تعمیر جلوبندی لیفان 820

تعمیر جلوبندی لیفان 820

ما در این مقاله می خواهیم در مورد تعمیر جلوبندی لیفان 820 بحث و گفتگو کنیم و می خواهیم به شما بهترین جلوبندی سازی در تهران را معرفی کنیم.جلوبندی یکی از قسمت های جلویی و زیرین خودرو است. در این قسمت قطعاتی همچون کمک فنر، فنر، سگ دست، شغال دست، توپی چرخ، تایر ها، اکسل و … وجود دارد. خرابی این قسمت یکی از مشکلاتی است که امکان دارد برای تمام رانندگان پیش بیاید. از همین رو می خواهیم در مقاله امروز درمورد تعمیر جلوبندی 820 با شما صحبت کنیم. پس اگر می خواهید قبل از اینکه دیر شود، خودرو خود را به یک جلوبندی سازی و تعمیرگاه ببرید، این مقاله برای شما است. پس از صفحه خارج نشوید و در سایت اتو رگلاژ با ما همراه باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی لیفان 820 و عقب بندی و میزون فرمون لیفان 820 می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی لیفان 820

جلوبندی چیست؟

همانطور که کمی پیش بیان کردیم، جلوبندی به قسمت جلویی و زیرین خودرو اطلاق میگردد و تمامی قطعاتی که در این قسمت هستند، جزوی از جلوبندی محسوب می شوند. سیستم تعلیق قسمت دیگری در خودرو است که با جلوبندی رابطه نزدیکی دارد اما هر کدام دارای قطعات مختلفی هستند. مثلا جلوبندی شامل تمام قطعات جلویی، میل فرمان و فرمان بوده و سیستم تعلیق دارای قطعاتی مانند چرخ ها و کمک فنر های جلو می شود.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی لیفان 820 و عقب بندی و میزون فرمون لیفان 820 می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی لیفان 820

-رام

-سگ دست

-شغال دست

-دسته موتور

-تایر ها

-توپی چرخ

-سیبک ها

-کمک فنر و فنر ها

-طبق ها

-بوش ها

-سیستم تعلیق خودرو

-میل فرمان و فرمان

-میل موجگیر یا میل تعادل

-سیبک مفصلی

-بلبرینگ

-اکسل

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی لیفان 820 و عقب بندی و میزون فرمون لیفان 820 می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جهت ترمیم و تعویض شیشه عقب لیفان 820 می توانید به مرکز شیشه اتومبیل در تهران عبدالهی گلس مراجعه کنید.

وظیفه برخی از قطعات جلوبندی لیفان 820

ها:  سیبک .۱

سیبک فرمان قطعه ای می باشد که هم چرخ ها را به سیستم تعلیق متصل می کند و هم موجب چرخش چرخ ها می شود. این قطعه به شکل کروی بوده و موجب چرخش سه محور مختصاتی می شود که بدین ترتیب باعث هدایت و فرمان دهی به قسمت جلویی خودرو می شود. علاوه بر این سیبک حرکت های نا خواسته مانند ورود به یک دست انداز را خنثی می کند. سیبک فرمان از طرفی به طبق های خودرو و از طرفی دیگر به متعلقات چرخ متصل می شود. فرمان خودرو را به هر طرف بچرخد سیبک خودرو نیز به همان طرف می چرخد. سیبک ها همیشه تحت فشار نیروهای کششی می باشند و در تلاش هستند تا میزان اصطکاک بیت قطعات را کاهش دهند.

 رام:.۲

رام قطعه ای فلزی است که از دو سمت به شاسی ها وصل می شود و قسمت های دیگر جلوبندی از طریق این قطعه به اتاق وصل می شوند.

طبق: .۳

این قطعه بازو هایی هستند که سیستم تعلیق خودرو را به شاسی آن وصل می کنند. طبق ها توسط بوش ها به شاسی خودرو از طریق اتصال گوی و کاسه به چرخ خودرو منتقل می کند.

4-فنر

فنر که به آن لول فنر نیز می گویند قطعه ای است که اتاق روی آن قرار دارد. این قطعات با توجه به قابلیت ارتجاعی که دارند، ضربات بیشتر جاده را تحمل می کنند. ارتفاع زدن و تغییر فنر در خودرو غیر استاندارد می باشد.   

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی لیفان 820 و عقب بندی و میزون فرمون لیفان 820 می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

نشانه های خرابی جلوبندی لیفان 820

اختلالات فرمان خودرو

یکی از نشانه های خرابی جلوبندی ماکسیما کشیدن فرمان یا زدن آن است. بدین معنا که هنگام پیچیدن خودرو فرمان آن بر خلاف فرمان دهی راننده عمل می کند. مثلا امکان دارد زاویه تایر ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو دچار اختلالاتی شده باشد. دلایل آن معمولا بالانس نبودن چرخ یا وجود مشکل در سیبک ها می باشد. در این شرایط خودرو گیج می زند و به طرفین منحرف می شود.

آج ناهمگون روی تایر ها

در صورتی که روی لاستیک های خود ساییدگی و یا آج های ناهمگون مشاهده می کنید، یعنی جلوبندی خودرو ایراد دارد. شنیدن صدای سوت مانند از چرخ ها نیز که معمولا هنگام دور زدن شنیده می شود، در اثر خرابی بلبرینگ چرخ ها است.

روغنی بودن قطعات سیستم جلوبندی

اگر روی قطعاتی همچون فنر و کمک فنر ها روغن و یا چربی مشاهده کردید، یعنی جلوبندی شما به مشکل خورده است.

خرابی سیستم تعلیق

برای تست این خرابی ابتدا خودرو خود را در مکانی پارک کنید، سپس با کمک دستان خود کاپوت آن را به سمت پایین فشار دهید. سپس دستان خود را بردارید. اگر با برداشتن دستان خود کاپوت خودرو بیش از دو سه بار تکان خورد یعنی سیستم تعلیق خودرو شما به بازبینی و تعمیر نیاز دارد. یادتان باشد کع شنیدن صدای نامعتارف در هنگام عبور از موانع و دست انداز ها به دلیل خرابی در کمک فنر ها و میل تعادل است.

خرابی سیستم تعلیق خودرو

در حالی که خودرو شما پارک است، با کمک دستان خود کاپوت خودرو را به سمت پایین فشار دهید و بعد از برداشتن دستان خود، در صورتی که خودرو شما بیش از دو یا سه بار بالا و پایین شد، یغنی سیستم تعلیق خودرو نیاز به بازبینی و تعمیر دارد. یادتان باشد که شنیدن صدا های نامتعارف هنگام عبور از موانع و دست انداز ها به دلیل خرابی در کمک فنر و میل تعادل دیگر نشانه خرابی جلوبندی خودرو است.

سواری سفت و خشک

اگر احساس کردید با گذشت مدت زمان کوتاهی احساس راحتی شما کم شده و خودرو شما سفت و سخت سواری می دهد، یعنی جلوبندی خودرو دچار ایراد و اختلالاتی شده است. در چنین شرایطی تمام پستی و بلندی های جاده را احساس خواهید کرد.

دلایل خرابی جلوبندی لیفان 820

خرابی ترمز

نیروز ترمز بین چرخ ها باید به یک اندازه تقسیم شود. اگر این اتفاق نیوفتد،  یک چرخ بیشتر از دیگری تحت فشار قرار می گیرد. بدین ترتیب تغییر دور به سرعت انجام شده و فرمان به یک طرف منحرف می شود.

فنر و کمک فنر ضعیف

اگر فنر و کمک فنر خودرو ضعیف باشد، سیستم خدایت خودرو تحت تاثیر قرار می گیرد. در نتیجه فرمان خودرو شما کشیده می شود.

خرابی بازوی سگ دست

مورد بعدی که باعث کشیده شدن فرمان به یک سمت می شود، خرابی سگ دست است. اما خوشبختانه تعمیر و تعویض این قطعه چندان سخت و یا هزینه بر نیست.

سیبک خراب

سیبک خراب نیز دلیل دیگری برای خرابی جلوبندی است. خرابی و لقی سیبک باعث لرزش فرمان و زدن آن می شود. این قطعه نباید حرکت عمودی چندانی داشته باشد.

هزینه تعمیر جلوبندی لیفان 820

هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو و اجرت جلوبندی لیفان 820 به موارد زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال قطعه خراب شده و شدت خرابی آن در قیمت تعمیر جلوبندی این خودرو تاثیر زیادی دارد. همچنین کار و تعمیراتی که تعمیرکار روی قطعات خودرو شما انجام می دهد هم در قیمت آن تاثیر گذار است. متریال و قطعات استفاده شده در تعمیر و تعویض دو نکته مهم دیگر هستند که اهمیت آن ها را باید در نظر گرفت.

برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام هرگونه خدمات جلوبندی می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید و از کارشناسان ما مشاوره رایگان دریافت کنید.

خدمات تعمیر جلوبندی لیفان 820 اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید