تعمیر جلوبندی اپیروس

ما با مقاله ای جدید در اتو رگلاژ با تعمیر جلوبندی اپیروس با شما همراه هستیم.با شنیدن نام این این قسمت بی شک در میابیم که جلوبندی در خودرو مربوط به قسمت هایی جلویی و همچنین زیرین خودرو است. جلوبندی در واقع نقش مهمی را در تمام خودرو ها ایفا می کنند. به همین دلیل قسمت های اساسی خودرو که درحرکت، سکون، تعادل، هدایت و هندلینگ خودرو موثر هستند، در این قسمت قرار دارند. در ادامه در این مقاله می خواهیم در خصوص جلوبندی  این خودرو بیشتر صحبت کنیم و قطعات مختلف، نشانه خرابی، دلایل خرابی  موضوعات مهم دیگر را برایتان شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.

عقب-بندی-کیا-اپیروس

جلوبندی اپیروس

در اولین بخش می خواهیم مفهوم جلوبندی در این خودرو و تمام خودرو ها را برای شما توضیح دهیم. همانطور که متوجه شدید، جلوبندی همان قسمت جلویی و زیرین خودرو است که قطعات مختلفی را درون خود جای داده است. جلوبندی درواقع هم هنگام رانندگی به شما احساس راحتی می دهد و هم کمک می کند تا هنگام گذر از ناهمواری ها و یا دست انداز احساس راحتی داشته باشید. علاوه بر این جلوبندی خودرو وظیقه حرکت، سکون، تعادل و هندلینگ خودرو را بر عهده دارد. برخی از قطعاتی که در این قسمت قرار دارند شامل سگ دست، شغال دست، رام، سیبک ها، طبق ها، سیستم تعلیق خودرو و … هستند.

جهت اطلاع از اجرت تعمیر جلوبندی اپیروس می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

وظایف اصلی جلوبندی اپیروس

-سیستم جلوبندی تعادل چرخ ها را محقق می کند.

-وظیفه بعدی آن این است که خودرو را در سر پیچ ها کنترل می کند.

-علاوه بر این ضربات وارد شده به چرخ ها را کنترل و خنثی می کند.

-و آخر وظیفه این قسمت این است که خودرو را در ناهمواری های مسیر کنترل می کند.

جهت اطلاع از اجرت تعمیر جلوبندی اپیروس می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی از چه قطعاتی تشکیل شده است ؟

-سیستم فرمان

سیستم فرمان در جلوبندی چه نقشی دارد؟

این قطعه تمام کنترل و تعادل خودرو را از طریق راننده انجام می دهد. همچنین سیستم فرمان از جعبه فرمان توسط سگ دست و سیبک ها به چرخ خودرو وصل می شود. بدین ترتیب نظام خودرو را یکپارچه می کند. هنگامی که کوچیکترین خللی در سیستم جلوبندی خودرو پیش بیاید، اولین آثار و علائم این مشکلات در جلوبندی در سیستم فرمان قابل تشخیص است. حتی جلوبندی ها نیز عیب یابی خودرو را از همین قسمت انجام می دهند.

جهت اطلاع از اجرت تعمیر عقب بندی اپیروس می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

-سیبک ها

سیبک ها در خودرو چه وظیفه ای دارند؟

قطعه بعدی سیبک است که جهت اتصال فرمان و قطعاتی همچون طبق و قطعات ثابتی همچون سگ دست و تشکلات فنر، در سیستم جلوبندی قرار دارد. سیبک هنگامی که خودرو به سمت راست یا چپ بچرخد، وظیفه حفظ تعادل چرخ را دارد که بدین ترتیب چرخ خودرو قادر به حرکت بوده و مشکلی در جا به جایی خودرو و زاویه چرخ به وجود نمی یاید.

چگونه بفهمیم سیبک خودرو خراب شده است؟

-اختلال در تنظیم غریبلک خودرو

-شنیدن صدای غیر طبیعی از سیستم جلوبندی خودرو

-بهم خوردن زاویه چرخ ها

-فنر و کمک فنر های جلو

فنر و کمک فنر های جلو در خودرو چه وظیفه ای دارند؟

از آنجایی که خودرو وزن زیادی دارد، باید قطعه ای باشد که وزن اتاق روی آن قرار بگیرد. خصوصا زمانی که خودرو در جال حرکت و ضربات زیادی به آن وارد می شود. بدن ترتیب وزن این ضربات به طور یکسان و بدون وارد کردن خسارات به موتوری و بدنه خودرو به زمین منتقل می شود.

چگونه بفهمیم فنر خودرو خراب شده است؟

هنگامی که این قسمت به مشکل بر می خورد، هنگام رانندگی صدای خشنی ی شنوید. هنگام بروز این حادثه شاهد کج شدن خودرو خواهید بود و دلیل این موضوع هم معمولا شکستن فنر است.

کمک فنر و وظیفه آن در خودرو

کمک فنر و فنر قطعه ای جدا هستند که درواقع این قسمتت کار را برای فنر ها آسان تر می کند. اگر یادتان باشد در خودرو های قدیمی هنگامی که ناهمواری هایی همچون دست انداز به وجود می آمد ، خودرو هنگام عبور کردن حتی سیستم آن نیز دچار اختلال می شد. دلیل این موضوع  نبودن سیستم کمک فنر است. به همین دلیل حال که در خودرو های امروزی این قسمت وجود دارد باید بفهمیم که وظیفه کمک فنر چیست. وظایف کمک فنر به شرح زیر می باشد:

-هنگامی که از دست انداز رد می شود، کمک خودرو چمع می شود و نیازی به بالا و پایین شدن کل ساختار خودرو نیست.

-تعادل خودرو در سر پیچ ها بهتر می شود.

-هنگامی که از چاله ها رد می شوید، کنترل خودرو به مرور زمان بهتر می شود.

-با وجود کمک فنر در خودرو، عمر فنر ها افزایش می یابد.

-قطعات و سیستم خودرو های جدید بدون کمک فنر در کنار هم قرار نمی گیرند.

-سگ دست و شغال دست

قطعه بعدی سگ دست و شغال س است که از یک طرف به طبق ها و از طرفی دیگر به کمک فنر متصل می شود.

وظیفه سگ دست در جلوبندی خودرو چیست؟

-انتقال وزن بدنه خودرو به چرخ ها

-وظیفه انتقال نیرو جهت حرکت چرخ ها در جهت چپ و راست

چگونه بفهمیم سگ دست خودرو خراب شده است؟

هنگامی که سگ دست بر اثر ضربه و یا فشار غیر معمول خراب می شود بیشترین تاثیری که می گذارد روی زاویه چرخ ها می باشد. بدین ترتیب سیستم جلوبندی در خودرو بهم ریخته و آسیب های دیگری به طبق ها و کمک فنر ها می رسد.

جهت تعویض شیشه جلو اپیروس می توانید به شیشه اتومبیل عبدالهی مراجعه کنید.

طبق خودرو چیست؟

در اصل طبق ها از طریق بوش های پلاستیکی به سیستم رام وصل می شوند. از طرفی دیگر طبق نیز به سیبک در موقعیت زیر سگ دست ها وصل هستند. هنگامی کخ خودرو با نقاط ناهموار رو به رو می شود، طبق بالا و پایین می شود و تعادل فنر ها خراب می شود.

هزینه تعمیر جلوبندی اپیروس

هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو و اجرت جلوبندی اپیروس به موارد زیادی وابسته است. یکی از این موارد می تواند قطعه ای که خراب شده است، باشد. مورد بعدی شدت خرابی است. همچنین کاری که روی خودرو شما هم انجام می شود، می تواند در قیمت و اجرت تعمیر جلوبندی اپیروس تاثیر داشته باشد. همچنین کاری که روی جلوبندی خودرو شما هم انجام می شود، از اهمیت بسیار زیادی برخودار است.

خدمات تعمیر جلوبندی اپیروس اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید