تعمیر جلوبندی سرانزا

تعمیر جلوبندی سرانزا

تعمیر جلوبندی سرانزا و تعمیر عقب بندی سرانزا یکی از موارد مهم موضوع بحث ما در این مقاله می باشد.جلوبندی یکی از قسمت های حیاتی خودرو است. همانطور که می دانید جلوبندی همان قسمت جلویی و زیرین خودرو محسوب می شود که دارای قطعات مختلفی است. برخی از این قطعات شامل رام، سگ دست، شغال دست، کمک فنر و فنر و … هستند. موارد دیگری که در مورد جلوبندی خودرو مهم هستند، نشانه های خرابی و دلایل خرابی هستند که در طول این مقاله می خواهیم به آن ها بپردازیم. در خصوص خودرو سرانزا نیز باید به شما بگوییم که این خودرو درواقع نمونه مونتاژ شده از خودرو نیسان پیکاپ و رونیز است. تا انتها این مقاله همراه ما باشید.

جهت تعمیر جلوبندی سرانزا و تعمیر عقب بندی سرانزا در اتو رگلاژ با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی سرانزا

خودرو سرانزا

خودرو سرانزا می توان نمونه مونتاژ شده از پیکاپ و ررونیز به شمار آورد. رونیز بیشتر برای مواردی مانند آفرود به کار می رود و به دلیل اینکه با توجه به مشخصات فنی مناسب قیمت مقرون به صرفه ای نیز دارد، تبدیل به گزینه مناسبی برای جوانان شده است. از طرقی دیگر پیکاپ به شکل وانت تک کابین و دو کابین نیز خودرو خوش دستی است که طرفداران کمی ندارند. بدین ترتیب 1382 تصمیم به ساخت نسل سوم این خودرو ها شد که با نام سرانزا به بازار عرضه شد.

جهت تعمیر جلوبندی سرانزا و تعمیر عقب بندی سرانزا در اتو رگلاژ با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی سرانزا

جلوبندی، همانطور که کمی پیش بیان کردیم درواقع همان قسمت جلویی و زیرین خودرو ها محسوب می شود. وظیفه این قسمت درواقع حرکت، سکون، تعادل، هندلینگ، هدایت و … است. همچنین از چپ شدن خودرو جلوگیری کرده و احساس راحتی را هنگام راحتی ایجاد می کند. این قسمت با سیستم تعلیق خودرو ارتباط تنگاتنگی دارد. اما تفاوت هایی نیز با هم دارند و آن هم این است که جلوبندی شامل تمام قیمت های جلویی، میل فرمان و فرمان بوده و سیستم تعلیق دارای قسمت های کمک فنر و چرخ های جلو است.

تعمیر جلوبندی سرانزا

برای تعمیر جلوبندی این خودرو باید با قطعات آن، نشانه های خراب و همچنین هزینه تعمیر و اجرت جلوبندی سرانزا آشنا شوید که در بخش های بعدی برای شما شرح می دهیم.

قطعات جلوبندی سرانزا

-رام

-سگ دست

-شغال دست

-کمک فنر و فنر ها

-سیبک

-اکسل

-طبق ها

-بوش

میل موجگیر و میل تعادل

-تایر ها

-سیستم تعلیق

-میل فرمان

-سیستم فرمان

نشانه های خرابی جلوبندی سرانزا

سواری خشک و سف

در صورتی که بعد از گذشت زمانی حس کردید احساس راحتی شما هنگام راحتی کمتر شده و خودرو شما سفت و خشک سواری می دهد، یعنی جلوبندی شما به مشکل خورده است. در این حالت تمام پستی بلندی های جاده را احساس خواهید کرد.

اختلال در فرمان خودرو

نشانه بعدی خرابی جلوبندی این خودرو کشیده شدن فرمان یا اصطلاحا زدن آن است. بدین معنا که اگر هنگام پیچیدن خودرو فرمان ماشین خلاف جهت فرمان دهی راننده عمل می کند. در بیشتر موارد ممکن است زاویه تایر ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو درگیر اختلالاتی شده باشد. علاوه بر این لرزش فرمان در سرعت های خاص معمولا به علت بالانس نبودن چرخ ها یا وجود مشکل در سیلک ها می باشد. همچنین در صورتی خودرو اصطلاحا گیج بزند و به طرفین منحرف شود، با هم یعنی جلوبندی خودرو خراب است.

ساییدگی تایر ها و ایجاد آج های ناهمگون

در صورتی که لاستیم خودرو شما در مدت زمان کوتاهی ساییده شده است و یا سایدگی ناهمگون روی آج آن ها دیده می شود، یعنی جلوبندی خودرو به مشل خورده است. علاوه بر این شنیدم صدای سوت مانند از چرخ ها خصوصا در هنگام دور زدن نیز به معنای خربی بلبرینگ چرخ ها می باشد.

روغنی بودن قطعات سیستم جلوبندی

در صورت روغن و یا چرب بودن قطعاتی مانند کمک فنر ها می توان به خرابی جلوبندی خودرو پی برد.

خراب بودن سیستم تعلیق خودرو

برای تست این خرابی می توانید خودروی خود را در محلی پارک کرده و با کمک دستان خود آن را به پایین فشار دهید و بعد از آن دستان خود را از روی آن بردارید و اگر خودرو شما بیش از دو یا سخ بار بالا پایین شد یعنی جلوبندی آن به مشکل خورده و شما باید برای بازبینی و تعمیر آن اقدام کنید.

دلایل خرابی جلوبندی سرانزا

خرابی جلوبندی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در این بخش قصد داریم آن ها را برای شما بررسی کنیم.

خراب شدن لاستیک های خودرو

آج تایر ها، کیفیت و نحوه قرار گیری آن ها از جمله مواردی هستند که در بسیاری از پارامتر های جلوبندی سالم تاثیر مستقیم دارند. آنقدر که حتی میزان تفاوت آج لاستیک چپ و راست نیز می تواند غریبلک را تا حدودی بلرزاند. به همین ترتیب حتما باید به کیفیت لاستیک ها مخصوصا لاستیک های جلو توجه کنید.

بالانس نبودن چرخ ها

اگر چرخ های خودرو بالانس نباشد فرمان خودرو می لرزد و اگر لرزش این قطعه را نادیده بگیرید، جلوبندی خودرو خراب می شود.

کافی نبودن عملکرد میل تعادل

میل موجگیر که به آن میل تعادل نیز می گویند توسط دو بوش در جلوبندی قرار دارد. اگر این بوش ها خراب شود، غریبلک فرمان می لرزد و اصطحانا فرمان می زند. این بوش ها موجب بی سر و صدا کار کردن سیستم تعلیق و جلبندی در خودرو می شود.

خرابی بلبرینگ ها

خرابی بلبرینگ چرخ صدای خاصی دارد که این صدای خاص نشان دهنده عیب این قطعه است. یادتان باشد که تنظیم بلبرینگ چرخ از اهمیت زیادی برخودر بوده و در عمر بلبرینگ و کارکرد آن موثر است.

خراب بودن سیبک

خرابی و لقی سیبک دلیل دیگری برای خرابی جلوبندی است باعث لرزش فرمان و زدن آن نیز می شود. حرکت این قطعه نباید چندان عمودی باشد. در این صورت باید در اولین فرصت به یک جلوبندی سازی مراجعه کنید.

هزینه تعمیر جلوبندی سرانزا

جهت اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو و اجرت تعمیر جلوبندی سرانزا باید به شما بگوییم که برای اطلاع از جزئیات آن می توانید با ما تماس بگیرید. اما باید بهش ما بگوییم قطعه ای که خراب شده و شدت خرابی آن در تغییر قیمت تاثیر گذار هستند. همچنین کاری که روی خودرو شما انجام می شود نیز در قیمت آن بی تاثیر نیست. کیفیت متریال مورد استفاده و اصل یا فیک بودن قطعات نیز در تایین قیمت تعمیر جلوبندی سرانزا موثرند.

خدمات تعمیر جلوبندی سرانزا اتو رگلاژ

برای انجام خدمات شیشه خودرو خود می توانید به شیشه اتومبیل عبدالهی مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید