تعمیر جلوبندی ام جی 3

تعمیر جلوبندی ام جی 3

با مقاله جدیدی از سایت اتو رگلاژ همراه شما هستیم و می خواهیم درمورد تعمیر جلوبندی ام جی 3 با شما صحبت کنیم. اگر طرفدار خودرو های بریتانیایی هستید، حتما نام ام جی 3 به گوشتان خورده است. ام جی 3 یک خودرو در کلاس سوپر مینی تولید شده از طریق سایک موتور می باشد. در این مقاله ما می خواهیم به قسمت جلویی و زیرین یا همان چلوبندی این خودرو، خصوصا تعمیر جلوبندی آن بپردازیم. جلوبندی در حرکت و حتی سکون خودرو شما تاثیر دارد و اگر به مشکل بخورد، این موارد به مشکل می خورند و ممکن است در جاده سرگردان شوید. چرا که در تعمیر جلوبندی، مواردی همچون آشنایی با قطعات، نشانه های خرابی، دلایل خرابی  و … اهمیت زیادی دارند. پس با ما همراه باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی ام جی 3 و عقب بندی ام جی 3 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی ام جی 3

جلوبندی ام جی 3

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، جلوبندی همان قسمت زیرین و جلویی خودرو ها است که وظایفی همچون حرکت، سکون، هدایت، هندلینگ، تعادل، جلوگیری از چپ شدن خودرو و فراهم احساس راحتی را انجام می دهد. البته قسمت دیگری که با جلوبندی ارتباط دارد، سیستم تعلیق است.

جهت ترمیم و تعویض شیشه های ام جی می توانید به بورس شیشه اتومبیل در تهران مراجعه کنید. جهت مشاهده کارهای این شیشه اتومبیل کلیک کنید.

اما سیستم تعلیق دارای قطعاتی مانند کمک فنر ها و چرخ های جلو بوده و جلوبندی تمام قطعات جلویی، میل فرمان و فرمان را شامل می شود. قسمت دیگری به نام زیر بندی وجود دارد که در زیر جلوبندی و سیستم تعلیق قرار دارد. در ادامه قطعات جلوبندی را به شما معرفی خواهیم کرد.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی ام جی 3 و عقب بندی ام جی 3 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی ام جی 3

-سگ دست

-رام

-شغل دست

-کمک فنر و فنر

-چرخ ها

-سیبک ها

-بوش طبق

-توپی چرخ ها

-بلبرینگ ها

-اکسل

-میل موجگیر و میل تعادل

-میل فرمان و فرمان

-سیبک مفصلی

-دسته موتور

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی ام جی 3 و عقب بندی ام جی 3 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

نشانه های خرابی جلوبندی ام جی 3

اختلالات فرمان خودرو

یکی از نشانه های خرابی جلوبندی ماکسیما کشیدن فرمان یا زدن آن است. بدین معنا که هنگام پیچیدن خودرو فرمان آن بر خلاف فرمان دهی راننده عمل می کند. مثلا امکان دارد زاویه تایر ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو دچار اختلالاتی شده باشد. دلایل آن معمولا بالانس نبودن چرخ یا وجود مشکل در سیبک ها می باشد. در این شرایط خودرو گیج می زند و به طرفین منحرف می شود.

آج ناهمگون روی تایر ها

در صورتی که روی لاستیک های خود ساییدگی و یا آج های ناهمگون مشاهده می کنید، یعنی جلوبندی خودرو ایراد دارد. شنیدن صدای سوت مانند از چرخ ها نیز که معمولا هنگام دور زدن شنیده می شود، در اثر خرابی بلبرینگ چرخ ها است.

روغنی بودن قطعات سیستم جلوبندی

اگر روی قطعاتی همچون فنر و کمک فنر ها روغن و یا چربی مشاهده کردید، یعنی جلوبندی شما به مشکل خورده است.

خرابی سیستم تعلیق

برای تست این خرابی ابتدا خودرو خود را در مکانی پارک کنید، سپس با کمک دستان خود کاپوت آن را به سمت پایین فشار دهید. سپس دستان خود را بردارید. اگر با برداشتن دستان خود کاپوت خودرو بیش از دو سه بار تکان خورد یعنی سیستم تعلیق خودرو شما به بازبینی و تعمیر نیاز دارد. یادتان باشد کع شنیدن صدای نامعتارف در هنگام عبور از موانع و دست انداز ها به دلیل خرابی در کمک فنر ها و میل تعادل است.

خرابی سیستم تعلیق خودرو

در حالی که خودرو شما پارک است، با کمک دستان خود کاپوت خودرو را به سمت پایین فشار دهید و بعد از برداشتن دستان خود، در صورتی که خودرو شما بیش از دو یا سه بار بالا و پایین شد، یغنی سیستم تعلیق خودرو نیاز به بازبینی و تعمیر دارد. یادتان باشد که شنیدن صدا های نامتعارف هنگام عبور از موانع و دست انداز ها به دلیل خرابی در کمک فنر و میل تعادل دیگر نشانه خرابی جلوبندی خودرو است.

سواری سفت و خشک

اگر احساس کردید با گذشت مدت زمان کوتاهی احساس راحتی شما کم شده و خودرو شما سفت و سخت سواری می دهذ، یعنی جلوبندی خودرو دچار ایراد و اختلالاتی شده است. در چنین شرایطی تمام پستی و بلندی های جاده را احساس خواهید کرد.

دلایل خرابی جلوبندی ام جی 3

خرابی ترمز

نیروز ترمز بین چرخ ها باید به یک اندازه تقسیم شود. اگر این اتفاق نیوفتد،  یک چرخ بیشتر از دیگری تحت فشار قرار می گیرد. بدین ترتیب تغییر دور به سرعت انجام شده و فرمان به یک طرف منحرف می شود.

فنر و کمک فنر ضعیف

اگر فنر و کمک فنر خودرو ضعیف باشد، سیستم خدایت خودرو تحت تاثیر قرار می گیرد. در نتیجه فرمان خودرو شما کشیده می شود.

خرابی بازوی سگ دست

مورد بعدی که باعث کشیده شدن فرمان به یک سمت می شود، خرابی سگ دست است. اما خوشبختانه تعمیر و تعویض این قطعه چندان سخت و یا هزینه بر نیست.

سیبک خراب

سیبک خراب نیز دلیل دیگری برای خرابی جلوبندی است. خرابی و لقی سیبک باعث لرزش فرمان و زدن آن می شود. این قطعه نباید حرکت عمودی چندانی داشته باشد.

در صورتی که هر کدام از این علائم را مشاهده کردید، پیشنهاد می کنیم که در اسرع وقت به یک جلوبندی سازی یا تعمیرگاه مراجعه کنید و سریعا مشکل جلوبندی خود را حل کنید. چرا که در صورت بی توجهی به این نشانه ها، مشکل جلوبندی شما بدتر خواهد شد و خرج بیشنری به دنبال خواهد داشت.

اجرت تعمیر جلوبندی ام جی 3

برای هزینه تعمیر جلوبندی ام جی 3 باید چند نکته را بدانید. اولین نکته این است که قطعه خراب شده و شدت خراب شده آن از اهمیت زیادی برخودار بوده و در قیمت آن تاثیر می گذارند. همچنین بعد از مشخص شدن قطعه خراب شده و شدت آن، کاری که قرار است روی آن قطعه انجام شود هم مشخص می شود که همین موضوع باعث تغییر قیمت می شود. کیفیت متریال مورد استفاده و فیک یا اصل بودن قطعات هم در هزینه تعمیر جلوبندی ام جی 3 تاثیر می گذارد. در اتو رگلاژ شما می توانید تمامی خدمات تعمیر جلوبندی ام جی 3 و یا خودرو مورد نظر خود را با بهترین و مجرب ترین متخصصین و مناسب ترین قیمت انجام دهید. در نتیجه در صورت تمایل می توانید با شماره درج شده در این صفحه تماس بگیرید و با کرشناسان ما صحبت کنید.

خدمات تعمیر جلوبندی ام جی 3 اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید