تعمیر-جلوبندی-ام-جی-6

تعمیر جلوبندی ام جی 6

هزینه تعمیر جلوبندی ام جی 6 و بهترین جلوبندی سازی در تهران موضوع مورد بحث ما در این مقاله است.ام جی 6 خودرویی است که در سال 2010 میلادی از طریق کمپانی ام جی رونمایی شده است. جلوبندی یکی از قسمت های مهم این خودرو یا تمامی خودرو ها محسوب می شود. جلوبندی در فعالیت هایی همچون حرکت، سکون، تعادل، هدایت و … تاثیر زیادی دارد. قطعاتی همچون رام، سگ دست، شغال دست و …در جلوبندی خودرو قرار دارند. در این مقاله ما می خواهیم درمورد تعمیر جلوبندی ام جی 6 با شما صحبت کنیم. چرا که به علت اهمیت این قسمت شما باید با نشانه ها، دلایل خرابی، قطعات جلوبندی و بسیاری از موضوعات مهم مربوط به آن آشنا شوید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی ام جی 6 و تعمیر عقب بندی ام جی 6 و میزون فرمون با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی ام جی 6

اگر می خواهید از قیمت شیشه جلو ام جی 6 با خبر شوید می توانید به شیشه اتومبیل عبدالهی مراجعه کنید.

جلوبندی چیست و چه اهمیتی دارد؟

به قسمت های جلویی و زیرین تمامی خودرو ها جلوبندی گفته می شود. جلوبندی با سیستم تعلیق خودرو رابطه نزدیکی دارد اما هر کدام دارای قطعات محتلفی هستند. به عنوان مثال جلوبندی تمام قطعات جلویی خودرو، میل فرمان و فرمان را شامل می شود  اما سیستم تعلیق دارای قطعاتی همچون کمک فنر های جلو و چرخ های جلو است. جلوبندی از این جهت اهمیت دارد که موجب حرکت، سکون، هدایت، تعادل، هندلینگ، جلوگیری از چپ شدن و ایجاد احساس راحتی هنگام راندگی می شود. در نتیجه در صورت خراب شدن این قسمت یکی از این فعالیت ها دچار اختلال می شود.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی ام جی 6 و تعمیر عقب بندی ام جی 6 و میزون فرمون با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی ام جی 6

-رام

-سیبک ها

-بوش طبق

-فنر و کمک فنر ها

-چرخ ها

-سیستم فرمان

-سیستم تعلیق خودرو

-سگ دست

-شغال دست

-میل موجگیر یا میل تعادل

-میل فرمان و فرمان

-دسته موتور

-اکسل

-توپی چرخ

-بلبرینگ

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی ام جی 6 و تعمیر عقب بندی ام جی 6 و میزون فرمون با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

وظیفه قطعت جلوبندی ام جی 6

ها:  سیبک .۱

سیبک فرمان قطعه ای می باشد که هم چرخ ها را به سیستم تعلیق متصل می کند و هم موجب چرخش چرخ ها می شود. این قطعه به شکل کروی بوده و موجب چرخش سه محور مختصاتی می شود که بدین ترتیب باعث هدایت و فرمان دهی به قسمت جلویی خودرو می شود. علاوه بر این سیبک حرکت های نا خواسته مانند ورود به یک دست انداز را خنثی می کند. سیبک فرمان از طرفی به طبق های خودرو و از طرفی دیگر به متعلقات چرخ متصل می شود. فرمان خودرو را به هر طرف بچرخد سیبک خودرو نیز به همان طرف می چرخد. سیبک ها همیشه تحت فشار نیروهای کششی می باشند و در تلاش هستند تا میزان اصطکاک بیت قطعات را کاهش دهند.

 رام:.۲

رام قطعه ای فلزی است که از دو سمت به شاسی ها وصل می شود و قسمت های دیگر جلوبندی از طریق این قطعه به اتاق وصل می شوند.

طبق: .۳

این قطعه بازو هایی هستند که سیستم تعلیق خودرو را به شاسی آن وصل می کنند. طبق ها توسط بوش ها به شاسی خودرو از طریق اتصال گوی و کاسه به چرخ خودرو منتقل می کند.

4-فنر

فنر که به آن لول فنر نیز می گویند قطعه ای است که اتاق روی آن قرار دارد. این قطعات با توجه به قابلیت ارتجاعی که دارند، ضربات بیشتر جاده را تحمل می کنند. ارتفاع زدن و تغییر فنر در خودرو غیر استاندارد می باشد.   

5-کمک فنر

کمک فنر قطعه دیگری است که در نزدیکی چرخ ها متصل است تا نوسانات فنر را کنترل و روان کند. یک سر فنر به اتاق شاسی و سر دیگر آن به قسمتی از سیستم تعلیق مانند پوسته اکسل یا طبق متصل می شود. در این شرایط حرکت فنر باعث فزایش و کاهش طول کمک فنر می شود.

6-سیستم فرمان

این قطعه تمام کنترل و تعادل خودرو را از طریق راننده انجام می دهد. همچنین سیستم فرمان از جعبه فرمان توسط سگ دست و سیبک ها به چرخ خودرو وصل می شود. بدین ترتیب نظام خودرو را یکپارچه می کند. هنگامی که کوچیکترین خللی در سیستم جلوبندی خودرو پیش بیاید، اولین آثار و علائم این مشکلات در جلوبندی در سیستم فرمان قابل تشخیص است. حتی جلوبندی ها نیز عیب یابی خودرو را از همین قسمت انجام می دهند.

7-سیستم تعلیق

سیستم تعلیق که نام دیگر آن فنر بندی است، قسمتی در جلوبندی خودرو می باشد که از اتاق، شاسی، سرنشینان و متعلقات آن تشکیل شده است. کمک فنر، فنر، جرم فنر بندی شده و جرم فنر بندی نشده از جمله قطعات به کار رفته در سیستم تعلیق هستند.

8- میل تعدل یا میل موجگیر

میل تعادی یکی دیگر از قطعات موثر در جلوبندی آزرا به شمار می رود که برای حفظ تعادل در خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. موجگیر با اتصال دو سر فنر های چپ و راست به یکدیگر، نیروی وارده به چرخ خودرو را بین چرخ ها تقسیم کرده و از خم یا متمایل شدن خودرو به یک سمت یا چپ در زمانی که خودرو در پیچ جاده قرار دارد جلوگیری می کند.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی ام جی 6 و تعمیر عقب بندی ام جی 6 و میزون فرمون با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

نشانه های خرابی جلوبندی ام جی 6

روغنی بودن قطعات جلوبندی

در صورتی که روی قطعات خودرو شما خصوصا کمک فنر روغن مشاهده کردید، می تواند نشانه ای از خرابی جلوبندی باشد.

خراب بودن سیستم فرمان

در صورت خراب بودن سیستم فرمان، این قطعه می لرزد یا اصطلاحا می زند. همچنین فرمان شما خلاف فرمان دهی راننده عمل کرده و به سمت مخالف می پیچد.

سواری خشک و سفت

اگر خودرو شما خشک سواری می دهد یا دیگر راحتی گذشته را ندارید، یعنی جلوبندی شما ایراد دارد. همچنین در چنین شرایطی شما تمام پستی و بلندی های جاده را احساس خواهید کرد.

هزینه تعمیر جلوبندی ام جی 6

برای هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو و یا تمام خودرو ها بهتر است بدانید که  قطعه خراب شده و شدت آن از اهمیت زیادی برخودار است.  همچنین موارد دیگری مانند خدمات و تعمیراتی که روی قطعات جلوبندی شما انجام می شود و قطعات و متریالی که در تعمیر یا تعویض تعمیر جلوبندی ام جی 6 استفاده می شوند هم در قیمت و اجرت تعمیر جلوبندی ام جی 6 تاثیر زیادی دارند.

شما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید و با کارشناسان ما صحبت کنید تا درمورد جلوبندی و قطعات آن اطلاعات کسب کنید. همچنین می توانید با ما تماس گرفته و از خدمات مشاوره رایگان ما را دریافت کنید.

خدمات جلوبندی ام جی 6 اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید