جلوبندی سوناتا وای اف

تعمیر جلوبندی سوناتا وای اف

اولین قطعه ای که در ماشین و تعمیر آن اهمیت دارد، جلوبندی آن است. جلوبندی شامل قطعاتی است که هر کدام برای حرکت خودرو کمک می کنند. این قطعات در قسمت جلویی و زیرین ماشین قرار دارند. اما جلوبندی خودروی که امروز قصد داریم درباره آن با شما صحبت کنیم خودروی سوناتا وای اف است. در این مقاله می خواهیم، جلوبندی سوناتا وای اف، قطعات آن، ایرادات و قیمت قطعات را برای شما شرح دهیم. علاوه بر این می خواهیم در مورد مشخصات فنی این خودرو، امکانات آن و جزئیاتش با شما صحبت کنیم. پس اگر این خودرو رو خریداری کرده اید و یا قصد خرید آن را دارید این مقاله برای شما مفید خواهد بود.

جلوبندی سوناتا وای اف

معرفی خودروی هیوندای سوناتا وای اف

هیوندای یک شرکت خودروسازی کره ای و چند ملیتی محسوب می شود که در سال 1967 توسط شخصی به نام چانگ جو یانگ ( بنیان گذار گروه شرکت های هیوندای) تاسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول واقع شده است. رتبه هشتم بزرگترین شرکت های خودرو سازی جهان در سال 2008 به هیوندای موتورز اختصاص یافت.

این خودرو نسل ششم هیوندای سوناتا است که در سال 2011 معرفی شد. نسل قبلی این خودرو عملکرد موفقی داشت. از همین رو احتمال اینکه این خودرو هم موفق باشد، بسیار زیاد بود. نسل ششم این خودرو یعنی سوناتا وای اف با طراحی فوق العاده و مردن، این خودرو را به موفق ترین اتومبیل خودرو های وارداتی کرد. سوناتا وای اف در آن زمان رقبایی همچون نیسان تیایا و تویوتا کمری داشت و از بسیاری از جهات بهترین خودرو در آن زمان محسوب می شد.

جلوبندی سوناتا وای اف

حال که با این خودرو پر فروش و بی نظیر آشنا شدید، می خواهیم درمورد جلوبندی آن صحبت کنیم. جلوبندی خودرو همان بخش جلویی و زیرین آن است که نقش آن راحتی راننده هنگام رانندگی و رد شدن از سطوح ناهموار است. این قسمت با قطعه سیستم تعلیق رابطه نزدیکی دارد. تفاوت آن ها در این است که سیستم تعلیق شامل کمک فنر ها و چرخ ها می شود اما جلوبندی خودرو به قسمت هایی همچون قسمت جلویی خودرو و میل فرمان دلالت دارد. از آنجایی که سیستم تعلیق در قسمت جلویی ماشین است، در نتیجه سیستم تعلیق در قسمت جلویی تاثیر بیشتری دارد.

این قسمت از خودرو شامل قطعات مختلفی می شود که برخی از آن ها شامل رام، طبق ها، بوش طبق، سگ دست، شغال دست، سیستم تعلیق خودرو، کمک فنر ها و فنر، میل فرمان، فرمان، بلبرینگ هاو … می شوند.

مزایا و معایب سوناتا وای اف

قبل از اینکه به سراغ قیمت قطعات جلوبندی سوناتا وای اف برویم، می خواهیم شما را با مزایا و معایب خودرو بیشتر آشنا کنیم. مزایا و معایب خودرد شامل موارد زیر است :

مزایا سوناتا وای اف

 

1. ظاهری جذاب و طراحی اسپرت سوناتا وای اف

اولین مزیتی که این خودروی پرفروش دارد، ظاهر زیبای آن است. شرکت هیوندای جهت ساخت این خودرو حدود 370 میلیون هزینه و 4 سال زمان را تا صرف کرد. این خودرو ظاهری لوکس و در عین حال لوکس دارد.

2. امکانات و آپشم های موجود در سوناتا وای اف

مشخصات و امکانات این خودرو مزیت دیگری است که می خواهیم به آن اشاره کنیم. بیشتر خودروی سوناتا وای اف وارد شده به کشور ایران، نسخه فول آپشن آن هستند. امکانات این خودرو در مقایسه با رقیب ژاپنی و تویوتا کمری خود بیشتر است و این موضوع در افزایش فروش این خودرو تاثیر زیادی داشته است. آپشن و امکاناتی که در این خودرو می توانیم به آن اشاره کنیم، کروزکنترل، کنترل کشش، کنترل پایداری، سنسور عقب، سنسور باران، گرم کن فرمان، اتولایت، نمایش گر لمسی، دوربین عقب، کی لس استاتر، تهویه اتومات، صندلی راننده 8 حالته برقی با تنظیم گودی کمر، گرم کن و سرد کن صندلی به همراه سقف پانوراما اشاره کرد. مشخصات فتی این خودرو نشان دنده این است که این خودرو از لحاظ امکنات از جایگاه بسیار خوبی در کشور ایران برخودار است.

3. دارای امنیت بسیار بالا

مزیت بعدی امنیت بالا این خودرو است. سوناتا وای اف از موسسه ایمنی NHTSA آمریکا، که این موسسه معتبر ترین تست ایمنی جاده ای در آمریکا و جهان است، موفق به کسب 5 ستاره ایمنی شود. در بازار ایران خودرو های بسیار کمی وجود دارند که موفق به کسب این امتیاز شده اند. نسل ششم این خودرو علاوه بر زیبایی در بدنه اش، بدنه مقاوم و ایمنی بالایی دارد. نسخه های فول آپشن این خودرو شامل ایربگ راننده، سرنشین جلو، پرده ای و جانبی ( به طور کلی 6 یربگ در 10 نقطه ) دارند. همچنین پشت سری فعال و ترمز های ABS، ضد قفل و کمکی، امکانات دیگر این خودرو محسوب می شود.

4. بازار دست دوم این خودرو

این خودرو از زمانی که وارد ایران شد، متقاضیان زیادی را به خود جذب کرد. نسب ششم سوناتا در سریع ترین زمان ممکن تبدیل به یکی از پرفروش ترین خودرو های وارداتی در ایران تبدیل شد. مزایایی که برای شما بیان کردیم موجب پر فروش شدن این خودرو شدند. معمولا کسانی که این خودرو رو خریداری می کنند تمایلی به فروش آن ندارند، اما در صورتی که بخواهند آن را بفروشند به راحتی می توانند برای خودرو خود خریدار پیدا کنند. از طرفی دیگر خریدان این خودرو گزینه های زیادی برای خرید این خودرو دارند. چرا که تعداد زیادی از خودروی هیوندای سوناتا وای اف به ایران وارد شده است.

معایب این خودرو

این خودرو همانطور که مزایای زیادی دارد، معایبی هم دارد که شما قبل از خرید این خودرو باید از آن مطلع شوید

1. قطعات به کار رفته و کیفیت پایین آن

یکی از معایب این خودرو، پایین بودن کیفیت کابین و قطعات آن محسوب می شود. اتومبیل سوناتا وای اف یک خودرو سدان متوسط خانوادگی است و بر اساس قیمت گذاری آن در بازار جهانی، این خودرو با ماشین هایی همچون بنز و بی ام و در یک رده قرار نمی گیرد. این موضوع به دلیل استفاده از مواد ارزان قیمت در بخش های مختلف کابین آن است که حس خوبی به سرنشینان نمی دهد.

2. تعلیق خشک، کوبش و پایین بودن ارتفاع خودرو

از زمانی که این خودرو عرضه شده تا به امروز، اصلی ترین معایب خودرو سوناتا وای اف، تعلیق خشک و ارتفاع پایین آن بوده است. استفاده از تعلیق اسپورت و همچنین کاهش ارتفا خودرو نیز قرار بود که مانند ظاهر خودرو اسپرت باشد در حالی که تبدیل به یک عیب بزرگ شد. موارد دیگری که باعث اشکال در این خودرو می شوند شامل کوبش های آزاد دهنده و ارتفاع بسیار کم خوردو می باشد. جهت تعمیر جلوبندی سوناتا وای اف و همچنین خرید این خودرو این نکاتی است که صلاح دانستیم شما از آن ها مطلع باشید.

خدمات اتو رگلاژ :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید