تعمیر جلوبندی i10

تعمیر جلوبندی i10

موضوع امروز مقاله ها تعمیر جلوبندی i10 است. جلوبندی یکی از قسمت های حیاتی و مهم خودرو بوده و از آنجایی که قطعات متعددی را در خود جای داده است، موجب حرکت، سکون، تعادل، هندلینگ، هدایت، جلوگیری از چپ شدن خودرو و … می شود. با این تقاسیر حتما متوجه شده اید که آسیب دیده این قطعات باعث خراب شدن تعادل، هدایت، حرکت و سکون خودرو می شود. از همین رو باید تا جایی که می تواتیم از خرابی جلوبندی و شدید تر شدن خرابی آن جلوگیری کنیم. پس اگر می خواهید با نشانه های خرابی جلوبندی خودرو i10 آشنا شوید، این مقاله مناسب شما است.

جهت اطلاع از تعمیر جلوبندی I10 و عقب بندی هیوندا I10 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی i10

جهت اطلاع از تعمیر جلوبندی I10 و عقب بندی هیوندا I10 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

خودرو هیوندای i10

هیوندای آی 10 خودرویی است که از سال 2007 تاکنون در کشور هایی همچون چنای، هند، ایران و مالزی تولید می شود. این ماشین کوچیکترین عضو خنواده هیوندای محسوب می شود. چندین سال پیش شایعه تولید شدن خودرو هیوندای i10 توسط کرمان موتور وجود داشت. بعد از گذشت چند سال کرمان موتور اقدام به وارد آخرین نسل خودرو هیوندای  i10 کرد. نسخه ای که در ایران وجود دارد درواقع نسخه ای کوچک از این هاچ بک است که در حال حاضر به عنوان آخرین مدل و فیس لیفت آن در بازار جهانی شناخته می شود. این خودرو به موتور 1248  سی سی مجهز است که حدود 86 الی 88 اسب بخار با گشتاور 121 نیوتن متر تولید می کند. با بررسی جلوبندی این خودرو و تعمیر جلوبندی i10 تا انتها همراه ما باشید.

جهت اطلاع از تعمیر جلوبندی I10 و عقب بندی هیوندا I10 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی i10

از آنجایی که از نام کلمه جلوبندی پیداست، این قسمت درواقع بع قسمت جلویی و زیرین خودرو مربوط می شود. جلوبندی با سیستم تعلیق خودرو رابطه تنگاتنگی دارد. اما علاوه بر آن دارای تفاوت هایی نیز هستند، به عنوان مثال جلوبندی شامل تمام قسمت های جلویی خودرو، میل فرمان و فرمان است. با این تقاوت که سیستم تعلیق قطعاتی همان کمک فنر و چرخ های جلو را در خود جای داده است.

جهت اطلاع از تعمیر جلوبندی I10 و عقب بندی هیوندا I10 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

وظیفه جلوبندی i10

جلوبندی در این خودرو و خودرو های دیگر وظایف مشخصی داشته و شما باید برای تعمیر جلوبندی i10 با آن آشنا شوید. این وظایف شامل موارد زیر هستند:

-جلوبندی حرکت خودرو را ممکن می سازد.

-با وجود جلوبندی خودرو شما می ایستد.

-تعادل خودرو شما به جلوبندی وابسته است.

-هندلینگ و هدایت خودرو شما توسط جلوبندی انجام می شود.

-این قسمت از چپ شدن خودرو شما جلوگیری می کند.

-راحتی خودرو شما را هنگام رد شدن از جاده خصوصا از سطوح ناهموار مانند دست انداز ها را جلوبندی ممکن می سازد.

قطعاتی که جلوبندی i10 را تشکیل می دهند

جلوبندی شامل قطعات مختلفی است که هر کدام به هم مرتبط است و با خراب شدن هر کدام از آن ها امکان خراب شدن دیگری هم وجود دارد. قطعات جلوبندی i10 شامل:

-سگ دست

-شغال دست

-دسته موتور

-تایر ها

-توپی چرخ

-طبق ها

-سیبک ها

-سیبک مفصلی

-بوش ها

-کمک فنر و فنر

-میل فرمان و فرمان

-میل موج گیر یا میل تعادل

– سیستم تعلیق خودرو

علائم خرابی جلوبندی i10

خرابی جلوبندی در این خودرو و خودرو های دیگر برای تعمیر جلوبندی i10 از اهمیت زیادی برخودار است که در این قسمت می خواهیم به آن اشاره کنیم.

سواری خشک و سفت

اگر با گذشت زمان دیگر احساس راحتی نداشتید و یا احساس کردید که خودرو شما خشت و سفت سواری می دهد، یعنی جلوبندی شما ایراد دارد. علاوه بر این شما تمام پستی و بلندی های مسیر را احساس خواهید کرد.

روغنی و چرب بودن قطعات جلوبندی

نشانه خرابی بعدی جلوبندی روغنی بودن قطعات جلوبندی خصوصا کمک فنر ها است. از همین رو شما با دیدن این نشانه می توانید به خرابی جلوبندی خود پی ببرید.

خرابی سیستم فرمان

اگر جلوبندی شما خراب باشد سیستم فرمان شما به مشکل بر می خورد. بدین صورت که فرمان شما در سرعت هی بالا می لرزد یا به اصطلاحا می زند. علاوه بر این فرمان خودرو شما خلاف فرمان دهی راننده عمل کرده و به سمت مخالف می چرخد.

خراب بودن سیستم تعلیق خودرو

برای اطمینان از خراب بودن سیستم تعلیق خودرو باید آزمون تکان را انجام دهید. در آزمون تکان شما خودرو خود را در مکانی پارک کرده و دستان خود را روی کاپوت خودرو گذاشته و آن را به سمت پایین فشار می دهید. سپس دستان خود را برداشته و به خرکت خودرو خود دقت می کنید. اگر خودرو شما بیش از 2 یا سه بار بالا و پایین شد یعنی جلوبندی شما ایراد دارد.  

وجود آج های ناهمگون روی تایر ها

اگر چرخ های خودرو شما در مدت زمان کوتاهی ساییده شد و یا آج های ناهمگون روی آن مشاهده کردید، یعنی جلوبندی شما ایراد دارد. علاوه بر این شما هنگام دور زدن صدا صوت از چرخ ها به گوشتان می خورد.

دلایل خربی جلوبندی i10

-اولین دلیل خرابی جلوبندی می تواند خراب بودن لاستیک است. در پارامتر های لاستیک سالم آج تایر ها، کیفیت و نحوه قرار گیری اهمیت زیادی دارد.

-دومین دلیل خرابی جلوبندی می تواند ناکافی بودن عملکرد میل تعادل باشد.

– دلیل بعدی خراب بودن جلوبندی بالانس نبودن چرخ ها است.

-خرابی و لقی سیبک هم می تواند دلیل دیگری برای خرابی جلوبندی در خودرو باشد.

-آسیب شاسی خودرو و بازگشتن آن به تنظیم اولیه کارخانه نیز باعث خرابی جلوبندی می شود.

-خرابی بازوی سگ دست که باعث کشیده شدن فرمان به یک سمت می شود هم می تواند جلوبندی را خراب کند.

-در صورت ضعیف بودن کمک فنر و فنر خودرو، هدایت خودرو به مشکل خورده و جلوبندی را خراب می کند.

-و اما اخرین دلیل خرابی جلوبندی، خراب شدن ترمز محسوب می شود که باعث منحرف شدن فرمان به یک طرف و در نتیجه خرابی جلوبندی می شود.

اجرت تعمیر جلوبندی i10

اجرت تعمیر جلوبندی  در تمام خودرو ه یکسان نبوده و با توجه به قطعه خراب شده، شدت خرابی، خدماتی که روی آن قطعات صورت گرفته است، می تواند متفاوت باشد. کیفیت متریال و قطعات مورد استفاده نیز در هزینه تعمیر جلوبندی i10 و خودرو های دیگر بی تاثیر نیستند.  شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت ها و شرایط خود با اتو رگلاژ و کارشناسان ما در میان بگذارید.

خدمات تعمیر جلوبندی i10 اتو رگلاژ

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تعمیر جلوبندی این خودرو می توانید به سایت ویکی پدیا بروید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید