تعمیر جلوبندی اس دبلیو ام

تعمیر جلوبندی اس دبلیو ام

امروز با مقاله ای جدید از سایت اتو رگلاژ همراه شما هستیم و می خواهیم درمورد تعمیر جلوبندی اس دبلیو ام با شما صحبت کنیم. جلوبندی قسمت جلویی و زیرین خودرو است که می خواهیم جلوبندی، قطعات، نشانه های خرابی و … را برای شما توضیح دهیم. این قسمت با قسمت دیگری به نام سیستم تعلیق خودرو رابطه نزدیک و تنگاتنگی دارد. جلوبندی شامل قطعاتی همچون  کمک فنر، فنر، سیستم فرمان، میل فرمان و … است. پس در صورتی که می خواهید با جلوبندی این خودرو و مشخصات آن آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

برای اطلاع از قیمت تعمیر جلوبندی اس دبلیو ام با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی اس دبلیو ام

برای اطلاع از قیمت تعمیر جلوبندی اس دبلیو ام با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

مشخصت خودرو اس دبلیو ام

محور محرک: دیفرانسیل جلو

گیربکس: 6 دنده اتومات

پیشرانه: 4 سیلندر توربو شارژ

حجم موتور: 1.5 لیتر

عملکرد فنی

قدرت: 155 اسب بخار

گشتاور: 220 نیوتن متر

شتاب: 12.7 ثانیه

سرعت: 180 کیلومتر بر ساعت

مصرف ترکیبی: 9.6 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه: شاسی بلند جمع و جور

نوع شاسی: یکپارچه

نسب (کد اتاق): نسل اول

طول: 4610 میلی متر

عرض: 1855 میلی متر

ارتفاع: 1725 میلی متر

فاصله محوری: 2750 میلی متر

وزن: 1620 کیلوگرم

حجم باک: 54 لیتر

سیستم کمکی راننده

-دارای کروز کنترل

-کنترل ایستایی در سربالایی

کشش

-کنترل پایداری

سیستم هشدار دهنده

-دارای سنسور جلو و سنسور عقب

-سنسور فشار باد تایر

-رادار نقطه کور

-رادار تعیین لاین

-تصادف جلو

سیستم های ترمز

-دارای توزیع نیرو ترمز

-ضد قفل

-ترمز کمکی

-ترمز پارک برقی

جلوبندی اس دبلیو ام

جلوبندی شامل قسمت جلویی و زیرین خودرو می شود که با سیستم تعلیق خودرو رابطه نزدیکی دارد. اما با این تفاوت که جلوبندی شامل قطعاتی همچون سیستم فرمان، تمام قطعات جلویی و میل فرمان می شود. در حالی که سیستم تعلیق خودرو دارای قطعاتی مانند چرخ های جلو و کمک فنر های جلو می شود. وظیفه این قسمت شامل حرکت، سکون، تعادل، هندلینگ، هدایت، جلوگیری از چپ شدن خودرو و ایجاد احساس راحتی هنگام رد شدن از ناهموار هایی همچون دست انداز ها می شود.

برای خرید عمده لوازم یدکی اس دبلیو ام به عمده فروشی عبدالهی یدک مراجعه کنید.

قطعات جلوبندی اس دبلیو ام

-رام

-سگ دست

-شغال دست

-میل موج گیر و یا میل تعادل

-سیستم تعلیق خودرو

-تایر ها

-توپی چرخ

-بلبرینگ ها

-سیبک ها

-بوش ها

-طبق

-فرمان

-میل فرمان

-اکسل

-سیبک مفصلی

-دسته موتور

وظایف برخی از قطعات جلوبندی اس دبلیو ام

سیستم فرمان

تمام کنترل و تعادل خودرو راننده از طریق سیستم فرمان صورت می گیرد. این قسمت از قطعه جعبه فرمان و با سگ دست به چرخ خودرو و وصل می شود. بدین ترتیب موجب یکپارچه شدن نظام جلوبندی می شود. هنگامی که کوچکترین مشکلی در سیستم جلوبندی خودرو وجود داشته باشد با نشانه هایی که در سیستم فرمان به وجود میاید می توان به آن پی برد.

سیبک ها

این قسمت تنها قطعه ای است که برای اتصال جعبه فرمان و قطعاتی همچون طبق و قطعات ثابت به سگ دست و تشکیلات فنر می باشد. سیبک ها هنگامی که ماشین به سمت چپ و راست در حال چرخش باشد، حفظ تعادل چرخ را برعهده دارد. در این حالت چرخ خودرو می تواند به راحتی حرکت کرده و مشکلی در حرکت خودرو و زاویه چرخ ها به وجود نیایدو

فنر و کمک فنر های جلو

فرض کنید خودرو با وزن بالایی که دارد، روی هیچ قطعه ای قرار نگیرد، چه اتفاقی می افتد؟ در این جواب باید به شما بگوییم تمام نیروهای وارد شده از طریق اتاق خودرو و بدنه آن و یا تمام وزن خودرو از طریق فنر ها مهار می شوند. خصوصا هنگامی که خودرو در حال حرکات است، می بینید که ضربات مختلفی در خودرو به وجود میاید. با وجود وزن فنر ها ضربت به طور یکسان و بدون وارد کردن خسارات به موتوری و بدنه خودرو به زمین انتقال می یابد.

کمک فنر

کمک فنر ها موجب آسان شدن کار برای فنر ها می شوند. اگر یدتان باشد در خودرو های گذشته هنگامی که ناهمواری هایی مانند دست انداز ها مواجه می شدید، خودرو به گونه ای از آن عبور می کرد که تمام سیستم خودرو شما بهم می ریخت علت این موضوع نبودن سیستم کمک فنر است.

سگ دست و شغال دست

سگ دست از یک طرف به طبق ها و از طرف دیگر به کمک فنر خودرو متصل است.

طبق ها

این قطعه ز طریق بوش های پلاستیکی به سیستم رام وصل می شوند. از طرفی دیگر طبق به سیبک در موقعیت زیر سگ دست اتصال پیدا می کند. هنگامی که خودرو با نقاط ناهموار مواجه می شود، طبق بالا پایین شده و تعادل را بین فنر ها ایجاد می کند.

نشانه های خرابی جلوبندی اس دبلیو ام

سواری خشک و سفت

در صورتی که خودرو شما خشک و سفت سواری می داد یا احساس راحتی دیگر از شما سلب شده بود، یعنی جلوبندی شم ایراد دارد. همچنین احساس کردن تمام پستی و بلندی مسیر یکی دیگر از نشانه های خرابی جلوبندی است.

خرابی سیستم تعلیق

برای خرابی این قسمن در خودرو می توانید دستان خود را روی کاپوت خودرو خود گذاشته و آن را به سمت پایین فشار دهید. سپس دستان خود را بردارید و اگر خودرو شما بیش از دو یا سه بار بالا و پایین شد یعنی خودرو شما ایراد دارد. در نتیجه باید سیستم تعلیق خود را برای بازبینی و حتی تعمیر و تعویض به یک جلوبندی سازی نشان دهید.

اجرت تعمیر جلوبندی اس دبلیو ام

برای اجرت تعمیر جلوبندی این خودرو و هزینه تعمیر جلوبندی اس دبلیو ام باید به بعضی نکات توجه کنید. به عنوان مثال اولین چیزی که به آن اهمیت دهید، قطعه ای است که خراب شده است. چرا که هر قطعه با قطعه دیگر متفاوت می باشد. موضوع بعدی شدت خرابی است که در خرابی های مختلف متفاوت می باشد. با توجه به قطعه خراب شده و شدت خرابی، کار و یا تعمیراتی که قرار است روی جلوبندی خودرو انجام شود، مشخص می شود.

مورد بعدی که روی هزینه تعمیر جلوبندی اس دبلیو ام تاثیر دارد، کیفیت متریال و قطعات مورد استفاده است. چرا که هر قطعه در کارخانه و توسط کشور های مختلف تولید می شود. بدین ترتیب هر کدام قیمت و جنس متفاوتی دارند. در آخر با در نظر گرفتن این موارد، اجرت تعمیر جلوبندی اس دبلیو ام مشخص می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می توانید با اتو رگلاژ تماس گرفته و با کارشناسان ما صحبت کنید.

خدمات تعمیر جلوبندی اس دبلیو ام اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید