تعمیر جلوبندی پیکانتو

تعمیر جلوبندی پیکانتو

امروز در سایت اتو رگلاژ درمورد جلوبندی پیکانتو تعمیر جلوبندی پیکانتو و اجرت تعمیر جلوبندی پیکانتو می خواهیم با شما صحبت کنیم. خودرو کیا پیکناتو محصول کشور کره جنوبی، ویتنام و اندونزی محسوب می شود. جلوبندی در این خودرو، مانند خودرو های دیگر از اهمیت زیادی برخودار است. همانطور که می دانید اگر جلوبندی خودرو خراب شود، حرکت و حتی سکون آن دچار ایراداتی می شود. به همین دلیل باید با دلایل و نشانه های آن به طور کامل آشنا شویم تا به محض مشاهده هر کدام از این نشانه ها و دلایل به تعمیر جلوبندی مراجعه کنید. با مقاله تعمیر جلوبندی پیکانتو با ما همرا باشید.

تعمیر جلوبندی پیکانتو

خودرو کیا پیکانتو

Kia picante  یا همان کیا پیکانتو خودرویی است که از سال 2004 تا کنون در کشور هایی همچون کره جنوبی، ویتام و اندونزی در حال تولید است. این کاشین در کلاس خودرو شهری قرار دارد. سیستم جعبه دنده این خودرو 4 دنده به صورت خودکار و دستی است. پیکانتو از خودرو های موفق کیا مجسوب می شود. شرکت خودروسازی کره جنوبی پیکانتو سال 2013 به موتور 1 و 1.2 لیتری 4 سیلندر مجهز است.

جلوبندی پیکانتو

محور جلویی و زیرین خودرو همان جلوبندی آن است که با سیستم تعلیق رابطه نزدیکی دارد. با این وجود که این قطعه با جلوبندی رابطه نزدیکی دارد، اما جلوبندی قسمت های جلویی، میل فرمان و فرمان بوده و سیستم تعلیق چرخ ها و کمک فنر های جلو را شامل می شود.

وظیفه جلوبندی پیکانتو

جلوبندی در خودرو وظایف مهمی دارد که اولین و مهم ترین آن حرکت خودرو است. وظایف دیگری نیز شامل تعادل، هندلینگ و سکون خودرو هستند. این قطعه باعث ایجاد راحتی هنگام رانندگی شما می شود. همچنین به شما کمک می کند تا هنگام رانندگی به راحتی بتوانید از سطوح ناهموار عبور کنید. جلوبندی در خودرو پیکانتو و تمام خودرو ها موجب جلوگیری از چپ کردن خودرو می شود.

قطعات جلوبندی پیکانتو

خودرو پیکانتو قطعات مختلفی را شامل می شود که این قطات شامل موارد زیر است:

-سگ دست

-شغال دست

-رام

-سیبک ها

-بوش ها

-طبق ها

-سیستم تعلیق خودرو

-چرخ ها

-میل موجگیر و میل تعادل

-میل فرمان و فرمان

-کمک فنر و فنر

وظیفه قطعات جلوبندی خودرو

1-رام

رام قطعه ای فلزی است که از دو سر به شاسی ها متصل بوده و بقیه قسمت های جلوبندی از طریق رام به اتاق وصل می شود.

2-فنر

فنر که به آن لول فنر نیز می گویند، وزن اتاق روی آن قرار دارد. فنر ها بر با توجه به قابلیت ارتجاعی که دارند، بیشترین ضربات جاده روی آن ها تاثیر می گذارد. ارتفاع زدن و تغییر فنر خودرو غیر استاندارد به شمار می رود.

3- کمک فنر

قطعه بعدی کمک فنر است که محل قرار گیری آن در نزدیکی چرخ ها می باشد. به این دلیل که موجب کنترل و روان کردن  نوسانات فنر شود. یک سر این قطعه به اتاق یا شاسی و سر دیگر آن به قسمتی از سیستم تعلیق مانند پوسته اکسل یا طبق متصب است. در این شرایط وضعیت حرکت فنر موجب افزایش و کاهش طول  کمک فنر می شود.

انواع کمک فنر

-کمک فتر هیدرولیکی یا روغنی

-کمک فنر گازی یا بادی

-تلسکوپی

-کمک فنر هیدرواستاتیکی

-کمک فنر اهرمی

علائم خرابی کمک فنر

کمک فنر نشتی داشته باشد، خوابیدگی یک سمت خودرو، شیرجه زدن خودرو به سمت جلو هنگام ترمز گرفتن، بالا پایین شدن دائم چرخ ها در سطوح ناهموار، فرسودگی تایر ها، کشیده شدن خودرو به یک سمت، صدای تقه موقع عبور از دست انداز ها از علائم خرابی کمک فنر هستند.

4- سیبک ها

قطعه سیبک است که همان قطعه ای می باشد که چرخ ها را به سیستم تعلیق خودرو متصل می کند و باعث چرخیدن آن ها هم می شود. این قطعه کروی شمل موجب چرخیدن سه محور مختصاتی می شود که در نتیجه قسمت جلوی خودرو را هدایت و فرمان دهی می کند. علاوه بر ین سیبک حرکت های ناخواسته مانند ورود به یک دست انداز را ختصی می کند. سیبک فرمان از یک سو به طبق های خودرو از سوی دیگر به متعلقات چرخ متصل است. فرمان خودرو به هر طرف که بچرخد سیبک هم به همان طرف می چرخد. سیبک ها هموار توسط نیروی های کششی تحت فشار بوده و تلاش می کنند تا ایز میزان اصحکاک به وجود آمده در بین قطعات را کاهش داده و بخشی از وزن آن را تحمل کنند.

علائم خرابی سیبک ها

علائم خرابی این قطعه شامل لرزش فرمان هنگام حرکت و چرخیدن فرمان، خلاصی بیش از حد فرمان، کشیده شدن فرمان به یک سمت، عدم بازگشت فرمان به موقعیت اصلی خود بعد از چرخیدن، شنیده شدن صدای تق تق هنگام عبور از دست انداز، کاش میزان فرمان پذیری در خودرو، عدم حرکت خودرو در خط مستقیم و ایحاد انحراف در حین حرکت، سائیدگی در چرخ های جلو هستند.

5- طبق ها

طبق قطعه بعدی می باشد که سیستم تعلیق را به شاسی خودرو وصل می کند. این قطعه از طریق بوش ها به شاسی خودرو و از طریق اتصال گوی و کاسه ها به چرخ خودرو وصل می شوند.

علائم خرابی طبق ها

علائم خرابی این قطعه اعم از صدای تق تق در دست انداز ها و یا صدای جیر جیر می توانید بر اصر حرکت طبق و تمایش سایشی با شاسی خودرو باشد. یکی دیگر از نشانه های خرابی طبق ها انحراف چرخ ها و عدم هم راستایی آن ها محسوب می شود. علاوه بر ان برخورد چره ها با پستی و بلندی جاده نیز می توانید موجل کج شدن طبق خودرو و نهایت خرابی آن بشود.

هزینه اجرت تعمیر جلوبندی پیکانتو

جهت هزینه تعمیر جلوبندی پیکانتو و اجرت آن موارد زیادی مهم است که در قیمت آن تاثیر گذار هستند. به عنوان مثال، جلوبندی قطعات مختلفی دارد و اینکه کدام قطعه در جلوبندی شما خراب شده است، روی قیمت ها تاثیر می گذارد. همچنین شدت خرابی آن قطعه هم می تواند موثر باشد. علاوه بر این کاری که روی جلوبندی شما انجام می شود هم ممکن است موجب تغییر قیمت تعمیر جلوبندی شما بشود. و اما دو مورد اخری که در تعمیر جلوبندی شما تاثیر دارد، متریال مورد استفاده و کیفیت قطعه آن به شمار می رود.

شیشه اتومبیل عبدالهی یکی از بهترین تعمیرگاه های شیشه است که می توانید تمامی خدمات شیشه اتومبیل خود را در آن انجام دهید.

خدمات تعمیر جلوبندی پیکانتو اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید