تعمیر جلوبندی مزدا

تعمیر جلوبندی مزدا

تعمیر جلوبندی مزدا  یکی از مهم ‌ترین اجزای خودرو است که به قسمت جلویی و زیرین ماشین گفته می ‌شود. این قسمت دارای اجزای مختلفی است که برخی از آن‌ها شامل طبق ‌ها، سیبک ‌ها، فرمان، کمک فنر و فنر‌ها و … هستند که در ادامه هر کدام را به شما توضیح می ‌دهیم. حتما تا به حال با خودتان فکر کرده ‌اید که اگر این قسمت از ماشین به مشکل بر بخورد چاره چیست ؟ یا حتی از کجا بفهمیم آسیبی که به جلوبندی خودرو‌مان وارد شده است، مربوط به کدام قسمت جلوبندی می ‌باشد ؟ ما در این مقاله می‌ خواهیم جواب این سوالات شما را بدهیم و همچنین قصد داریم تا درمورد تعمیر جلوبندی مزدا با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید و از صفحه خارج نشوید.

تعمیر جلوبندی مزدا

هزینه تعمیر جلوبندی مزدا

اجرت تعمیر جلوبندی مزدا با توجه به کاری که خودرو دارد متفاوت است. گاهی ممکن است تعمیر جلوبندی مزدا در حدود 1 ساعت پایان یابد و گاهی ممکن است یک شبانه روز وقت ببرد. به همین دلیل است که می گوییم تعمیر جلوبندی مزدا را نمی توان قیمت مشخصی تعیین کرد. اگر شما می خواهید حدود اجرت خودرو خود را بدانید بهتر است با اتو رگلاژ تماس بگیرید. و از مشاوره رایگان تعمیر جلوبندی مزدا بهره مند شوید.

 

جلوبندی خودرو چیست ؟

همانطور که پیش ‌تر به آن اشاره کردیم، جلو بندی تمام اجزا و قسمت ‌های جلویی ماشین است. این قسمت ارتباط نزدیکی با سیستم تعلیق خودرو دارد اما تفاوت آن‌ها در این است که سیستم تعلیق کمک فنر‌ها و چرخ ‌های عقب خودرو را شامل می‌شود. در حالی که جلوبندی تنها شامل قسمت ‌های جلویی خودرو می ‌باشد.

اجزای مختلف جلوبندی خودرو

– چرخ‌ ها و اجزای مربوط به آن

– سیبک

– سگ دست

– رام

– طبق ‌ها

– اکسل

– شغال دست

– فرمان و میل فرمان

– سیستم تعلیق

– میل موج گیر یا میل تعادل

خودرو مزدا

مزدا موتور کوپوریشن یک شرکت خودروسازی ژاپنی چند ملیتی است. این شرکت توسط جورجیو ماتسودا در سال 1920 تاسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در شهرستان آکای، هیروشما در کشور ژاپن واقع شده است. خدود یک میلیون و 500 هزار خودرو در سال 2016، توسط این کورپوریشن تولید و به بازار عرضه شد. سپس در سال 2018 مزدا بین بزرگترین تولید کنندگان خودرو در جهان، جایگاه پانزدهم را کسب کرد. این خودرو در دهه هفتاد میلادی وارد ایران شد. در آن زمان خودرو مزدا 929 کوپه یکی از خودرو‌های پرطرفدار بود. علاوه بر این وانت های مزدا از آن زمان تا کنون در ایران استفاده می شوند.

علت نام گذاری مزدا

بنیانگذار این شرکت با الهام گرفتن از اهورا مزدا و براساس شباهتی که نام خانوادگی او با مزدا داشت، این نام را برای نخستین محصول خود انتخاب کرد. در بخش های بعدی با ما همراه باشید چرا که می خواهیم درمورد تعمیر جلوبندی مزدا با شما صحبت کنیم.

 شایع ‌ترین ایرادات جلوبندی مزدا

– لقی چرخ

در تعمیر جلوبندی مزدا بهتر است که با شایع ‌ترین اشکالات جلوبندی آشنا شوید که یکی از ایرادات لقی می‌ باشد. بسیاری از اوقات هنگامی که در حال حرکت هستید ماشین بقلی به شما اشاره می‌کند که چرختان لقی دارد و یا خودتان متوجه لرزش آن می‌ شوید. این ایراد دو دلت اصلی دارد که این دو علت شامل :

1-  حالت افقی : اشکال در سیبک فرمان

اگر شما چرخ ماشین را جک بزنید و از زمین جدا بکنید، می‌توانید چرخ خودرو خود را در دو حالت تست بکنید. این دو حالت شامل افقی و عمودی هستند. در حالت افقی شما دو دست خود را در دو قسمت چرخ قرار داده و در جهت عقربه ساعت 3 و 9 را می‌گیرد، سپس با دست خود به چرخ ضربه می ‌زنید. در صورتی که در این حالت لاستیک شما تکان خورد و لقی داشت، به احتمال بیش از 95 درصد اشکال در سیبک فرمان شما است.

2- حالت عمودی : خراب بودن بلبرینگ چرخ

برای تست این حالت شما با دست خود، دست خود در جهت عقربه ساعت 12 و 6 قرار داده و آن را تکان می‌دهید تا ببینید لاستیک شما لقی دارد یا خیر. اگر لاستیک شما لقی داشت و یک صدای تق تق مانندی به گوشتان خورد، به این معناست که بلبرینگ چرخ شما خراب است.

لق بودن بلبرینگ موجب احساس لقی در چرخ شده و در صورت تعمیر نکردن آن باعث آسیب زدن به قطعات دور بلبرینگ می‌شود. در نتیجه شما مجبور می‌شوید هزینه بیشتری برای تعمیر جلوبندی مزدا خود بپردازید.

– کمک فنر

1- روغن زدن کمک فنر

یکی از اشکالاتی که در کمک فنر‌ها پیش میاید و شاید بار‌ها آن را شنیده باشید، روغن زدن کمک فنر است. روغن زدن کمک فنر یعنی روغنی که داخل کمک فنر‌ها قرار دارد و موجب ایجاد انعطاف می‌شود، از کمک فنر خارج شده و این خرابی بسیار شدید است به حدی که کمک فنر را از کار می ‌اندازد.

در قسمت بالا کمک فنر که یک قسمت لولایی مانند است، این قطعه همان قسمتی می ‌باشد که یک حالت کشویی دارد. در صورتی که این قسمت چرب باشد نشانه روغن زدن کمک فنر است و به این معناست که روغن داخل کمک فنر شما نشت کرده است.

2- خرابی میله کمک فنر

 

این خرابی هنگامی اتفاق میوفتد که میله کمک فنر یک حالت پیچیدگی داشته باشد و دیگر صاف نباشد. این اتفاق معمولا از طریق سگ دست میوفتد. یعنی میله کمک فنر به سمت عقب یا جلو یک مقدار میپیچه و دیگر صاف نیست و ممکن است از قسمت بالا نیز آسیب ببینید که احتمالش بسیار کم است اما اگر چنین اتفاقی افتاد باید از طریق کاپوت آن را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید : تعویض و تعمیرات بوش طبق

– گشادن شدن سگدست از ناحیه کمک فنر

مورد بعدی که در آسیب به قطعات جلوبندی ممکن است اتفاق بیوفتد، گشادن شدن سگدست از ناحیه کمک فنر می‌باشد. این قطعه، قطعه بسیار زخیمی است که خرابی های کمتری دارد. محل نشستن کمک فنر زمانی که گشاد شود، باعث می‌شود تا کمک فنر داخل سگ دست لق بزنید و از خودش صدا ایجاد کند. همچنین ممکن است موجب تغییر زاویه چرخ نیز بشود و حتی هنگامی که شما ترمز می گیرد و یا خودرو روی موج می رود، یک پایداری پایینی داشته و خودروی شما تعادل ندارد.

– خرابی لاستیک های میل موجگیر

اشکال دیگری که ممکن است اتفاق بیوفتد خرابی لاستیک های موجگیر می باشد. در قسمت مفصل میله های مجگیر، لاستیکی که روی آن قرار دارد باید کاملا سالم باشد، اگر این لاستیک آسیب ببیند و ترک بخورد، باید سریعا آن را عوض کنید. زیرا در صورتی که این کار را نکنید، این لاستیک از جای خودش در میاید و موجب ایجاد لقی و صدای زیاد می شود. میل موجگیر درواقع به میل تعدل متصل شده و میل تعادل از این سمت، به سمت دیگر و به لاستیک آن سمت وصل می شود.

ممکن است شیشه اتومبیل شما به مشکل خورده باشد اما جایی را سراغ نداشته باشید که به آن مراجعه کنید و مشکل خود را حل کنید. ما به شما شیشه اتومبیل عبدالهی را  پیشنهاد می‌کنیم.

خدمات تعمیر جلوبندی مزدا در اتو رگلاژ

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید