاش می کنند تا ایز میزان اصحکاک به وجود آمده در بین قطعات را کاهش داده و بخشی از وزن آن را تحمل کنند.

5- طبق ها

طبق قطعه بعدی می باشد که سیستم تعلیق را به شاسی خودرو وصل می کند. این قطعه از طریق بوش ها به شاسی خودرو و از طریق اتصال گوی و کاسه ها به چرخ خودرو وصل می شوند.

6-میل موجگیر یا میل تعادل

میل تعادل که به آن میل مکانیک ها نیز مو گویند، در بیشتر موارد جهت بالا بردن تعادل خودرو و جلوگیری از چپ شدن آن استفاده می شوند میل تعادل وظیقه تقسیم نیرو بین چرخ ها هنگام حرکت پیج ها را بر عهده داشته و از خم شدن بیش از حد خودرو جلوگیری می کنند. میل تعادل دو سر فنر های چپ و راست را به هم نتصل می کند که این کار باعث می شود تا استقلال عملکردی فنر های چپ و راست کاهش یابد. موج گیر بین دو طبق پایین نصب می شود. هنگامی که خودرو پیچ را طی می کند، اتاق به طرف بیرون پیچ متمایل می شود. در نتیجه این تمایل طبق های پایین در جهت مخالف حرکت کرده و میل تعادل می پیچانند.

هزینه تعمیر جلوبندی فیدلیتی

هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو و اجرت تعمیر جلوبندی فیدلیتی به موارد مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال قطعه خراب شده بسیار مهم است زیرا هر قطعه با قطعه دیگر تفاوت دارد. موضوع بعدی شدت خرابی آن قطعه است. زیرا ممکن است در یک قطعه بیشتر و در یک قطعه کمتر است. نکته بعدی کار و تعمیراتی است که روی قطعه شما انجام می شود. متریال و قطعات مورد استفاده هم در قیمت تعمیر جلوبندی فیدلیتی تاثیر زیادی دارد.

خدمات تعمیر جلوبندی فیدلیتی اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید