تعمیر جلوبندی پورشه ماکان

تعمیر جلوبندی پورشه ماکان

جلوبندی به قسمت جلویی و زیرین خودرو گفته می شود که حرکت، سکون، تعادل، هدایت، هندلینگ و …. در خودرو بر عهده آن است. اگر خرابی این قسمت فرمان می زند یا می لرزد و یا صدا های نامتعارف از قسمت جلویی خودرو شنیده می شود. در ادامه می خواهیم در تعمیر جلوبندی پورشه ماکان می خواهیم به جلوبندی، قطعات، نشانه های خرابی، دلایل خرابی، اجرت تعمیر جلوبندی پورشه ماکان می خواهیم جلوبندی این خودرو را به طور کامل بررسی کنیم. پس تا انتهای این مقاله در سایت اتو رگلاژ با ما همراه باشید و جایی نروید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی پورشه ماکان با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی پورشه ماکان

جلوبندی و تعمیر جلوبندی پورشه ماکان

جلوبندی همانطور که در ابتدای مقاله عنوان کردیم، به قسمت جلویی و زیرین خودرو گفته می شود که فعالیت هایی مانند حرکت، سکون، تعادل، هندلینگ، هدایت، جلوگیری از چپ شدن خودرو و احساس راحتی هنگام رد شدن از ناهموار ها خصوصا دست انداز ها بر عهده آن می باشد. این قسمت با سیستم تعلیق خودرو رابطه نزدیکی دارد. اما قطعاتی همچون تمام قسمت های جلویی، میل فرمان و فرمان قطعات جلوبندی را تشکیل می دهند. در حالی که سیستم تعلیق دارای قطعاتی مانند چرخ های جلو و کمک فنر های جلو است.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی پورشه ماکان با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی پورشه ماکان

-رام

-سیبک ها

-بوش طبق

-فنر و کمک فنر ها

-چرخ ها

-سیستم فرمان

-سیستم تعلیق خودرو

-سگ دست

-شغال دست

-میل موجگیر یا میل تعادل

-میل فرمان

-بلبرینگ

-اکسل

-توپی چرخ

-سیبک

-سسیبک مفصلی

-دسته موتور

وظایف قطعات جلوبندی پورشه ماکان

-سیستم فرمان

این قطعه تمام کنترل و تعادل خودرو را از طریق راننده انجام می دهد. همچنین سیستم فرمان از جعبه فرمان توسط سگ دست و سیبک ها به چرخ خودرو وصل می شود. بدین ترتیب نظام خودرو را یکپارچه می کند. هنگامی که کوچیکترین خللی در سیستم جلوبندی خودرو پیش بیاید، اولین آثار و علائم این مشکلات در جلوبندی در سیستم فرمان قابل تشخیص است. حتی جلوبندی ها نیز عیب یابی خودرو را از همین قسمت انجام می دهند.

-فنر و کمک فنر های جلو

از آنجایی که خودرو وزن زیادی دارد، باید قطعه ای باشد که وزن اتاق روی آن قرار بگیرد. خصوصا زمانی که خودرو در جال حرکت و ضربات زیادی به آن وارد می شود. بدن ترتیب وزن این ضربات به طور یکسان و بدون وارد کردن خسارات به موتوری و بدنه خودرو به زمین منتقل می شود.

کمک فنر

کمک فنر و فنر قطعه ای جدا هستند که درواقع این قسمتت کار را برای فنر ها آسان تر می کند. اگر یادتان باشد در خودرو های قدیمی هنگامی که ناهمواری هایی همچون دست انداز به وجود می آمد ، خودرو هنگام عبور کردن حتی سیستم آن نیز دچار اختلال می شد. دلیل این موضوع  نبودن سیستم کمک فنر است.

-سیبک ها

قطعه بعدی سیبک است که جهت اتصال فرمان و قطعاتی همچون طبق و قطعات ثابتی همچون سگ دست و تشکلات فنر، در سیستم جلوبندی قرار دارد. سیبک هنگامی که خودرو به سمت راست یا چپ بچرخد، وظیفه حفظ تعادل چرخ را دارد که بدین ترتیب چرخ خودرو قادر به حرکت بوده و مشکلی در جا به جایی خودرو و زاویه چرخ به وجود نمی یاید.

 سیستم تعلیق

سیستم تعلیق که نام دیگر آن فنر بندی است، قسمتی در جلوبندی خودرو می باشد که از اتاق، شاسی، سرنشینان و متعلقات آن تشکیل شده است. کمک فنر، فنر، جرم فنر بندی شده و جرم فنر بندی نشده از جمله قطعات به کار رفته در سیستم تعلیق هستند.

 رام

رام یکی دیگر از اجزای جلوبندی خودرو است که بخش های دیگر جلوبندی را به اتاق خودرو وصل می کند. جنس این قطعه فلزی بوده و از دو طرف به شاسی وصل می شود.

سیبک مفصلی (قرقری) فرمان

برای وصل کردن جعبه فرمان به سیبک فرمان از سیبک مفصلی یا قرقری استفاده می شود. سیبک قرقری فرمان به علت وصل بودن به جعبه فرمان بازیی فرمان نیز شناخته می شود. قطعه سیبک فرمان مفصلی با انتقال نیروی کششی جعبه فرمان به سیبک فرمان موجب انسجام و یکپارچگی جعبه فرمان می شود.

میل تعدل یا میل موجگیر

میل تعادی یکی دیگر از قطعات موثر در جلوبندی آزرا به شمار می رود که برای حفظ تعادل در خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. موجگیر با اتصال دو سر فنر های چپ و راست به یکدیگر، نیروی وارده به چرخ خودرو را بین چرخ ها تقسیم کرده و از خم یا متمایل شدن خودرو به یک سمت یا چپ در زمانی که خودرو در پیچ جاده قرار دارد جلوگیری می کند.

نشانه های خرابی جلوبندی پورشه ماکان

اختلالات فرمان خودرو

یکی از نشانه های خرابی جلوبندی ماکسیما کشیدن فرمان یا زدن آن است. بدین معنا که هنگام پیچیدن خودرو فرمان آن بر خلاف فرمان دهی راننده عمل می کند. مثلا امکان دارد زاویه تایر ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو دچار اختلالاتی شده باشد. دلایل آن معمولا بالانس نبودن چرخ یا وجود مشکل در سیبک ها می باشد. در این شرایط خودرو گیج می زند و به طرفین منحرف می شود.

آج ناهمگون روی تایر ها

در صورتی که روی لاستیک های خود ساییدگی و یا آج های ناهمگون مشاهده می کنید، یعنی جلوبندی خودرو ایراد دارد. شنیدن صدای سوت مانند از چرخ ها نیز که معمولا هنگام دور زدن شنیده می شود، در اثر خرابی بلبرینگ چرخ ها است.

روغنی بودن قطعات سیستم جلوبندی

اگر روی قطعاتی همچون فنر و کمک فنر ها روغن و یا چربی مشاهده کردید، یعنی جلوبندی شما به مشکل خورده است.

خرابی سیستم تعلیق

برای تست این خرابی ابتدا خودرو خود را در مکانی پارک کنید، سپس با کمک دستان خود کاپوت آن را به سمت پایین فشار دهید. سپس دستان خود را بردارید. اگر با برداشتن دستان خود کاپوت خودرو بیش از دو سه بار تکان خورد یعنی سیستم تعلیق خودرو شما به بازبینی و تعمیر نیاز دارد. یادتان باشد کع شنیدن صدای نامعتارف در هنگام عبور از موانع و دست انداز ها به دلیل خرابی در کمک فنر ها و میل تعادل است.

سواری سفت و خشک

اگر احساس کردید با گذشت مدت زمان کوتاهی احساس راحتی شما کم شده و خودرو شما سفت و سخت سواری می دهذ، یعنی جلوبندی خودرو دچار ایراد و اختلالاتی شده است. در چنین شرایطی تمام پستی و بلندی های جاده را احساس خواهید کرد.

اجرت تعمیر جلوبندی پورشه ماکان

برای تعمیر جلوبندی این خودرو و خودرو های دیگر باید در مرحله اول خودرو شما در بررسی کامل قرار بگیرد تا مشخص شود که کدام قطعه آن خراب شده و شدت خرابی آن چقدر است. در قدم بعدی اقداماتی که روی خودرو شما قرار است انجام شود، مشخص می‌شود. همچنین متریال و قطعات مورد استفاده در تعمیرات جلوبندی هم در هزینه تعمیر جلوبندی پورشه ماکان تاثیر دارند. شما می توانید با اتو رگلاژ تماس گرفته و اطلاعات کامل را کسب کنید.

خدمات تعمیر جلوبندی پورشه ماکان اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید