تعمیر جلوبندی فلوئنس

تعمیر جلوبندی فلوئنس

جلوبندی به محور زیرین و جلویی خودرو گفته می شود که وظیفه آن به حرکت در آوردن، سکون و بسیاری دیگر از فعالیت ها است. بی شک تا به حال نام کمک فنر یا سگ دست را شنیده اید، این دو قطعه یکی از قطعات جلوبندی محسوب می شوند که در قسمت جلویی آن واقع شده اند. امروز در این مقاله می خواهیم درمورد موضوعات مهمی همچون جلوبندی، قطعات آن، نشانه های خرابی، دلایل خرابی و … با شما صحبت کنیم. در نتیجه اگر به سالم بودن خودرو خود و جلوبندی آن اهمیت می دهید، در مقاله تعمیر جلوبندی فلوئنس همراه ما باشید.

جهت اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی فلوئنس و عقب بندی فلوئنس با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی فلوئنس

خودرو رنو فلوئنس

ماشین رنو فلوئنس که از سال 2009 تا کنون در بورسا در ترکیه و آرژانتین تولید شده است. این خودرو در کلاس خودرو کامپکت قرار دارد، طول آن در حالت طبیعی 4.618 میلی متر، عرض آن 1.809 میلی متر و ارتفاع 1.478 میلی متر و وزن آن در حالت طبیعی 1.225- 1.277 کیلوگرم می باشد. سیستم جعبه دنده آن 4 دنده به دو صورت خودکار و دستی است. خودرو رنو در اصل مدل سدان رنو مگان نسل سوم می باشد. فلوئنس یک ماشین خانوادگی سدان است که از سال 2009 از طریق شرکت رنو طراحی و تولید شده است.

جهت اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی فلوئنس و عقب بندی فلوئنس با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی فلوئنس

همانطور که عنوان کردیم، جلوبندی قسمت جلویی و زیرین خودرو را شامل می شود. این قسمت وظایف مهمی را انجام می دهد که این وظایف شامل حرکت، سکون، تعادل، هندلینگ، هدایت، جلوگیری از چپ شدن خودرو و ایجاد احساس راحتی هنگام رانندگی هستند. جلوبندی با قسمت دیگری به نام سیستم تعلیق رابطه تنگاتنگی دارد. اما هر دو آن ها شامل قطعات متفاوتی می شوند. بدین صورت که جلوبندی شامل تمام قسمت های جلویی، میل فرمان و فرمان شده و سیستم تعلیق دارای قطعاتی همچون کمک فنر ها و چرخ های جلویی می شوند.

جهت اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی فلوئنس و عقب بندی فلوئنس با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی فلوئنس

-رام

-سگ دست

-شغال دست

-کمک فنر و فنر

-چرخ ها

-توپی چرخ

-دسته موتور

-سیبک ها

-طبق ها

-سیبک مفصلی

-میل فرمان

-فرمان

-میل موجگیر یا میل تعادل

وظایف قطعات جلوبندی فلوئنس

1-کمک فنر

کمک فنر قطعه ای است که در نزدیکی چرخ ها قرار دارد تا نوسانات فنر را کنترل و رون کند. یک سر این قسمت به اتاق شاسی و سر دیگر آن به قسمتی از سیستم تعلیق مانند پوسته اکسل یا طبق وصل می شود.

2-سیبک ها

قطعه بعدی سیبک است که هم چرخ ها را به سیستم تعلیق خودرو متصل می کند و هم باعث چرخیدن آن ها می شود. این قسمت به شکل کروی است و سه محور مختصاتی که نتیجه هدایت و  فرمان دهی به قسمت جلوی خودرو می شود. همچنین سیبک موجب خنثی شدن حرکت های نا خواسته مانند ورود به یک دست انداز می شود.

3-طبق

طبق ها بازو هایی هستند که سیستم تعلیق را به شاسی خودرو وصل می کند. این قطعات از طریق بوش ها به شاسی خودرو و از طریق اتصال گوی و کاسه به چرخ خودرو وصل می شوند.

4-میل تعادل یا میل موجگیر

میل تعادل یا اصطلاحا مکانیک ها در بیشتر موارد جهت بالا بردن تعادل خودرو و جلوگیری از چپ شدن خودرو کاربرد دارد. تعادل نیرو خودرو را بین چرخ ها تقسیم کرده و از خم شدن بیش از حد خودرو جلوگیری می کند. میل موجگیر دو سر فنر های چپ و راست را به هم وصل می کند. این کار استقلال علمکرد فنر های چپ و راست را کاهش می دهد. این قطعه معمولا بین دو طبق و در قسمت پایین متصل می شود.

5-سگ دست

این قسمت وظیفه نگهداری چرخ و چرخاندن آن را بر روی محور فرمان بر عهد دارد. در حقیقت سگ دست قطعه ای لولا مانند می باشد که دیسک های ترمز، فرمان خودرو، کمک ها و توپی و اتصالات چرخ ها همگی به آن متصل می شوند. سگ دست اصلی ترین قطعه جلوبندی است که اجزای دیگر چرخ و سیستم تعلیق روی آن بسته می شود.

نشانه های خرابی جلوبندی خودرو فلوئنس

در صورت خراب شدن جلوبندی نشانه های زیادی دارد که با توجه به آن ها می توانید به خرابی جلوبندی خود پی ببرید و برای تعمیر آن اقدام کنید. این نشانه ها به شرح زیر هستند:

-سواری خشک و سفت

اگر با گذشت زمان احساس کردید که هنگام رانندگی دیگر مانند گذشته نمی توانید راحت رانندگی کنید و یا خودرو شما سفت و سخت سواری می دهد، یعنی جلوبندی شما ایراد دارد. یکی دیگر از نشانه های سواری خشک و سفت، احساس کردن تمام پستی و بلندی های جاده است.

-روغنی بودن قطعات جلوبندی

در صورتی کخ روی یکی از قطعات جلوبندی خود روغن مشاهده کردید، به معنای خرابی جلوبندی است. این روغنی و یا چرب بودن بیشتر در قسمت کمک فنر اتفاق می افتذ.

-خراب بودن سیستم تعلیق

برای چک کردن خرابی جلوبندی باید آزمون تکان را انجام دهید، در آزمون تکان شما ابتدا خودرو خود ر در مکانی پارک می کنید. سپس دستان خود را روی کاپوت خودرو می گذارید و آن را به سمت پایین فشار می دهید. حال دستان خود را بر می دارید و اگر خودرو شما بیش از 2 یا 3 بار بالا و پایین شد، یعنی سیستم تعلیق شما دچار ایراد و خرابی شده است و باید بازبینی و یا تعمیر شود.

-خراب بودن فرمان خودرو

در صورت خراب بودن فرمان و جلوبندی خودرو، فرمان شما نشانه هایی دارد. یکی از این نشانه ها لغزیدن یا اصطلاحا زدن فرمان هنگام سرعت های بالا می باشد. علاوه بر این اگر جلوبندی شما خراب باشد، فرمان شما خلاف فرمان دهی راننده عمل می کند و به طرف دیگر می پیچد.

-آج های تیر ها

در صورتی که تایر های خودرو شما در مدت زمان کوتاهی ساییده شد و یا آج های نا متعارفی روی آن ها نمایان شد، یعنی جلوبندی شما ایراد دارد.

جهت ترمیم و تعویض شیشه جلو فلوئنس به وب سایت شیشه اتومبیل عبدالهی مراجعه کنید.

دلایل خرابی فلوئنس

-اولین دلیل خرابی جلوبندی می تواند خراب بودن لاستیک است. در پارامتر های لاستیک سالم آج تایر ها، کیفیت و نحوه قرار گیری اهمیت زیادی دارد.

-دومین دلیل خرابی جلوبندی می تواند ناکافی بودن عملکرد میل تعادل باشد.

– دلیل بعدی خراب بودن جلوبندی بالانس نبودن چرخ ها است.

-خرابی و لقی سیبک هم می تواند دلیل دیگری برای خرابی جلوبندی در خودرو باشد.

-آسیب شاسی خودرو و بازگشتن آن به تنظیم اولیه کارخانه نیز باعث خرابی جلوبندی می شود.

-خرابی بازوی سگ دست که باعث کشیده شدن فرمان به یک سمت می شود هم می تواند جلوبندی را خراب کند.

-در صورت ضعیف بودن کمک فنر و فنر خودرو، هدایت خودرو به مشکل خورده و جلوبندی را خراب می کند.

-و اما اخرین دلیل خرابی جلوبندی، خراب شدن ترمز محسوب می شود که باعث منحرف شدن فرمان به یک طرف و در نتیجه خرابی جلوبندی می شود.

هزینه تعمیر جلوبندی فلوئنس

برای هزینه تعمیر جلوبندی فلوئنس باید بدانید که ابتدا باید قطعه ای که خراب شده است در خودرو شما مشخص شود، در مرحله بعدی باید شدت خرابی آن مشخص شود. سپس با مشخص شدن خدمات و کاری که روی قطعات خودرو شما مشخص می شود و قطعات و متریال مورد استفاده، قیمت تعمیر جلوبندی و اجرت تعمیر جلوبندی فلوئنس مشخص می شود.

خدمات تعمیر جلوبندی فلوئنس اتو رگلاژ

برای کسب اطلاعات بیشتر به ویکی پدیا مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید