تعمیر جلوبندی ولوو xc90

تعمیر جلوبندی ولوو xc90

با مقاله ای دیگر از سایت اتو رگلاژ همراه شما هستیم و می خواهیم درمورد تعمیر جلوبندی ولوو xc90 صحبت کنیم. همانطور که می دانید جلوبندی همان قسمت جلویی و زیرین خودرو است که قطعات زیاد و مهمی را در خود جا داده است. این قطعات هر کدام به هم مرتبط هستند و با خراب شدن یکی از آن ها ممکن است قطعات دیگر نیز به مشکل بخورند. در نتیجه می خواهیم در این مقاله با این ماشین پرطرفدار و جلوبندی آن همراه شما باشیم تا موضوعات مهمی را برای شما بررسی کنیم. در نتیجه این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

جهت اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی ولوو xc90 و عقب بندی ولوو xc90 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی ولوو xc90

مشخصات خودرو ولوو xc90

یکی از زیبا ترین و لوکس ترین شاسی بلند های شرکت سوئدی ولوو خودرو xc90 است. این خودرو از سال 2015 تا کنون جزو محصولات این شرکت قرار دارد. ولوو xc90 افتخارات درخشانی را کسب کرده است. به عنوان مثال این خودرو جایگاه ایمن ترین خودرو کمپانی لوو و خودرو سال کشور آلمان یا بهترین شاسی بلند سال 2016 از نظر مجلع موتور ترند آمریکا از جمله از این افتخارات محسوب می شوند. در ادامه این مقاله می خواهیم به جلوبندی این خودرو بپدازیم.

جهت اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی ولوو xc90 و عقب بندی ولوو xc90 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی ولوو xc90

به قسمت های جلویی و زیرین خودرو جلوبندی گفته می شود. در حقیقت  تمام قطعاتی که در این قسمت قرار دارند جزوی از جلوبندی هستند. جلوبندی با سیستم تعلیق رابطه نزدیکی دارند اما تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند. به عنوان مثال یکی از این تفاوت ها در قطعات آن ها است، جلوبندی شامل تمام قطعات جلویی، میل فرمان و فرمان می شود. با این تفاوت که سیستم تعلیق درای قطعاتی همچون کمک فنر های جلو و چرخ های جلو است.

جهت اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی ولوو xc90 و عقب بندی ولوو xc90 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

وظیفه جلوبندی ولوو xc90

جلوبندی وظایف مهمی را بر عهده دارد که در واقع اصلی ترین وظیفه در هر خودرو محسوب می شوند. وظایفی همچون حرکت، سکون، هدایت، هندلینگ و تعادل را جلوبندی انجام می دهد. البته وظایف دیگری هستند که جلوبندی آن ها را برعهده دارد که این وظایف شامل جلوگیری از چپ شدن خودرو  و ایجاد احساس راحتی در سطوح مختفی می شوند.

جهت اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی ولوو xc90 و عقب بندی ولوو xc90 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی ولوو xc90

برای آشنایی بیشتر با جلوبندی و تعمیر جلوبندی ولوو xc90 بهتر است با قطعات آن نیز آشنا شوید. این قطعات شامل موارد زیر هستند:

-سیبک

-طبق

-بلبرینگ

-میل موج گیر و میل تعادل

-رام

-تایر ها

-توپی چرخ

-دسته موتور

-سگ دست

-شغال دست

-سیبک مغصلی

وظیفه برخی از قطعات جلوبندی ولوو xc90

حال برای آشنایی بیشتر با جلوبندی این خودرو می خواهیم وظایف قطعات آن را برای شما شرح دهیم.

-سگ دست

سگ دست وظایفی همچون نگهداری چرخ ها و چرخاندن آن ها روی محور فرمان را انجام می دهند. در حقیقت سگ دست قطعه ای لولا مانند بوده که دیسک های ترمز، فرمان خودرو، کمک ها و توپی و اتصالات چرخ ها به آن متصل هستند. سگ دست اصلی ترین قسمت جلوبندی به شمار می رود که اجزای دیگر چرخ و سیستم تعلیق روی آن متصل می شوند.

-میل تعادل یا میل موج گیر

موج گیر که نام دیگر آن مکانیک ها است، در اکثر موارد کار آن بالا بردن تعادل خودرو و جلوگیری از چپ شدن خودرو می باشد. این قطعه تقسیم نیرو بین چرخ ها هنگام حرکت خودرو در پیچ ها را انجام می دهند و از خم شدن بیش از حد خودرو ممناعت می کنند. این قطعه دو سر فنر های چپ و راست را بهم متصل می کند که با این کار موجب کاهش استقلال عملکردی این دو فنر می شود. موج گیر معمولا بین دو طبق پایین نصب شده و هنگامی که خودرو از پیچ رد می شود، اتاق به طرف بیرون متمایل می شود. در نتیجه این تمایل در برابر پیچش مقاومت کرده که این کار سیستم تعلیق را هنگام پیچیدن خودرو سفت می کند. بدین ترتیب اتاق خودرو زیاد کج نمی شود.

-طبق

به بازو هایی که سیستم تعلیق را به شاسی خودرو متصل می کنند، طبق گفته می شود. طبق ها توسط بوش به شاسی خودرو و از طریق اتصال گوی و کاسه به چرخ خودرو وصل می شوند.

-سیبک ها

سیبک فرمان قطعه ای است که هم چرخ ها را به سیستم تعلیق وصل می کند و هم آن ها را می چرخاند. این قطعه به شکل کروی است و باعث چرخش سه محور مختصاتی می شود که نتیجه هدایت و فرمان دهی خودرو به سمت جلو می شود. خنثی سازی حرکت های ناخواسته مانند ورود به یک دست انداز نیز بر عهده سیبک است. این قسمت از یم طرف به طبق های خودرو و از سوی دیگر به متغلقات چرخ خودرو متصل می شود. فرمان ماشین به هر طرف بچرخد سیبک نیز به همان طرف می چرخد. سیبک همواره از سوی نیرو های کششی تحت فشار هستند و از اصطحکاک وجود آمده بین قطعات می کاهند و وزنی از خودرو را تحمل می کنند.

-کمک فنر ها

کمک فتر قطعه بعدی جلوبندی است که در نزدیک چرخ ها ساخته شده تا نوسانات فننر را کنترل و روان کند. یک سر فنر به اتاق یا شاسی و سر دیگر به قسمتی از سیستم تعلیق مانند پوسته اکسل یا طبق وصل می باشد. در این وضعیت حرکت فنر سبب افزایش و کاهش طول کمک فنر می شود.

انواع کمک فنر

-کمک فنر اهرمی

-کمک فنر هیدرواستاتیکی

-تلسکوپی

-گازی یا بادی

-کمک فنر هیدرولیکی یا روغنی

-رام

رام قطه ی است که از دو سر فنر به شاسی ها وصل می شود و بقیه قسمت های جلوبندی را به هم وصل می کند.

-فنر

فنر قطعه بعدی در جلوبندی است که وزن اتاق روی آن قرار دارد. این قطعات بر اساس قابلیت ارتجاعی که دارند بیشتر ضربات جاده روی آن ها قرار دارد. ارتفاع زدن و تغییر فنر در خودرو غیر استاندارد به شمار می رود.

علائم خرابی جلوبندی ولوو xc90

-کشیده شدن خودرو به یک سمت

-سواری خشک و سفت

-روغن زدگی از کمک فنر

-پاسخ خودرو نسبت به آزمون تکان

-وجود سر و صدا هنگام پیچیدت

دلایل خرابی جلوبندی ولوو xc90

-خرابی لاستیک

-بالانس نبودن چرخ ها

-خرابی بلبرینگ چرخ

-غیر استاندارد و ضعیف بودن کمک فنر و فنر ها

-ضربه وارد شده به شاسی ها

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد خودرو ولوو xc90 به ویکی پدیا مراجعه کنید.

اجرت تعمیر جلوبندی ولوو xc90

هزینه تعمیر جلوبندیو ولوو xc90 به مواردی همچون قطعه خراب شده، شدت آن، تعیراتی که تعمیرکار روی خودرو شما انجام می دهد و متریال و کیفیت قطعات بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید.

خدمات تعمیر جلوبندی ولوو xc90 اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید