تعمیر جلوبندی کیزاشی

تعمیر جلوبندی کیزاشی

خودرو دارای قسمت های متعددی است که یکی از این قسمت ها جلوبندی می باشد. جلوبندی به محور جلویی و زیرین خودرو گفته می شود که قطعات متعددی را درون خود جای داده است. قطعاتی همچون کمک فنر و فنر، فرمان و دسته موتور جزوی از قطعات  جلوبندی هستند. جلوبندی با سیستم تعلیق خودرو رابطه تنگاتنگی دارد و فعالیت های مهم خودرو به آن وابسته است. امروز در مقاله تعمیر جلوبندی کیزاشی می خواهیم به بررسی این قسمت در این خودرو، وظیفه آن، نشانه های خرابی و بسیاری از موضوعات مهم با ما همراه باشید و از صفحه خارج نشوید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی کیزاشی و تعمیر عقب بندی سوزوکی کیزاشی با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی کیزاشی

خودرو کیزاشی

خودرو کیزاشی یک اتومبیل سایز متوسط است که در تاریخ 30 ژوئیه 2009 در کشور ژاپن 1 دسامبر در آمریکای شمالی 11 مه 2010در استرالیا و نیوزلند و 2 فوریه 2011 در هند به بازار عرضه گشت. این ماشین اولین خودرویی محسوب می شود سایز متوسط سوزوکی ساخته شده و در بازار اروپا به فروش رسیده است. سوزوکی کیزاشی از سال 2012 با دو تریم فول و نیمه فول وارد ایران شد و واردات آن تا سال 2013 ادامه داشت. اتومبیل کیزاشی در کشور ایران با گیربکس CVT و موتور 2.4 لیتری عرضه شد که فروش چندانی نداشت.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی کیزاشی و تعمیر عقب بندی سوزوکی کیزاشی با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی کیزاشی

جلوبندی به قسمت جلویی و زیرین خودرو گفته می شود که قطعات مختلفی را درون خود جای داده است. این قسمت با سیستم تعلیق رابطه تنگاتنگی دارد. انا هر کدام قطعات مختلفی را شامل می شوند. جلوبندی شامل تمام قطعات جلویی، میل فرمان و فرمان شده و سیستم تعلیق دارای کمک فنر جلو و چرخ های جلو است. این قسمت فعالیت های مهمی مانند حرکت، سکون، تعادل، هدایت، هندلینگ، جلوگیری از چپ شدن خودرو و ایجاد راحتی هنگام حرکت و رد شدن از سطوح ناهموار را انجام می دهد.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی کیزاشی و تعمیر عقب بندی سوزوکی کیزاشی با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی کیزاشی

این خودرو قطعات متعددی را شامل می شود که در این قسمت می خواهیم آن ها را نام ببریم.

-کمک فنر

-فنر

-میل فرمان

-فرمان

-اکسل

-بلبرینگ

-سیبک

-طبق

-بوش

-دسته موتور

-سیبک مفصلی

-تایر ها

-توپی چرخ

-رام

-سگ دست

-شغال دست

وظیفه قطعات جلوبندی کیزاشی

1-سیبک

اولین قعه سیبک ها هستند که هم چرخ ها را به سیستم تعلیق متصل می کند و هم موجب چرخش چرخ ها می شود.  شکل این قطعه کروی بوده و سه محور مختصاتی را به چرخش در میاورد که بدین ترتیب باعث هدایت و فرمان دهی به قسمت جلویی خودرو می شود. علاوه بر این سیبک حرکت های نا خواسته مانند ورود به یک دست انداز را خنثی می کند.  این قطعه از سمتی به طبق های خودرو و از طرفی دیگر به متعلقات چرخ متصل می شود. فرمان خودرو را به هر طرف بچرخد سیبک خودرو نیز به همان طرف می چرخد. سیبک ها همیشه تحت فشار نیروهای کششی می باشند و در تلاش هستند تا میزان اصطکاک بیت قطعات را کاهش دهند.

2-رام

قطعه بعدی رام است که از جنس فلز بوده و از دو سمت به شاسی ها وصل می شود. این قطعه همچنین قسمت های دیگر جلوبندی از طریق این قطعه به اتاق وصل می شوند.

طبق: .۳

طبق ها بازویی هستند که باعث اتصال  سیستم تعلیق خودرو  به شاسی می شوند. آطبق ها توسط بوش ها به شاسی خودرو از طریق اتصال گوی و کاسه به چرخ خودرو متصل می کند.

4.فنر:

قطعه بعدی فنر یا لول فنر است  که وزن اتاق روی آن قرار دارد.  فنر ها با توجه به قابلیت ارتجاعی که دارند، بیشتر ضربات جاده بر روی آن ها وجود دارد. ارتفاع زدن و تغییر فنر در خودرو یک امر غیر استاندارد به حساب می آید.

5. کمک فنر:

کمک فنر ها انواع مختلفی دارند که شامل موارد زیر می شود:

انواع کمک فنر

-کمک فنر گازی یا بادی

-کمک فنر تلسکوپی

– هیدرواستاتیکی

-کمک فنر اهرمی

این قطعه در نزدیک چرخ ها نصب شده تا نوسانات فنر را کنترل کند و همچنین موجب روان بودن آن شود. یک سر کمک فنر ها به سیستم تعلیق همچون پوسته اکسل و یا طبق متصل است. با حرکت فنر طول آن افزایش  و کاهش می یابد.

نشانه های خرابی جلوبندی

سواری خشک و صفت

در صورت خرابی جلوبندی شما دیگر نمی توانید هنگام رانندگی مانند گذشته راحتی داشته باشید. از همین رو خودرو شما خشک و سفت سواری می دهد و شما ممکن است هنگام رانندگی تمام پستی و بلندی های جاده را احساس کنید.

آج های روی تایر ها

اگر در مدت زمان کوتاهی تایر های شما ساییده شد و یا آج های ناهماهنگی روی آن نمایان شد، یعنی جلوبندی شما ایراد دارد. به همین دلیل شما صدای سوت مانند از چرخ ها به گوشتان می خورد.

خرابی سیستم تعلیق خودرو

بری اطمینان از خرابی جلوبندی خودرو و سیستم تعلیق باید خودرو خود را در مکانی پارک کنید و دستان خود را روی کاپوت خودرو گذاشته و به سمت پایین فشار دهید. سپس دستان خود را بردارید و اگر خودرو شما بیش از دو یا سه بار بالا و پایین شد یعنی سیستم تعلیق شما ایراد داشته و باید بازبینی و تعمیر شود.

خرابی فرمان خودرو

هنگام خرابی جلوبندی فرمان نشانه هایی دارد که می توانید با کمک آن به خرای جلوبندی پی ببرید. فرمان شما لرزیده و یا می زند. علاوه بر این در صورت خرابی جلوبندی فرمان خودرو شما خلاف جلوبندی عمل می کند و به طرف دیگری می پیچد. لرزش فرمان معمولا در سرعت های بالا نمایان می شود. برای تعویض شیشه جلو کیزاشی به شیشه اتومبیل عبدالهی مراجعه کنید.

دلایل خرابی جلوبندی کیزاشی

-خرابی لاستیک ها

-بالانس نبودن چرخ ها

-خرابی بلبرینگ چرخ

-غیر استاندارد و ضعیف بودن کمک فنر و فنر ها

-وارد شدن ضربه به شاسی ها

-هر قطعه از جلوبندی خراب شود موجب خرابی و آسیب رساندن به قسمت های دیگر جلوبندی می شود.

اجرت تعمیر جلوبندی کیزاشی

اجرت تعمیر جلوبندی این خودرو به موارد زیادی بستگی دارد که در این بخش به آن ها اشاره می کنیم. اولین مورد این است که باید مشخص شود که کدام قطعه خراب شده است. علاوه بر این باید شدت خرابی آن قطعه نیز مشخص شود. سپس باید با توجه به خدمات و تعمیراتی که روی جلوبندی انجام می شود، متریال و قطعات مورد استفاده هزینه تعمیر جلوبندی کیزاشی و اجرت آن مشخص می شود.

خدمات تعمیر جلوبندی کیزاشی اتو رگلاژ

تمامی خدمات  جلوبندی خودرو اعم از :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید