تعمیر جلوبندی مورانو

تعمیر جلوبندی مورانو

نیسان مورانو خودرویی است که از سال 2002 تاکنون در حال تولید است. طراحی خودرو نیسان مورانو به صورت موتور جلو- محور جلو و موتور جلو- تمام چرخ متحرک می باشد. یکی از قسمت های مهم این خودرو جلوبندی و قطعات آن محسوب می شود. جلوبندی درواقع همان محور جلویی خودرو است که قطعات مختلفی را شامل می شود. در این مقاله تصمیم گرفتیم تا به تعمیر جلوبندی مورانو بپردازیم. پس اگر می خواهید با جلوبندی این خودرو، قطعات آن، نشانه های خرابی، دلایل خرابی، هزینه تعمیر جلوبندی مورانو و موارد مهم دیگر این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

جهت تعمیر جلوبندی مورانو و عقب بندی مورانو با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی مورانو

جلوبندی مورانو

جلوبندی درواقع همان قسمت جلویی و زیرین خودرو محسوب می شود که وظیفه آن هدایت، هندلینگ، تعدل، حرکت، سکون و … است. همچنین از چپ شدن خودرو جلوگیری کرده و موجب احساس راحتی هنگام رانندگی می شوند. همچنین جلوبندی موجب می شود تا شما هنگام رد شدن از سطوح ناهموار همچون دست انداز ها به راحتی عبور کنید. سیستم تعلیق قسمت دیگری از خودرو است که با جلوبندی خودرو ارتباط تنگاتنگی دارد. این دو قسمت تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند و آن هم این است که جلوبندی شامل تمام قطعات جلویی خودرو، میل فرمان و فرمان بوده و سیستم تعلیق شامل کمک فنر و چرخ های جلو می شود. در ادامه به قطعات جلوبندی مورانو اشاره خواهیم کرد.

جهت تعمیر جلوبندی مورانو و عقب بندی مورانو با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی مورانو

-سیبک

-سگ دست

-شغال دست

-رام

-کمک فنر و فنر ها

-چرخ ها

-توپی چرخ

سیستم تعلیق

-میل موجگیر یا میل تعادل

-طبق

-بوش

-میل فرمان و فرمان

-مفصل قرقری

-گردگیر فرمان

-چهار شاخ فرمان

نشانه های خرابی جلوبندی مورانو

سواری سفت و خشک

در صورتی که بعد از گذشت زمانی حس کردید احساس راحتی شما هنگام راحتی کمتر شده و خودرو شما سفت و خشک سواری می دهد، یعنی جلوبندی شما به مشکل خورده است. در این حالت تمام پستی بلندی های جاده را احساس خواهید کرد.

اختلال در فرمان خودرو

نشانه بعدی خرابی جلوبندی این خودرو کشیده شدن فرمان یا اصطلاحا زدن آن است. بدین معنا که اگر هنگام پیچیدن خودرو فرمان ماشین خلاف جهت فرمان دهی راننده عمل می کند. در بیشتر موارد ممکن است زاویه تایر ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو درگیر اختلالاتی شده باشد. علاوه بر این لرزش فرمان در سرعت های خاص معمولا به علت بالانس نبودن چرخ ها یا وجود مشکل در سیلک ها می باشد. همچنین در صورتی خودرو اصطلاحا گیج بزند و به طرفین منحرف شود، با هم یعنی جلوبندی خودرو خراب است.

آج های ناهمگون روی چرخ ها

در صورتی که روی لاستیک های خودروی خود آج های ناهمگون و یا ساییدگی نشاهده می کنید، یعنی جلوبندی خودرو شما به مشکل خورده است. شنیدن صدای سوت مانند از چرخ ها خصوصا هنگام دور زدن نیز به دلیل خرابی بلبرینگ چرخ ها است.

روغنی بودن قطعات سیستم جلوبندی

اگر فنر و کمک فنر خودرو چرب یا روغنی باشند، یعنی جلوبندی خودرو به مشکل خورده است.

خرابی سیستم تعلیق

اگر می خواهید خرابی این قسمت را چک کنید، خودرو خود را در مکانی پارک کرده و دستان خود را روی کاپوت خودرو بگذارید و فشار دهید. بعد از برداشتن دستان خود اگر کاپوت خودرو بیش از دو یا سه بار بالا و پایین شد یعنی باید برای باز بینی و تعمیر سیستم تعلیق خودرو خود اقدام کنید. شنیدن صدای نامعتارف هنگام عبور از موانع و دست انداز ها به علت خرابی در کمک فنر ها و میل تعادل می باشد.

بعضی از دلایل خرابی جلوبندی مورانو

لاستیک های خراب

پارامتر هایی مانند آج تایر ها، کیفیت آن ها و نحوه قرار گیری شان در سالم بودن جلوبندی مورانو تاثیر مستقیم دارد. آنقدر که اگر میزان آج لاستیک چپ و راست تفاوت داشته باشد، می تواند غریبلک را بلرزاند. در نتیجه باید به کیفیت لاستیک ها خصوصا لاستیک های جلو توجه داشته باشید.

بالانس نبودن چرخ ها

اگر چرخ های خودرو بالانس نباشند، فرمان می لرزد و اگر به این نشانه بی توجخی کنید، جلوبندی خودرو شما خراب می شود.

ناکافی بودن عملکرد میل تعادل

میل تعادل توسط دو بوش در جلوبندی خودرو قرار گرفته و اگر بوش ها خراب شود، غریبلک فرمان می لرزد و یا فرمان می زند. همچنین این بوش ها در بی سر و صدا کردن سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو نقش مهمی ایفا می کنند.

خرابی بلبرینگ ها

اگر این قطعه خراب شود، سر و صدای خاصی دارد. یادتان باشد که تنظیم بلبرینگ چرخ بسیار مهم بوده و در عمر بلبرینگ و کارکرد آن تاثیر دارد.

سیبک خراب

خرابی و لقی سیبک باعث لرزیدن فرمان و زدن آن می شود. سیبک نباید حرکت عمودی چندانی داشته باشد.

آسیب به شاسی خودرو

اگر شاسی خودرو دچار عیب و یا آسیبی شده باشد، سریعا تنظیمات کارخانه و ابعاد شاسی بهم می ریزد. خودرویی که در به دلیل تصادف شاسی آن تغییر حالت پیدا کرده باشد، سریعا در سیستم جلوبندی خودرو مشکل پیش می آید. برگرداندن شاسی به حالت اول و تنظیم کارخانه بسیار سخت و حتی گاهی غیر ممکن است. کشیده شدن فرمان به یک سمت، خراب شدن سریع پلوس ها و پاره شدن گردگیر از نشانه های خرابی خرابی شاسی خودرو است.

خرابی  بازوی سگ دست

خرابی این قطعه موجب کشیده شدن فرمان به یک سمت می شود اما خوشبختانه تعمیر و تعویض آن کار چندان سخت و هزینه بری نیست.

ضعیف بودن فنر و کمک فنر

اگر فنر و کمک فنر ماشین ضعیف شده باشد، سیستم هدایت خودرو تحت تاثیر قرار می گیرد. در نهایت فرمان کشیده می شود.

خرابی ترمز

نیروی ترمز باید بین چرخ ها به یک اندازه تقسیم شود، درغیر این صورت یک چرخ بیشتر از دیگری تحت فشار قرار گرفته و در نتیجه دور به سرعت انچام می شود و فرمان به یک طرف منحرف می شود.

هزینه تعمیر جلوبندی مورانو

برای تعمیر جلوبندی مورانو باید به قطعه ای که خراب شده است و شدت خرابی آن توجه داشته باشید. همچنین برای اجرت جلوبندی مورانو نیز باید به اصل یا فیک بودن قطعه و کیفیت متریال نیز توجه کنید. با این وجود برای اطلاع دقیق از قیمت تعمیر جلوبندی این خودرو و اجرت آن می توانید با اتو رگلاژ تماس گرفته و با کارشناسان و متخصصان ما صحبت کنید.

خدمات تعمیر جلوبندی مورانو اتو رگلاژ

برای انجام خدمات شیشه خودرو خود می توانید به شیشه اتومبیل عبدالهی مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید