تعمیر جلوبندی سیتروئن c3

تعمیر جلوبندی سیتروئن c3

جلوبندی خودرو یکی از قسمت های مهم خودرو است. این قسمت همان قطعات جلویی و زیرین خودرو را شامل می شود که با سیستم تعلیق رابطه نزدیکی دارد. قطعاتی همچون کمک فنر، اکسل، بلبرینگ و … جزوی از قطعات جلویی خودرو هستند. امروز با مقاله دیگری از سایت اتو رگلاژ همراه شما هستیم و می خواهیم تعیر جلوبندی سیتروئن c3 را برای شما بررسی کنیم. پس اگر می خواهید با جلوبندی، قطعات آن، علائم خرابی و بسیاری از موضوعات مهم دیگر آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید و تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی سیتروئن c3 و هزینه و اجرت تعمیر عقب بندی c3 می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی سیتروئن c3

جلوبندی سیتروئن c3

جلوبندی همان قسمت جلویی و زیرین خودرو است که با سیستم تعلیق ارتباط نزدیکی دارد. با این تفاوت که جلوبندی شامل قطعاتی مانند تمام قطعات جلویی، میل فرمان و فرمان می شود. اما سیستم تعلیق دارای قسمت هایی مانند چرخ های جلو و کمک فنر های جلو می شود.

وظایف جلوبندی سیتروئن c3

وظایفی همچون حرکت، سکون، جلوگیری از چپ شدن خودرو، احساس راحتی هنگام رانندگی، تعادل، هندلینگ و هدایت را انجام می دهد.  نا گفته نماند که در صورت خرابی هر کدام از قسمت های جلوبندی ممکن است فعالی های مذکور دچار اختلال شوند.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی سیتروئن c3 و هزینه و اجرت تعمیر عقب بندی c3 می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی سیتروئن c3

-فنر و کمک فنر ها

-فرمان و میل فرمان

-سیستم تعلیق جلوبندی

-سگ دست

-شغال دست

-طبق

-میل تعادل یا میل موجیگر

-اکسل

-دسته موتور

-سیبک

-سیبک مفصلی

-بلبرینگ ها

-بوش

-توپی چرخ

-تایر ها

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی سیتروئن c3 و هزینه و اجرت تعمیر عقب بندی c3 می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

وظایف برخی از قطعات جلوبندی سیتروئن c3

-سیستم فرمان

این قطعه تمام کنترل و تعادل خودرو را از طریق راننده انجام می دهد. همچنین سیستم فرمان از جعبه فرمان توسط سگ دست و سیبک ها به چرخ خودرو وصل می شود. بدین ترتیب نظام خودرو را یکپارچه می کند. هنگامی که کوچیکترین خللی در سیستم جلوبندی خودرو پیش بیاید، اولین آثار و علائم این مشکلات در جلوبندی در سیستم فرمان قابل تشخیص است. حتی جلوبندی ها نیز عیب یابی خودرو را از همین قسمت انجام می دهند.

-سیبک ها

قطعه بعدی سیبک است که جهت اتصال فرمان و قطعاتی همچون طبق و قطعات ثابتی همچون سگ دست و تشکلات فنر، در سیستم جلوبندی قرار دارد. سیبک هنگامی که خودرو به سمت راست یا چپ بچرخد، وظیفه حفظ تعادل چرخ را دارد که بدین ترتیب چرخ خودرو قادر به حرکت بوده و مشکلی در جا به جایی خودرو و زاویه چرخ به وجود نمی یاید

-گردگیر

این قطعه یکی از اجزای مهم جلوبندی محسوب می شود که نمی گذارد به قطعاتی همچون سیبک و کمک فنر ضربه وارد شود و از آن ها محافظت می کند.

-کمک فنر

کمک فنر ها باعث آسان شدن کار برای فنر ها می شوند. در خودرو های قدیمی اگر با ناهمواری هایی همچون دست انداز ها مواجه می شدید، خودرو به گونه ای از آن عبور می کرد که تمام سیستم خودرو شما بهم می ریخت. دلیل این موضوع نبودن سیستم کمک فنر بود.

-سگ دست

این قطعه از طرفی به کمک فنر خودرو وصل می شود. هنگامی که سگ دست به علت ضربه و یا فشار نا متعارف تاثیر زیادی روی چرخ ها می گذارد، به معنای خرابی این قطعه می باشد. بدین ترتیب سیستم جلوبندی در خودرو بهم می ریزد و آسیب های دیگری به طبق ها و کمک فنر خودرو وارد می شود.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی سیتروئن c3 و هزینه و اجرت تعمیر عقب بندی c3 می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

دلایل خرابی جلوبندی سیتروئن c3

تایر های خراب

آج تایر ها، کیفیت آن ها و نحوه قرار گیری شان  در بیشتر پارامتر های سالم خودرو تاثیر مثبت دارد، تا جایی که تفاوت میزان آج لاستیک چپ و راست می تواند غریبلک را تا حدودی بلرزاند. چرا که حتما به لاستیک ها خصوصا به لاستیک های جلو باید توجه داشته باشید.

عدم بالانس چرخ ها

اگر که چرخ های ماشین بالانس نباشند، فرمان می لرزد و اگر به آن ها توجهی به این موضوع، جلوبندی شما خراب می شود.

ناکافی بودن عملکرد میل تعادل

میل تعادل توسط دو بوش در جلوبندی ماشین موجود است، در صورت خرابی بوش ها غریبک فرمان می لرزید و به اصطلاح فرمان خودرو شما می زند. این بوش ها باعث بی سر و صدا کار کردن سیستم تعلیق و جلوبندی ماشین می شوند.

خرابی بلبرینگ ها

خرابی بلبرینگ چرخ صدای به خصوص دارد که نشانه خراب بودن آن می باشد. یادتان باشد که چرخ بسیار مهم بوده و در عکر بابرینگ آن تاثیر بسیار زیادی دارد.

سیبک خراب

خرابی و لقی سیبک باعث لرزش فرمان و زدن ان می شود. سیبک نباید حرکت عمودی داشته باشد.

آسیب به شاسی خودرو

در صورتی که شاسی خودرو شما آسیب دیده باشد، به سرعت تنظیمات اولیه کارخانه و ابعاد شاسی خودرو بهم می ریزد. اتومبیلی که به علت تصادف شاسی آن تغییر حالت پیدا کرده باشد به سرعت در سیستم جلوبندی مشکل ایجاد می کند. برگرداندن شاسی به حالت اول و تنظیم کارخانه بسیار سخت و حتی در بعضی موارد غیر ممکن می باشد. کشیدن فرمان به یک سمت، خراب شدن سریع پلوس ها و شدن گرگیر از نشانه های خرابی شاسی اتومبیل می شود.

نشانه های خرابی جلوبندی خودرو سیتروئن c3

در صورت خراب شدن جلوبندی نشانه های زیادی دارد که با توجه به آن ها می توانید به خرابی جلوبندی خود پی ببرید و برای تعمیر آن اقدام کنید. این نشانه ها به شرح زیر هستند:

-سواری خشک و سفت

اگر با گذشت زمان احساس کردید که هنگام رانندگی دیگر مانند گذشته نمی توانید راحت رانندگی کنید و یا خودرو شما سفت و سخت سواری می دهد، یعنی جلوبندی شما ایراد دارد. یکی دیگر از نشانه های سواری خشک و سفت، احساس کردن تمام پستی و بلندی های جاده است.

-روغنی بودن قطعات جلوبندی

در صورتی کخ روی یکی از قطعات جلوبندی خود روغن مشاهده کردید، به معنای خرابی جلوبندی است. این روغنی و یا چرب بودن بیشتر در قسمت کمک فنر اتفاق می افتذ.

-خراب بودن سیستم تعلیق

برای چک کردن خرابی جلوبندی باید آزمون تکان را انجام دهید، در آزمون تکان شما ابتدا خودرو خود ر در مکانی پارک می کنید. سپس دستان خود را روی کاپوت خودرو می گذارید و آن را به سمت پایین فشار می دهید. حال دستان خود را بر می دارید و اگر خودرو شما بیش از 2 یا 3 بار بالا و پایین شد، یعنی سیستم تعلیق شما دچار ایراد و خرابی شده است و باید بازبینی و یا تعمیر شود.

اجرت تعمیر جلوبندی سیتروئن c3

در اجرت تعمیر جلوبندی و هزینه تعمیر جلوبندی سیتروئن c3 باید به نکاتی مانند قطعه و قطعات خراب شده، شدت خرابی آن قطعه، خدمات و تعمیراتی که قرار است روی آن قطعه انجام شود، کیفیت متریال و اصل یا فیک بودن قطعات توجه کرد. در نتیجه خودرو شما بعد از بررسی و مشخص شدن این موارد، قیمت نهایی آن مشخص می شود. اما برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت تعمیر جلوبندی خودرو مورد نظر می توانید با ما تماس بگیرید.

خدمات تعمیر جلوبندی سیتروئن c3

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید