تعمیر جلوبندی مگان

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبند مگان با شماره 09194143400 تماس بگیرید. یکی از قسمت هایی که به جرات می توان گفت خودرو به آن وابسته است، جلوبندی محسوب می شود. جلوبندی باعث حرکت، سکون، تعادل و بسیاری از فعالیت های مهم دیگر در خودرو می شود. این قسمت قطعات مختلفی را شامل شده و هر کدام از این قطعات وظایف مهمی را بر عهده دارند. یکی از موضوعاتی که در تمام جلوبندی ها اهمیت دارد، تعمیر آن است. برای آشنایی بیشتر با تعمیر این قسمت باید با نشانه ها و دلایل خرابی جلوبندی آشنا شویم. از همین رو با مقاله تعمیر جلوبندی مگان در اتو رگلاژ تا انتها همراه ما باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی مگان و تعمیر عقب بندی مگان با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی چیست؟

همانطور که کمی پیش عنوان کردیم جلوبندی درواقع همان قسمت جلویی و زیرین خودرو است که وظیفه سکون، حرکت، تعادل، هندلینگ، جلوگیری از چپ شدن خودرو و همچنین ایجاد احساس راحتی خصوصا در سطوح ناهموار مانند دست انداز ها را ایجاد می کند.

جلوبندی با سیستم تعلیق رابطه تنگاتنگی دارد اما دارای قطعات مختلفی هستند. به عنوان مثال جلوبندی شامل قسمت هایی مانند تمام قطعات جلویی، میل فرمان و فرمان بوده و سیستم تعلیق از قطعاتی مانند چرخ ها و کمک فنر های جلو تشکیل شده است.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی مگان و تعمیر عقب بندی مگان با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی مگان

همانطور که اشاره کردیم، جلوبندی قطعات مختلفی دارد که این قطعات به شرح زیر هستند:

-رام

-سیبک

-اکسل

-طبق

-بوش

-سگ دست

-شغال دست

-دسته موتور

-کمک فنر و فنر

-میل فرمان و فرمان

-توپی چرخ

-تایر ها

-بلبرینگ ها

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی مگان و تعمیر عقب بندی مگان با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

وظایف قطعات جلوبندی مگان

رام: اولین قطعه رام است که یک قطعه فلزی بوده و از دو سر به شاسی ها متصل است و بقیه قسمت های جلوبندی از طریق رام به اتاق وصل می شوند.

فنر:

قطعه بعدی فنر یا لول است که وزن اتاق روی آن قرر دارد. فنر ها قابلیت ارتجاعی بالایی دارند و به همین دلیل بیشترین ضربات جاده روی آن ها قرار دارد.ارتفاع زدن و تعییر فنر در خودرو غیر استاندارد به شمار می رود.

کمک فنر:

کمک فنر در نزدیکی چرخ ها واقع شده تا نوسانات فنر را کنترل و روان کند. یک سر فنر به اتاق یا شاسی و سر دیگر آن به قسمتی از سیستم تعلیق همچون پوسته اکسل یا طبق وصل است. در چنین شرایطی حرکت فنر باعث  افزایش و کاهش طول کمک فنر می شود.

انواع کمک فنر:

کمک فنر انواع مختلفی دارد که شامل کمک فنر هیدرولیکی یا روغنی، گازی یا بادی، کمک فنر تلسکوپی، هیدرواستاتیکی و کمک فنر اهرمی هستند.

سیبک ها: سیبک فرمان قسمتی است که علاوه بر متصل کردن چرخ ها به سیستم تعلیق خودرو، موجب چرخیدن چرخ ها نیز می شود. این قطعه کروی شکل، موجب چرخیدن سه محور مختصاتی که نتیجه هدایت و فرمان دهی به قسمت جلوی خودرو می شود. علاوه بر این سیبک باعث سازی حرکت های ناخواسته همچون ورود به یک دست انداز شده و فرمان خودرو به هر طرف بچرخد، سیبک نیز به همان طرف می چرخد. این قطعه تحت فشار نیرو های کششی است و در تلاش می باشد تا از میزان اصحکاک وجود آمده بین قطعات بکاهد. همچنین تحمل بخشی از وزن خودرو بر عهده سیبک می باشد.

تعمیر و تعویض شیشه جلو مگان را در وب سایت عبدالهی گلس بیابید.

5-طبق:

طبق ها بازو هایی هستند که سیستم تعلیق را به شاسی خودرو متصل می کند. طبق ها توسط بوش ها به شاسی خودرو و از طریق اتصال گوی و کاسه به چرخ متصل می شود.

6-میل تعادل یا میل موج گیر:

 میل تعادل یا مکانیک ه در بیشتر موارد جهت بالا بردن تعادل خودرو و جلوگیری از چپ شدن آن کاربرد دارند. این قطعه وظیفه تقسیم نیرو میان چرخ ها هنگام حرکت در پیچ ها را انجام داده و از خم شدن بیش از حد خودرو به طرفین جلوگیری می کنند. میل فنر دو سر فنر های چپ و راست را به هم متصل می کند و این کار استقلال عملکردی فنر های چپ و راست را کاهش می دهد. تعادل بین دو طبق پایین نصب می شود و به همین دلیل طبق هی پایین در جهت مخالف حرکت کرده و میل تعادل را می پیچانند. میل تعادل در برابر پیچش مقاومت می کند. این کار باعث سفت شدن سیستم تعلیق هنگام پیچیدن خودرو می شود و در نتیجه اتاق خودرو کمی کج می شود.

7-سگ دست:

سگ دست نگهداری چرخ و چرخاندن آن ها روی محور فرمان را بر عهده دارد. در حقیقت سگ دست یک قطعه منند لولا است که قطعاتی همچون دیسک های ترمز، فرمان خودرو، کمک ها، توپی و اتصالات به آن متصل هستند. این قطعه اصلی ترین قطعه جلوبندی به شمار می رود که اجزای دیگر چرخ و سیستم تعلیق روی آن نصب می شوند.

نشانه های خرابی جلوبندی

-کشیده شدن خودرو به یک سمت

-سواری خشک و خشن

-روغن زدگی از کمک فنر ها

-وجود سر و صدا در حین حرکت یا پیچیدن خودرو

-پاسخ خودرو به آزمون تکان

دلایل خرابی جلوبندی مگان

-خرابی لاستیک ها

-بالانس نبودن چرخ

-غیر استاندارد و شعیف بودن فنر و کمک فنر ها

-وارد شدن ضربه به شاسی ها

-هر قطعه از جلوبندی خراب باشد موجب خرابی و آسیب رساندن به قسمت های دیگر می شود.

آزمون تکان

در آزمون تکان شما خودرو خود را در مکانی پارک می کنید و با کمک دستان خود تمام وزن خود را روی خودرو می اندازید. سپس دستان خود را بر می دارید، حال اگر خودرو شما بیش از دو یا سه بار بالا و پایین شد یعنی سیستم تعلیق یا جلوبندی شما ایراد داشته و به بازبینی و تعمیر نیاز دارد.

هزینه تعمیر جلوبندی مگان

برای هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو و اجرت تعمیر جلوبندی مگان دانستن چند نکته ضروری است. نکته اول این است که شما باید اول به جلوبندی سازی و یا تعمیرگاه بروید تا مشخص شود که کدام قطعه از جلوبندی شما خراب شده است. قدم بعدی این می باشد که باید شدت خرابی آن قطعه هم مشخص شود. سپس با توجه به خدماتی که برای تعمیر خودرو شما انجام می شود، قطعات و متریال مورد استفاده در تعمیر، قیمت نهایی آن مشخص خواهد شد.

با این وجود شما می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید و با کارشناسان ما صحبت کنید و سوالات خود را از آن ها بپرسید و از ما مشاوره رایگان دریافت کنید.

خدمات تعمیر جلوبندی مگان اتو رگلاژ

برای کسب اطلاعات بیشتر به ویکی پدیا مراجعه کنید.

2 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر جلوبندی مگان»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید