تعمیر جلوبندی کادنزا

تعمیر جلوبندی کادنزا

جلوبندی خودرو یکی از قسمت هایی است که در تعادل و هندلینگ خودرو نقش بسیار کلیدی ای دارد. اما متاسفانه به علائم خرابی و دلایل خرابی آن چندان توجهی نمی شود و همین موضوع موجب به وجود آمدن خرابی های بیشتر و هزینه های بالاتر نیز می شود. به همین دلیل امروز ما در این مقاله از سایت اتو رگلاژ می خواهیم درمورد تعمیر جلوبندی کادنزا و خرابی آن با شما صحبت کنیم و قطعات و جزئیات مهم آن را برایتان شرح دهیم. پس از این صفحه خارج نشوید و این مقاله را از سایت اتو رگلاژ از  دست ندهید.

تعمیر جلوبندی کادنزا

خودرو کادنزا

ماشین کیا کادنزا خودرویی است که از سال 2010 ساخت آن در کیا موتورز شروع شد. کیا کادنزا مدل 2011 دارای موتور 3.5 لیتری بوده و که می تواند 293 اسب بخار را تولید کند. همچنین یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک و محور جلو است. مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر 9.5 بوده و صفر تا صد آن معادل میانگین 6.5 است. امکانات رفاعی این خودرو شامل گرم کن، سردگن صندلی راننده، موس عقب، گرم کن فرمان، مموری صندلی، برده عقب برقی پرداخت. نسل جدید این خودرو در سال 2017 بع بازار عرضه گردید. این خودرو از ظاهری مدرن و به روز در کنار کابینی مجهز طراحی شده است.

جهت تعمیر جلوبندی کادنزا با 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی کادنزا

همانطور که از اسم این قسمت پیدا است، جلوبندی خودرو با اجزا و قسمت های جلویی  و زیرین خودرو مرتبط می شود. جلوبندی ارتباط تنگاتنگی با سیستم تعلیق خودرو دارد، اما تفاوت این دو در این است که جلوبندی قسمت جلویی خودرو بوده و شامل فرمان و میل فرمان می باشد. اما قسمت دیگر  که سیستم تعلیق  است، قسمت های مانند کمک فنر ها  و چرخ های عقب را شامل می شوند. زیربندی بخش دیگری از خودرو است که معمولا نام آن را در کنار جلوبندی خودرو مشاهده می کنید. این قسمت با جلوبندی خودرو متفاوت است و درواقع در زیر سیستم جلوبندی و تعلیق خودرو قرار می گیرد و با پیچ شدن به سیستم تعلیق خودرو، از آن ها در برابر خیس شدن، اصابت مستقیم و بسیاری از آسیب های دیگرمحافظت می کند.

جهت تعمیر جلوبندی کادنزا با 09194143400 تماس بگیرید.

سیستم تعلیق کادنزا

سیستم تعلیق و جلوبندی هودرو از قسمت های مهم و حیاتی این خودرو و  تمام خودرو ها به شمار می رود. این قسمت باعث حفظ تعادل خودرو در حال حرکت و حتی سکون آن می شود. سلامت و عملکرد صحیح سیستم تعلیق خودرو آسایش و راحتی بیشتری را برای سرنشینان اتومبیل را به ارمغان می آورد.

وظیفه جلوبندی کادنزا

سیستم جلوبندی خودرو حرکت را در ناهمواری ها، چاله ها، پیچ جاده ها، دست انداز ها و … تسهیل و به عبارتی هندل می کند. به وسیله سیستم جلوبندی تکان ها و لرزش هایی که به دلیل گذر از ناهمواری های سطح جاده به بدنه خودرو  وارد می شود، خنثی شده و تعادل در حرکت خودرو ایجاد می شود. پس در این شرایط قطعاتی که در سیستم تعلیق ماشین استفاده می شود، از استحکام و مقاومت بالایی برخودار تا تحمل ضربات وارده را داشته باشد و بتواند بدون آسیب دیدن جدی، اثرات آن را خنثی کند. همچنین زیربندی خودرو نیز به دلیل حفات از سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو اهمیت می یابد.

اجزای تشکیل دهنده جلوبندی کادنزا

جلوبندی اجزای مختلفی را شامل می شود. هر کدام از این اجزا مهم بوده و اگر هر کدام از اجزای جلوبندی خودرو دچار اختلال شوند، برعملکرد سایر اجزا نیز اثر منفی می گذارد. در ادامه این قطعات را برای شما نام می بریم.

-چرخ ها و اجزای مربوط به آن

-سیستم تعلیق

-فنر و کمک فنر ها

-فرمان و میل فرمان

-سیبک

-سگ دست

-شغال دست

-بلبرینگ

-اکسل

-رام

-طبق ها

-میل موج گیر و میل تعادل

وظایف قطعات جلوبندی کادنزا

-فنر و کمک فنر ها: وزن اتاقک خودرو روی فنر ها است. فنر حالت ارتجاعی داشته و از ارتعاش پذیری و انعطاف پذیری آن بالا می باشد. این ویژگی موجب کاهش ناهمواری در جاده ها، از شدت ضربات به اتاق خودرو می شود. فنر انواع مختلفی دارد که شامل فنر های لول، پیچی  و تخت است. لول متدوال ترین نوع فنر ها محسوب می شود. نوسانات فنر به وسیله کمک فنر ها کنترل و میرا می شود. این قسمت ها در نزدیکی چرخ های خودرو ها قرار دارد.

انواع کمک فنر ها شامل:

-کمک فنر اهرمی

-کمک فنر بادی و یا گازی

-هیدرواستاتیکی

-کمک فنر تلسکوپی

سیستم تعلیق: سیستم تعلیق که به آن سیستم فنر بندی نیز گفته می شود، تکان ها و لرزش های شدید ناشی از عبور از سطوح ناهموار را خنثی می کند تا ماشین و سرنشینان خودرو  را احساس نکنند. دو مبحث مهم در سیستم تعلیق خودرو کیفیت رانندگی و کنترل است که درست خلاف یکدیگر عمل می کند. یعنی اگر عملکرد هر کدام از آن بهتر شود دیگری دچار مشکل می شود.

-سیبک ها: سیبک ها درواقع گوی و کاسه نیز نامیده می شوند. این قطعه به شکل کوروی هستند و چرخ های اتومبیل را به سیستم تعلیق وصل می کنند و موجب چرخیدن آن ها می شوند. چرخش سیبک ها در جهت محور مختصاتی xyz موجب فرمان دهی به قسمت جلویی خودرو می شود. بدین صورت که با چرخش فرمان خودرو، سیبک هم می چرخد. این قسمت ار ارتشاعات ناشی از گذر روی نامهواری های سطح جاده را نیز تا حدودی کاهش می دهند. سیبک ها بخشی از وزن خودرو را تحمل می کنند. همچنین از اصطحکاک میان قطعات خودرو جلوگیری می کنند.

-اکسل: کسل عبارت است از محور مرکزی چرخ یا دنده که معمولا به کمک یاتاقان ثابت نگه داشته تا چرخ یا دنده این مکان را داشته باشد که به راحتی دور آن یعنی اکسل بچرخد.

-سگ دست: می توان گفت که اصلی ترین قسمت جلوبندی ب سگ دست آن اختصاص دارد. زیر این قطعه مانند لول بوده و علاوه بر نگهداری چرخ ها، چرخش آن ها روی محور فرمان را نیز بر عهده دارد. اهمیت این قسمت از آن جایی معلوم می شود که اجزای چرخ و سیستم تعلیق جلوبندی ماشین همون خودرو، دیسک های ترمز و … روی آن قرار دارند.

-شغال دست: قطعه ای در قسمت جلوبندی است که سیبک فرمان خودرو، میل فرمان و میل کمک را به آن وصل می کند.

جهت تعمیر جلوبندی کادنزا با 09194143400 تماس بگیرید.

هزینه تعمیر جلوبندی کادنزا

اجرت تعمیر جلوبندی کادنزا و هزینه آن به عوامل زیادی مانند قطعه ای که خراب شده است، شدت آن، کاری که روی آن انجام می شود و بسیاری دیگر بستگی دارد. اما برای کسب اطالاعات بیشتر می توانید با اتو رگلاژ تماس حاصل فرمایید.

برای انجام تمامی خدمات شیشه خود می توانید به شیشه اتومبیل عبدالهی مراجعه کنید.

خدمات تعمیر جلوبندی کادنزا اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید