تعمیر جلوبندی دی اس

تعمیر جلوبندی دی اس

در مقاله امروز می خواهیم به بررسی تعمیر جلوبندی دی اس بپردازیم. جلوبندی به قسمت جلویی زیرین خودرو گفته می شود که موجب حرکت، تعادل و یا حتی سکون در خودرو می شود. قطعاتی همچون کمک فنر، اکسل، بلبرینگ، سیستم فرمان، میل فرمان و … جلوبندی را تشکیل می دهند. این قسمت با سیستم تعلیق خودرو رابطه نزدیک و تنگاتنگی دارد اما با این وجود هر کدام شامل قطعات مختلفی می شوند. از همین رو در مقاله امروز می خواهیم درمورد جزئیات مهم تعمیر جلوبندی این خودرو، مشخصات آن و بسیاری از مسائل دیگر صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعتمیر جلوبندی دی اس با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی دی اس

مشخصات خودرو دی اس


نام خودرو: دس اس 7

کشور سازنده: فرانسه

سال (طراحی): 2018

فنی

موتور: 4 سیلندر 16 سوپاپه

حجم موتور: 1598 سی سی

تنفس موتور: توربو شارژ
انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو

حداکثر قدرت: 163 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور: 300 نیوتن متر در 1900 دور در دقیقه

جعبه دنده: 6 سرعته خودکار

شتاب 0 تا 100: 8.3 ثانیه

حداکثر سرعت: 227 کیلومتر در ساعت

اندازه ها

وزن: 1495 کیلوگرم

اندازه (میلی متر): 4570 طول- 1894 عرض- 1620 ارتفاع

فاصله بین دو محور: 2738 میلی متر

مصرف سوخت

سوخت ترکیبی: 6 لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک: 62 لیتر

استاندارد آلایندگی: یورو 6

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعتمیر جلوبندی دی اس با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

امکانات

کیسه هوا: راننده و سرنشین جلو- جانبی-پرده ای و زانویی

سیستم صوتی: سیستم صوتی لندگو با 14 بلندگو و پشتیبانی دی وی دی، یو اس بی، آی او ایکس و ام پی 3

ترمز و پایداری: هر جهار چرخ دیسکی و مجهز DSC، ECV، EBD، ABS

امکانات دیگر

کروز کنترل مجهز به محدود کننده سرعت- سیستم پایش و هشدار نقاط کور-سنسور های پارک جلو و عقب و دوربین دید عقب- تایر های یخشکن میشلین- برف پاک کن چراغ ها و شیشه جلو اتوماتیک- درب صندوق عقب برقی- دوربین DS PILOT با تشخیص علامت های جاده- سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک مجهز به مجرا های عقب- چراغ های جلو زنون دوکاره با امکان جهت یابی- مه شکن های جلو با گردش اتوماتیک- چراغ های روشنایی در روز ال ای دی- عملکرد نورد بدرقه- چراغ های جلو

جلوبندی دی اس

جلوبندی به قسمت های جلویی و زیرین خودرو گفته می شود که با سیستم تعلیق خودرو ارتباط نزدیک و تنگاتنگی دارد. اما جلوبندی شامل تمام قسمت های جلویی و زیرین، میل فرمان و سیستم فرمان  خودرو شده در حالی که سیستم تعلیق خودرو شامل چرخ های جلو و کمک فنر های جلو می شود.

قطعات جلوبندی دی اس

-رام

-سیبک ها

-بوش طبق

-فنر و کمک فنر ها

-چرخ ها

-سیستم فرمان

-سیستم تعلیق خودرو

-سگ دست

-شغال دست

-میل موجگیر یا میل تعادل

-میل فرمان و فرمان

-دسته موتور

-اکسل

-توپی چرخ

-بلبرینگ

وظایف برخی از قطعات جلوبندی دی اس

1-رام

رام قطعه ای فلزی است که از دو سر به شاسی ها متصل بوده و بقیه قسمت های جلوبندی از طریق رام به اتاق وصل می شود.

2-فنر

فنر که به آن لول فنر نیز می گویند، وزن اتاق روی آن قرار دارد. فنر ها بر با توجه به قابلیت ارتجاعی که دارند، بیشترین ضربات جاده روی آن ها تاثیر می گذارد. ارتفاع زدن و تغییر فنر خودرو غیر استاندارد به شمار می رود.

3- کمک فنر

قطعه بعدی کمک فنر است که محل قرار گیری آن در نزدیکی چرخ ها می باشد. به این دلیل که موجب کنترل و روان کردن  نوسانات فنر شود. یک سر این قطعه به اتاق یا شاسی و سر دیگر آن به قسمتی از سیستم تعلیق مانند پوسته اکسل یا طبق متصب است. در این شرایط وضعیت حرکت فنر موجب افزایش و کاهش طول  کمک فنر می شود.

انواع کمک فنر

-کمک فتر هیدرولیکی یا روغنی

-کمک فنر گازی یا بادی

-تلسکوپی

-کمک فنر هیدرواستاتیکی

-کمک فنر اهرمی

4- سیبک ها

قطعه سیبک است که همان قطعه ای می باشد که چرخ ها را به سیستم تعلیق خودرو متصل می کند و باعث چرخیدن آن ها هم می شود. این قطعه کروی شمل موجب چرخیدن سه محور مختصاتی می شود که در نتیجه قسمت جلوی خودرو را هدایت و فرمان دهی می کند. علاوه بر ین سیبک حرکت های ناخواسته مانند ورود به یک دست انداز را ختصی می کند. سیبک فرمان از یک سو به طبق های خودرو از سوی دیگر به متعلقات چرخ متصل است. فرمان خودرو به هر طرف که بچرخد سیبک هم به همان طرف می چرخد. سیبک ها هموار توسط نیروی های کششی تحت فشار بوده و تلاش می کنند تا ایز میزان اصحکاک به وجود آمده در بین قطعات را کاهش داده و بخشی از وزن آن را تحمل کنند.

5- طبق ها

طبق قطعه بعدی می باشد که سیستم تعلیق را به شاسی خودرو وصل می کند. این قطعه از طریق بوش ها به شاسی خودرو و از طریق اتصال گوی و کاسه ها به چرخ خودرو وصل می شوند.

علائم خرابی جلوبندی دی اس

رانندگی خشک و سفت

اگر احساس کردید خودرو شما خشک و سفت سواری می دهد یا دیر هنگام رانندگی احساس راحتی ندارید، یعنی جلوبندی شما به مشکل برخورده است. همچنین یکی دیگر از نشانه های خرابی جلوبندی خودرو احساس کزدن تمامی پستی و بلندی های جاده است.

سیستم تعلیق خودرو

جهت تست این ایراد ابتدا خودروی خود را در مکانی پارک کنید. در قدم دوم  دستان خود را روی کاپوت خودرو گزاشته و به سمت پایین فشار دهید. حال دستان خود را بردارید اگر خودرو تیوولی شما بیش از یک یا دوبار تکان خورد، یعنی سیستم تعلیق باید بازبینی یا تعمیر شود. در نتیجه در صورت مشاهده این خرابی سریعا به یک تعمیرگاه مراجعه کنید تا مشکل جلوبندی خودرو شما حل شود. چرا که حل نشدن آن مشکل را شدید تر کرده و قیمت تعمیر آن را بیشتر می کند.

اختلالات فرمان خودرو

اختلالات فرمان خودرو یکی دیگر از نشانه های خرابی جلوبندی ورنا است. اگر فرمان کشیده شده و یا اصطلاحا بزند، یعنی جلوبندی خودرو ایراد دارد. در این شرایط همگام پیچیدن خودرو، فرمان خلاف فرمان دهی راننده عمل می کند. به عنوان مثال ممکن است زاویه تایر ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو دچار اختلالاتی شده باشد. علاوه بر این لرزش فرمان در سرعت های خاص هم به علت بالانس نبودن چرخ ها یا وجود مشکل در سیبک ها است هم نشان از خرابی جلوبندی خودرو باشد. اگر ماشین شما اصطلاحا گیج می زند و یا به طرفین منحرف می شود  باز هم پای خرابی جلوبندی خودرو در میان است.

دلایل خرابی جلوبندی دی اس

لاستیک های خراب

آج تایر ها، کیفیت آن ها و نحوه قرار گیری شان در اکثریت پارامتر های جلوبندی سالم تاثیر زیادی دارند. تا جایی که تفاوت آج لاستیک چپ و راست می توانید غریبلک را تا حدودی بلرزاند. چرا که حتما به کیفیت لاستیک ها مخصوصا لاستیک های جلو توجه داشته باشید.

بالانس نبودن چرخ ها

اگر چرخ های شما بالانس نباشد، فرمان می لرزد و اگر به این موضوع بی توجهی کنید جلوبندی شما خراب می شود. پس در صورت مشاهده آن سریع به جلوبندی سازی مراجعه کنید.

اجرت تعمیر جلوبندی دی اس

هزینه تعمیر جلوبندی دی اس و اجرت آن به موارد زیادی بستگی دارد. اولین نکته قطعه خراب شده است که باید بررسی شود. در مرحله بعد باید شدت خرابی  آن بررسی شده و شدت آن بررسی شود. به همین ترتیب با بررسی شدت خرابی این خودرو، قطعه خراب شده، کیفیت متریال و قطعات مورد استفاده هزینه تعمیر جلوبندی دی اس مشخص می شود. چرا که قطعات در شرکت ها و کشور های مختلف ساخته شده که هر کدام هزینه های متفاوتی دارند.

تعمیر جلوبندی دی اس اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید