عقب بندی سازی ولستر

تعمیر جلوبندی ولستر

یکی از بحث برانگیز ترین و مهم ترین قسمت خودرو ها جلوبندی آن ها محسوب می شود. جلوبندی درواقع قسمت جلویی و زیرین خودرو بوده که در حرکت خودرو نقش حیاتی دارد. درواقع بدون جلوبندی اتومبیل شما تفاوتی با یک ارابه چوبی ندارد. اما چیزی که در این قسمت مهم است رسیدگی به آن محسوب می شود. حتما می پرسید چگونه؟ در جواب به این سوال باید به شما بگوییم که جلوبندی خودرو هر چند وقت یک بار باید به جلوبندی سازی برده شود تا آن را چک کنند و در صورت بروز هر گونه مشکل آن را حل کنند. در این مقاله با تعمیر جلوبندی ولستر همراه ما باشید.

جهت تعمیر جلوبندی ولستر و عقب بندی با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی-سازی-ولستر

خودرو ولستر

هیوندای ولستر خودرویی است که کوچه سه در بوده و در کشور کره جنوبی تولید می شود. این خودرو یک خودرو کامپکت قرار داشته و طراحی آن به صورت موتور جلو محور جلو می باشد. سیستم جعبه دنده این شش دنده به صورت دستی و اتوماتیک است. ولاستر ابتدا در تو تیم عادی و توربو وارد بازار شد اما اکنون شرکت هیوندای این دو تیپ را با هم ترکیب کرده و آن را ریمیکس ادیشن به فروش می رسد. علاوه بر این هیوندای ولاستر موفق به جایزه طراحی سال نیز شده است.

جهت تعمیر جلوبندی ولستر و عقب بندی با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

 جلوبندی ولستر

جلوبندی همانطور که به آن اشاره کردیم همان قسمت جلویی و زیرین خودرو است که وظیفه حرکت، سکون، هندلینگ و تعادل خودرو را برعهده دارد. البته وظایف جلوبندی با همین چند مورد ختم نمی شود  بلکه این قسمت از چپ شدن خودرو جلوگیری کرده و باعث ایجاد راحتی هنگام رانندگی می شود. علاوه بر این جلوبندی خودرو موجب می شود تا شما از ناهمواری ها و دست انداز ها به راحتی حرکت کنید. این قسمت با سیستم تعلیق رابطه تنگاتنگی دارد. اما این دو تفاوت هایی نیز دارند و آن هم این است که جلوبندی شامل تمام قسمت های جلویی خودرو، فرمان و میل فرمان  می شود اما سیستم تعلیق شامل چرخ های جلو و کمک های جلو می شود. در ادامه قسمت های مختلف جلوبندی را برای شما توضیح نام می بریم.

جهت تعمیر جلوبندی ولستر و عقب بندی با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی ولستر

  • -رام
  • -چرخ های خودرو
  • -سیستم تعلیق خودرو
  • -سیبک
  • -طبق
  • -بوش
  • -کمک فنر و فنر ها
  • -میل موجگیر یا میل تعادل
  • -سگ دست
  • -شغال دست
  • -سیستم فرمان و میر فرمان

وظیفه قطعات جلوبندی ولستر

۱-سگ دست

سگ  دست قطعه ای است که مانند لولا بوده و دیسک های ترمز، کالیبر ترمز، فرمان ماشین، کمک فنر ها، توپی و اتصالات چرخ ها را به سگ دست بسته و متصل می کند.

۲-سیستم فرمان

سیستم فرمان یکی از قسمت های جلوبندی در خودرو محسوب می شود که فرمان، چرخ دنده، غریبلک فرمان، جعبه، میل فرمان و اتصالات دیگر را به هم وصل می کند. این قسمت با هدف کنترل حرکت اتومبیل هدایت خودرو را انجام می دهد. در سیستم فرمان ماشین نیروز مورد نیاز جهت گردش لاستیک ها در مسیر را توسط دست انداز تامین می شود.این قطعه به اندازه موتور و گیربکس خودرو در عملکرد خودرو موثر است.

۳-سیستم تعلیق

این قسمت که با نام فنر بندی نیز شناخته می شود، قسمتی از خودرو است که متشکل از اتاق، شاسی، سرنشینان و متعلقات آن می باشد. قطعاتی مانند فنر، کمک فنر، جرم فنر بندی شده و نشده قطعات مختلف جلوبندی هستند.

۴- رام

یکی دیگر از اجزای جلوبندی رام است که بخش های دیگر جلوبندی خودرو را به اتاق

می باشد. جنس این قسمت از فلز بوده و از دو طرف به شاسی ها متصل می شود.

۵-فنر

یکی از قطعات اصلی جلوبندی فنر محسوب می شود که خاصیت کشسانی دارد به طوری که اگر نیرویی به آن وارد شود این خاصیت آن باعث می شود پس از برداشتن نیرو نیرو حالت اولیه بازگردد. فنر های مورد استفاده در سیستم جلوبندی خودرو اعم از فنر های مکانیکی، هوایی و پنوماتیک، فنر های روغنی و هیدرولیک هستند. این فنر ها به ترتیب به شکل جامد، مایع و گاز هستند که وزن اتاق را تحمل می کنند  و باعث کاهش ارتعاشات وارد به خودرو در هنگام رانندگی در جاده های ناهموار می شوند.

۶-کمک فنر

کمک فنر یکی  دیگر از اجزای جلوبندی خودرو است. این قسمت به دلیل خاصیت کشسانی بیشتر نسبت به فنر، نقش مهمی در خنثی کردن نوسانات کوچک جاده را بر عهده دارد. این قطعه، یک قطعه مکانیکی بوده که نزدیک هر چرخ خودرو نصب شده است. یک سر کمک فنر به اتاق یا شاسی خودرو متصل می شود و سر دیگر آن به جز متحرک سیستم تعلیق مانند طبق یا پوسته وصل می شود.

کمک فنر بار خودرو را تحمل نمی کند و روی ارتقا هم موثر نیست. بلکه سعی می کند تا با کنترل متناوب ضربات و اتاق و سرنشینان را خنثی کند. این قطعه با توجه به کارکرد منصوص و محل نصب آن ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند. این انواع شامل کمک فنر اهرمی، کمک فنر تلسکوپی، گازی یا بادی، روغنی یا هیدرولیکی و هیدرو استاتیکی تبدیل می شوند.

۷- سیبک

قطعه سیبک به شکل کروی بوده و از جنس فلز ساخته شده است. سیبک داخل محفظه ای فولادی با روکش پلاستیکی قرار دارد. این قسمت از یک سو به  طبق های خودرو و از طرفی دیگر به متعلقات چرخ وصل می شود. سیبک فرمان وظیفه هدایت خودرو را بر عهده دارد. این قسمت به هر طرف بچرخد فرمان خودرو هم به همان طرف می چرخد. سیبک حرکت های ناخواسته مانند رسیدن به دست انداز را خنثی می کند.

-سیبک مفصلی یا قرقری فرمان

جهت وصل کردن جعبه فرمان به سیبک فرمان از این قطعه استفاده می شود. سیبک قرقری فرمان به دلیل وصل بودن به جعبه فرمان به بازیابی فرمان نیز شناخته می شود. سیبک مصفلی فرمان از طریق انتقال نیروی کششی جعبه فرمان به سیبک موجب انسجام و یکپارچگی جعبه فرمان می شود.

-طبق یا سینی

این قطعه بازو هایی هستند که سیستم تعلیق خودرو را به شاسی آن وصل می کنند. طبق ها توسط بوش ها به شاسی خودرو از طریق اتصال گوی و کاسه به چرخ خودرو متل می کند.

-میل تعادل یا میل موجگیر

میل تعادل یکی از قطعات موثر در جلوبندی محسوب می شود که برای حفظ تعادل در خودرو مورد استفاده قرار می

گیرد میل تعادل از طریق اتصال دو سر فنر های چپ و راست به یکدیگر نیروی وارد شده به چرخ خودرو را بین چرخ ها تقسیم می کنند.

علاوه بر این خم شدن و متمایل شدن خودرو به یک سمت یا همان چپ شدن ماشین هنگامی که خودرو در جاده است، جلوگیری می کند.

تعمیرکاران به این قطعه میل موجگیر نیز می گویند و بین دو سینی پایین نصب می شود. میل تعادل با خنثی کردن نوسانات ریز موجود در جاده هنگامی که خودرو در پیچ جاده به سمت چپ در حال حرکت است که موجب کج شدن کمتر اتاق خودرو می شود. کاکرد میل موجگیر بدین صورت است که طبق های پایین در جهت مخالف حرکت خودرو چرخیده و موجب چرخش میل تعادل می شود و به دلیل مقاومت و استحکام بالای میل تعادل، تعادل خودرو در ناهمواری و پیچ جاده ها آورده می شود.

هزینه تعمیر جلوبندی ولستر

هزینه جلوبندی این خودرو و اجرت تعمیر جلوبندی ولستر به موارد زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال قطعه ای  که خراب شده است و شدت خرابی آن در هزینه تعمیر جلوبندی خودرو شما بسیار موثر است. و یا کاری که روی خودرو شما انجام می شود هم در اجرت جلوبندی خودرو تاثیر دارد. علاوه بر این کیفیت متریال مورد استفاده هم در تعمیر جلوبندی خودرو بی تاثیر نیست. اصل یا جعلی بودن قطعه جلوبندی خودرو مورد دیگری است که در تایین هزینه این قسمت موثر می باشد. اما برای اِطلاق بیشتر از قیمت تعمیر جلوبندی ولستر می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید و با کارشناسان ما صحبت کنید تا از آن ها مطلع شوید.

خدمات تعمیر جلوبندی ولستر در اتو رگلاژ

تمامی خدمات  اعم از :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید