تعمیر جلوبندی gt86

تعمیر جلوبندی gt86

تعمیر جلوبندی gt86

خرابی جلوبندی خودرو و تعمیر آن یکی از نکاتی است که در تعمیر جلوبندی باید به شدت رعایت شود. به این صورت که شما باید با نشانه های خرابی جلوبندی آشنا شوید که در صورت خرابی این قسمت، سریع آن را متوجه شده و به نزدیک ترین تعمیرگاه مراجعه کنید. قطعاتی مختلفی در این قسمت وجود دارند که شامل سگ دست، شغال دست، رام، کمک فنر و فنر ها هستند. در این مقاله از سایت اتو رگلاژ ما را همراهی کنید. چرا که می خواهیم درمورد تعمیر جلوبندی gt86، قطعات، نشانه خرابی، دلایل خرابی و نکات مهم آن با شما صحبت کنیم.

خودرو gt86

برای بررسی جلوبندی این خودرو و تعمیر جلوبندی gt86 می خواهیم به بررسی خود این ماشین بپردازیم. این خودرو، یک ماشین 2+2  کوپه کی باشد گه به طور مشترک توسط شرکت های سوبارو و تویوتا توسعه داده شده است. خودرو تویوتا 86 دارای یک موتور بوکسوری با طراحی موتور جلو-محور عقب و با استایل فست بک کوپه 2+2 است. جی تی 86 توسط سوبارو با عنوان نام سوبارو بی آر زد و توسط تویوتا با چندین نام تجاری دیگر به فروش می رسد. بین این نام ها  تویوتا 86 رایج ترین آن است.

جلوبندی خودرو gt86

جلوبندی خودرو درواقع همان محور جلویی و زیرین آن است که وظیفه هدایت، هندلینگ، حرکت و سکون خودرو را دارا می باشد. البته فقط این نیست بلکه این قسمت موجب می شود تا شما بتوانید به راحتی از ناهمواری ها عبور کنید. همچنین رانندگی را برای شما راحت تر می کند. این قسمت با سیستم تعلیق خودرو رابطه نزدیک و تنگاتنگی دارند که برخی این دو را اشتباه می گیرند. اما تفاوت این دو در این است که جلوبندی قسمت جلویی و فرمان خودرو را شامل می شود. اما سیستم تعلیق تنها چرخ ها و کمک فنر ها را در بر می گیرد. در ادامه قطعات این قسمت را برای شما نام می بریم.

وظایف اصلی جلوبندی gt86

-این سیستم وظیفه تعادل چرخ ها

-کنترل خودرو سر پیچ ها

-خنثی کردن و کنترل ضربات وارد شده به چرخ ها

-کنترل خودرو ها در ناهمواری های مسیر

قطعات جلوبندی gt86

-رام

-سگ دست

-شغال دست

-سیبک ها

-طبق ها

-بوش ها

-سیستم فرمان و میل فرمان

-چرخ ها

-فنر و کمک فنر ها

-سیستم تعلیق خودرو

-چرخ ها

وظیفه قطعات جلوبندی gt86

-سیبک ها

سیبک قطعه ای است که جهت اتصال جعبه فرمان و قطعاتی همچون طبق و قطعات ثابت سگ دست و تشکیلات فنر می باشد.

-سگ دست و شغال دست

این قطعه از یک طرف به طبق ها و از طرفی دیگر به طبق ها و از یک طرف به کمک فنر خودرو وصل است.

-طبق

طبق ها توسط لوش های پلاستیکی به سیستم رام متصل می شوند. همچنین طرف دیگر طبق نیز به سیبک در موقعیت زیر سگ دست ها متصل هستند.

-میل تعادل و میل موجگیر

میل موجگیر وظیفه تعادل خودرو و جلوگیری از چپ شدن ماشین را دارد. این میله با دو اتصال محوری به شاسی ها به شمار می رود.

-بلبرینگ و توپی چرخ ها

هر دو این موارد با سگ دست مونتاژ شده و وظیفه تعادل چرخ ها و انتقال نیرو برای سهولت در چرخیدن چرخ ماشین چپ و راست را بر عهدع دارند.

نشانه های خرابی جلوبندی gt86

در این بخش می خواهیم درمورد نشانه های خرابی جلوبندی با شما صحبت کنیم تا با آن ها آشنایی پیدا کنید. نشانه های خرابی جلوبندی شامل موارد زیر است:

1-منحرف شدن خودرو

هنگامی که در حال رانندگی در یک مسیر مستقیم هستید، برای چند لحظه فرمان خودرو خود را رها کنید. اگر ماشین شما از مسیر منحرف شد، یعنی جلوبندی آن خراب است.

۲- شنیدن صدای نامتعارف از جلوبندی

در صورتی که از جلوبندی خودرو خود صدای های نامتعارف شنیدید، یعنی یه قسمتی از جلوبندی شما ایراد دارد و باید سریعا به یک یک تعمیرگاه مراجعه کنید.

۳-وجود عاج روی لاستیک خودرو ها

اگر های ناهمگون مشاهده کردید  و یا احساس  کردید لاستیک خودرو شما  ساییده شده است، یعنی جلوبندی خودرو شما ایراد دارد. این عاج ها آنقدر مهم است که حتی اگر تعداد عاج های یک چرخ با دیگری برابر نباشد، در جلوبندی تاثیر دارد‌.

۴- وجود روغن روی قطعات جلوبندی

اگر روی قطعات خودرو خود روغن مشاهده کردید، سریعا به یک تعمیرگاه مراجعه کنید. همچین عنوان شده است که در مواردی وجود روغن روی کمک فنر ها حاکی از خرابی آن ها داشته و باید تعویض شوند.

۵- لرزیدن فرمان

این مورد بیشتر در سرعت های اقبال اتفاق می افتد‌‌. بدین گونه ک فرمان خودرو شما منحرف شده یا اصطلاح می زند.

عوامل خرابی جلوبندی خودرو چیست؟

-خراب شدن لاستیک ها

-خراب شدن بلبرینگ چرخ

-ضعیف بودن کمک فنر

– وارد شدن ضربه به شاسی

چه زمانی باید جلوبندی را بررسی کرد؟

پیشنهاد می کنیم هر 90  یک بار که درواقع همان سه ماه می شود، سیستم جلوبندی را چک کنید. لازم به ذکر است که عمر معمولی جلوبندی حدود 6 ماه می باشد. اما اگر هر گونه علائمی که برایتان شرح دادیم را مشاهده کردید،  در سریع ترین زمان ممکن ماشین خود را به یک مکانیکی ببرید و مشکل آن را برطرف کنید. در گذشته هنگامی که جلوبندی خود را به یک تعمیرگاه می بردید، قطعه خراب شده جلوبندی شما، تعمیر می شد. اما امروزه بهترین گزینه تعویض قطعه آسیب دیده محسوب می شود. چرا که به عنوان مثال به دلیل سگ دست های خشک و سیبک های روغنی این موضوع نگرفته و اگر ای قسمت تعمیر شود، سما باید قطعات دیگر خودرو خود را به تعمیر ببرید.

هزینه تعمیر جلوبندی gt86

برای هزینه تعمیر جلوبندی و اجرت جلوبندی خودرو gt86  باید به شما بگوییم که هزینه تعمیر این قسمت در خودرو جی تی 86 و یا تمامی خودرو ها به موارد زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال، باتوجه به قطعه ای که خراب شده، کاری که روی خودرو شما انجام می شود و شدت خرابی آن قطعه قیمت تعمیر جلوبندی این خودرو متفاوت خواهد بود. اما برای اطلاع از قیمت تعمیر جلوبندی این خودرو در اتو رگلاژ پیشنهاد می کنیم، با ما تماس بگیرید و با کارشناسان ما در این مورد صحبت کنید تا شما را راهنمایی کنند.

خدمات  جلوبندی تویوتا gt86 اتو رگلاژ

اگر به خدمات شیشه خودرو خود نیاز دارید، می خواهیم یکی از بهترین تعمیرگاه های شیشه خودرو یعنی شیشه اتومبیل عبدالهی را به شما پیشنهاد کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید