جلوبندی سوناتا ان اف

تعمیر جلوبندی سوناتا ان اف

بی شک تا به حال نام خودروی سوناتا به گوشتان خورده است، خودروی سوناتا در کلاس اتومبیل با اندازه متوسط و در سطح طراحی موتور جلو- محور جلو و چهار در سدان تولید و در سطح جهانی از طریق شرکت هیوندای موتور تولید می شود. این خودرو پرفروش از سال 1985 میلادی تا کنون در حال تولید است. نسل پنجم، ششم و هفتم این خودرو در شرکت آسان موتور ایان به صورت وارداتی عرضه می شود که ما در این مقاله امروز از سایت اتو رگلاژ، می خواهیم درمورد جلوبندی نسل هفتم آن یعنی جلوبندی سوناتا ان اف با شما صحبت کنیم. پس اگر می خواهید درمورد جلوبندی این خودرو، قیمت قطعات آن، مشکلات آن و … اطلاعات کسب کنید، از دست دادن این مقاله به ضررتان تمام خواهد شد.

جلوبندی سوناتا ان اف

 

خودرو سوناتا ان اف

همانطور که متوجه شدید، نسل پنجم خودروی هیوندای سوناتا ( Hyundai sonata) با کد NF در بین سال های 2004 تا 2010 تولید و از طریق شرکت آسان موتو وارد ایران شد. فیس لیفت خودروی سوناتا در سال 2009 توسط هیوندای انجام شد که در این اقدام تغییراتی در قسمت جلو و عقب آن ایجاد شد. علاوه بر این نمای داشبورد آن نیز تغییراتی اعمال شد. سوناتا ان اف در سال 2007 نیز با موتور 6 سیلند وارد بازار شد که این موتور، همان موتور خودرو هیوندای آزارا بود.

کابران مختلفی درمورد این خودرو نظرات مثبتی می دهند. به عنوان مثال برخی از آن ها می گویند این خودرو یکی از بهترین خودرو های شرکت هیوندای در بین تمام نسل های آن است. اکثریت آن ها به کم بودن استهلاک آن اشاره دارند. همچنین اتاق بزرگ جا دار، موتور عالی، شتاب گیری سریع و پر قدرت و … نظرات مثبت دیگری است که کاربران آن ها را بیان می کنند.

جلوبندی سوناتا ان اف

حال به سراغ موضوع اصلی مقاله یعنی جلوبندی این خودروی بی نظیر می رویم. همانطور که از نام این قسمت می توان متوجه شد، جلوبندی همان قطعه جلویی و زیرین ماشین است. کاری که این قسمت در ماشین انجام می دهد این است حرکت راننده را در هنگام رانندگی آسان تر می کند و کمک می کند تا خودرو از سطوح ناهموار آسان تر عبور کند.

یک قطعه دیگر در خودرو وجود دارد که نام آن سیستم تعلیق است. سیستم تعلیق با جلوبندی رابطه تنگاتنگی دارد اما با این وجود این دو با هم تفاوتی نیز دارند. چیزی که سیستم تعلیق خودرو و جلوبندی را از هم متمایز می کند، قطعات آن ها است. بدین صورت که سیستم تعلیق شامل کمک فنر ها و چرخ های عقب خودرو می شود اما در مقابل جلوبندی تنها قسمت جلوی خودرو، میل فرمان و فرمان را در بر می گیرد.

در خودروی سوناتا ان اف سیستم تعلیق به صورت قدرتی کمکی هیدرولیکی می باشد

قطعات جلوبندی خودرو

بعد از تعریف جلوبندی خودرو، بهتر است تا شما را با قطعات آن نیز آشنا کنیم. لازم است بدانید که هر کدام از این قطعات مهم هستند و نقش حیاتی ای را در جلوبندی خودرو ایفا می کنند.

قطعات جلوبندی این خودرو به شرح زیر است :

– رام

– بوش طبق

– طبق ها

– سگ دست

– شغال دست

– بلبرینگ ها

– میل موجگیر یا میل تعادل

– اکسل

– سیستم تعلیق در جلو

– توپی چرخ ها

– سیبک ها

– فنر و کمک فنر های جلو

– سیستم فرمان

قیمت قطعات جلوبندی سوناتا ان اف

نکته دیگری که در جلوبندی سوناتا ان اف و تعمیر آن اهمیت دارد، اطلاع از قیمت قطعات آن است. بدین معنا که اگر شما در شرایطی قرار گرفتید که چاره ای جز خرید قطعات جلوبندی خودروی خود نبودید، باید با قیمت اصلی این قطعات آشنا شوید تا گرفتار کلاه برداری های مختلف نشوید. پس این بخش مهم را از دست ندهید.

– قیمت توپی چرخ جلو هیوندای سوناتا ان اف ( کره ای 5175039603) : 570.000 هزار تومان

– قطعه بوش طبق رام هیوندای سوناتا ان اف : 230.000 هزار تومان

– قیمت بوش طبق جلو بالا هیوندای سوناتا ان اف : 55.000 هزار تومان

– قیمت بلبرینگ چرخ خودرو هیوندای سوناتا ان اف : 550.000 هزار تومان

– طبق جلو هیوندای سوناتا  ان اف : 1.080.000 میلیون تومان

– قیمت طبق جلو هیوندای سوناتا ان اف : 970.000 هزار تومان

مشخصات فنی خودرو سوناتا ال اف

پس از معرفی جلوبندی سوناتا ان اف و قیمت آن ها ما می خواهیم مشخصات فنی آن را بیان کنیم.

– نام خودرو : هیوندای سوناتا ان اف

-کشور تولید کننده : کره

-محور محرک : دیفرانسیل جلو

-گیربکس : 5 دنده اتومات

-پیشرانه : 4 سیلندرMPI

-حجم موتور : 2.5 لیتر

-قدرت : 162 اسب بخار

-گشتاور: 222 نیوتون متر

-شتاب: 10 ثانیه

-سرعت : 212 کیلومتر بر ساعت

-مصرف ترکیبی : 8.6 لیتر در صد کیلومتر

-نوع بدنه : سدان متوسط

-نوع شاسی : یکپارچه

-نسل(کد اتاق): نسل پنجم NF

– طول :  4798 میلی متر

-عرض : 1831 میلی متر

-ارتفاع: 1473 میلی متر

امکانات جانبی سوناتا ان اف

برای تعمیر جلوبندی سوناتا ان اف باید با امکانات این خودرو آشنا یود. این خودروی بی نظیر علاوه بر مشخصات فنی عالی، دارای امکانات جانبی فوق العاده نیز است که به همین دلیل ما در این بخش آن ها را برای شما شرح می دهیم.

-دارای کیسه هوای سرنشینان جلو
-صندلی برقی برای راننده
-مجهز به تنظیم صندلی برای راننده
-دارای سنسور پارک
-تنظیم میزان گودی کمر راننده
-قابلیت فرمان برقی تلسکوپی
-برخورداری از 10 کیسه هوا
– امکانات دیگر این خودرو شامل  صندلی برقی برای راننده، سنسور پارک عقب، تنظیم گودی کمر و فرمان برقی تلسکوپی است.

طراحی خودروی سوناتا

همانطور که مشخص است، یکی از دلایلی که افراد زیادی تمایل به خرید این ماشین دارند زیبایی آن است. به جرات می توان گفت طراحی این ماشین جزو بهترین طراحی های خودرو می باشد. برای اثبات این ادعا باید بگوییم که سوناتا ان اف جایزه بهترین طراحی که به GOOD design award نیز می گویند را در دسته موتور های سواری، از سازمان JIDPO ژاپن کسب کرده است. همچنین این خودرو در سال 2006، زمانی که در کانادا دوره انتخاب بهترین خودروی سال در این کشور بود، خودرو هیوندای سوناتا ان اف موفق به کسب جایزه بهترین خودرو خانوادگی یا خمان Best new family car  که قیمت آن زیر 25 هزار دلار بود شد.

انواع مدل ها

در سال 2009 که پایان نسل این خودرو بود؛ س مدل اصلی یعنی lx، gl و gls به بازار عرضه شد. این هیوندای با این چهر تا سال 2008 ساخته و به بازار عرضه می شد. برای مدل 2009 فیس لیفت رخ داد و با ظاهر جدیدی از آن رونمایی شد.

شیشه عبدالهی یکی از تعمیرگاه هایی است که شما می توانید شیشه اتومبیل خود را با سریع ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت تعمیر کنید.

خدماتی که ما ارائه می دهیم شامل :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید