تعمیر جلوبندی اچ سی کراس

تعمیر جلوبندی اچ سی کراس

چه بخواهیم چه نخواهیم قطعات جلوبندی خودرو ما بالاخره به مشکل می خورد. از همین رو ما باید با جلوبندی خودرو خود و نشانه های خرابی آن آشنا شویم تا به محض خرابی جلوبندی خود برای تعمیر آن اقدام کنیم‌‌. به همین ترتیب می توانیم از خرابی بیشتر جلوبندی خود و بیشتر شدن هزینه تعمیر آن جلوگیری کنیم. در این صورت اگر می خواهید با جلوبندی، قطعات، وظیفه، نشانه های خرابی و دلایل خرابی آشنا شوید، تا انتهای  مقاله تعمیر جلوبندی اچ سی کراس در سایت اتو رگلاژ همراه ما باشید و از صفحه خارج نشوید.

جهت اطلاع از تعمیر جلوبندی اچ سی کراس و تعمیر عقب بندی اچ سی کراس با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی اچ سی کراس

جلوبندی اچ سی کراس

جلوبندی شامل قسمت جلویی و زیرین خودرو است که وظیفه آن حرکت، سکون، تعادل، هندلینگ، هدایت محسوب می شود. علاوه بر این جلوبندی از چپ شدن اتومبیل جلوگیری کرده و در سطوح ناهموار و به طور کلی هنگام رانندگی احساس راحتی ایجاد می کند.

جهت اطلاع از تعمیر جلوبندی اچ سی کراس و تعمیر عقب بندی اچ سی کراس با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

این قسمت با سیستم تعلیق خودرو رابطه تنگاتنگ و نزدیکی دارد. اما با این حال تفاوت هایی نیز دارند. به عنوان مثال جلوبندی دارای تمام قطعات جلویی خودرو، میل فرمان و فرمان است. با این تفاوت که سیستم تعلیق شامل قطعاتی همچون کمک فنر ها و چرخ های جلو می شود.

قطعات جلوبندی اچ سی کراس

-رام

-سگ دست

-شغال دست

-دسته موتور

-تایر ها

-توپی چرخ

-سیبک ها

-کمک فنر و فنر ها

-طبق ها

-بوش ها

-سیستم تعلیق خودرو

-میل فرمان و فرمان

-میل موجگیر یا میل تعادل

-سیبک مفصلی

جهت اطلاع از تعمیر جلوبندی اچ سی کراس و تعمیر عقب بندی اچ سی کراس با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

هزینه تعمیر جلوبندی اچ سی کراس

یکی از شایع ترین سوالاتی که در بحث جلوبندی این خودرو پیش می‌آید قیمت تعمیر جلوبندی آن و اجرت تعمیر جلوبندی اچ سی کراس  می باشد. مواردی که روی هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو تاثیر می گذارند به شرح زیر هستند:

-قطعه خراب شده و به طور کلی مدل خودرو، چرا که با توجه به مدل خودرو قطعه آن نیز متفاوت است.

-شدت خرابی آن قطعه

-کاری که روی خودروی شما انجام می شود

-جنس قطعات جلوبندی

-متریال مورد استفاده شده

نکته ای که باید در خصوص تعمیر جلوبندی خودرو به شما بگوییم این است که برای نشان دادن جلوبندی این خودرو به جلوبندی سازی درنگ نکنید. بلکه با دیدن یکی از نشانه های خرابی جلوبندی سریعا به نزدیک ترین جلوبندی سازی محل خود مراجعه کنید تا مشکل خودرو شما حل شود. چرا که اگر این کار را نکنید، مشکل خودرو شما بدتر خواهد شد و هزینه بیشتری خواهد داشت. در ادامه این نشانه ها را شرح می دهیم. جهت هماهنگی های لازم و استعلام قیمت ها با اتو رگلاژ تماس بگیرید.

جهت اطلاع از تعمیر جلوبندی اچ سی کراس و تعمیر عقب بندی اچ سی کراس با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

نشانه های خرابی جلوبندی اچ سی کراس

خراب بودن سیستم تعلیق

برای مطمئن شدن از خرابی سیستم تعلیق خودرو خود باید آزمون تکان را انجام دهید. برای انجام این آزمون خودرو خود را در مکانی پارک کنید. سپس دستان خود را روی کاپوت خودرو گذاشته و فشار دهید. حال دستان خود را رها کنید‌. اگر خودرو شما بیش از دو یا سه بار بالا و پایین شد یعنی سیستم تعلیق ماشین شما معیوب شده و به بازبینی و تعمیر نیاز دارد.

روغنی بودن قطعات جلوبندی

در صورتی که روی قطعات خودرو شما خصوصا کمک فنر روغن مشاهده کردید، می تواند نشانه ای از خرابی جلوبندی باشد.

خراب بودن سیستم فرمان

در صورت خراب بودن سیستم فرمان، این قطعه می لرزد یا اصطلاحا می زند. همچنین فرمان شما خلاف فرمان دهی راننده عمل کرده و به سمت مخالف می پیچد.

سواری خشک و سفت

اگر خودرو شما خشک سواری می دهد یا دیگر راحتی گذشته را ندارید، یعنی جلوبندی شما ایراد دارد. همچنین در چنین شرایطی شما تمام پستی و بلندی های جاده را احساس خواهید کرد.

دلایل خرابی جلوبندی اچ سی کراس

بالانس نبودن چرخ ها

اولین دلیل خرابی جلوبندی بالانس نبودن چرخ ها است. در صورتی که چرخ های خودرو شما بالانس نباشند فرمان می لرزد. اگر این موضوع را نادیده بگیرید، جلوبندی خودرو تیوولی شما خراب خواهد ش.

خرابی بلبرینگ ها

خرابی چرخ صدای خاصی از خود نشان می دهد که به معنای معیوب این قطعه است. لازم به ذکر است که تنظیم بلبرینگ چرخ از اهمیت زیادی برخوردار بوده و در عمر بلبرینگ و کارکرد آن تاثیر دارد.

خراب شدن سیبک

خرابی و لقی سیبک باعث لرزش فرمان و زدن فرمان می شود. سیبک نباید حرکت عمودی چندانی داشته باشد.

لاستیک خراب

آج تایرها، کیفیت آن‌ها و نحوه قرارگیری‌شان در بسیاری از پارامترهای جلوبندی سالم تاثیر مستقیم دارد؛ تا جایی که تفاوت میزان آج لاستیک چپ و راست می‌تواند غربیلک را تا حدودی بلرزاند. لذا حتما به کیفیت لاستیک‌ها خصوصا لاستیک‌های جلو توجه کنید.

عدم بالانس چرخ‌ها

در صورتی که چرخ‌های ماشین بالانس نباشند، فرمان می‌لرزد و در صورت بی‌توجهی به این موضوع، جلوبندی خراب می‌شود.

ناکافی بودن عملکرد میل تعادل

میل تعادل به کمک دو بوش در جلوبندی ماشین قرار گرفته است؛ در صورت خرابی این بوش‌ها غربیلک فرمان می‌لرزد و اصطلاحا فرمان می‌زند. این بوش‌ها در بی سر و صدا کار کردن سیستم تعلیق و جلوبندی ماشین نقش مهمی ایفا می‌کنند.

آسیب به شاسی خودرو

اگر شاسی خودرو آسیب دیده باشد، به سرعت تنظیمات اولیه کارخانه و ابعاد شاسی بهم می‌ریزد. خودرویی که در اثر تصادف، شاسی آن تغییر حالت پیدا کرده باشد، به سرعت در سیستم جلوبندی مشکل پیدا می‌کند. برگرداندن شاسی به حالت اول و تنظیم کارخانه بسیار سخت و حتی گاهی غیر ممکن است. کشیدن فرمان به یک سمت، خراب شدن سریع پلوس‌ها و پاره شدن گردگیر از نشانه‌های خرابی شاسی خودرو است.

خرابی بازوی سگ‌دست

خرابی بازوی سگ‌دست باعث کشیده شدن فرمان به یک سمت می‌شود؛ اما خوشبختانه تعمیر و تعویض آن کار سخت و هزینه‌بری نیست.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد این خودرو و جلوبندی آن با اتو رگلاژ تماس بگیرید.

خدمات تعمیر جلوبندی اچ سی کراس اتو رگلاژ

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خودرو اچ سی کراس به ویکی پدیا مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید